Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko Eas-z gebracht als Eaos door Te 2/2
Vandaag om 18:17:11
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 18:12:16
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door Bert_Apd
Vandaag om 17:50:40
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 17:43:48
Vervangen wissels flm profi door Luc2000
Vandaag om 17:28:12
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 17:24:58
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door spoorzeven
Vandaag om 17:24:31
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door p-kokkie
Vandaag om 17:18:02
Zoek DIGIRAILS DR 5020 Booster Schema door Gerard
Vandaag om 17:12:17
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 17:03:44
Line-up foto's van modellen door R1954
Vandaag om 16:54:51
Nieuw huis, nieuwe baan door aad52
Vandaag om 16:50:26
Ucci en IB1 met Itrain door Henk G
Vandaag om 16:49:05
Oud model gangbaar maken door Gerrit H
Vandaag om 16:42:09
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door prutser
Vandaag om 16:15:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 16:09:02
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat door Luit
Vandaag om 15:17:58
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Jeronimos
Vandaag om 14:39:27
Woensdag 19 november 10 jaar Arnhem Centraal door Seinhuis
Vandaag om 14:38:02
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 14:27:13
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door RetroJack
Vandaag om 13:47:20
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door peterha
Vandaag om 13:28:53
Nieuwe forumgebruiker door Ploeger
Vandaag om 12:51:33
Station Roodeschool door Benelux795
Vandaag om 12:26:59
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Huup
Vandaag om 12:03:32
Toon hier je (model)treinfoto's door R1954
Vandaag om 11:51:24
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door rjr
Vandaag om 11:38:48
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Rob Ellerman
Vandaag om 10:30:05
Roco 10836 wissel schakelaar door bask185
Vandaag om 10:27:39
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door R v/d Hoven
Vandaag om 10:10:55
  

Auteur Topic: Veolia zet bus- en treinvervoer in de verkoop  (gelezen 13010 keer)

ddv

  • Offline Offline
  • Berichten: 476
Re:Veolia zet bus- en treinvervoer in de verkoop
« Reactie #75 Gepost op: 16 February 2013, 21:43:58 »
Ik heb geen FB-account maar ..... wat vóór instapt dat stapt achter weer uit, mét of zónder natte broek.
Ik snap niet  ??? hoe ze die treinstellen konden ontwikkelen zonder toilet, voor langere afstanden of lijnen met een dunne dienst [waar je niet ff aan een station uitstapt voor een sasstop en dan de volgende trein kunt nemen  :'(] is een Lint dus niet echt geschikt !

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3139
  • NL/NS vanaf 1945
Re:Veolia zet bus- en treinvervoer in de verkoop
« Reactie #76 Gepost op: 16 February 2013, 22:42:48 »
Linten werden toch omgebouwd ? ,er zou een toilet in komen had ik begrepen.
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re:Veolia zet bus- en treinvervoer in de verkoop
« Reactie #77 Gepost op: 17 February 2013, 10:21:15 »
:-[ Op gevaar gigantisch OT te vliegen  :-X

Dit soort zinsneden gebruik je nogal vaak...

Over het algemeen hebben jullie het over treinen, dus dat is allemaal jofel en zo, maar opmerkingen over politici zus en kranten uit het Westelijk Havengebied (zelfs al hebben die een spoorlijn door hun voortuin lopen) zo, vallen een beetje buiten de discussie.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

WesleyMat64

  • Offline Offline
  • Berichten: 95
  • Mat'64 Fan !!!
Re:Veolia zet bus- en treinvervoer in de verkoop
« Reactie #78 Gepost op: 17 February 2013, 10:46:29 »
@Wessley.

Dat de maaslijn in het begin zo rampzalig was valt Veolia niet aan te rekenen.
In de concessie eis stond dat ze met nieuw materieel moesten beginnen, dat ook nog eens aan speciale concessie eisen.
De stadler treinstellen waren inmiddels besteld, maar waren op het moment van de concessie start net in productie gegaan.
Veel ander materieel als de wadlopers was op dat moment nog niet beschikbaar.

Op de Heuvellandlijn haddden ze het geluk dat ze de plan V konden gebruiken.
En dat liep in het vrij aardig.


Jos.

Ik Reken dat Veolia ook niet aan Jos & Bart ,
Dat heb ik ook niet benoemd in mijn stuk .
Het was bedoeld als ''zware start'' die ze hadden.


Wel was het een feit dat ze het materieel nog niet op orde hadden (dankzij de late productie) ,
Maar ook zeker de organisatie niet op orde.
Ik heb er dagen met me neus bovenop gezeten , en dat was geen pretje..

Personeel van Veolia trok eigen jas over het Uniform en gingen tussen de reizigers staan als
er weer eens problemen waren. [Zelf gezien]
De mensen van NS die op het perron liepen werden hierop aangesproken en konden vragen en klachten
gaan beantwoorden.
Ook was toen der tijd klantenservice heel slecht te bereiken.

Maar Veolia was/is lang niet de enige in het land waar het aan de organisatie schort.

Ik ben benieuwd wat het vervolg zal zijn...

Wesley
Nederlandse module baan.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6442
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Veolia zet bus- en treinvervoer in de verkoop
« Reactie #79 Gepost op: 17 February 2013, 11:37:26 »
Deze zware start is te wijten aan de aanbestedingsprocedure.
Veolia had slechts 5 maanden de tijd om alles op tijd te kunnen regelen.
Hun busvloot was redelijk op tijd, die hadden ze nagenoeg van de plank kunnen bestellen.

Bij de treinen lag dat verhaal anders.
Ook deze order is net zoals bij de bussen pas besteld nadat het aanbestdingscontract getekend was.
En bij treinen is de wachttijd en productietijd nu eenmaal wat langer.

En denk eens na, waarom trok het Veolia personeel de jas over het uniform aan?
Juist omdat ze zelf niet wisten hoe en wat.


Jos
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

stomer2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 165
Re:Veolia zet bus- en treinvervoer in de verkoop
« Reactie #80 Gepost op: 17 February 2013, 12:00:29 »
dus jongens,
m een stok te steken voot db en ns laten we rurtalbahn maar nemen. dan kunnen we van nijmegen doorrijden via maastricht naar dueren.
hoeft het materieel alleen een beetje blauw kleurtje erbij en klaar is kees ;-)

ddv

  • Offline Offline
  • Berichten: 476
Re:Veolia zet bus- en treinvervoer in de verkoop
« Reactie #81 Gepost op: 17 February 2013, 13:48:04 »
Ik blijf tóch voorstander van een eigen vervoersmaatschappij, dus LTM of VSL [t'is maar hoe je het noemen wil] een nieuw leven inblazen en dan mooi groen met beige materieel tussen al dat blauw/wit en geel geweld.

Anders is de Rurtahlbahn ook een mooie optie maar dan moeten die er ook de buslijnen bij nemen anders is de chaos compleet, en weg met die OV-Chipcard.

stomer2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 165
Re:Veolia zet bus- en treinvervoer in de verkoop
« Reactie #82 Gepost op: 17 February 2013, 14:01:22 »
neee waarom?
ltm/vsl het busvervoer!
en de rtb het treinverkeer!

ddv

  • Offline Offline
  • Berichten: 476
Re:Veolia zet bus- en treinvervoer in de verkoop
« Reactie #83 Gepost op: 17 February 2013, 15:47:20 »
Ok Stomer;

Ik kan ermee leven, maar die andere bedrijven moeten ze eindelijk buiten de deur houden !

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 796
Re:Veolia zet bus- en treinvervoer in de verkoop
« Reactie #84 Gepost op: 17 February 2013, 16:28:31 »
Helaas gaat men in Brussel anders voor u beslissen.
Ik denk dat de SNCF een oorlogskas aan het opbouwen is met de verkoop om via aanbestedingen terug te komen op diverse lijnen.

Btw. misschien dat Abellio iets wil overnemen.  8) Die gaan binnenkort naar Emmerik rijden.

Groeten, Alexander

ddv

  • Offline Offline
  • Berichten: 476
Re:Veolia zet bus- en treinvervoer in de verkoop
« Reactie #85 Gepost op: 17 February 2013, 17:58:18 »
Emmerik is voor Limburg wat ver weg, dan liever het "Rurtalbähnle" dan hebben we tenminstte een fatsoenlijke verbinding in de Euregio en de bus dat zien we dan wel !! Ik blijf er echter bij dat ze de bussen niet meer moeten "inkopen" liever weer eigen beheer door de provincie.

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1875
    • Arnhem in de jaren ´80
Re:Veolia zet bus- en treinvervoer in de verkoop
« Reactie #86 Gepost op: 17 February 2013, 19:58:04 »
Van mij mag Syntus het overnemen, voel ik me als Achterhoeker weer helemaal thuis hier in Zuid Limburg  (y) (deed ik toch wel overigens...)

Grtz,
Niels

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4500
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re:Veolia zet bus- en treinvervoer in de verkoop
« Reactie #87 Gepost op: 25 February 2013, 18:40:52 »
als dat betekent dat syntus uit Apeldoorn verdwijnt dan liever gister dan vandaag.
Ik vind het bus gedeelte beroerd in Apeldoorn.

dan liever Veolia terug
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk