Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 15:49:33
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 15:46:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 15:36:41
Halling aandrijvingen door 008200
Vandaag om 15:31:33
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 15:25:59
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 15:21:42
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 15:14:22
Kibri station CALW ingekort als NS station door Pauldg
Vandaag om 14:52:17
Exact-Train 2025 door grossraumwagen
Vandaag om 14:36:59
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door tothebeach
Vandaag om 14:25:35
Layne, Somewhere South. door Ronald Halma
Vandaag om 14:23:34
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:22:00
13 september 25 jaar Huider, Huider Express stoomtrein door Sam
Vandaag om 14:19:46
NS 8800 in spoor 0 door Rob Moerkerken
Vandaag om 14:01:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Erik van den Eijnden
Vandaag om 12:50:15
Lima IRM versleten tandwiel + reparatie door ronald100
Vandaag om 10:41:25
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:30:45
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 09:46:31
Raadplaatje door V200-G2000
Vandaag om 09:41:37
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 09:40:36
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 09:34:52
Handleiding van de Roco kraan 46901 NS kraan 482 door Jelmer
Vandaag om 09:32:46
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:29:06
Rheinburg, TP V/VI door Jelmer
Vandaag om 09:25:27
Bauarbeiten im gange door tothebeach
Vandaag om 09:22:04
Wijzigen functies-functietoetsen PBModels ICRmh rijtuigen door Jelmer
Vandaag om 09:21:18
iTrain versus Windigiped door Pain0_8
Vandaag om 05:04:03
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 02:23:12
Rangeerbaan Molenhoek door Ronald Halma
11 September 2025, 23:47:27
Overstap naar HTM door Jan Bennink
11 September 2025, 21:19:33

Auteur Topic: On traXS! 2012 --- 2, 3 en 4 Maart  (gelezen 85435 keer)

wimke

• Offline Offline
Re:On traXS! 2012 --- 2, 3 en 4 Maart
« Reactie #375 Gepost op: 04 March 2012, 23:02:25 »
@karst dat kleine ding van raymond heeft je het grootste compliment bezorgt die je hebben kunt

Karst Drenth

• Offline Offline
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
« Reactie #376 Gepost op: 04 March 2012, 23:04:39 »
 ;D misschien wel ja, 't is immers de toekomst  (y)

Top Raymond, dat je je kid zo opvoed ! :P Dat zouden meer mensen moeten doen ;)

Grtzz,

Karst

stig

• Offline Offline
« Reactie #377 Gepost op: 04 March 2012, 23:53:28 »
Heb slechts 2 maal in het hele weekend aan OUDERS moeten vragen bepaalde zaken niet te doen. Waaronder het willen laten zitten van een peuter van 2 met z'n kontje OP de baan :o :o

Maar Karst, het is toch een demonstratiebaan? Die ouders waren waarschijnlijk recent uit een occupykamp geschopt... ;D
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #378 Gepost op: 04 March 2012, 23:56:37 »
Ach natuurlijk.

Karst Drenth

• Offline Offline
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
« Reactie #379 Gepost op: 04 March 2012, 23:58:11 »
 ;D ;D ;D

Idd andere betekenis van 'demonstreren'  :P

Misschien dachten ze dat er kernafval vervoerd werd of... tegen die stinkende en lekkende diesels en rokende monsters milieumaatregelen genomen moesten worden... ;D ;D

Grtzz,

Karst

Jan-Peter

• Offline Offline
  • Bnlx treinendokter.
« Reactie #380 Gepost op: 05 March 2012, 00:24:18 »
Heren,

Ik ben vrijdag naar Ontrax geweest. En dat was ondanks de uitbuiting door Karst (die moest even z'n longen verwennen) een groot succes.
Toch wel wat opmerkingen maar daar later meer over.
Een bloemlezing uit 272 foto's en 13 clipsje is op MSW. Niet dat ik het ene of andere forum voortrek, puur en alleen dat ik niet wens in herhaling te vallen, vallen, valllen ...  ;) ;)

Kijk eens over de heg. En verdere discussies kunnen we wel hier houden.

Jan-Peter
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

stig

• Offline Offline
« Reactie #381 Gepost op: 05 March 2012, 00:51:41 »
Mooi verslag JP, als deelnemer heb je niet zoveel tijd daarvoor... 8) Maar, herrie en lichten bij Jairuba? Man, ik zat 's morgens om half 8 al met Rihanna en 120 deci Bellen in de auto... Niks van Jairuba gehoord...  ;D
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

JaJo

• Offline Offline
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
« Reactie #382 Gepost op: 05 March 2012, 08:39:15 »
Leuke foto van Ontraxs in de Telegraaf.

Groet Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

Johan Schalken

• Offline Offline
« Reactie #383 Gepost op: 05 March 2012, 08:45:57 »
Gisteren ook met mijn vader geweest.. was de eerste keer voor ons.. We waren zeer blij verrast over de kwaliteit van de banen.. ik heb ook een 300+ foto's gemaakt..

Een van de redenen om te gaan was de Selcuc baan.. ik heb deze baan lang gevolgd op het Stummi forum.. was heel erg leuk om met Abdusta (de bouwer) van de baan te hebben gepraat..
Ik heb daar Grove Den (Jos) ook nog even gezien die een hele mooie boom had gemaakt...

Ik heb weer meer dan genoeg inspiratie opgedaan.. dus Wintrack staat weer open om het een en ander uit te broeden...

tothebeach

• Michel
  • Offline Offline
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
« Reactie #384 Gepost op: 05 March 2012, 08:51:46 »

Gerard

Mijn ergernis zit overigens meer bij de 'gewone' fotografen. Hele volksstammen denken dat ze met een camera in hun handen meer mogen dan collega bezoekers. Gewoon voor anderen langs gaan, een camera in een ander zijn gezichtsbeeld houden om maar een paas voorbeelden te noemen. Een verschijnsel wat overigens niets met Ontraxs te maken heeft..

Inclusief het wegduwen, tussen wringen of gewoon er voor blijven staan met de camera in de hand om te kijken of het plaatje wel gelukt was (hetgeen tijden kan duren), of met de neus er boven op, zodat een detail ook daadwerkelijk goed gefotografeerd wordt, maar waardoor wel voor andere mensen er niets meer te zien valt, heeft mij zodanig geërgerd dat ik voorlopig op tentoonstellingen niet meer te vinden ben. De lol is er voor wat mij betreft er van af. Na anderhalf uur stond ik er ook weer buiten, gewoon omdat ik geen zin had om bij elke baan weer te moeten wachten, je er rustig naar voren moeten bewegen, om dan maar weer geduld op te brengen omdat iemand die net iets minder beleefd is, en wat meer duwerig zich er tussen wringt.( Het plaatje geeft aan wat ik bedoel, door de lens gaan kijken, zodat je thuis ziet wat je eigenlijk gezien had moeten hebben. )
Dat wat ik gezien heb was wel gaaf, maar ik heb er op eengegeven moment niet meer van kunnen genieten.

Groet,
Michel

smalspoorcompagnie

• Offline Offline
  • Guillaume Veenhuis
    • Guillaume's Smalspoorcompagnie
« Reactie #385 Gepost op: 05 March 2012, 09:16:44 »
@ Michel: Het valt me op dat dat de laatste tijd erger lijkt te worden. Met verschillende exposanten ook over gesproken. Wat is dat toch? Ik weet hoe vervelend het op shows is voor de bladfotografeerders, maar die gaan er toch anders mee om vind ik. Het zijn vooral de contactarme amateurs waar je 'last' van hebt. Waar is de tijd dat iemand naar je toekwam en vroeg of het goed was dat-ie even een foto maakte...waarop je dan natuurlijk verzoeknummers deed (trein stilzetten voor de foto).

Overigens is je conclusie (voorlopig niet meer gaan) wel heftig. Ik ben vrijdag geweest, en ging pas in de middag. Vooral op het eind van de dag was het heerlijk. Ik ben toen bij diverse banen nog even teruggegaan voor de details.

Guillaume
(die oud genoeg is om gezien te hebben dat veel analoge foto's mislukt moeten zijn omdat de flits tegen de frieslijst flitste - wat je toen niet kon controleren... :) )
Guillaume (Smalspoorcompagnie)

http://smalspoorcompagnie.blogspot.com/

henk

• Online Online
« Reactie #386 Gepost op: 05 March 2012, 09:48:12 »
Een kind meenemen helpt vrij goed. Vooral leren heel bedremmeld te vragen "mag ik ook wat zien papa". Hou je de echte afgestompten over, maar die horen er nu eenmaal bij.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Besselspoor

• Offline Offline
  • Team Mitropa - OHMB
« Reactie #387 Gepost op: 05 March 2012, 09:53:12 »
Ik vond het een méér dan geslaagde beurs, hier nogmaals complimenten aan de drijvende krachten achter het evenement (al persoonlijk overgebracht ook).
De banen zijn hier al uitgebreid beschreven, dat zal ik niet meer doen: wel leuk om te zien dat mijn favoriete stuk (de Turkse baan) als winnaar uit de bus kwam. Mijn tweede keus was trouwens het fraaie stukje Italie, met de bijna perfecte aansluiting van het stromende water op de achtergrond.
Veel meer was het dit jaar een genoegen om ook achter de schermen te kunnen kijken en de betrokken mensen te ontmoeten:

Het was dan wel verschrikkelijk hard werken zoals je ziet ;) maar goed, een beurs begint nu eenmaal leeg.

Nadat alle stands en materialen waren opgebouwd door het hele team, hebben we daarna de standhouders geassisteerd met alles naar binnen sjouwen en waar nodig hand- en span(band)diensten geleverd.
De vrijdag en zaterdag vielen voor mij helaas uit, maar zondag heb ik met veel plezier deelgenomen aan de Mitropa demo's waardoor m'n station ook weer een stapje verder af is gekomen, onder het veelvuldig toelichten aan geinteresseerden hoe styreen gebruikt kan worden, de opkomst en ondergang van de lijn Schoonhoven-Gouda en nog veel meer. Het avondprogramma was in tamelijk georganiseerd teamverband snel afbreken en opruimen, waarna getoost kon worden op een geslaagd evenement.

Groet, Bessel
RETROBAHN A.G.

tothebeach

• Michel
  • Offline Offline
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
« Reactie #388 Gepost op: 05 March 2012, 10:42:43 »
@ Guillaume,
Voorlopig niet meer gaan, heeft ook te maken met een soortgelijke ervaring bij Eurospoor. Er waren ook twee momenten die mij deden walgen van digitale fotografie. Dat was toen ik mijzelf op hetzelfde gedrag betrapte. Ik heb toen de digitale camera ingeleverd bij mijn vrouw en ben analoog gaan fotograferen, dan schiet ik zelf maar maximaal 10 plaatjes over de gehele beurs (overigens slechts 10 digitale foto's gemaakt  ;)). En van een flitser heb ik geen last, was goed te platen,met sluitertijd 1/30 of 1/15. Dat gaat nog net zonder flits (woensdag zijn ze klaar :)).
Het tweede moment was eigenlijk gewoon onbeschoft. Bij 'Le Berland Port' was de bouwer wat aan het rijden. Op een gegeven moment werd hij opzij geduwd door een fotograaf, die een plaatje wilde schieten. Een "Excuse me!!" van deze bouwer gaf hem iets meer ruimte. Maar geen verontschudligingen van de fotograaf.
Het aadige is, bij Rail 2010 kan ik het me niet herinneren dat dit fenomeen speelde. Is de tijd zo veranderd, of is er gewoon sprake van ander publiek?

@ Bessel, Leuk om zo even achter de schermen te kunnen kijken.

Algemeen: wat leuk was, was het treintje buiten. Was een genot om te zien dat kinderen achter echte stoomloks hun rondje mochten draaien. Goed initiatief!

Groet
Michel
groet,
Michel

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
« Reactie #389 Gepost op: 05 March 2012, 11:06:14 »
Morgen mensen, ook weer in het internet land vandaag. Wil graag een ieder bedanken voor de kennis makingen en de interessante babbels tijdens OntraX, veel nieuwe gezichten gezien en het is erg leuk om de man/vrouw achter de forumnaam te leren kennen. Ivo nog bedankt voor het "machinisten" !!
Baan staat weer klaar om ingebouwd te worden, nachtje gebivakkeerd in de auto, was gisteravond te vermoeid om 'm nog uit te pakken..vond het een erg geslaagd evenement !!
Heb me wel verbaast idd over de nieuwe manier van kijken, het lijkt een beetje met de huidige digitale fotografie op de manier waarop Japanners vroeger door Europa reisden  ;)
Zo nu kunnen we weer aan het bouwen  ;D