@Marty, kom je volgend jaar ook weer, kunnen we mss wat bijkletsen...
voor een los geslagen bende die zelf hun waterreservoir vergeten
het was inderdaad ontzettend leuk om te doen. De kinderen leerde ik eerst hoe de intellibox te bedienen (we zijn vanwege de behandeling door de kinderen overgegaan op analoog rijden) en vroeg hen "wat heb je nu geleerd?". Bij een goed antwoord ging ik verder met de bediening van de wissels. Ze moesten echt een "klik" horen, anders was de wissel niet "om ". Vervolgens gingen we samen "spelen" dat ik machinist was (meester Jan) die in de cabine zat en de deelnemer was de rangeerder. (y)Dan mochten ze zelf de volgorde van de wagons op het opstelspoor vertellen. De weg erheen, het rangeerplan dus, moesten ze me eerst vertellen. Dan konden ze beginnen. Het is dan mooi om te zien, hoe sommigen wiskundige aanleg hebben: die kwamen er meestal vlot uit. Maar degenen die dat nog niet zo beheersten, hielp ik natuurlijk. Ook de eigenwijzerikken: die liet ik eerst zichzelf "klem" rijden en hielp ze dan uit de brand. En altijd weer die vraag: "wat heb je nu geleerd?" O ja, en de (groot)ouders mochten zich er niet mee bemoeien: die werden meteen de mond gesnoerd.
Ah, meester Jan, alweer een beetje bijgekomen van alle thinnerdampen en andere chemische luchtjes?