Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 12:56:19
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Bob11
Vandaag om 12:41:03
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 12:21:57
Spoor- en tramweg parafernalia door seinhuiswachter
Vandaag om 12:18:16
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 12:07:17
Dat overkomt mij niet. door BartvD
Vandaag om 11:51:11
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 11:46:46
Verlichting feller, Roco zimo door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:46:21
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Roelof Hartholt
Vandaag om 11:44:44
NS 1700 transfers door Bahn-AG
Vandaag om 11:27:23
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 11:12:38
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:52:53
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door grossraumwagen
Vandaag om 10:51:55
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 10:44:46
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 10:41:20
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door joespoor
Vandaag om 10:33:18
Roco Plan T door Sven
Vandaag om 10:29:53
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 10:24:10
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Frits C
Vandaag om 10:20:59
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 08:44:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 08:41:55
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 08:09:34
Stationsplein Baden Baden door Jelmer
Vandaag om 08:09:33
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 00:57:03
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
20 July 2025, 23:38:11
Raadplaatje door ArjanB
20 July 2025, 23:19:53
Göhrener Viaduct door grossraumwagen
20 July 2025, 22:48:56
Sfeer op je modelbaan door wob
20 July 2025, 22:42:35
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door puntenglijder
20 July 2025, 22:05:41
Rheinburg, TP V/VI door wob
20 July 2025, 20:33:21
  

Auteur Topic: Primeur connexion.  (gelezen 13178 keer)

stadlerGTW(Remco)

  • Offline Offline
  • Berichten: 245
Re: Primeur connexion.
« Reactie #30 Gepost op: 29 March 2007, 17:21:45 »
Het is een best mooie trein, we zullen zo langzamerhand aan dit soort treinen  moeten gaan wennen want de nieuwe sprinter die door NS is besteld zal ook zoiets worden.
FC Groningen mijn trots! samen met........

sander1985

  • Offline Offline
  • Berichten: 1867
  • Team Mitropa *
    • -- Team Mitropa --
Re: Primeur connexion.
« Reactie #31 Gepost op: 29 March 2007, 17:25:26 »

Ze zullen dr vast aan gedacht hebben bij het ontwerp van dit ding, maar als de machinist niet met zn neus tegen de voorruit aan zit (wat lijkt me niet zo is) mist hij/zij dan toch een flink deel van zn blikveld.  Verder wil ik hm eerst in het echie zijn voordat ik mooi/lelijk ga roepen.

Sander
Bouw: OHMB - Krommeveer
In de planning: een stukje Gouda

Anne

  • Offline Offline
  • Berichten: 189
Re: Primeur connexion.
« Reactie #32 Gepost op: 29 March 2007, 18:44:29 »
hartstikke LELIJK  :( die Spurt van Arriva is veel mooier

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Primeur connexion.
« Reactie #33 Gepost op: 29 March 2007, 22:35:22 »
Eigenlijk lijkt de voorkant wel op een snoepautomaat en wat denk je? Er zit ook een snoepautomaat binnenin. Quod erat demonstrandum.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

stadlerGTW(Remco)

  • Offline Offline
  • Berichten: 245
Re: Primeur connexion.
« Reactie #34 Gepost op: 30 March 2007, 17:00:09 »
Eerder in dit draadje hadden jullie het al over een model van de Protos van Halling. Nou kan ik op hun site niks vinden over de protos van connexxion,
kunnen jullie mij een eventuele link geven naar het model van halling.

MVG stadlerGTW.
FC Groningen mijn trots! samen met........

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re: Primeur connexion.
« Reactie #35 Gepost op: 30 March 2007, 17:28:48 »
Toch geen 1 april???  Ook al is het ding zo ontiegelijk lelijk; denk wel dat ik hem wil hebben.

J&J Vriend

  • Offline Offline
  • Berichten: 302
Re: Primeur connexion.
« Reactie #36 Gepost op: 31 March 2007, 21:49:03 »
Ik wil hem absoluut niet op mijn modeltreinbaan, maar ik kan me niet voorstellen dat hier ooit een model van gemaakt gaat worden... ;D

Mammoet is inderdaad een goede benaming voor dit iets. :) :)

arjen

  • Gast
Re: Primeur connexion.
« Reactie #37 Gepost op: 31 March 2007, 22:10:02 »
Jawel hoor. Het prototype was een paar maanden geleden al in Houten te zien.  Is me vorige week verteld dat ze op de volgende beurs (in mei)leverbaar zijn.

Arjen.
« Laatst bewerkt op: 02 April 2007, 20:58:20 door Peter Korsten. Reden: Citaat van voorgaande bericht verwijderd. »

WillemNS

  • Gast
Re: Primeur connexion.
« Reactie #38 Gepost op: 01 April 2007, 13:37:07 »
Van welk merk issie dan Arjen?

Willem

Teun van Lierop

  • Offline Offline
  • Berichten: 357
Re: Primeur connexion.
« Reactie #39 Gepost op: 12 April 2007, 14:00:31 »
Voor de duitssprekende onder ons:


Stadler
Gleich drei neue Triebzüge präsentierte der Schweizer Hersteller: Neben einer Maßanfertigung für die schmalspurige Zugspitzbahn, die insgesamt drei zweiteilige Zahnradtriebwagen erhält, waren der elektrische FLIRT für die Cantus Verkehrsgesellschaft und ein Gelenktriebwagen (GTW) der vierten Generation zu sehen. Letzterer wurde am 20. September an Arriva Nederland übergeben: Der Betreiber hat nach einer Ausschreibung Strecken in den niederländischen Provinzen Groningen und Friesland übernommen, darunter auch die grenzüberschreitende Verbindung in deutsche Leer. Ingesamt wurden 43 Dieseltriebzüge bestellt: 27 sind vierteilige GTWnbsp;2/8 mit einer Kapazität von 170 Sitzplätzen, die übrigen 16 dreiteilige GTW 2/6 mit 111 Sitzplätzen. Acht der Fahrzeuge werden mit einem so genannten Deutschlandpaket für den grenzüberschreitenden Verkehr ausgerüstet, das unter anderem eine zusätzliche Trittstufe für die niedrigeren Bahnsteige in Niedersachsen beinhaltet. Auf der InnoTrans hatte das vierteilige Fahrzeug Premiere: Der über Kupplung knapp 56 Meter lange Zug setzt sich aus zwei Endwagen, dem kurzen Antriebsmodul sowie einem Mittelwagen zusammen. Die Höchstgeschwindigkeit beider Bauarten liegt bei 140 Stundenkilometern, die ersten vier Fahrzeuge sollen bereits ab November 2006 auf der Strecke Groningen – Nieuweschans zum Einsatz kommen.

 
Die vierte Generation der Stadler-GTW-Familie erfüllt als erste die strengere Crashnorm, die seit Anfang 2005 in den Niederlanden gilt. Sie verlangt, dass bei einer Kollision zwischen einem Zug und einem Lkw bei 85 Stundenkilometern weder die Strukturen des Führerraums noch die des Passagierraums kollabieren. Ferner darf kein Aufklettern zwischen den Fahrzeugen erfolgen.

Vom Elektrotriebzug FLIRT liefert Stadler 14 dreiteilige und sechs vierteilige Einheiten an die Cantus Verkehrsgesellschaft. Die neuen Züge sollen nach kurzer Vorlaufzeit ab 10. Dezember 2006 auf dem Nordost-Hessen-Netz zum Einsatz kommen, dass die Strecken Göttingen - Kassel, Göttingen – Bebra – Fulda und Kassel – Bebra – Eisenach umfasst. Die silberfarben lackierten Einheiten mit orangefarbenen und blaunen Applikationen bieten 204 Sitzplätze in der dreiteiligen und 260 Sitzplätze in der vierteiligen Ausführung. Hinzu kommen 174 bzw. 238 Stehplätze. Die Höchstgeschwindigkeit liegt bei 160 Stundenkilometern.


Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10759
Re: Primeur connexion.
« Reactie #40 Gepost op: 12 April 2007, 14:25:44 »
@Teun; ach so.. maarr.. waar komt dit bericht vandaan? Volgens mij is het al behoorlijk gedateerd en gaat het over GTW's.

@WillemNS: Halling (voorgaande berichten even doorlezen).

@StadlerGTW: Halling produceert wel vaker modellen in opdracht van vervoerders, die dan vervolgens nooit op hun eigen site komen te staan. Bekend voorbeeld is de sneltram Utrecht-Nieuwegein die nooit via Halling zelf verkrijgbaar is geweest.
No dress rehearsel, this is our life.

Teun van Lierop

  • Offline Offline
  • Berichten: 357
Re: Primeur connexion.
« Reactie #41 Gepost op: 12 April 2007, 14:41:06 »
Het is inderdaad een behoorlijk oud bericht. Van vorig jaar nog. Ik weet niet waar het over gaat, ik heb pas 2 jaar duits en ben er dus nog niet zo'n ster in.
Waar het vandaan kotm. Regional verkehr.de volgens mij. Maar ik dacht, mischien wat info, en mischien dat dat jullie een beetje helpt.

Groeten,

Teun.

Robbert

  • Offline Offline
  • Berichten: 1472
Re: Primeur connexion.
« Reactie #42 Gepost op: 13 April 2007, 10:12:10 »
 :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X

Pak een emmer....  ;D

Robbert


WillemNS

  • Gast
Re: Primeur connexion.
« Reactie #43 Gepost op: 29 June 2007, 14:04:11 »
Hallo,

Ik zag net een Protos rijden hier, op de lijn Eindhoven-Venlo, van Helmond naar Deurne.
Het was gewoon de grijze, ik denk van eerder geposte foto.
Zag er wel speciaal uit zo.. maar als die de plan V's moeten gaan vervangen.. Ik vind de V'tjes mooier!

Willem

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: Primeur connexion.
« Reactie #44 Gepost op: 29 June 2007, 14:15:06 »
tjah,

Ik heb 'm afgelopen dinsdag ook op Eindhoven zien staan. Ik was er om enkele foto's te maken van wat ik zoal inspirerend vind.
Maar ik vond het treinstel niet de moeite voor een foto.... Het zei zo.

Ik ben het ook wel eens met RJ, hij zei het volgende:
Ik vind tegenwoordig het verschil tussen tram en trein wel steeds vager worden...

En dat is nou net waarom ik het geen echt vette trein vind. Ik vind 'm niet bijzonder lelijk, maar het lijkt gewoon niet genoeg op een degelijke trein.

Overigens voor de bijnaam nog enkele sugesties...
I.p.v. de Hondenkop.
De Bottekop of de Stompekop...  ;)

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.