Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€50.00
Per saldo:
€-200.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Cherteau, fictieve Waals industriedorp
door
Hans GJ
Vandaag
om 16:28:18
Werps Soldeerworkshop
door
gdh
Vandaag
om 16:24:36
nieuw te leggen sporen passend maken
door
onmogelijkhier
Vandaag
om 16:08:15
Marklin Telexkoppelingen blijven hangen
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 15:51:59
Zoekfunctie ?
door
VAM65
Vandaag
om 15:22:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Keska
Vandaag
om 14:48:26
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54
door
Peter Kleton
Vandaag
om 14:27:30
De (3d) knutsels van Ronald.
door
MaraNCS
Vandaag
om 14:25:44
FFA koelwagen
door
Duoblock
Vandaag
om 14:19:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 14:03:01
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
sncf231e
Vandaag
om 13:45:43
Piko NS 2015 stroomafname probleem
door
Rick
Vandaag
om 13:24:51
Punt- en hartstukken
door
1200blauw
Vandaag
om 13:12:58
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit
door
Bahn-AG
Vandaag
om 12:42:50
US diorama in H0
door
moonlicht
Vandaag
om 12:40:54
Doornvliet
door
raymond erdtsieck
Vandaag
om 12:23:03
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails)
door
eitreb
Vandaag
om 12:06:06
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug)
door
gdh
Vandaag
om 11:55:50
7 april De Karel on tour
door
NL-modelspoor
Vandaag
om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein)
door
Arjan6511
Vandaag
om 11:41:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 11:19:47
Beekdaelen in H0
door
VulcanRaven
Vandaag
om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens
door
henk
Vandaag
om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder.
door
NTeering
Vandaag
om 10:23:47
MSV Post B, even voorstellen...
door
Rsd1000
Vandaag
om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag
door
Jelmer
Vandaag
om 09:52:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
DJV
Vandaag
om 09:42:59
Bouw van materieel 40 treinstellen
door
Pauldg
Vandaag
om 07:52:09
NS 8400 van Werps
door
MathynK
Vandaag
om 07:05:15
Al mijn goede ideeën...
door
bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
4
...
19
Omlaag
Auteur
Topic: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul (gelezen 97302 keer)
dennie
Offline
Berichten: 1426
Re:Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
«
Reactie #15 Gepost op:
13 februari 2012, 20:46:15 »
Je moet al bedenken van eijs tot en met wijlre uitrijbak zijn al 15 bakken en 1 bak (beter gezegd 2 bakken vast aan elkaar) is grote keerlus.
Schin op geul was de bedoeling voorlopig 3 bakken te maken,echter het station en wisselstraat dwingen ons om daar al 5 bakken van te maken.
Sommige info is bijna niet vinden (dus foto tekeningen) zelfs niet bij de zlsm,zoal seinpost elkenrade.
Voorlopig laten we paar tunnels weg in verband met krappe clubruimte,gemeente kerkrade is weer traag met reactie.
groet dennie
Gelogd
zuylen
Offline
Berichten: 4454
Re:Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
«
Reactie #16 Gepost op:
13 februari 2012, 21:25:07 »
Inderdaad mooi!
Andre
Gelogd
dennie
Offline
Berichten: 1426
Re:Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
«
Reactie #17 Gepost op:
09 april 2012, 17:49:16 »
Normaal doe ik update van de club baan bouw iedere maand.
Helaas had ik in maart weinig tijd in verband met organsatie beurs en week er na middagdienst.
Veel was er aan de ho baan (in maart) niet gewerkt geworden,de n-baan had prioriteit.
Nou de beurs voorbij is zijn de werkzaamheden weer volop opgenomen aan de ho baan.
bouwverslag donderdag 5 april 2012
Omdat we door de bomen het bos niet meer zagen hebben we baan-planning op papier gezet en aan bak gehangen wat aan die bepaalde bak gedaan moet worden.
Ieder clublid kan zo weten wat er gedaan moet worden,zo hoeft er niet altijd gevraagd te worden wat hij kan doen of hoe het moet.
Foto van de situatie voor oord zijn niet altijd duidelijk.
Na verloop van tijd komen er altijd wel slechte plekken in de baan en die moeten zo snel mogelijk hersteld worden.
Helaas heb je altijd wel mensen die niet goed luisteren,zo min wie mogelijk water gebruiken,maar luisteren ze toch niet.
Waar op de foto gewerkt wordt,is pas voor 4/5 weken geleden ingestrooid geworden (door clublid dat maar eens per maand komt ) en nou flink verzakt.
Dus kan het weer opnieuw gemaakt worden,maar dit keer andere manier.
Inmiddels is de ruw bak gemaakt voor de wisselstraat geworden van schin op geul en dat gaat nogal een grote discussie worden ondanks tekening zitten we met de krappe ruimte op de bakken.
Terwijl hun maar puzzelen heb ik ook een leuk werk gekregen,bij keerlus 1 stond een licht inrijsein met cijferbak gepland ,echter deze cijferbak kan getal 1 ,2,3,4,5,6,7,8,9 tonen.
Echter we vonden het leuk het toch te gebruiken,alleen ik had hier gat gemaakt van 8 mm,voor de kabels zoals afgesproken,
De week erna had ik middagdienst kon ik dus niet,heeft collega rondom de schuimplaten gelegd ter bedoeling van wei afwerking,hierbij helaas de schacht verbogen voor de kabels van het sein.
Dat dit gevolgen had bleek afgelopen donderdag wel,kreeg ik 2 verrasingen.
Als eerste bleek dus schacht verbogen oke dat kon ik wel vlug herstellen,dacht ik.
Toen kwam de 2de verrassing het clublid had er een stekker aan gemaakt die dus 16 mm dik was,ik kon het clublid wel wat verwensen maar oke.
Uiteindelijk maar gat groter gefreesd en helaas zelfs gedeelte van schuim moeten open breken omdat kabelschacht niet recht naar beneden liep maar schuin.
Tot overmaat van ramp had clublid de besturingspaneel niet meegenomen/gereed,dus ik kon niks testen,dus gat maar even op gelaten.
Tevens het besturingspaneel van keerlus 1.
De stenen onder brug bij eijs zijn wat groot maar het ziet er verdomd goed uit,nou alleen nog afwerking.
Bij wijlre wordt de stationsomgeving verder nog ingericht,hier proefopstelling van spoorhekje.
Na gedane werk vertrekt de groen kikker (kpn) weer en helaas trein komt eraan.
Van de n baan is alweer 1 berg gesloopt geworden bleek toch wat problemen te zijn.
en voor mensen die heerlen gemist hebben
Inmiddels zijn er wat bezoekers geweest op de club.
groet dennie
Gelogd
Lambert1921
Offline
Berichten: 679
Re:Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
«
Reactie #18 Gepost op:
14 april 2012, 10:05:21 »
Hallo Dennie
Hoezo niet te vinden. Jaren geleden al gebouwd voor jullie baan. Heeft op een van mijn modules gestaan. Tekeningen zijn er niet wel foto's. Tekeningen heb ik zelf gemaakt. Jij bedoeld dus wachtpost 12 bij de overweg Elkenraderweg.
Deze was het laatst bewoond door de familie Keulers en gesloopt in 1976.
Iemand die vraagt die weet wat.
Gr. Bert Senden.
Gelogd
dennie
Offline
Berichten: 1426
Re:Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
«
Reactie #19 Gepost op:
19 april 2012, 17:48:16 »
Dat is nou net het problemen heer senden.
Het gaat juist om tekeningen,fotos.
En daar is zeer slecht aan te komen of er hangt stevige prijs aan (copyricht begrijpelijk)
of zeer slechte kwaliteit wat echter meer vragen oproept dan beantwoordt.
En voor mensen die zeggen in die tijd had je nog geen digi camera dat weten we ook.
Nou ter hoogte van de bocht stond een inrijsein en daarnaast in de bocht nog een huis
groet dennie
Gelogd
Lambert1921
Offline
Berichten: 679
Re:Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
«
Reactie #20 Gepost op:
19 april 2012, 20:25:26 »
Heer Dennie.
Voor alle duidelijkheid is het inrijsein wat je bedoeld het inrijsein van Schin op Geul bij wachtpost 13. Tekeningen zijn er wel. Maar dit zijn kopieën van de eerste versie van de gebouwen. Door de jaren heen zijn er heel wat verbouwingen geweest. Daar zijn helaas geen tekeningen van. Misschien bij het Utrechts Archief. Ook staan er foto's van wachtpost 13 in het boek de Nederlandse spoorwegen in Kleur. Dezelfde exemplaren stonden in : Oud Valkenburg, Valkenburg, Houthem Sint Gerlach en Meerssen. Maar hier geld ook dat er verbouwingen en uitbreidingen hebben plaatsgevonden.
Vriendelijke groeten
Bert Senden.
Gelogd
dennie
Offline
Berichten: 1426
Re:Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
«
Reactie #21 Gepost op:
18 mei 2012, 20:31:11 »
update mei 2012
Zo wat gaat de tijd snel voorbij zitten al in mei.
Inmiddels zijn we op de club al flink opgeschoten maar dat zul je altijd hebben.
Heb je weer materiaal te kort of materiaal niet leverbaar of duurder uitgevallen.
Kun je project weer niet afmaken.
Bij eijs wordt de omgeving al helemaal ingericht nog 2 weken en dan is bij eijs het weer helemaal in orde.
Tevens wordt het spoor bij eijs niet door verbonden aan de hoofdbaan maar aangesloten aan de keerlus.
Waarom? Zo hebben we de trafo bij wijlre vrij voor te rangeren en andere kant op te rijden terwijl bij eijs dan trein kan staan wachten op station.
O ja die bus staat er alleen voor grap,stond even in de weg.
Zelf heb ik nieuw project gekregen even een nieuwe sloot maken niet veel werk.
Maar wel de grendel/kettingkasten plaatsen veel fotos bekijken.
Volgende week trekdraden monteren,ben benieuwd hoe lang ik daar mee mee bezig ben.
Inmiddels is bij wijlre bij de boerenbond het hekwerk inmiddels al geplaatst en hoeft alleen nog maar afgewerkt te worden.
Bij module schin op geul ligt het werk even stil, ballast te kort en lijm nog nog niet goed gedroogd.
De n baan wordt ook nog gewerkt bochten worden weer herlegd.
Maar zoals gezegd ho baan gaat nou voor omdat dat het meeste werk is
Clubwebsite is
www.mbcmiljoenenlijn.nl
groet dennie lamers
Gelogd
dennie
Offline
Berichten: 1426
Re:Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
«
Reactie #22 Gepost op:
04 juli 2012, 22:04:26 »
Het wordt weer eens tijd dat ik weer een update laat zien.
Foto's zijn van bouwavond donderdag 28 juni 2012.
Inmiddels is het (licht)sein actief bij keerlus 1 en dat mag ook wel,de man die het sein heeft gemaakt,heeft het 5x opnieuw /reparen kunnen;
Het zijn gevoelige dingen zelf gebouwde seinen.
Helaas geen foto van de werkende cijferbak, omdat licht inval foto niet goed genomen kan worden.
Helaas is veel werk aan elektronia bekabeling, te labelen en correct aan te brengen dus de electricien heeft werk genoeg.
Bij station eijs is het werk ook al bijna klaar alleen de muurplaten van ondoorgang nog,wat wel fout gegaan zijn de stenen rondom het huis.
Waarom volgens mij had de bouwer een kater want de stenen liggen niet goed dan recht dan andersom.
Op foto niet goed zichtbaar.
Dan het volgend punt is wachtpost 8 op fotos is duidelijk te zien dat de weg rechter liep dan gebouwd is geworden en tevens meer keien gelegen hebben.
Dit werk wordt uitgevoerd door het nieuwe clublid en ik moet zeggen heeft rustige hand.Oordeel zelf maar
Mijn eigen werkzaamheden komen ook maar niet af,Welke werkzaamheden zult u zich afvragen.
Nou de trekdraden en trekkasten,dan is het de plaats dan verkeerde kast dan verkeerde kleur,maak je keuze eens zou ik zeggen maar goed aanstaande donderdag hoop ik de eerste palen de grond uhm module in te kunnen rammen nou ja plaatsen dan
Van ervaring leer je alleen je maar zo ook bij module bakken schin op geul.
om rail verschuiving tegen te gaan worden de rails nou op uiteinde vastgezet op plaatjes
[/url
[url=https://images.beneluxspoor.net/bnls/1_juli2012_011.jpg]
Helaas de nbaan wordt aan gewerkt de bovenleiding maar weinig voortgang maar 1 persoon aan werkt.
Jammer genoeg hebben we verder nog niks vernomen van de 3 mondelinge toezegging voor tentoonstelling dit jaar
Dit was de update voor nou groet dennie
Gelogd
Slipband
Offline
Berichten: 426
Re:Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
«
Reactie #23 Gepost op:
04 juli 2012, 23:00:43 »
Dat zijn schitterende modules.
\
Groeten Ferdinand.
Gelogd
Duits epoche IV 1980-1990.
Mijn photobucket:
http://s1289.photobucket.com/albums/b519/ferdifer/
dennie
Offline
Berichten: 1426
Re:Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
«
Reactie #24 Gepost op:
05 juli 2012, 05:01:06 »
Ja en nog lang niet af.
Altijd verbeterpunten te vinden.
Bij station wijlre bij het overpad moet nog een tandenstoker komen,plein wijlre nog in gevuld worden.
schin op geul trekdraden.trekkasten.
Wegen die hersteld moeten worden en ga zo door.
geoet dennie
Gelogd
dennie
Offline
Berichten: 1426
Re:Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
«
Reactie #25 Gepost op:
17 augustus 2012, 16:50:31 »
Zo hier komt weer eens update van het zonnige zuiden.
Bouw verslag 16 augustus 2012 van mbc miljoenenlijn.
Ondanks vakantie periode vordert de baan toch gestaag.
Normaal maak ik alle fotos zelfs maar nou liet ik gedeelte door clublid maken .
Ik was met clublid bezig sleuven te frezen kappen en weg zuigen
Ik zal van keerlus 1 naar eijs tot wijlre vordering noemen.
Keerlus 1 moeten nog de 3 dwergseinen aangesloten worden van de opstelsporen.
Bij station eijs dacht ik dat het af was dus niet maar schijnbaar binnenkort.
Dit project is raymond bezig met onderdoor gang oordeel zelf maar
Wachtpost 10 weg op nieuw geverfd paaltjes gezet
geen foto van onduidelijk te waggelig
Sommige mensen houden er niet van om boven de baan te werken geef hun maar liever onder de baan bij de kabels hun 2 de huis.
wijlre algemeen
Normaal maak ik alle fotos zelfs maar nou liet ik gedeelte door clublid maken .
Ik was met clublid giel bezig sleuven te frezen kappen en weg zuigen
Ik was (jongen met bril met stofzuiger)bezig met project trekdraden maar ik heb het toch handen moeten geven aan giel ,
deze kleine onderdelen kan ik niet maken,terwijl voor hem kleiner hoe uitdagender is.
Het is je hobby maar.
Helaas hebben we 1 sleuf niet kunnen uitfrezen,teveel spijkers in hout en componenten lijm gebruikt hier komt bijna geen frees doorheen zonder blauw te worden.
we hebben gemerkt dat 1 sein moeten opschuiven anders komen we niet uit met trekdraadpaaltjes
Orienterend op trekdraafpaaltjes was eerst de bodoeling van lauwersmeer te maken echter dit bleek te dik zijn de paaltjes .
Uiteindelijk zijn we voor de paaltjes van artitec gegaan.
o ja houten balkje was alleen voor het transport van werkplaats naar de club de trekdraden
Wat moet er nog gebeuren bij station wijlre
trekdraden richting ( uitrijders) schin op geul en wissels
Nog een tandenstoker op station, o ja voor de mensen die niet weten wat we bedoelen met tandenstoker is een slagboom op perron
Volgend project is het nieuwe clublid bezig henk bij wachtpost 13,
We hebben toch al aardig wat foto maar soms nog gist werk hoe het uit ziet achterkant wachtpost 13.
Ik had fotos meegenomen van wachtpost 13 (met dank aan aan paul voor het beschikbaar stellen van de fotos)
Henk kon me wel oorvijgen hij had alles al beton paaltjes gezet nou blijkt het gedeelte beton en gedeelte houten paaltjes te zijn voor de weien.
Ach werk houden is niks behalve als dennie weer fotos vindt van hoe het eruit zag.
Uitvoerder hub is ook bezig met kabels leggen voor railaansluiting en al die mikmak,kom niet niet zijn project!!!!
En ton verzorgt de koffie deze avond en ondersteund waar nodig,waar kan.
En clublid frits peter/siem genieten nog van hun vakantie
Dit was het weer,update augustus,clubwebsite moet nog gewerkt worden
groet dennie
«
Laatst bewerkt op: 17 augustus 2012, 16:55:20 door dennie
»
Gelogd
Kees (NS Blokpost 21 Klein Bruntendijk, Friesland)
Bruntendijk
Offline
Berichten: 1545
Kan het nog "Nederlandser" ?
Re:Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
«
Reactie #26 Gepost op:
17 augustus 2012, 17:38:33 »
Gestaag of niet, het lijkt een prachtige module te worden. En de Miljoenenlijn is natuurlijk zeer geschikt om als voorbeeld te dienen. Gezien de gebruikte vervoersmiddelen (politiebus/groene PTT en gele stadsbus)mag ik hopelijk veronderstellen dat de NS DE1 en DE2 rood en DE2 geel worden ingezet. Geweldig.
Heel veel succes met de vorderingen.
Gelogd
Zie hier
Klein Bruntendijk
En hier
Groot Bruntendijk
Groeten vanuit "NS Blokpost 21" Bruntendijk.
Kees
dennie
Offline
Berichten: 1426
Re:Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
«
Reactie #27 Gepost op:
17 augustus 2012, 19:28:56 »
De politie bus, de kpn en de stadbus zijn gewoon een grapje.
Iedere week staat het ergens anders,zijn het nog niet eens over waar te plaatsen.
En met de werkzaamheden zou het ook in de weg staan.
Klopt de1 ,de2 ,de3 is ook over baan het rijden samen met hippel ,serie 2200/2300/2400 rijden over met kleine goederentrein(overbrenging vabuit talbot) of korte passierstrein,uitzondering de koninginnerit en lourdestrein,dit waren lange eenmalige treinen.
Alleen rijden is nou al sinds 5 maanden niet echt gedaan maar meer verbouwd.
In principe hoeft alleen nog 2 kabels eijs weer aangesloten worden 2 en rijden maar.
groet dennie
Gelogd
dennie
Offline
Berichten: 1426
Re:Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
«
Reactie #28 Gepost op:
06 september 2012, 17:35:35 »
Hier een tussentijdse mini-update.
Reden hiervoor is mogelike verhuizing eind van de maand
ander clubgebouw, even wachten op zekerheid.
O ja wij staan NIET in roermond zoal wel verwachting was reden is onduidelijk.
en dat kan nou ook niet meer
Inmiddels zijn de eerste sets trekdraden paaltjes gemaakt en al ingeramd in plats waar ze moeten zitten,helaas zat er ons 1 seinpaal in de weg die is aangepast betreffend nieuw gemaakt geworden.
Ik had ook fotos naar artitec gestuurd en terugreactie was ,wow das geweldig,
Oordeel zelf maar .
groet dennie
Gelogd
dennie
Offline
Berichten: 1426
Re:Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
«
Reactie #29 Gepost op:
05 oktober 2012, 13:46:09 »
Weer een mini update van het regenachtige kerkrade het zuiden van mbc miljoenenlijn.
Zoals eerder aangekondigd zijn wij verhuist en wel naar oud (lang) leegstaand bedrijfspand met daarboven (bewoonde) woningen.
Hier zouden wij misschien open dag kunnen houden tesamen met de nmf dag?///
Nadeel van dit pand is dat wij het mogen gebruiken (huur) zolang er geen huurder of koper komt,en gezien de reces hopen dat hopen we nog dat het wel even duurt.
Zoals te zien is past het gedeelte van eijs naar wijlre er perfeckt in allleen schin op geul helaas niet helemaal maar daarvoor wel de n-baan,eventeul kon de n baan nog in het andere gedeelte van het gebouw geplaatst worden.
Deze week is de ho baan compleet opgezet en waterpas gezet geworden dus we kunnen weer vrij werken en zelfs 2x per week te weten de dinsdag en donderdags van 19.oo uur tot 22.30 uur,deur is altijd geopend.
Adres is gruppellostraat 18 te kerkrade centrum,dinsdag gratis parkeren, donderdag betaald parkeren
Website (eigen) zijn we nog bezig te veranderen,maar de ervaring hebben we weinig.
groet dennie
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
4
...
19
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul