Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Welke versies van de Roco 2200 zijn er? door marco
Vandaag om 23:11:54
Kersttrein door Sven
Vandaag om 23:11:19
Piko blauwe 1000 door GerardvV
Vandaag om 23:09:42
Aachenau West door wob
Vandaag om 23:05:43
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 22:48:33
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 22:39:39
Pantografen mat.'46 (en mat.'54) door Quinzeedied
Vandaag om 22:32:05
De modeltreinen van Spoorijzer door rjr
Vandaag om 22:28:45
Stub switches door bask185
Vandaag om 21:59:25
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door Rob Bennis
Vandaag om 21:58:44
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door EN446
Vandaag om 21:54:58
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 21:40:44
Diorama Oelde Mittelweg Hp door Edsko Hekman
Vandaag om 21:37:28
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door NS264
Vandaag om 20:57:39
Revier Rheinbrenner (H0) door Frank 123
Vandaag om 20:37:25
Raadplaatje door dennie
Vandaag om 20:36:22
Au bord de la Cèze door Frank 123
Vandaag om 20:33:33
Loksound5 decoder met Loksound3.5 soundfile door bellejt
Vandaag om 20:11:57
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Eric B
Vandaag om 19:11:00
Modelbaan Beltheim. door puntenglijder
Vandaag om 19:09:33
gangelt door bellejt
Vandaag om 17:58:13
Liliput kortkoppeling mechaniek defect door Robert vh Prutsert
Vandaag om 16:33:16
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:48:13
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Daan!
Vandaag om 14:42:28
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Benelux795
Vandaag om 14:41:40
Piko 2025 door Reinout van Rees
Vandaag om 13:24:22
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:37:27
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 12:06:15
Veevervoer ss/ ns door Huup
Vandaag om 11:01:27
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 10:37:08
  

Auteur Topic: problemen VIRM worden aangepakt  (gelezen 2529 keer)

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
problemen VIRM worden aangepakt
« Gepost op: 18 December 2011, 02:03:58 »
Degene die vaak met dee VIRM reizen weten dat de verwarming en de airco  nou niet bepaald goed werken.
Per jaar krijgt de NS  bijna 30.000 klachten van zowel passagiers als personeel
Daarom gaat Nedtrain die problemen aanpakken.
Begonnen zal worden met de airco's van de VIRM met 6 bakken, daarna die van de vierbakken
Deze werkzaamheden moeten in mei klaar zijn, waarna alle treinstellen nog een keer terug komen waarna de verwarmingen zullen worden aangepakt.
Het hele project moet begin augustus 2012 gereed zijn
De werkzaamheden zullen plaats vinden bij Nedtrain in Onnen/Haren.
Op dit moment wordt de laatste hand gelegd aan de zogenaamde klimaatstraat, dat is de hal waar alle werkzaamheden zullen worden uitgevoerd.
De verwachting is dat in week 4 van januari zal worden begonnen.
De werkzaamheden zullen worden uitgevoerd in 5 ploegendienst zodat er dag en nacht aan de treinstellen wordt gewerkt
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

Darkwing Duck

  • Offline Offline
  • Berichten: 168
Re:problemen VIRM worden aangepakt
« Reactie #1 Gepost op: 18 December 2011, 08:09:48 »
Hmmm grappig (even snel terugrekenen) in 2007 heb ik voor mijn stage opdracht aanhet pilot project gewerkt. Dat was toen in Tilburg, erg leuke tijd gehad.

Mark been

  • Offline Offline
  • Berichten: 209
Re:problemen VIRM worden aangepakt
« Reactie #2 Gepost op: 18 December 2011, 08:56:57 »
Wat ik dan weer niet snap, is dat ze in de winter de airco's gaan aanpakken in plaats van de verwarming. Zal wel een doordachte keuze zijn neem ik aan.

M.v.g. Mark

H0, digitaal, dr5000, koploper

Darkwing Duck

  • Offline Offline
  • Berichten: 168
Re:problemen VIRM worden aangepakt
« Reactie #3 Gepost op: 18 December 2011, 09:04:19 »
Wat ik dan weer niet snap, is dat ze in de winter de airco's gaan aanpakken in plaats van de verwarming. Zal wel een doordachte keuze zijn neem ik aan.
Toevallig weet ik dat dat een doordachte keuze is want dat zit in dezelfde unit :D

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9892
    • belse roestkraam
Re:problemen VIRM worden aangepakt
« Reactie #4 Gepost op: 18 December 2011, 11:21:49 »
die bakken kunnen zo smorend heet of dermate vrieskisterig zijn ongeacht de buitentemperatuur dat er met de airco en verwarming zelf niet veel mis is, lijkt me meer een betere thermostaat toevoegen...

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:problemen VIRM worden aangepakt
« Reactie #5 Gepost op: 18 December 2011, 13:44:31 »
Jaaa, een honeywell kwikschakelaar waar iedereen met z'n poten aan kan draaien als die binnenkomt... ;D
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9892
    • belse roestkraam
Re:problemen VIRM worden aangepakt
« Reactie #6 Gepost op: 18 December 2011, 13:49:15 »
ja, dat hebben ze in Polen in elke coupé, werkt prima.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22711
Re:problemen VIRM worden aangepakt
« Reactie #7 Gepost op: 18 December 2011, 14:06:51 »
En de sterkste bepaalt de stand neem ik aan?
Vroeger werd de verveling nog weleens verdreven door een gezellige ruzie over raampje-open/raampje-dicht.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2791
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:problemen VIRM worden aangepakt
« Reactie #8 Gepost op: 19 December 2011, 00:45:18 »
Tegen verveling heeft men tegenwoordig de stiltecoupé ;D
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re:problemen VIRM worden aangepakt
« Reactie #9 Gepost op: 19 December 2011, 06:24:36 »
Wat ik dan weer niet snap, is dat ze in de winter de airco's gaan aanpakken in plaats van de verwarming. Zal wel een doordachte keuze zijn neem ik aan.
M.v.g. Mark
"s winters wordt de airco niet gebruikt, de verwarming wel, daarom nu de airco's
Vanaf mei is het ( hopelijk) een stuk warmer en wordt de verwarming minder of niet gebruikt en pakken ze dan die aan.
De reden dat ze het niet beide tegelijk doen is dat het treinstel in 2 dagen klaar en weer beschikbaar moet zijn.
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !