Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief
door
janw
Vandaag
om 01:07:52
Raadplaatje
door
dennie
Vandaag
om 00:06:00
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer
door
dretsome
30 November 2025, 23:59:43
Rheinburg, TP V/VI
door
Schachbrett
30 November 2025, 23:30:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Schachbrett
30 November 2025, 23:28:18
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
30 November 2025, 23:23:33
Rondje door Lissabon met Lijn 28
door
ronald1956
30 November 2025, 23:16:52
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
30 November 2025, 22:35:19
Zwederbaan
door
nighttrain1
30 November 2025, 22:30:09
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation.
door
DJV
30 November 2025, 22:06:38
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
De eerste Ivo
30 November 2025, 22:01:13
losse onderdelen
door
Ferdinand Bogman
30 November 2025, 21:58:05
Eindstation Daarhuizen
door
DJV
30 November 2025, 21:55:48
Fotowedstrijd 2025
door
Bob R.
30 November 2025, 21:18:14
US diorama in H0
door
Ronald Halma
30 November 2025, 21:08:18
Beierse Länderbahn locomotieven
door
sncf231e
30 November 2025, 20:53:22
Amsterdam Westhaven - vlothaven 1/87
door
Ronald Halma
30 November 2025, 20:49:25
Station Roodeschool
door
Jeroen95
30 November 2025, 20:44:47
Alternatieven voor servo's
door
Albert de Heer
30 November 2025, 20:38:36
Bf Kibronn
door
Benelux795
30 November 2025, 20:00:40
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
timtrein
30 November 2025, 19:58:33
Bahnstrecke 5867
door
gdh
30 November 2025, 19:55:26
EX-CSB1 DCC Centrale
door
bask185
30 November 2025, 19:38:08
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
30 November 2025, 19:36:12
Smeren, vet, olie, enz
door
Bahn-AG
30 November 2025, 19:14:02
Inconsistenties in uitlezen decoders met z21 Start
door
Peter J K
30 November 2025, 19:08:23
Speno ongeluk Stavoren 2010
door
dh3201
30 November 2025, 18:37:54
strooisel C-rails
door
hervé
30 November 2025, 17:34:04
Altburg. een analoge, opklapbare Mäklinbaan
door
1200blauw
30 November 2025, 17:30:50
Mijn geweatherde modellen
door
Zandmannetje390
30 November 2025, 16:49:22
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Baklengte SLT, waarom korte bakken?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Baklengte SLT, waarom korte bakken? (gelezen 1030 keer)
schaffie
Nieuwe gebruiker
Offline
Berichten: 5
Baklengte SLT, waarom korte bakken?
«
Gepost op:
07 December 2011, 20:54:47 »
Waarom heeft de SLT korte bakken? Bij regionaal materiaal voor nevenlijnen, zoals de LINT kan ik op basis van de meestal geringe reizigersaantallen nog wel begrijpen, dat er voor korte bakken is gekozen. Bij de SLT zijn er zoveel bakken, dat er toch evengoed kan worden gekozen voor bakken met een "normale" lengte?
Gelogd
laurent
Offline
Berichten: 2791
Broem broem!
Re:Baklengte SLT, waarom korte bakken?
«
Reactie #1 Gepost op:
07 December 2011, 20:56:53 »
Een trein op jacobsdraaistellen blijkt dus minder lange bakken te kunnen hebben (logisch, het gewicht moet nu over netto 1 draaistel verdeeld worden in plaats van 2) dan een trein met losse draaistellen. Zie TGV. Zal, zoals ik net al zei, dus wel met gewicht te maken hebben.
Gelogd
Neem ook eens een kijkje op mijn
Youtube Kanaal
:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH
Tischbahning.de
Totty
Offline
Berichten: 83
Re:Baklengte SLT, waarom korte bakken?
«
Reactie #2 Gepost op:
07 December 2011, 21:10:58 »
Hoi
Mat 46 had anders wel bakken van normale lengte, was bovendien aan de onderzijde geheel dicht. Als er een hoogspanning zekering verwisseld moest worden waren ook de schotplaten loodzwaar. Dat van het gewicht gaat dus niet op.
Groet, Fred.
Gelogd
Jeronimos
Now everything seems so faded and jaded.
Offline
Berichten: 8625
Re:Baklengte SLT, waarom korte bakken?
«
Reactie #3 Gepost op:
07 December 2011, 21:31:44 »
Het heeft te maken met het feit dat het treinstel open is van binnen en de jacobsdraaistellen:
http://www.treinenweb.nl/materieel/SLT
of
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/SLT
Gelogd
Jeroen
timtrein
Offline
Berichten: 2097
Re:Baklengte SLT, waarom korte bakken?
«
Reactie #4 Gepost op:
07 December 2011, 23:16:34 »
Mat'46 was ook maar 44 meter hoor, en een viertje 87 (en die had in het midden gewone draaistellen, dus daar moet je eigenlijk nog wel de nodige meters vanaf trekken!)
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Baklengte SLT, waarom korte bakken?