Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Ellerman
Vandaag om 10:12:58
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Eric B
Vandaag om 10:09:55
Van 2D afbeelding naar 3D model door 3Dbuildr
Vandaag om 10:04:26
Roco NS plan V door Benelux795
Vandaag om 09:59:34
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 09:38:52
REE Modeles 2025: NS 1300 door Corné81
Vandaag om 09:36:49
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:27:46
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 09:23:43
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door Wim Vink
Vandaag om 08:58:41
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 08:57:20
PB Models, ICR-rijtuigen door RikM
Vandaag om 08:56:15
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 08:12:28
NL-baan in Canada door einte
Vandaag om 07:48:37
Modelspoorbaan van Einte door einte
Vandaag om 07:29:46
Aachenau West door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 06:00:38
Pendel module Viessmann 5214 door bask185
Vandaag om 00:33:24
Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul door dennie
Vandaag om 00:15:17
verlichting op mijn draaischijf zeten door Voske
18 October 2025, 23:01:18
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
18 October 2025, 21:58:13
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Jeroen Water
18 October 2025, 21:57:24
The Summer of 69 door Huup
18 October 2025, 21:41:51
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
18 October 2025, 21:38:52
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B) door Klaas Zondervan
18 October 2025, 21:12:21
Artikel RailMagazine Zweedse strategische reserve door RikM
18 October 2025, 19:56:56
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
18 October 2025, 19:36:05
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E) door barry1972
18 October 2025, 19:34:37
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door meino
18 October 2025, 19:16:24
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
18 October 2025, 18:08:31
Maasvlakte Zuid door R1954
18 October 2025, 17:26:31
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door einte
18 October 2025, 16:59:17
  

Auteur Topic: Hornby International Neuheiten H0 2012  (gelezen 17653 keer)

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3270
Re:Hornby International Neuheiten H0 2012
« Reactie #45 Gepost op: 11 February 2012, 12:31:55 »
Ik neem aan dat de BB-72000 gewoon een heruitgave van de meest recente Jouef-versie is. Daar zijn weinig trapjes meer beschikbaar om redelijkerwijs nog hoger te klimmen.
Idem voor de BB-67000, al zal dat dan wel ex-Lima uit de laatste productie zijn. Jouef maakte de BB-67400.
Qua prijs zou ik me niet al te veel illusies maken. In de guldentijd waren die al op het niveau van de Roco's, Fleischmanns en Märklins op deze wereld of zelfs hoger.

Afgelopen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1387
Re:Hornby International Neuheiten H0 2012
« Reactie #46 Gepost op: 11 February 2012, 20:41:07 »
De TGV Le Poste heb ik in 1992 al aangeschaft, ik was voor mijn werk op de Olympische winterspelen in Albertville en daar heb ik deze gekocht in een rommelig trein- en speelgoed winkeltje voor 300 FF, dat was toen 105,- GULDEN. De trein rijdt nog steeds zijn rondjes, maar heeft wel last van een koude start en komt dan langzaam op gang. De uitvoering is exact gelijk aan die van de afbeeldingen op de site van Hornby, dus wat is het nieuws???

TGVfreak

  • Offline Offline
  • Berichten: 88
Re:Hornby International Neuheiten H0 2012
« Reactie #47 Gepost op: 11 February 2012, 22:08:40 »
De TGV Le Poste heb ik in 1992 al aangeschaft, ik was voor mijn werk op de Olympische winterspelen in Albertville en daar heb ik deze gekocht in een rommelig trein- en speelgoed winkeltje voor 300 FF, dat was toen 105,- GULDEN. De trein rijdt nog steeds zijn rondjes, maar heeft wel last van een koude start en komt dan langzaam op gang. De uitvoering is exact gelijk aan die van de afbeeldingen op de site van Hornby, dus wat is het nieuws???

Heb je de TGV La Poste 01 (oude logo) uit de "Golden Series" gekocht of van de "nouvelle generation" series (1998-faillisement) met nieuwe logo?

Jouef brengt namelijk niet de TGV La Poste 01 op basis van de Golden Series uit maar op basis van de Sud Est mal net voordat Lima failliet ging. Gelukkig geen lawaaimotor, maar een trein die voldoet aan de huidige standaard. Dat betekent dus wel cardan aandrijving, wisselend licht, digitaal voorbereid etc. maar ik vermoed niet het mooie front met "La Poste" logo in relief. De " nouvelle generation"  mal is destijds gebruikt om TGV sud-est oranje en grijs en TGV sud est grijs Ligne du coeur, TGV La poste en TGV Pendulaire uit te brengen. Op basis van die mal is al de oranje TGV Sud Est 22 (HJ2012) uitgebracht ergens 2007, maar omdat de neus vlak is bij de koppelingkap, hebben ze het erop gedrukt. Wat ik persoonlijk heel erg lelijk vind. Ik vermoed dat ze dat nu weer bij de La Poste zullen doen.
 Voorbeeld:

Vergelijk dit maar eens met de kop uit begin 2000:

en de Golden Series Sud Est:

(via biscatrain.fr)
« Laatst bewerkt op: 11 February 2012, 22:12:23 door TGVfreak »

Afgelopen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1387
Re:Hornby International Neuheiten H0 2012
« Reactie #48 Gepost op: 11 February 2012, 22:57:18 »
Eerlijk gezegd let ik niet op dat soort details, hij zag er voor mijn gevoel net zo uit als de TGV's Le Poste die ik daar zag rondrijden, dus heb ik het gekocht, ook vanwege de lage prijs. De motor maakt wel wat geluid, maar dat scheelt weer een dure digitale sound module. Maar zelfs na 20 jaar rijdt de trein nog als een zonnetje, met zoals gezegd een wat trage aanloop.

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1620
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re:Hornby International Neuheiten H0 2012
« Reactie #49 Gepost op: 11 February 2012, 23:25:29 »
d'r Ligt hier in m'n collectie ook ergens nog zo'n 'oude' TGV Sud-Est 'Rame 16'-Golden Series, stof te verzamelen.
Daarnaast heb ik ook nog de gemotoriseerde loc in 3~Rail uitvoering, eveneens 'Rame 16' apart liggen (sleper dient vervangen te worden). Wellicht verpats ik die nog wel eens... .
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal