Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door SvenW
Vandaag om 08:43:14
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Lambert
Vandaag om 08:42:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door MetalForever
Vandaag om 08:27:25
PB models: Wadlopers model 2022, voorbeschouwing + bespreking door spoorijzer
Vandaag om 07:45:51
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door ronald1956
02 September 2025, 23:04:02
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
02 September 2025, 22:44:07
Vraag over aandrijving / tandwielen Roco Blokkendoos (oud) door Pauldg
02 September 2025, 22:32:13
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
02 September 2025, 22:28:32
ACTS containerwagens door Michiel 80
02 September 2025, 22:11:41
Veevervoer ss/ ns door prutser
02 September 2025, 22:10:10
Station Roodeschool door Torikoos
02 September 2025, 21:51:37
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
02 September 2025, 21:43:43
NS-1000 in spoor-1 door arnout
02 September 2025, 21:16:37
Brainwave: magneetkoppelingen elektrisch ontkoppelen door Ferdinand Bogman
02 September 2025, 20:27:51
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
02 September 2025, 20:15:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Wummeke
02 September 2025, 20:07:22
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
02 September 2025, 19:27:57
NS 8400 van Werps door prutser
02 September 2025, 19:14:30
TEE / Rheingold door VictorPM
02 September 2025, 18:25:53
Da's Daz 2 door BartvD
02 September 2025, 18:02:42
Minder wissels door 1200blauw
02 September 2025, 17:31:51
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Sofie
02 September 2025, 16:01:51
NS-6000 in Spoor-1 door FritsT
02 September 2025, 15:36:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
02 September 2025, 15:15:23
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
02 September 2025, 13:50:51
Raadplaatje door grossraumwagen
02 September 2025, 13:45:17
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
02 September 2025, 12:49:19
27 september Afscheid ICR door Thom
02 September 2025, 12:27:41
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Eric B
02 September 2025, 12:14:31
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
02 September 2025, 11:18:18
  

Auteur Topic: ESU H0 2012  (gelezen 24961 keer)

Rick 91

  • Machinist NS Reizigers
  • Offline Offline
  • Berichten: 1073
Re:ESU H0 2012
« Reactie #45 Gepost op: 23 January 2012, 22:55:30 »
Gert heeft gelijk. Buiten deze paar veranderingen is de Class 77 gelijk aan de Class 66, en hiervan kan je een hoop varianten van maken. Bovendien is de zwarte Klaas van Rurtalbahn die ook in de folder van ESU te zien is wel een Class 66 zoals Marcel ook zegt.

Gr. Rick

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 794
Re:ESU H0 2012
« Reactie #46 Gepost op: 23 January 2012, 23:27:03 »
Echt waar? Ik dacht dat Class 77 zich alleen maar door die extra deur en enkele onderhuidse veranderingen onderscheidde van Class 66. En dan zijn er toch veel meer operators die er mee rijden? Of heb ik dat helemaal mis?

mvg,
Gert

In het UK zijn er class 66 locomotieven met een 5e deur. En mogelijk in Polen.

Groeten, Alexander

L o k S o u n d

  • Offline Offline
  • Berichten: 122
Re:ESU H0 2012
« Reactie #47 Gepost op: 24 January 2012, 13:20:48 »
catalogus2012 hier te downloaden (vanaf 31/01/2012, sorry niet eerder - zo wil ESU het!)

http://www.loksound.be/Catalogus/catnl.htm.

Op deze pagina zit ook een enquête over de catalogus in geprinte versie dan wel in pdf. Graag uw mening aub!

dank,

Patrick

ESU heeft de catalogus vrijgegeven alsook een flyer over de Class 77.
zie: http://www.loksound.be/manual/
Kies catalogus 2012 aub...

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22551
Re:ESU H0 2012
« Reactie #48 Gepost op: 24 January 2012, 13:28:21 »
Mooi model Patrick, maar ik hoef al die toeters en bellen niet. Mogen we het model nog verwachten in een meer gangbare uitvoering?

De flyer vind ik overigens hier.

http://www.esu.eu/fileadmin/download/brochures/2012/52924_Flyer_Class77_ESUKG_DE-NL-FR_Auflage_1_Januar_2012_eBook.pdf
« Laatst bewerkt op: 24 January 2012, 13:31:54 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Han Zijlstra

  • Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • Berichten: 4291
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
Re:ESU H0 2012
« Reactie #49 Gepost op: 24 January 2012, 14:34:27 »
flitsen bij het remmen met onderhoudsarme, warmwitte LED‘s.

Smullen!, meer gadgets en minder loks is mijn devies!

Nu nog uitbreidingen in functies op mijn besturingsapparaten!
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1921
    • Flickr pagina
Re:ESU H0 2012
« Reactie #50 Gepost op: 24 January 2012, 15:00:35 »
Van mij mogen ze de stations omroep uit het ding slopen en vervangen door de functie 'Autostart'! Dan zegt ie af en toe 'toet' en start de dieselmotor af en toe om het hok op temperatuur en goede batterijspanning te houden...

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8604
Re:ESU H0 2012
« Reactie #51 Gepost op: 24 January 2012, 16:38:53 »
Echt waar? Ik dacht dat Class 77 zich alleen maar door die extra deur en enkele onderhuidse veranderingen onderscheidde van Class 66. En dan zijn er toch veel meer operators die er mee rijden? Of heb ik dat helemaal mis?

mvg,
Gert

Uit de folder van ESU: verandering Class 77 tov Class 66: De modernisering was nodig om aan de
uitlaatemissievoorschriften te voldoen. De uiterlijke verschillen in vergelijking met de
eerste serie zijn: de enige op de linkerzijde ingebouwde deur naar de machine kamer,
de iets hogere zijventilatorrooster en een vergrote dakventilatorrooster. Bovendien
bezit de Class 77 gewijzigde cabine zijruiten. Sommige Class 77 locomotieven
hebben ook een air conditioner in de cabine. De locomotief wordt nu aangeduid
als JT42CWRM. De „M“ staat voor „modified“, gewijzigd

 
Jeroen

theokersten

  • Offline Offline
  • Berichten: 876
Re:ESU H0 2012
« Reactie #52 Gepost op: 24 January 2012, 20:13:53 »
ben benieuwd wat deze loc moet gaan kosten.
zou er best wel een van willen hebben.
ge.theo
ib-basic.

liefhebber ho en grootspoor

Gert1

  • Gast
Re:ESU H0 2012
« Reactie #53 Gepost op: 24 January 2012, 20:22:13 »
Kijk naar de prijzen van de reeds verschenen Engineering Edition locs en je weet wat je ongeveer zou moeten neertellen voor zo'n loc.

mvg,
Gert

theokersten

  • Offline Offline
  • Berichten: 876
Re:ESU H0 2012
« Reactie #54 Gepost op: 24 January 2012, 20:58:29 »
dank je gert,heb nu een idee van wat mag gaan kosten.
gr.theo
ib-basic.

liefhebber ho en grootspoor

ruben derks

  • NL, DE & CH Rijder
  • Offline Offline
  • Berichten: 254
    • Ruben Derks
Re:ESU H0 2012
« Reactie #55 Gepost op: 24 January 2012, 21:35:05 »
Volgens een handelaar gaan de modellen €399,- kosten,

Groeten Ruben
Tillig E-lite HO | WinDigipet 2021.1 Premium | yamoRC |
NS en DB jaren 50/60 |  2 rail |

Kijk ook op rubenderks.nl!!!

L o k S o u n d

  • Offline Offline
  • Berichten: 122
Re:ESU H0 2012
« Reactie #56 Gepost op: 25 January 2012, 15:21:50 »
Mooi model Patrick, maar ik hoef al die toeters en bellen niet. Mogen we het model nog verwachten in een meer gangbare uitvoering?

De flyer vind ik overigens hier.

http://www.esu.eu/fileadmin/download/brochures/2012/52924_Flyer_Class77_ESUKG_DE-NL-FR_Auflage_1_Januar_2012_eBook.pdf

Henk,
net omwille van het feit dat ESU een "digitale" is, zit alle voor toeters en bellen. Neen, sorry, niet zonder deze gadgets.
Patrick

Brigitte

  • Offline Offline
  • Berichten: 830
  • RFO 193 623
Re:ESU H0 2012
« Reactie #57 Gepost op: 25 January 2012, 16:30:38 »
Neen, sorry, niet zonder deze gadgets.
Geen probleem, maar dan wel voor mij graag eentje van ERS Railways 661x  ;D

Gert1

  • Gast
Re:ESU H0 2012
« Reactie #58 Gepost op: 25 January 2012, 16:32:01 »
661 van die locs kosten je een dikke 260.000 euro. Jij durft!   ;D

mvg,
Gert

Brigitte

  • Offline Offline
  • Berichten: 830
  • RFO 193 623
Re:ESU H0 2012
« Reactie #59 Gepost op: 25 January 2012, 16:37:45 »
Je bent weer te scherp Gert  ;D