Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 21:07:12
Common ground en Yamorc door Eric B
Vandaag om 20:46:09
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 20:46:08
Het schrootverwerkings bedrijf in aanbouw door ruudns
Vandaag om 20:40:01
Geïsoleerd motorschild. door Ronald69
Vandaag om 20:36:20
foto's van "Nederlandse" Tds'en door MB6400
Vandaag om 20:36:18
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 20:14:08
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 20:09:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 20:05:11
Overzicht "Het is Weekend" foto's! door Jelmer
Vandaag om 20:00:58
Bauarbeiten im gange door Ronald Halma
Vandaag om 19:59:18
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door rail4marcel
Vandaag om 19:49:19
Ontraxs 2026 door Marty
Vandaag om 19:48:45
Zoeken in het Utrechts archief door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:35:30
Raadplaatje door Gerrit H
Vandaag om 19:29:39
lichtsluis een bezetmelding laten geven door Bert55
Vandaag om 19:26:30
Ineens geen sound meer door Robert vh Prutsert
Vandaag om 19:23:27
Fleischmania Nostalgia door Eric v C
Vandaag om 19:12:25
Fotowedstrijd 2025 door Bob R.
Vandaag om 19:01:28
koppeling vervangen Minitrix wagon door VictorPM
Vandaag om 18:49:54
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
Vandaag om 18:46:05
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 17:39:31
Jacquelinger Lokalbahn - Duitse "nebenbahn" in H0 door Duikeend
Vandaag om 17:37:44
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door einte
Vandaag om 17:05:21
Beekdaelen in H0 door einte
Vandaag om 17:03:46
Houten Plus zaterdag 21 februari 2026 door Ronald69
Vandaag om 17:03:30
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 16:56:31
Modelspoorbaan van Einte door einte
Vandaag om 16:39:26
Doornvliet door Eric B
Vandaag om 16:26:21
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Anton Maris
Vandaag om 16:25:41
  

Auteur Topic: Veolia zet bus- en treinvervoer in de verkoop  (gelezen 13236 keer)

roco

  • Offline Offline
  • Berichten: 2013
Re:Veolia wil van vervoer af
« Reactie #45 Gepost op: 16 February 2013, 10:47:34 »

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1876
    • Arnhem in de jaren ´80
Re:Veolia wil van vervoer af
« Reactie #46 Gepost op: 16 February 2013, 11:02:21 »
Het bericht kwam me al bekend voor. ;D

Maar waarom staat het vandaag zo groot in de krant? Er staat dat het deze week is besloten, niet vorig jaar....

Grtz,
Niels

ddv

  • Offline Offline
  • Berichten: 476
Re:Veolia wil van vervoer af
« Reactie #47 Gepost op: 16 February 2013, 11:38:16 »
Hoi Niels;

Zaterdagkrant, dikke krant, Limburgs Dagblad weinig nieuws ....... het is me het afgelopen jaar opgevallen dat ze het zelfs klaarspelen één en hetzelfde artikel in 1 of 2 weken twee keer te brengen  :'(.

Hoezo afbouw van personeel bij LD in Heerlen, gebrek aan copy ?? ze moeten gewoon weer de knuppel in het hoenderhok gooien anders is er dit jaar geen discussie ..... van mij mag het busvervoer weer naar die goeie ouwwe LTM, mooi weer in eigen hand  (y) !

Wat dacht je van elegante mooie groene treinstellen op die [ex]Veolia lijnen  ;D!

Groet Dieter
« Laatst bewerkt op: 16 February 2013, 11:39:56 door ddv »

stomer2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 165
Re:Veolia zet bus- en treinvervoer in de verkoop
« Reactie #48 Gepost op: 16 February 2013, 11:47:18 »
waarom niet de rurtalbahn. die rijden in duren en bij monchengladbach al personen treinen en db regio rijdt al vanaf duren naar heerlen. zouden zei dus ook kunnen doen tot aan nijmegen toe via roermond (rurmonding) ;-)

ddv

  • Offline Offline
  • Berichten: 476
Re:Veolia zet bus- en treinvervoer in de verkoop
« Reactie #49 Gepost op: 16 February 2013, 11:59:16 »
"Rurtalbahn" dat zou niet verkeerd zijn, dan ook goede verbindingen in de eigen Euregio gebieden, bovendien kunnen we dan ook [met goed fatsoen] wat Duits materiaal op de baan kwijt !

Dieter

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2189
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re:Veolia wil van vervoer af
« Reactie #50 Gepost op: 16 February 2013, 12:04:19 »
van mij mag het busvervoer weer naar die goeie ouwwe LTM, mooi weer in eigen hand  (y) !
Wat dacht je van elegante mooie groene treinstellen op die [ex]Veolia lijnen  ;D!

Hmm,
Elegant Groen (met een beetje crème en enig chroom) :-\ je bedoelt zoiets als  DIT?



Kan ik me helemaal in vinden, al hoop ik (zéker voor het personeel  ;D ) op iets modernere bussen dan het afgebeelde orgel: dat is namelijk écht een zwaarsturend kreng! (maar wél leuk...)

Frans (die ooit zélf aan het stuur van dat lel mocht rukken, toen ze al museumwagen was)
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6453
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Veolia wil van vervoer af
« Reactie #51 Gepost op: 16 February 2013, 12:18:55 »
Zaterdagkrant, dikke krant, Limburgs Dagblad weinig nieuws ....... het is me het afgelopen jaar opgevallen dat ze het zelfs klaarspelen één en hetzelfde artikel in 1 of 2 weken twee keer te brengen  :'(.

Ach ze spelen het ook wel ens klaar om 2x exact hetzelfde artikel in dezelfde krant te plaatsen.
Zoals afgelopen donderdag.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1876
    • Arnhem in de jaren ´80
Re:Veolia zet bus- en treinvervoer in de verkoop
« Reactie #52 Gepost op: 16 February 2013, 12:45:18 »
En wat erger is, soms plaatsen ze stukken niet. Waarschijnlijk omdat de link met Limburg niet te maken is.  ;D

Het niveau is in ieder geval in behoorlijke vrije val de laatste tijd...

Ot: terugkeer van LTM, laat maar gebeuren! (y)

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 3477
    • Mijn van-alles website
Re:Veolia zet bus- en treinvervoer in de verkoop
« Reactie #53 Gepost op: 16 February 2013, 14:39:08 »
Of EBS: dan worden de treinen daar weer gewoon geel ;)

Arriva zie ik niet gebeuren: die hebben al teveel in handen in de rest van Nederland en dat zou dus een te grote speler worden als ze de Veolie-gebieden erbij nemen.

WesleyMat64

  • Offline Offline
  • Berichten: 95
  • Mat'64 Fan !!!
Re:Veolia zet bus- en treinvervoer in de verkoop
« Reactie #54 Gepost op: 16 February 2013, 15:00:08 »
Dat NS het zal overnemen lijkt zeer waarschijnlijk en aannemelijk.

Maar denk wel dat NS juist de diesellijnen kwijt wil !!!!
Waarom zouden ze dan (op trein gebied) dit terug nemen.

Wel zouden de bussen en de veerdienst een leuke uitbreiding zijn op Qbuzzz.

Maar ik zou het wel mooi vinden als het "maaslijntje" (NM-RM) weer naar NS gaat.

Het begin periode van Veolia in Nijmegen heeft toen veel teweeg gebracht bij reizigers.
Wadlopers die met wind mee op tijd waren en met wind tegen vertraging opbouwde tot 10 minuten.
Ook totaal geen service mensen te vinden waren op station Nijmegen ..
Dat leidde tot veel woede en ergernissen bij de Reizigers die vertraging hadden of dat er ineens helemaal
geen trein meer reed.

Ik ben erg benieuwd wat dit zal gaan brengen.

het is wel een feit dat alle bestaande contacten overgenomen moeten worden , waardoor je "vrijheid" een
deels beperkt wordt als nieuwe exploitant.
Ook zal er een flinke duit in het zakje moeten zitten.
we praten hier over een miljoenen overname , en deze tijd heeft niet iedereen de mogelijkheid
om hierin te investeren.

Wesley
Nederlandse module baan.

tribalebanaan

  • Offline Offline
  • Berichten: 90
Re:Veolia zet bus- en treinvervoer in de verkoop
« Reactie #55 Gepost op: 16 February 2013, 15:26:39 »
Misschien is het iets als NS 2 lijnen overneemt ze Zitten toch met teveel buffels... En de lijn Heerlen - Maastricht is toch gewoon electrisch?

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1501
Re:Veolia zet bus- en treinvervoer in de verkoop
« Reactie #56 Gepost op: 16 February 2013, 15:35:01 »
sammetje
Heel heuvellandlijn is elektrisch,de andere lijn de maaslijn helaas niet,(voor hoelang).
Al is het voor het goederenvervoer wel interassant als maasslijn verdubbelt wordt en elektrisch.
Nou is het ook duidelijk waarom veolia geen interesse in had voor de stoptreindienst op traject maastricht-roermond en roermond weert,en traject heerlen sittard.
Want deze lijnen gaan ook weg bij ns,wat blijft voor ns alleen intercity limburg
De db regio heeft al zeker interresse in de lijn heerlen- sittard,dat staat ook duidelijk op hun treinstellen,nachste halt sittard?

tribalebanaan

  • Offline Offline
  • Berichten: 90
Re:Veolia zet bus- en treinvervoer in de verkoop
« Reactie #57 Gepost op: 16 February 2013, 15:38:05 »
Of alle leden van beneluxspoor betalen geld en kopen een spoorlijn waar we een Benelux hondekop laten rijden ;)

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • 77*
Re:Veolia zet bus- en treinvervoer in de verkoop
« Reactie #58 Gepost op: 16 February 2013, 15:39:29 »
Tja.. als het een beetje winst oplevert voor de stichting  ::)

Ik denk dat Arriva nog eerder dan NS in aanmerking komt (ivm. het eerder genoemde monopolie)
Het zou wel een stunt zijn voor Syntus om weer terug te komen.
Maar zoals het artikel al aangeeft, waarschijnlijk veranderd alleen de naam op de treinen, de rest blijft gewoon hetzelfde.
Totdat de huidige concessieperiode is afgelopen zal er sowieso geen ander materieel komen.


mvg. Viktor

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2189
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re:Veolia zet bus- en treinvervoer in de verkoop
« Reactie #59 Gepost op: 16 February 2013, 16:10:49 »
 :-[ Op gevaar gigantisch OT te vliegen  :-X

Ik heb het vermoeden de hoop, dat wij in dit land inmiddels de "zegeningen" van het aanbesteden beginnen te begrijpen:Wat menigeen in the UK [U weet wel: dat Eiland, waarover wij allemaal roepen, dat zij 50 jaar en één uur achterlopen, maar helaas voor ons: zij zijn niet zo debiel...] al ruimschoots weet: Privatiseren/Aanbesteden WERKT NIET in een aantal 'takken-van-sport'...
ZIJ draaien deze waanzin daarom inmiddels naar vermogen terug!

Openbaar Vervoer is, vergelijkbaar met Gezondheidszorg, een BASISvoorziening die onze duurbetaalde en overgesubsidieerde Overheid dus domweg MOET leveren... :-X
« Laatst bewerkt op: 16 February 2013, 16:28:23 door Frans van Meerwijk. Reden: (IJdele) hoop duidelijker gemaakt? »
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...