Doel:€250.00
Donaties:€85.00

Per saldo:€-165.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 21-04-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 01:56:25
BMB 00-modulebaan, Beveiliging door Marcel112
Vandaag om 01:05:47
Baanplan fabriek met spooraansluiting en kade H0 door Reeks77
Vandaag om 00:44:29
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door mdjr78
Vandaag om 00:00:25
BNLS-Werkspoor - Bouw 3900 van DJH/Modelloco met tips voor beginners door Gerke
31 mei 2020, 23:52:27
Projekt 083-338 door 44
31 mei 2020, 23:52:17
NS Modelbaan Amersveld 1999 - heden door Ruben90
31 mei 2020, 23:35:50
FCS, bestaat een Automatisch stop systeem? door GeKatreinen
31 mei 2020, 23:27:35
Separate centrales voor rijden en wissels: hoe terugmelding te regelen? door FHJ Seller
31 mei 2020, 23:03:01
WeKra bouwt The Kraken. Een H0 attractie! door moonlicht
31 mei 2020, 23:00:43
Hoe groen was de groene E-loc 1000-? door Peter Kleton
31 mei 2020, 22:57:25
Molendaal, h0-baan, Nederlands tintje, Periode III-heden. 2,6x1,4m door Juroen
31 mei 2020, 22:41:17
DR5000 Problemen met Hoge locomotiefadressen door John18
31 mei 2020, 22:35:12
Mislukte DJH/ModelLoco projecten gezocht door NS8714
31 mei 2020, 22:21:56
LS Models World MW1802, Parijs - Amsterdam, enkele vragen door mDDM
31 mei 2020, 21:56:57
VERPLAATST: ESU 194, rijdt deze door Fleischmann Profi 6120 bochten? door Bert van Gelder
31 mei 2020, 21:53:29
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door V200-G2000
31 mei 2020, 21:50:45
Even voorstellen: nieuwe baan: Ernum, Marklin H0 analoog 2.70x2.90 U vorm x 2 door MOVisser
31 mei 2020, 21:42:07
Havenbaantje, Duitse havenstad, periode 2e wereldoorlog. door MOVisser
31 mei 2020, 21:38:38
Rijtuigen op De Meer door mDDM
31 mei 2020, 21:38:12
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
31 mei 2020, 21:38:06
Autotransporter autoslaaptrein D141 begin jaren ‘60... door mDDM
31 mei 2020, 21:03:47
Fleischmann Profi-rails, productie wordt gestaakt! door 44
31 mei 2020, 20:44:45
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door NS264
31 mei 2020, 20:36:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door bigboynl
31 mei 2020, 20:27:18
's-Heer Heinkenspolder door Reinier Z.
31 mei 2020, 20:15:27
Trafo na laten kijken? door Patrick Smout
31 mei 2020, 19:55:36
Doornvliet door cor_b
31 mei 2020, 19:20:15
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
31 mei 2020, 19:09:35
Wasbenzine/residu door Overet
31 mei 2020, 19:07:54
  

Auteur Topic: ESU H0 2012  (gelezen 17587 keer)

Rick 91

  • Machinist NS Reizigers
  • Offline Offline
  • Berichten: 1073
  • Limburger in Utreggg
Re:ESU H0 2012
« Reactie #45 Gepost op: 23 januari 2012, 22:55:30 »
Gert heeft gelijk. Buiten deze paar veranderingen is de Class 77 gelijk aan de Class 66, en hiervan kan je een hoop varianten van maken. Bovendien is de zwarte Klaas van Rurtalbahn die ook in de folder van ESU te zien is wel een Class 66 zoals Marcel ook zegt.

Gr. Rick
Bouwde aan Nederlandse baan met fictieve stad Nieuwdam. H0, 2-rail, Profi-rails, Digitaal, ESU ECoS, Nederlands, tijdperk IV V VI.

Gaat binnenkort bouwen aan Nieuwdam 2.0.

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 733
Re:ESU H0 2012
« Reactie #46 Gepost op: 23 januari 2012, 23:27:03 »
Echt waar? Ik dacht dat Class 77 zich alleen maar door die extra deur en enkele onderhuidse veranderingen onderscheidde van Class 66. En dan zijn er toch veel meer operators die er mee rijden? Of heb ik dat helemaal mis?

mvg,
Gert

In het UK zijn er class 66 locomotieven met een 5e deur. En mogelijk in Polen.

Groeten, Alexander

L o k S o u n d

  • Offline Offline
  • Berichten: 121
Re:ESU H0 2012
« Reactie #47 Gepost op: 24 januari 2012, 13:20:48 »
catalogus2012 hier te downloaden (vanaf 31/01/2012, sorry niet eerder - zo wil ESU het!)

http://www.loksound.be/Catalogus/catnl.htm.

Op deze pagina zit ook een enquête over de catalogus in geprinte versie dan wel in pdf. Graag uw mening aub!

dank,

Patrick

ESU heeft de catalogus vrijgegeven alsook een flyer over de Class 77.
zie: http://www.loksound.be/manual/
Kies catalogus 2012 aub...

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 18906
Re:ESU H0 2012
« Reactie #48 Gepost op: 24 januari 2012, 13:28:21 »
Mooi model Patrick, maar ik hoef al die toeters en bellen niet. Mogen we het model nog verwachten in een meer gangbare uitvoering?

De flyer vind ik overigens hier.

http://www.esu.eu/fileadmin/download/brochures/2012/52924_Flyer_Class77_ESUKG_DE-NL-FR_Auflage_1_Januar_2012_eBook.pdf
« Laatst bewerkt op: 24 januari 2012, 13:31:54 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Han Zijlstra

  • Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • Berichten: 4294
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
Re:ESU H0 2012
« Reactie #49 Gepost op: 24 januari 2012, 14:34:27 »
flitsen bij het remmen met onderhoudsarme, warmwitte LED‘s.

Smullen!, meer gadgets en minder loks is mijn devies!

Nu nog uitbreidingen in functies op mijn besturingsapparaten!
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1342
  • Hier waakt de kat!
    • Flickr pagina
Re:ESU H0 2012
« Reactie #50 Gepost op: 24 januari 2012, 15:00:35 »
Van mij mogen ze de stations omroep uit het ding slopen en vervangen door de functie 'Autostart'! Dan zegt ie af en toe 'toet' en start de dieselmotor af en toe om het hok op temperatuur en goede batterijspanning te houden...

Jeronimos

  • Offline Offline
  • Berichten: 7128
Re:ESU H0 2012
« Reactie #51 Gepost op: 24 januari 2012, 16:38:53 »
Echt waar? Ik dacht dat Class 77 zich alleen maar door die extra deur en enkele onderhuidse veranderingen onderscheidde van Class 66. En dan zijn er toch veel meer operators die er mee rijden? Of heb ik dat helemaal mis?

mvg,
Gert

Uit de folder van ESU: verandering Class 77 tov Class 66: De modernisering was nodig om aan de
uitlaatemissievoorschriften te voldoen. De uiterlijke verschillen in vergelijking met de
eerste serie zijn: de enige op de linkerzijde ingebouwde deur naar de machine kamer,
de iets hogere zijventilatorrooster en een vergrote dakventilatorrooster. Bovendien
bezit de Class 77 gewijzigde cabine zijruiten. Sommige Class 77 locomotieven
hebben ook een air conditioner in de cabine. De locomotief wordt nu aangeduid
als JT42CWRM. De „M“ staat voor „modified“, gewijzigd

 
Jeroen

theokersten

  • Offline Offline
  • Berichten: 876
Re:ESU H0 2012
« Reactie #52 Gepost op: 24 januari 2012, 20:13:53 »
ben benieuwd wat deze loc moet gaan kosten.
zou er best wel een van willen hebben.
ge.theo
ib-basic.

liefhebber ho en grootspoor

Gert1

  • Gast
Re:ESU H0 2012
« Reactie #53 Gepost op: 24 januari 2012, 20:22:13 »
Kijk naar de prijzen van de reeds verschenen Engineering Edition locs en je weet wat je ongeveer zou moeten neertellen voor zo'n loc.

mvg,
Gert

theokersten

  • Offline Offline
  • Berichten: 876
Re:ESU H0 2012
« Reactie #54 Gepost op: 24 januari 2012, 20:58:29 »
dank je gert,heb nu een idee van wat mag gaan kosten.
gr.theo
ib-basic.

liefhebber ho en grootspoor

ruben derks

  • NL, DE & CH Rijder
  • Offline Offline
  • Berichten: 235
Re:ESU H0 2012
« Reactie #55 Gepost op: 24 januari 2012, 21:35:05 »
Volgens een handelaar gaan de modellen €399,- kosten,

Groeten Ruben
Modulebaan: Russelsheim Opelwerk
Tillig E-lite HO | ECoS-2 & Intellibox |Digikeijs electronica | WinDigipet 2018.2c Premium | |Roco, Fleischann,Trix, ESU,Artitec, Philotrain & Weinert |
NS en DB jaren 50/60|
Lid van Win-Digipet op de rails

L o k S o u n d

  • Offline Offline
  • Berichten: 121
Re:ESU H0 2012
« Reactie #56 Gepost op: 25 januari 2012, 15:21:50 »
Mooi model Patrick, maar ik hoef al die toeters en bellen niet. Mogen we het model nog verwachten in een meer gangbare uitvoering?

De flyer vind ik overigens hier.

http://www.esu.eu/fileadmin/download/brochures/2012/52924_Flyer_Class77_ESUKG_DE-NL-FR_Auflage_1_Januar_2012_eBook.pdf

Henk,
net omwille van het feit dat ESU een "digitale" is, zit alle voor toeters en bellen. Neen, sorry, niet zonder deze gadgets.
Patrick

Brigitte

  • Offline Offline
  • Berichten: 827
  • RFO 193 623
Re:ESU H0 2012
« Reactie #57 Gepost op: 25 januari 2012, 16:30:38 »
Neen, sorry, niet zonder deze gadgets.
Geen probleem, maar dan wel voor mij graag eentje van ERS Railways 661x  ;D

Gert1

  • Gast
Re:ESU H0 2012
« Reactie #58 Gepost op: 25 januari 2012, 16:32:01 »
661 van die locs kosten je een dikke 260.000 euro. Jij durft!   ;D

mvg,
Gert

Brigitte

  • Offline Offline
  • Berichten: 827
  • RFO 193 623
Re:ESU H0 2012
« Reactie #59 Gepost op: 25 januari 2012, 16:37:45 »
Je bent weer te scherp Gert  ;D