Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Pollux
Vandaag om 21:21:08
Overstap naar HTM door Jan Bennink
Vandaag om 21:19:33
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 21:12:07
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 21:06:37
Vandaag bij pon door Jean-Pierre
Vandaag om 21:04:48
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 20:56:29
Layne, Somewhere South. door Ronald Halma
Vandaag om 20:54:52
Halling aandrijvingen door Jan Bennink
Vandaag om 20:53:20
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 20:52:20
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 20:33:17
Z21 en het programeren met de Z21App. door bask185
Vandaag om 19:56:37
Handleiding van de Roco kraan 46901 NS kraan 482 door NL-modelspoor
Vandaag om 19:35:49
Raadplaatje door V200-G2000
Vandaag om 19:27:53
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 19:24:12
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door jack is back
Vandaag om 19:23:44
13 en 14 september Open Monumentendag door Seinhuis
Vandaag om 19:05:45
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
Vandaag om 18:35:29
Rheinburg, TP V/VI door william_2
Vandaag om 18:12:22
Kibri station CALW ingekort als NS station door grossraumwagen
Vandaag om 18:04:36
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 18:03:37
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90 door Joz
Vandaag om 18:01:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door barry1972
Vandaag om 17:47:05
Stalen D 4 deurs spoor 0 door AB 7216
Vandaag om 17:24:33
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 17:02:06
Wijzigen functies-functietoetsen PBModels ICRmh rijtuigen door Lex-trein
Vandaag om 17:02:06
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 16:44:52
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 16:13:16
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 15:45:20
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 15:31:59
NRS 107 / HSM 353 / NS 1604 in schaal N door janw
Vandaag om 15:28:19
  

Auteur Topic: Rail 2012  (gelezen 39855 keer)

Red-Eagle

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:Rail 2012
« Reactie #105 Gepost op: 25 February 2012, 23:18:29 »
Ik ben vandaag ook geweest en er is zelfs niets aan mijn handen blijven plakken om mee te nemen  :(
H0 - Roco Multimaus- Fleischmann Profi-Gleiss - Tijdperk IV..VI - DB, NS en B locs
Baan: http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,44554.0.html

Bram w

  • Offline Offline
  • Berichten: 883
Re:Rail 2012
« Reactie #106 Gepost op: 25 February 2012, 23:19:14 »
Ik ga zondag met mijn zoon.

groet Bram.

lutje

  • Offline Offline
  • Berichten: 427
    • Hevalu
Re:Rail 2012
« Reactie #107 Gepost op: 26 February 2012, 10:37:34 »

Ik ben gisteren geweest, voor het eerst.
Een mooie beurs vond ik, en meer te zien dan dat ik had verwacht.

Wat ik ontdekt heb, dat bij veel banen de ballast per module een andere kleur heeft.
Drie bakken op rij met drie kleuren, dat is echt storend. :-\
Dat kan toch beter? ???
Zondag naar Ontax, Kijken of het daar beter is.

Gr Henk
« Laatst bewerkt op: 26 February 2012, 10:50:25 door lutje »
Gr Henk
Zit ik op het forum om te modelbouwen, of om te forummen?
cnc frezer
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,42789.new.html#new

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1474
Re:Rail 2012
« Reactie #108 Gepost op: 26 February 2012, 10:42:22 »
Ik was zaterdag geweest en rustig bij de kassa,rond 10.40 uur binnen.
Helaas was ik verkeerde kant van het station afgelopen bij fietsenstalling naar beneden rechts bordje volgen taxi,niks gevonden.
Terug peron op en rondgekeken en toen zag ik pas de pendeldienst en bordje dat ik de links trap moest hebben om bij de pendeldienst te komen.
Hehe vandaag geen race dame gehad,connexion geleerd? nee denk niet.
Een andere bezoeker vroeg me waar ik de bon vandaan had ,via internet uitgelegd.
Was goed druk binnen,en warm.
Dat rail meer expo in houdt is bekend,sommige banen heb ik al vaak genoeg gezien.
Nou hoeven de treinen geen sneltreinen te zijn,maar een beetje rijden oke.
De engelse banen vondt ik alleen interessant vanwege de seinen.
Voor de rest waren banen goed,alleen 1 baan had toch wel een grotere afzetting dan baan zelf was.
Rail vond ik geslaagd was er pas weg om 16.30uur op naar rail 2013.
nee ga niet naar ontracs te kort op elkaar vanwege budget.
groet dennie
« Laatst bewerkt op: 26 February 2012, 13:54:57 door dennie. Reden: jaarfout »

Dave van der Locht

  • Offline Offline
  • Berichten: 1064
Re:Rail 2012
« Reactie #109 Gepost op: 26 February 2012, 11:10:23 »
Rail vond ik geslaagd was er pas weg om 16.30uur op naar rail 2012.

Ga je vandaag weer?  ;D ;D ;D

Gr. Dave
Beter een gat in een trein, dan een trein in je gat.

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re:Rail 2012
« Reactie #110 Gepost op: 26 February 2012, 12:47:22 »
Vanmorgen geweest. Rail is voor mij inmiddels lekker voorspelbaar geworden.
Direkt naar de Meidoornzaal, dan heb ik in ieder geval gezien wat voor mij de moeite waard is. Al heb ik het gevoel dat er voorgaande edities wat meer banen in dit zaaltje stonden, maar het kan dat de herinnering mij hier in de steek laat.
Maar er stond nog voldoende van mijn gading, vooral Copenhagen Fields sprak mij erg aan. Ik zou bijna Engels gaan rijden.  ;D
De overige zalen hebben mij niet veel te bieden. Modulebanen zijn een aspect van de hobby en verdienen om die reden een plaats, maar ik vind het inmiddels een beetje achterhaald concept.
De handel sla ik meestal over, maar bij uitzondering eens wel op een paar plekken gekeken en dat leverde een DAF DO 2000 op.
Met dank aan half (modelsporend) Nederland dat op zondagmorgen wil uitslapen, voor de deur kunnen parkeren en binnen alle ruimte om lekker rustig alles te bekijken.
Ik heb me een paar uurtjes prima vermaakt.

Huub

Marty

  • Offline Offline
  • Berichten: 3434
  • Het Achtergrondmannetje.nl
    • Het Achtergrondmannetje
Re:Rail 2012
« Reactie #111 Gepost op: 26 February 2012, 12:50:42 »
Ik ben gisteren ook geweest, en het was gewoon rail zoals Rail is sinds het in Houten zit.
Gezellig druk en voor elk wat wils.
Uiteraard ga ik niet zeggen wat ik er persoonlijk van vond, maar ik heb me uitermate goed vermaakt weer.
Ik weet dat sommige mensen zullen gruwelen van dat groet spoor in een veel te lage zaal, ik had even het idee dat ik rondliep in deen kinderdagverblijf, maar die kinderen vonden het schitterend, dus een goede toevoeging
Wat dat "kunstwerk" er naast deed is mij een raadsel, maar daar zal vast over nagedacht zijn.
handig dat al het grote model spoor bij elkaar stond, Voor de liefhebber alles bij elkaar, voor mij makkelijk over te slaan  :)

Hier en daar ook met de grote verenigingen gepraat en hun de vraag gesteld waarom echte verengingen aan de oufderwetse gfedachten hangen, maar helaas overal hetzelfde antwoord.... geen idee/bestuur/zonde van het geld om 20 jaar oude modules weg te gooien.
Ik weet dat er gehele volksstammen gek zijn op lange treinen, lange rijlengtes, veel spoor, maar is daar nou geen andere oplossing dan 30 jaar oude modulles , hier en daar af en toe wat bijgewerkt, in te blijven zetten ?
Het viel me gewoon op dat , ondanks dat het druk was, er bijna geen hond stond te kijken bij de grote oude banen.
Dus ik blijf zoals elk jaar roepen  :) besturen, denk eens na over hoe het ook anders kan.
Ik hoor steeds vaker dat bij diverse clubs hele groepen weglopen, en een eigen bouwgroep oprichten ?? hou je kennis en kunde binnen de club , en geef die kennis en kunde wel de ruimte en ondersteuning.

Pfff ik lijk nu wel een NMF aanhanger  ;D

Maar het was gewoon een leuke rail  :)
Mvg Marty, aka het Achtergrondmannetje

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22557
Re:Rail 2012
« Reactie #112 Gepost op: 26 February 2012, 13:46:28 »
Zit toch wel verschil in.
Ik vind dat de M-track modules een paar flinke sprongen voorwaarts hebben gemaakt de laatste jaren. De begroeing ziet er tegenwoordig een stuk beter uit dan vroeger. Bij de Utrechtse club zagen de modules er ook vrij nieuw uit, maar verder zag je nauwelijks verschil met vroeger, veel grasmat met rails. Dat is toch eigenaardig.

Vanmorgen dus even geweest, eigenlijk vooral omdat ik wat onderdelen nodig had. Als ik verder dan een kwartier rijden zou wonen, zou ik denk ik niet te vaak meer gaan. Maar dan had ik het spoor 0 gebeuren gemist en dat was natuurlijk jammer voor mij geweest.  :)

Vorige week eindelijk een offerte getekend teruggestuurd, zodat de zolder binnenkort dan toch op de schop gaat (nieuw dak). Helemaal overnieuw beginnen, oh jee, wat een mogelijkheden.  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Gert1

  • Gast
Re:Rail 2012
« Reactie #113 Gepost op: 26 February 2012, 13:51:35 »
Bespeur ik in dat "helemaal overnieuw beginnen, oh jee, wat een mogelijkheden" een mogelijke besmetting met het spoor 0-virus?   ;)

Je hebt overigens gelijk wat die modulebanen betreft. Er zit best wel verschil in. Maar voor doorgewinterde beursbezoekers als jij en ik hebben die banen niet zo veel meer te bieden. Die hebben we soms al meer dan twintig keer gezien...


mvg,
Gert
« Laatst bewerkt op: 26 February 2012, 14:25:28 door Gert van den Heuvel. Reden: Tikfout aangepast om te voorkomen dat Mispoes me weer bij mijn nekvel grijpt! ;-) »

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1474
Re:Rail 2012
« Reactie #114 Gepost op: 26 February 2012, 14:04:31 »
Ja het nadeel van te vroeg opzijn,type fout.
dave had je goed gezien 2012 moest 2013 zijn.
Misschien staan we zelf wel met de vereniging daar ho of n baan in 2013.
Hebben tot nu toe alleen MONDELINGE toezegging van namen belgie en roermond. voor november 2012.

Marty

  • Offline Offline
  • Berichten: 3434
  • Het Achtergrondmannetje.nl
    • Het Achtergrondmannetje
Re:Rail 2012
« Reactie #115 Gepost op: 26 February 2012, 14:23:24 »
Ik ben eigenlijk wel eens heel erg benieuwd wat het percentage is van Doorgewinterde en Neo beurs bezoekers.
Volgens mij zullen alle beurs organisatoren daar wel nieuwsgierig zijn, het zou een richting kunnen geven in je selectie
Want ik ben bang dat de grote clubs pas wakker worden als ze enige jaren nergens meer worden uitgenodigd
Mvg Marty, aka het Achtergrondmannetje

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8110
Re:Rail 2012
« Reactie #116 Gepost op: 26 February 2012, 14:24:29 »
Gisteren geweest.
Tegenvallen? Ja en nee.
In de zaal links stonden pareltjes van banen. Daar heb ik lange tijd rondgelopen en genoten. Mooi afgewerkte banen. Schitterend om te zien. Zo mogen er meer komen.
In de andere hallen wisselende kwaliteit. Modulebanen van 20 jaar oud, leuk als veldvulling maar trekken mijn aandacht niet (meer). Voor de clubleden waarschijnlijk wel leuk om op een lange baan te kunnen rijden.
Modulebakken met verschillende kleuren ballast (formaat keien) kan toch echt niet meer.

Nog wel wat gekocht. Lukt nooit om met lege handen naar huis te gaan  ;D
Miste wel wat handelarenen kwam eralter achter dat die in Goes staan/stonden.

Al met al wel een leuke dag gehad.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Ito

  • Offline Offline
  • Berichten: 36
    • Mijn site
Re:Re: Rail 2012
« Reactie #117 Gepost op: 26 February 2012, 14:34:48 »
@dennie: racedame is er nog wel. As we speak zit ik bij haar in de bus op de terugweg.

Mvg, Ito (doet toch maar de gordel om.)

Edit: typefout verbeterd.
Op rail een OC32 aangeschaft voor de wisselaansturing. Nu nog aan de praat krijgen.

haes

  • Offline Offline
  • Berichten: 836
  • Hellendoorn en NAM Schoonebeek in FiNe
Re:Rail 2012
« Reactie #118 Gepost op: 26 February 2012, 15:45:06 »
Vandaag Rail bezocht, en eerlijk gezegd viel het tegen.Binnen twee en een half uurtje weer op weg naar huis
Meidoornzaal weer met een aantal pareltjes gevuld, verder was het heel rustig je kon overal goed bij.
Het idee van een aparte 'Finescale "afdeling spreekt mij persoonlijk wel aan.
Voor de rest zijn het (modulaire) banen die al jaren in het circuit getoond worden, die je aan moeten spreken. De handelaren die ik gesproken heb waren ook niet echt tevreden met deze opzet. Twee TM-03 gekocht bij N-spoor store voor de geprintte plan U van Frits W.
Zoals het er nu uitziet denk ik zelf niet meer te gaan volgend jaar maar ja, vorig jaar heb ik heel erg genoten van de finescale afdeling en verwachtte dat vandaag ook.
Ik heb zelf slechts twee keer op een tentoonstelling gestaan dus moet denk ik anderen niet ver-/beoordelen. Ieder spoort op zijn eigen nivo en met het daaraan beleefde enthousiasme.

Gr Hans
Hellendoorn station en Schoonebeek Olieverlading in FiNescale/Fremo N normen

AlexanderR

  • Offline Offline
  • Berichten: 46
Re:Rail 2012
« Reactie #119 Gepost op: 26 February 2012, 15:56:31 »
Vanochtend geweest. Finescale zaal gelukkig voor het laatst bewaard. Misschien ben ik verwend door het hoge nivo hier op het forum  maar zelfs ik als beginner had bij een hoop banen zoiets van mweh.

Conclusie: ik heb te hoge verwachtingen van mijn eigen eerste projectje :D