Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

wat is het merk van deze bochtwissel door saskia
Vandaag om 00:07:06
Houten 23 Augustus 2025 door Peter J K
29 July 2025, 23:22:40
Ik ben aan het opruimen. door nighttrain1
29 July 2025, 23:22:17
Liliput schlafwagen set epoche 2 h0 door Stefan88
29 July 2025, 23:21:31
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door nighttrain1
29 July 2025, 23:13:57
mitropa rijtuig door Stefan88
29 July 2025, 23:11:35
US diorama in H0 door Wim Vink
29 July 2025, 23:04:15
Goederenloods Zandvoort door nighttrain1
29 July 2025, 22:56:17
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
29 July 2025, 22:50:52
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
29 July 2025, 22:41:34
Station Roodeschool door Torikoos
29 July 2025, 22:21:46
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door MOVisser
29 July 2025, 22:07:07
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Ronald Halma
29 July 2025, 21:48:46
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door Felix de Groen
29 July 2025, 21:40:58
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
29 July 2025, 21:20:05
schok bij vertrek door Ronald Halma
29 July 2025, 20:14:18
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door AP3737
29 July 2025, 20:09:19
Holcim Betonmixers 1:87 Modelauto,s door NL-modelspoor
29 July 2025, 19:49:56
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door Treinbestuurder
29 July 2025, 19:47:39
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door defender
29 July 2025, 19:19:07
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
29 July 2025, 19:17:42
Ronald doet de Fork Challenge! door hervé
29 July 2025, 19:00:12
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
29 July 2025, 18:59:23
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door VictorPM
29 July 2025, 18:44:54
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
29 July 2025, 17:46:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rob Ellerman
29 July 2025, 17:45:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
29 July 2025, 16:15:10
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
29 July 2025, 16:09:07
Licentiesleutel YD 7001 door Dirk
29 July 2025, 15:58:26
Eerste hulp bij Freecad door MaraNCS
29 July 2025, 15:45:56
  

Auteur Topic: Baklengte SLT, waarom korte bakken?  (gelezen 993 keer)

schaffie

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 5
Baklengte SLT, waarom korte bakken?
« Gepost op: 07 December 2011, 20:54:47 »
Waarom heeft de SLT korte bakken? Bij regionaal materiaal voor nevenlijnen, zoals de LINT kan ik op basis van de meestal geringe reizigersaantallen nog wel begrijpen, dat er voor korte bakken is gekozen. Bij de SLT zijn er zoveel bakken, dat er toch evengoed kan worden gekozen voor bakken met een "normale" lengte?

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2788
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:Baklengte SLT, waarom korte bakken?
« Reactie #1 Gepost op: 07 December 2011, 20:56:53 »
Een trein op jacobsdraaistellen blijkt dus minder lange bakken te kunnen hebben (logisch, het gewicht moet nu over netto 1 draaistel verdeeld worden in plaats van 2) dan een trein met losse draaistellen. Zie TGV. Zal, zoals ik net al zei, dus wel met gewicht te maken hebben.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Totty

  • Offline Offline
  • Berichten: 83
Re:Baklengte SLT, waarom korte bakken?
« Reactie #2 Gepost op: 07 December 2011, 21:10:58 »


Hoi

Mat 46 had anders wel bakken van normale lengte, was bovendien aan de onderzijde geheel dicht. Als er een hoogspanning zekering verwisseld moest worden waren ook de schotplaten loodzwaar. Dat van het gewicht gaat dus niet op.

Groet, Fred.

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8596
Re:Baklengte SLT, waarom korte bakken?
« Reactie #3 Gepost op: 07 December 2011, 21:31:44 »
Het heeft te maken met het feit dat het treinstel open is van binnen en de jacobsdraaistellen:

http://www.treinenweb.nl/materieel/SLT of http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/SLT
Jeroen

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2086
Re:Baklengte SLT, waarom korte bakken?
« Reactie #4 Gepost op: 07 December 2011, 23:16:34 »
Mat'46 was ook maar 44 meter hoor, en een viertje 87 (en die had in het midden gewone draaistellen, dus daar moet je eigenlijk nog wel de nodige meters vanaf trekken!)