Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Hans GJ
Vandaag om 16:28:18
Werps Soldeerworkshop door gdh
Vandaag om 16:24:36
nieuw te leggen sporen passend maken door onmogelijkhier
Vandaag om 16:08:15
Marklin Telexkoppelingen blijven hangen door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:51:59
Zoekfunctie ? door VAM65
Vandaag om 15:22:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Keska
Vandaag om 14:48:26
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Peter Kleton
Vandaag om 14:27:30
De (3d) knutsels van Ronald. door MaraNCS
Vandaag om 14:25:44
FFA koelwagen door Duoblock
Vandaag om 14:19:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 14:03:01
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door sncf231e
Vandaag om 13:45:43
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Rick
Vandaag om 13:24:51
Punt- en hartstukken door 1200blauw
Vandaag om 13:12:58
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Bahn-AG
Vandaag om 12:42:50
US diorama in H0 door moonlicht
Vandaag om 12:40:54
Doornvliet door raymond erdtsieck
Vandaag om 12:23:03
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:06:06
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door gdh
Vandaag om 11:55:50
7 april De Karel on tour door NL-modelspoor
Vandaag om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein) door Arjan6511
Vandaag om 11:41:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:47
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
  

Auteur Topic: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul  (gelezen 97302 keer)

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1426
Re:Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #15 Gepost op: 13 februari 2012, 20:46:15 »
Je moet al bedenken van eijs tot en met wijlre uitrijbak zijn al 15 bakken en 1 bak (beter gezegd 2 bakken vast aan elkaar) is grote keerlus.
Schin op geul was de bedoeling voorlopig 3 bakken te maken,echter het station en wisselstraat dwingen  ons om daar al 5  bakken van te maken.
Sommige info is bijna niet vinden (dus foto tekeningen) zelfs niet bij de zlsm,zoal seinpost elkenrade.
Voorlopig laten we paar tunnels weg in verband met krappe clubruimte,gemeente kerkrade is weer traag met reactie.
groet dennie

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 4454
Re:Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #16 Gepost op: 13 februari 2012, 21:25:07 »
Inderdaad mooi!
Andre

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1426
Re:Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #17 Gepost op: 09 april 2012, 17:49:16 »
Normaal doe ik update van de club baan bouw iedere maand.
Helaas had ik in maart weinig tijd in verband met organsatie beurs en week er na middagdienst.
Veel was er aan de ho baan  (in maart) niet gewerkt geworden,de n-baan had prioriteit.
Nou de beurs voorbij is zijn de werkzaamheden weer volop opgenomen aan de ho baan.
bouwverslag donderdag 5 april 2012
Omdat we door de bomen het bos niet meer zagen hebben we baan-planning op papier gezet en aan bak gehangen wat aan die bepaalde bak gedaan moet worden.
Ieder clublid kan zo weten wat er gedaan moet worden,zo hoeft er niet altijd gevraagd te worden wat hij kan doen of hoe het moet.
Foto van de situatie voor oord zijn niet altijd duidelijk.
Na verloop van tijd komen er altijd wel slechte plekken in de baan en die moeten zo snel mogelijk hersteld worden.
Helaas heb je altijd wel mensen die niet goed luisteren,zo min wie mogelijk water gebruiken,maar luisteren ze toch niet.

Waar op de foto gewerkt wordt,is pas voor 4/5 weken geleden ingestrooid geworden (door clublid dat maar eens per maand komt ) en nou flink verzakt.
Dus kan het weer opnieuw gemaakt worden,maar dit keer andere manier.
Inmiddels is de ruw bak gemaakt voor de wisselstraat geworden van schin op geul en dat gaat nogal een grote discussie worden ondanks tekening zitten we met de krappe ruimte op de bakken.


Terwijl hun maar puzzelen heb ik ook een leuk werk gekregen,bij keerlus 1 stond een licht inrijsein met cijferbak gepland ,echter deze cijferbak kan getal 1 ,2,3,4,5,6,7,8,9 tonen.
Echter we vonden het leuk het toch te gebruiken,alleen ik had hier  gat gemaakt van 8 mm,voor de kabels zoals afgesproken,
De week erna had ik middagdienst kon ik dus niet,heeft collega rondom de schuimplaten gelegd ter bedoeling van wei afwerking,hierbij helaas de schacht verbogen voor de kabels van het sein.
Dat dit gevolgen had bleek afgelopen donderdag wel,kreeg ik  2 verrasingen.
Als eerste bleek dus schacht verbogen oke dat kon ik wel vlug herstellen,dacht ik.
Toen kwam de 2de verrassing het clublid had er een stekker aan gemaakt die dus 16 mm dik was,ik kon het clublid wel wat verwensen maar oke.
Uiteindelijk maar gat groter gefreesd en helaas zelfs gedeelte van schuim moeten open breken omdat kabelschacht niet recht naar beneden liep maar schuin.
Tot overmaat van ramp had clublid de besturingspaneel niet meegenomen/gereed,dus ik kon niks testen,dus gat maar even op gelaten.

Tevens het besturingspaneel van keerlus 1.

De stenen onder brug bij eijs zijn wat groot maar het ziet er verdomd goed uit,nou alleen nog afwerking.

Bij wijlre wordt de stationsomgeving verder nog ingericht,hier proefopstelling van spoorhekje.

Na gedane werk vertrekt de groen kikker (kpn) weer en helaas trein komt eraan.

Van de n baan is alweer 1 berg gesloopt geworden bleek toch wat problemen te zijn.

en voor mensen die heerlen gemist hebben




Inmiddels zijn er wat bezoekers geweest op de club.
groet dennie

Lambert1921

  • Offline Offline
  • Berichten: 679
Re:Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #18 Gepost op: 14 april 2012, 10:05:21 »
Hallo Dennie

Hoezo niet te vinden. Jaren geleden al gebouwd voor jullie baan. Heeft op een van mijn modules gestaan. Tekeningen zijn er niet wel foto's. Tekeningen heb ik zelf gemaakt. Jij bedoeld dus wachtpost 12 bij de overweg Elkenraderweg.
Deze was het laatst bewoond door de familie Keulers en gesloopt in 1976.
Iemand die vraagt die weet wat.

Gr. Bert Senden.



dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1426
Re:Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #19 Gepost op: 19 april 2012, 17:48:16 »
Dat is nou net het problemen heer senden.
Het gaat juist om tekeningen,fotos.
En daar is zeer slecht aan te komen of er hangt stevige prijs aan (copyricht begrijpelijk)
of zeer slechte kwaliteit wat echter meer vragen oproept dan beantwoordt.
En voor mensen die zeggen in die tijd had je nog geen digi camera dat weten we ook.
Nou ter hoogte van de bocht stond een inrijsein en daarnaast in de bocht nog een huis
groet dennie

Lambert1921

  • Offline Offline
  • Berichten: 679
Re:Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #20 Gepost op: 19 april 2012, 20:25:26 »
Heer Dennie.

Voor alle duidelijkheid is het inrijsein wat je bedoeld het inrijsein van Schin op Geul bij wachtpost 13. Tekeningen zijn er wel. Maar dit zijn kopieën van de eerste versie van de gebouwen. Door de jaren heen zijn er heel wat verbouwingen geweest. Daar zijn helaas geen tekeningen van. Misschien bij het Utrechts Archief. Ook staan er foto's van wachtpost 13 in het boek de Nederlandse spoorwegen in Kleur. Dezelfde exemplaren stonden in : Oud Valkenburg, Valkenburg, Houthem Sint Gerlach en Meerssen. Maar hier geld ook dat er verbouwingen en uitbreidingen hebben plaatsgevonden.

Vriendelijke groeten
Bert Senden.

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1426
Re:Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #21 Gepost op: 18 mei 2012, 20:31:11 »
update mei 2012
Zo wat gaat de tijd snel voorbij zitten al in mei.
Inmiddels zijn we op de club al flink opgeschoten maar dat zul je altijd hebben.
Heb je weer materiaal te kort of materiaal niet leverbaar of duurder uitgevallen.
Kun je project weer niet afmaken.
Bij eijs wordt de omgeving al helemaal ingericht nog 2 weken en dan is bij eijs het weer helemaal in orde.


Tevens wordt het spoor bij eijs niet door verbonden aan de hoofdbaan maar aangesloten aan de keerlus.
Waarom? Zo hebben we de trafo bij wijlre vrij voor te rangeren en andere kant op te rijden terwijl bij eijs dan trein kan staan wachten op station.
O ja die bus staat er alleen voor grap,stond even in de weg.
Zelf heb ik nieuw project gekregen even een nieuwe sloot maken niet veel werk.
Maar wel de grendel/kettingkasten plaatsen veel fotos bekijken.

Volgende week trekdraden monteren,ben benieuwd hoe lang ik daar mee mee bezig ben.
Inmiddels is bij wijlre bij de boerenbond  het hekwerk inmiddels al geplaatst en hoeft alleen nog maar afgewerkt te worden.


Bij module schin op geul ligt het werk even stil, ballast te kort en lijm nog nog niet goed gedroogd.


De n baan wordt ook nog gewerkt bochten worden weer herlegd.

 Maar zoals gezegd ho baan gaat nou voor omdat dat het meeste werk is
Clubwebsite is www.mbcmiljoenenlijn.nl
groet dennie lamers

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1426
Re:Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #22 Gepost op: 04 juli 2012, 22:04:26 »
Het wordt weer eens tijd dat ik weer een update laat zien.
Foto's zijn van bouwavond donderdag 28 juni 2012.
Inmiddels is het (licht)sein actief bij keerlus 1 en dat mag ook wel,de man die het sein heeft gemaakt,heeft het 5x opnieuw /reparen kunnen;
Het zijn gevoelige dingen zelf gebouwde seinen.
Helaas geen foto van de  werkende cijferbak, omdat licht inval foto niet goed genomen kan worden.

Helaas is veel werk aan elektronia bekabeling, te labelen en correct aan te brengen dus de electricien heeft werk genoeg.

Bij station eijs is het werk ook al bijna klaar alleen de muurplaten  van ondoorgang nog,wat wel fout gegaan zijn de stenen rondom het huis.
Waarom volgens mij had de bouwer een kater want de stenen liggen niet goed dan recht dan andersom.
Op foto niet goed zichtbaar.



Dan het volgend punt is wachtpost 8 op fotos is duidelijk te zien dat de weg rechter liep dan gebouwd is geworden en tevens meer keien gelegen hebben.
Dit werk wordt uitgevoerd door het nieuwe clublid en ik moet zeggen heeft rustige hand.Oordeel zelf maar


Mijn eigen werkzaamheden komen ook maar niet af,Welke werkzaamheden zult u zich afvragen.
Nou de trekdraden en trekkasten,dan is het de plaats dan verkeerde kast dan verkeerde kleur,maak je keuze eens zou ik zeggen maar goed aanstaande donderdag hoop ik de eerste palen de grond uhm module in te kunnen rammen nou ja plaatsen dan


Van ervaring leer je alleen je maar zo ook bij module bakken schin op geul.
om rail verschuiving tegen te gaan worden de rails nou op uiteinde vastgezet op plaatjes

[/url
[url=https://images.beneluxspoor.net/bnls/1_juli2012_011.jpg]

Helaas de nbaan wordt aan gewerkt de bovenleiding maar weinig voortgang maar 1 persoon aan werkt.

Jammer genoeg hebben we verder nog niks vernomen van de 3 mondelinge toezegging voor tentoonstelling dit jaar
Dit was de update voor nou groet dennie

Slipband

  • Offline Offline
  • Berichten: 426
Re:Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #23 Gepost op: 04 juli 2012, 23:00:43 »
Dat zijn schitterende modules.(y) (y) (y)\

Groeten Ferdinand.
Duits epoche IV 1980-1990.
Mijn photobucket: http://s1289.photobucket.com/albums/b519/ferdifer/

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1426
Re:Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #24 Gepost op: 05 juli 2012, 05:01:06 »
Ja en nog lang niet af.
Altijd verbeterpunten te vinden.
Bij station wijlre bij het overpad moet nog een tandenstoker komen,plein wijlre nog in gevuld worden.
schin op geul trekdraden.trekkasten.
Wegen die hersteld  moeten worden en ga zo door.
geoet dennie

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1426
Re:Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #25 Gepost op: 17 augustus 2012, 16:50:31 »
 Zo hier komt weer eens update van het zonnige zuiden.
Bouw verslag 16 augustus 2012 van mbc miljoenenlijn.
Ondanks vakantie periode vordert de baan toch gestaag.
Normaal maak ik alle fotos zelfs maar nou liet ik gedeelte door clublid maken .
 Ik was met clublid bezig sleuven te frezen kappen en weg zuigen
 Ik zal van keerlus 1 naar eijs tot wijlre vordering noemen.
Keerlus 1 moeten nog de 3 dwergseinen aangesloten worden  van de opstelsporen.
Bij station eijs dacht ik dat het af was dus niet maar schijnbaar binnenkort.
Dit project is raymond bezig met onderdoor gang oordeel zelf maar



Wachtpost 10 weg op nieuw geverfd paaltjes gezet
geen foto van onduidelijk te waggelig
Sommige mensen houden er niet van om boven de baan te werken geef hun maar liever onder de baan bij de kabels hun 2 de huis.

wijlre algemeen
Normaal maak ik alle fotos zelfs maar nou liet ik gedeelte door clublid maken .
 Ik was met clublid giel  bezig sleuven te frezen kappen en weg zuigen
Ik was (jongen met bril met stofzuiger)bezig met project trekdraden maar ik heb het toch handen moeten geven aan giel ,
deze kleine onderdelen kan ik niet maken,terwijl voor hem kleiner hoe uitdagender is.
Het is je hobby maar.
Helaas hebben we 1 sleuf niet kunnen uitfrezen,teveel spijkers in hout en componenten lijm gebruikt hier komt bijna geen  frees doorheen zonder blauw te worden.
we hebben gemerkt dat 1 sein moeten opschuiven anders komen we niet uit met trekdraadpaaltjes
Orienterend op trekdraafpaaltjes was eerst de bodoeling van lauwersmeer te maken echter dit bleek te dik zijn  de paaltjes .
Uiteindelijk zijn we voor de paaltjes van artitec gegaan.





o ja houten balkje was alleen voor het transport van werkplaats naar de club de trekdraden


Wat moet er nog gebeuren bij station wijlre
trekdraden richting ( uitrijders)  schin op geul en wissels
Nog een tandenstoker op station, o ja voor de mensen die niet weten wat we bedoelen met tandenstoker is een slagboom  op perron
Volgend project is het nieuwe clublid bezig henk bij wachtpost 13,
We hebben toch al aardig wat foto  maar soms nog gist werk hoe het uit ziet achterkant wachtpost 13.
Ik had fotos meegenomen van wachtpost 13 (met dank aan aan paul voor het beschikbaar stellen van de fotos)
Henk kon me wel oorvijgen hij had alles al beton paaltjes gezet nou blijkt het gedeelte beton en gedeelte houten paaltjes te zijn voor de weien.
Ach werk houden is niks behalve als dennie weer fotos vindt van hoe het eruit zag.

Uitvoerder hub is ook bezig met kabels leggen voor railaansluiting en al die mikmak,kom niet niet zijn project!!!!

En ton verzorgt de koffie deze avond en ondersteund waar nodig,waar kan.

En clublid frits peter/siem genieten nog van hun vakantie
Dit was het weer,update augustus,clubwebsite moet nog gewerkt worden
groet dennie
« Laatst bewerkt op: 17 augustus 2012, 16:55:20 door dennie »

Kees (NS Blokpost 21 Klein Bruntendijk, Friesland)

  • Bruntendijk
  • Offline Offline
  • Berichten: 1545
  • Kan het nog "Nederlandser" ?
Re:Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #26 Gepost op: 17 augustus 2012, 17:38:33 »
Gestaag of niet, het lijkt een prachtige module te worden. En de Miljoenenlijn is natuurlijk zeer geschikt om als voorbeeld te dienen. Gezien de gebruikte vervoersmiddelen (politiebus/groene PTT en gele stadsbus)mag ik hopelijk veronderstellen dat de NS DE1 en DE2 rood en DE2 geel worden ingezet. Geweldig.
Heel veel succes met de vorderingen.
Zie hier Klein Bruntendijk

En hier Groot Bruntendijk

Groeten vanuit "NS Blokpost 21" Bruntendijk.
Kees

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1426
Re:Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #27 Gepost op: 17 augustus 2012, 19:28:56 »
De politie bus, de kpn en de stadbus zijn gewoon een grapje.
Iedere week staat het ergens anders,zijn het nog niet eens over waar te plaatsen.
En met de werkzaamheden zou het ook in de weg staan.
Klopt de1 ,de2 ,de3 is ook over  baan het rijden samen met hippel ,serie 2200/2300/2400 rijden over met kleine goederentrein(overbrenging vabuit talbot) of korte passierstrein,uitzondering de koninginnerit en lourdestrein,dit waren lange eenmalige treinen.
Alleen rijden is nou al sinds 5 maanden niet echt gedaan maar meer verbouwd.
In principe hoeft alleen nog 2 kabels eijs weer aangesloten worden 2  en rijden maar.
groet dennie

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1426
Re:Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #28 Gepost op: 06 september 2012, 17:35:35 »
Hier een tussentijdse mini-update.
Reden hiervoor is  mogelike  verhuizing eind van de maand
ander clubgebouw, even wachten op zekerheid.
O ja wij staan NIET in roermond zoal wel verwachting was  reden is onduidelijk.
en dat kan nou ook niet meer
Inmiddels zijn de eerste sets trekdraden paaltjes gemaakt en al ingeramd in plats waar ze moeten zitten,helaas zat er ons 1 seinpaal in de weg die is aangepast betreffend nieuw gemaakt geworden.
Ik had ook fotos naar artitec gestuurd en terugreactie was ,wow das geweldig,
Oordeel zelf maar .








groet dennie

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1426
Re:Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #29 Gepost op: 05 oktober 2012, 13:46:09 »
Weer een mini update van het regenachtige kerkrade het zuiden van mbc miljoenenlijn.
Zoals eerder aangekondigd zijn wij verhuist en wel  naar oud (lang) leegstaand bedrijfspand met daarboven (bewoonde) woningen.
Hier zouden wij misschien open dag kunnen houden tesamen met de nmf dag?///
Nadeel van dit pand is dat wij het mogen gebruiken (huur) zolang er geen huurder of koper komt,en gezien de reces hopen dat hopen we nog dat het wel even duurt.
Zoals te zien is past het gedeelte van eijs naar wijlre er perfeckt in allleen schin op geul helaas niet helemaal maar daarvoor wel de n-baan,eventeul kon de n baan nog in het andere gedeelte van het gebouw geplaatst worden.
Deze week is de ho baan compleet opgezet en waterpas gezet geworden dus we kunnen weer vrij werken en zelfs 2x per week te weten de dinsdag en donderdags van 19.oo uur tot 22.30 uur,deur is altijd geopend.
Adres is gruppellostraat 18 te kerkrade centrum,dinsdag gratis parkeren, donderdag betaald parkeren
Website (eigen) zijn we nog bezig te veranderen,maar de ervaring hebben we weinig.
groet dennie