Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
wat is het merk van deze bochtwissel
door
saskia
Vandaag
om 00:07:06
Houten 23 Augustus 2025
door
Peter J K
29 July 2025, 23:22:40
Ik ben aan het opruimen.
door
nighttrain1
29 July 2025, 23:22:17
Liliput schlafwagen set epoche 2 h0
door
Stefan88
29 July 2025, 23:21:31
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen
door
nighttrain1
29 July 2025, 23:13:57
mitropa rijtuig
door
Stefan88
29 July 2025, 23:11:35
US diorama in H0
door
Wim Vink
29 July 2025, 23:04:15
Goederenloods Zandvoort
door
nighttrain1
29 July 2025, 22:56:17
Schets Weistra regeling met arduino UNO
door
keesg
29 July 2025, 22:50:52
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
29 July 2025, 22:41:34
Station Roodeschool
door
Torikoos
29 July 2025, 22:21:46
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen?
door
MOVisser
29 July 2025, 22:07:07
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R)
door
Ronald Halma
29 July 2025, 21:48:46
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok
door
Felix de Groen
29 July 2025, 21:40:58
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Frank 123
29 July 2025, 21:20:05
schok bij vertrek
door
Ronald Halma
29 July 2025, 20:14:18
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels.
door
AP3737
29 July 2025, 20:09:19
Holcim Betonmixers 1:87 Modelauto,s
door
NL-modelspoor
29 July 2025, 19:49:56
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko
door
Treinbestuurder
29 July 2025, 19:47:39
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie.
door
defender
29 July 2025, 19:19:07
Fleischmann Anna ombouw.
door
puntenglijder
29 July 2025, 19:17:42
Ronald doet de Fork Challenge!
door
hervé
29 July 2025, 19:00:12
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
29 July 2025, 18:59:23
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025
door
VictorPM
29 July 2025, 18:44:54
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Ronald Schreuder
29 July 2025, 17:46:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Rob Ellerman
29 July 2025, 17:45:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Hans van de Burgt
29 July 2025, 16:15:10
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
29 July 2025, 16:09:07
Licentiesleutel YD 7001
door
Dirk
29 July 2025, 15:58:26
Eerste hulp bij Freecad
door
MaraNCS
29 July 2025, 15:45:56
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Baklengte SLT, waarom korte bakken?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Baklengte SLT, waarom korte bakken? (gelezen 993 keer)
schaffie
Nieuwe gebruiker
Offline
Berichten: 5
Baklengte SLT, waarom korte bakken?
«
Gepost op:
07 December 2011, 20:54:47 »
Waarom heeft de SLT korte bakken? Bij regionaal materiaal voor nevenlijnen, zoals de LINT kan ik op basis van de meestal geringe reizigersaantallen nog wel begrijpen, dat er voor korte bakken is gekozen. Bij de SLT zijn er zoveel bakken, dat er toch evengoed kan worden gekozen voor bakken met een "normale" lengte?
Gelogd
laurent
Offline
Berichten: 2788
Broem broem!
Re:Baklengte SLT, waarom korte bakken?
«
Reactie #1 Gepost op:
07 December 2011, 20:56:53 »
Een trein op jacobsdraaistellen blijkt dus minder lange bakken te kunnen hebben (logisch, het gewicht moet nu over netto 1 draaistel verdeeld worden in plaats van 2) dan een trein met losse draaistellen. Zie TGV. Zal, zoals ik net al zei, dus wel met gewicht te maken hebben.
Gelogd
Neem ook eens een kijkje op mijn
Youtube Kanaal
:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH
Tischbahning.de
Totty
Offline
Berichten: 83
Re:Baklengte SLT, waarom korte bakken?
«
Reactie #2 Gepost op:
07 December 2011, 21:10:58 »
Hoi
Mat 46 had anders wel bakken van normale lengte, was bovendien aan de onderzijde geheel dicht. Als er een hoogspanning zekering verwisseld moest worden waren ook de schotplaten loodzwaar. Dat van het gewicht gaat dus niet op.
Groet, Fred.
Gelogd
Jeronimos
Now everything seems so faded and jaded.
Offline
Berichten: 8596
Re:Baklengte SLT, waarom korte bakken?
«
Reactie #3 Gepost op:
07 December 2011, 21:31:44 »
Het heeft te maken met het feit dat het treinstel open is van binnen en de jacobsdraaistellen:
http://www.treinenweb.nl/materieel/SLT
of
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/SLT
Gelogd
Jeroen
timtrein
Offline
Berichten: 2086
Re:Baklengte SLT, waarom korte bakken?
«
Reactie #4 Gepost op:
07 December 2011, 23:16:34 »
Mat'46 was ook maar 44 meter hoor, en een viertje 87 (en die had in het midden gewone draaistellen, dus daar moet je eigenlijk nog wel de nodige meters vanaf trekken!)
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Baklengte SLT, waarom korte bakken?