Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Van 2D afbeelding naar 3D model door MOVisser
Vandaag om 19:39:16
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 19:36:05
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E) door barry1972
Vandaag om 19:34:37
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door meino
Vandaag om 19:16:24
PB Models, ICR-rijtuigen door Hans Kl
Vandaag om 18:56:10
Pendel module Viessmann 5214 door Pieter Bregman
Vandaag om 18:52:12
verlichting op mijn draaischijf zeten door Priegelman
Vandaag om 18:52:04
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag om 18:15:02
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:08:31
Roco NS plan V door Petertje
Vandaag om 17:36:47
Maasvlakte Zuid door R1954
Vandaag om 17:26:31
Modelspoorbaan van Einte door Wim Vink
Vandaag om 17:01:12
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door einte
Vandaag om 16:59:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 16:44:45
Aachenau West door puntenglijder
Vandaag om 16:42:27
Overstap naar HTM door Boertje
Vandaag om 16:35:41
Artikel RailMagazine Zweedse strategische reserve door Eelco Storm
Vandaag om 15:55:56
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:35:26
Bf Kibronn door Benelux795
Vandaag om 14:11:34
probelemen met schaalodel exact ( theo roozen ) door Biesje
Vandaag om 13:11:53
Stoomlocomotieven van de Staatsmijnen door Eelco Storm
Vandaag om 12:36:42
Artitec DE-2 Rood/Reclame banen rijdt niet meer ? (Garantie?) door dennie
Vandaag om 12:35:31
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Forever Rocofan
Vandaag om 11:32:21
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door aad52
Vandaag om 11:11:21
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
Vandaag om 10:27:37
Au bord de la Cèze door Ronald69
Vandaag om 09:27:46
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Ronald69
Vandaag om 09:27:12
Spoorwegkanon Dora door Hans Reints
Vandaag om 08:59:21
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door aad52
Vandaag om 08:50:48
Tankinstallaties voor dieseltreinen door Eric B
Vandaag om 08:09:34
  

Auteur Topic: Hornby International Neuheiten H0 2012  (gelezen 17594 keer)

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3270
Re:Hornby International Neuheiten H0 2012
« Reactie #45 Gepost op: 11 February 2012, 12:31:55 »
Ik neem aan dat de BB-72000 gewoon een heruitgave van de meest recente Jouef-versie is. Daar zijn weinig trapjes meer beschikbaar om redelijkerwijs nog hoger te klimmen.
Idem voor de BB-67000, al zal dat dan wel ex-Lima uit de laatste productie zijn. Jouef maakte de BB-67400.
Qua prijs zou ik me niet al te veel illusies maken. In de guldentijd waren die al op het niveau van de Roco's, Fleischmanns en Märklins op deze wereld of zelfs hoger.

Afgelopen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1387
Re:Hornby International Neuheiten H0 2012
« Reactie #46 Gepost op: 11 February 2012, 20:41:07 »
De TGV Le Poste heb ik in 1992 al aangeschaft, ik was voor mijn werk op de Olympische winterspelen in Albertville en daar heb ik deze gekocht in een rommelig trein- en speelgoed winkeltje voor 300 FF, dat was toen 105,- GULDEN. De trein rijdt nog steeds zijn rondjes, maar heeft wel last van een koude start en komt dan langzaam op gang. De uitvoering is exact gelijk aan die van de afbeeldingen op de site van Hornby, dus wat is het nieuws???

TGVfreak

  • Offline Offline
  • Berichten: 88
Re:Hornby International Neuheiten H0 2012
« Reactie #47 Gepost op: 11 February 2012, 22:08:40 »
De TGV Le Poste heb ik in 1992 al aangeschaft, ik was voor mijn werk op de Olympische winterspelen in Albertville en daar heb ik deze gekocht in een rommelig trein- en speelgoed winkeltje voor 300 FF, dat was toen 105,- GULDEN. De trein rijdt nog steeds zijn rondjes, maar heeft wel last van een koude start en komt dan langzaam op gang. De uitvoering is exact gelijk aan die van de afbeeldingen op de site van Hornby, dus wat is het nieuws???

Heb je de TGV La Poste 01 (oude logo) uit de "Golden Series" gekocht of van de "nouvelle generation" series (1998-faillisement) met nieuwe logo?

Jouef brengt namelijk niet de TGV La Poste 01 op basis van de Golden Series uit maar op basis van de Sud Est mal net voordat Lima failliet ging. Gelukkig geen lawaaimotor, maar een trein die voldoet aan de huidige standaard. Dat betekent dus wel cardan aandrijving, wisselend licht, digitaal voorbereid etc. maar ik vermoed niet het mooie front met "La Poste" logo in relief. De " nouvelle generation"  mal is destijds gebruikt om TGV sud-est oranje en grijs en TGV sud est grijs Ligne du coeur, TGV La poste en TGV Pendulaire uit te brengen. Op basis van die mal is al de oranje TGV Sud Est 22 (HJ2012) uitgebracht ergens 2007, maar omdat de neus vlak is bij de koppelingkap, hebben ze het erop gedrukt. Wat ik persoonlijk heel erg lelijk vind. Ik vermoed dat ze dat nu weer bij de La Poste zullen doen.
 Voorbeeld:

Vergelijk dit maar eens met de kop uit begin 2000:

en de Golden Series Sud Est:

(via biscatrain.fr)
« Laatst bewerkt op: 11 February 2012, 22:12:23 door TGVfreak »

Afgelopen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1387
Re:Hornby International Neuheiten H0 2012
« Reactie #48 Gepost op: 11 February 2012, 22:57:18 »
Eerlijk gezegd let ik niet op dat soort details, hij zag er voor mijn gevoel net zo uit als de TGV's Le Poste die ik daar zag rondrijden, dus heb ik het gekocht, ook vanwege de lage prijs. De motor maakt wel wat geluid, maar dat scheelt weer een dure digitale sound module. Maar zelfs na 20 jaar rijdt de trein nog als een zonnetje, met zoals gezegd een wat trage aanloop.

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1620
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re:Hornby International Neuheiten H0 2012
« Reactie #49 Gepost op: 11 February 2012, 23:25:29 »
d'r Ligt hier in m'n collectie ook ergens nog zo'n 'oude' TGV Sud-Est 'Rame 16'-Golden Series, stof te verzamelen.
Daarnaast heb ik ook nog de gemotoriseerde loc in 3~Rail uitvoering, eveneens 'Rame 16' apart liggen (sleper dient vervangen te worden). Wellicht verpats ik die nog wel eens... .
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal