Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Dave.......
Vandaag om 02:44:40
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
Vandaag om 01:26:30
Altenburg im Schwarzwald.(H0, TP III/IV) door Ronald69
Vandaag om 00:58:55
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald69
Vandaag om 00:12:53
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door RetroJack
Vandaag om 00:03:33
De Projecten van RetroJack door RetroJack
18 July 2025, 23:59:29
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mar-Cas
18 July 2025, 23:43:09
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Karst Drenth
18 July 2025, 22:55:21
Raadplaatje door Klaas Zondervan
18 July 2025, 22:26:35
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
18 July 2025, 21:51:08
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
18 July 2025, 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
18 July 2025, 21:34:32
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
18 July 2025, 21:21:53
Sikje 225 door Huup
18 July 2025, 21:21:34
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
18 July 2025, 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
18 July 2025, 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
18 July 2025, 19:57:35
Station Roodeschool door Eric B
18 July 2025, 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
18 July 2025, 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
18 July 2025, 18:49:20
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
18 July 2025, 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
18 July 2025, 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
18 July 2025, 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
18 July 2025, 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
18 July 2025, 16:04:09
Fleischmania Nostalgia door hervé
18 July 2025, 15:16:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
18 July 2025, 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
18 July 2025, 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
18 July 2025, 12:51:41
Railpro 607 door henk
18 July 2025, 12:47:11
  

Auteur Topic: Hornby International Neuheiten H0 2012  (gelezen 17327 keer)

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re:Hornby International Neuheiten H0 2012
« Reactie #45 Gepost op: 11 February 2012, 12:31:55 »
Ik neem aan dat de BB-72000 gewoon een heruitgave van de meest recente Jouef-versie is. Daar zijn weinig trapjes meer beschikbaar om redelijkerwijs nog hoger te klimmen.
Idem voor de BB-67000, al zal dat dan wel ex-Lima uit de laatste productie zijn. Jouef maakte de BB-67400.
Qua prijs zou ik me niet al te veel illusies maken. In de guldentijd waren die al op het niveau van de Roco's, Fleischmanns en Märklins op deze wereld of zelfs hoger.

Afgelopen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1387
Re:Hornby International Neuheiten H0 2012
« Reactie #46 Gepost op: 11 February 2012, 20:41:07 »
De TGV Le Poste heb ik in 1992 al aangeschaft, ik was voor mijn werk op de Olympische winterspelen in Albertville en daar heb ik deze gekocht in een rommelig trein- en speelgoed winkeltje voor 300 FF, dat was toen 105,- GULDEN. De trein rijdt nog steeds zijn rondjes, maar heeft wel last van een koude start en komt dan langzaam op gang. De uitvoering is exact gelijk aan die van de afbeeldingen op de site van Hornby, dus wat is het nieuws???

TGVfreak

  • Offline Offline
  • Berichten: 88
Re:Hornby International Neuheiten H0 2012
« Reactie #47 Gepost op: 11 February 2012, 22:08:40 »
De TGV Le Poste heb ik in 1992 al aangeschaft, ik was voor mijn werk op de Olympische winterspelen in Albertville en daar heb ik deze gekocht in een rommelig trein- en speelgoed winkeltje voor 300 FF, dat was toen 105,- GULDEN. De trein rijdt nog steeds zijn rondjes, maar heeft wel last van een koude start en komt dan langzaam op gang. De uitvoering is exact gelijk aan die van de afbeeldingen op de site van Hornby, dus wat is het nieuws???

Heb je de TGV La Poste 01 (oude logo) uit de "Golden Series" gekocht of van de "nouvelle generation" series (1998-faillisement) met nieuwe logo?

Jouef brengt namelijk niet de TGV La Poste 01 op basis van de Golden Series uit maar op basis van de Sud Est mal net voordat Lima failliet ging. Gelukkig geen lawaaimotor, maar een trein die voldoet aan de huidige standaard. Dat betekent dus wel cardan aandrijving, wisselend licht, digitaal voorbereid etc. maar ik vermoed niet het mooie front met "La Poste" logo in relief. De " nouvelle generation"  mal is destijds gebruikt om TGV sud-est oranje en grijs en TGV sud est grijs Ligne du coeur, TGV La poste en TGV Pendulaire uit te brengen. Op basis van die mal is al de oranje TGV Sud Est 22 (HJ2012) uitgebracht ergens 2007, maar omdat de neus vlak is bij de koppelingkap, hebben ze het erop gedrukt. Wat ik persoonlijk heel erg lelijk vind. Ik vermoed dat ze dat nu weer bij de La Poste zullen doen.
 Voorbeeld:

Vergelijk dit maar eens met de kop uit begin 2000:

en de Golden Series Sud Est:

(via biscatrain.fr)
« Laatst bewerkt op: 11 February 2012, 22:12:23 door TGVfreak »

Afgelopen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1387
Re:Hornby International Neuheiten H0 2012
« Reactie #48 Gepost op: 11 February 2012, 22:57:18 »
Eerlijk gezegd let ik niet op dat soort details, hij zag er voor mijn gevoel net zo uit als de TGV's Le Poste die ik daar zag rondrijden, dus heb ik het gekocht, ook vanwege de lage prijs. De motor maakt wel wat geluid, maar dat scheelt weer een dure digitale sound module. Maar zelfs na 20 jaar rijdt de trein nog als een zonnetje, met zoals gezegd een wat trage aanloop.

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1620
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re:Hornby International Neuheiten H0 2012
« Reactie #49 Gepost op: 11 February 2012, 23:25:29 »
d'r Ligt hier in m'n collectie ook ergens nog zo'n 'oude' TGV Sud-Est 'Rame 16'-Golden Series, stof te verzamelen.
Daarnaast heb ik ook nog de gemotoriseerde loc in 3~Rail uitvoering, eveneens 'Rame 16' apart liggen (sleper dient vervangen te worden). Wellicht verpats ik die nog wel eens... .
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal