Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Martijn193
Vandaag om 20:06:38
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 20:05:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door 741230
Vandaag om 20:04:49
lampjes in huizen willekeurig schakelen door RobVille
Vandaag om 19:54:00
NS 1700 transfers door Rick
Vandaag om 19:51:29
Overstap naar HTM door GerardvV
Vandaag om 19:50:12
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door spoorfreak
Vandaag om 19:48:41
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Falcon10
Vandaag om 19:27:33
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025 door MOVisser
Vandaag om 18:59:34
Sfeer op je modelbaan door Frank 123
Vandaag om 18:45:06
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door Rob Hagg
Vandaag om 18:40:47
Raadplaatje door Eric B
Vandaag om 18:32:51
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 18:18:39
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 18:13:14
Br 38 Piko Superen. door Silvolde
Vandaag om 17:32:46
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 17:32:02
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door marco
Vandaag om 17:15:33
Da's Daz 2 door BartvD
Vandaag om 17:06:02
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 17:00:00
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
Vandaag om 16:07:49
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 15:38:11
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door tothebeach
Vandaag om 15:29:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:40:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:28:28
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald" door Hans Reints
Vandaag om 14:10:16
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Hans Grasmaijer
Vandaag om 14:06:48
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 13:24:11
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 12:07:17
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 11:46:46
Verlichting feller, Roco zimo door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:46:21
  

Auteur Topic: NS HiSpeed  (gelezen 24237 keer)

DHG500

  • Offline Offline
  • Berichten: 1615
Re: NS HiSpeed
« Reactie #75 Gepost op: 29 March 2007, 20:45:14 »
kijk en dat bedoelde ik met even wachten op in het echhie... in 3D werken modellen namelijk heel anders dan op een plaatje...
+


Volgens mij is het plaatje uit de campagne ook met een stevige groothoek van onderaf genomen waardoor het bekkie wel erg groot uitvalt.
Met vriendelijke groet, Bob (DHG500)  .

====E[]D-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}======

Vina venus ferrívia corrumpunt corpora nostra, sed vitam faciunt vina venus ferrívia

ziemon

  • Offline Offline
  • Berichten: 133
    • RailColor.net: Modern Locomotive Design
Re: NS HiSpeed
« Reactie #76 Gepost op: 29 March 2007, 22:10:47 »
ja en de neus wordt behoorlijk geaccentueerd door het feit dat deze wit is en de trein rood, de belijning is ook zodandig dat de neus zwaarder gaat lijken, blijkt uit het model op de RAI met al die vlinders...

overigens zijn organische monokleurige vormen nu wel heel erg in, maar dus ook weer heel binnenkort heel erg uit...

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: NS HiSpeed
« Reactie #77 Gepost op: 29 March 2007, 22:44:20 »
En dan ga je een andere avatar kiezen? :D

Kijk, die platypus-AVE heeft tenminste een doel: het verminderen van geluidsoverlast. Dat zie ik met deze Duckatti niet zo snel gebeuren.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

ziemon

  • Offline Offline
  • Berichten: 133
    • RailColor.net: Modern Locomotive Design
Re: NS HiSpeed
« Reactie #78 Gepost op: 29 March 2007, 23:34:00 »
nog een goede foto van de definitieve uitvoering, te zien op de AutoRAI:



het zal niet toevallig zijn dat zowel de nieuwe hogesnelheidstreinen in Japan, de spaanse HSL als ook bijvoorbeeld de nieuwste zuinige auto van stichting natuur en milieu (http://www.autoblog.nl/images/wp2007/CMMN%20Autorai-1.jpg), het is een zeer aerodynamsiche en dus zuinige en geluidsarmere vorm.
« Laatst bewerkt op: 29 March 2007, 23:37:57 door ziemon »

Olivier77

  • Offline Offline
  • Berichten: 293
Re: NS HiSpeed
« Reactie #79 Gepost op: 30 March 2007, 00:44:13 »
Een goede avond,

Ik weet het, smaken kunnen en mogen verschillen maar het is en blijft een gedrocht van een afgrijselijk ding.
Geef mij maar een ICE 3 of PBA Thallys.
Daarvan  zijn zowel de vorm als de kleuren tenminste mooi.

Mvg

Olivier 77
Digitale 3-rail, K-rails,

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6707
  • Spaar ze allemaal.
Re: NS HiSpeed
« Reactie #80 Gepost op: 30 March 2007, 17:44:45 »
Hondekop "the new generation".

GerritM

  • Offline Offline
  • Berichten: 485
Re: NS HiSpeed
« Reactie #81 Gepost op: 30 March 2007, 19:51:45 »
Wel een "mopshondekop" dan.

Groet Gerrit
H0, 2-rail DCC, Lenz

Smolderz

  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • Skill: Level 32 Chaos Marine Stormtrooper
Re: NS HiSpeed
« Reactie #82 Gepost op: 30 March 2007, 21:01:07 »
Nu nog een mooie carbon fiber neus over het rooster en hij ziet er al een stuk beter uit! ;D

Hildebrand

  • Offline Offline
  • Berichten: 27
Re: NS HiSpeed
« Reactie #83 Gepost op: 30 March 2007, 21:04:25 »
Leuke website, nshispeed.nl.
Maar weet iemand hoe het zit met Amsterdam - Londen?
Als ik http://www.nshispeed.nl/images/stories/perscentrum/NS%20Hispeed%20reistijdverschil.pdf bekijk, krijg ik de indruk dat er 9 verbindingen Amsterdam - Londen komen in 4 uur en 5 minuten. Rechtstreekse verbindingen?? Weet iemand hier wat van? Zo ja, per wanneer?

Valt me trouwens op dat er overal een andere reistijd wordt genoemd voor de huidige reistijd Amsterdam - Rotterdam. In dit document wordt 1 uur en 8 minuten genoemd. Soms wordt ook 1 uur en 3 minuten genoemd of weer andere reistijden. Natuurlijk is het ook net met welke trein je meet. (Amsterdam -> Rotterdam is met de 600 serie 57 min), maar een reistijd van 1 uur en 8 minuten als "huidige reistijd per trein" te noemen, is wel wat flauw.

WillemNS

  • Gast
Re: NS HiSpeed
« Reactie #84 Gepost op: 30 March 2007, 21:09:11 »
Na de Apekop, Hondekop, Varkenskop etc. nu de Eendekop!!
Ik vind hem niet mooi maar de smaken verschillen!

Willem

Railpassie

  • Offline Offline
  • Berichten: 455
  • De laatste Trein stopt niet aan het perron......
Re: NS HiSpeed
« Reactie #85 Gepost op: 30 March 2007, 21:13:58 »
Ik weet een leuke bijnaam ;D "Ovide"  ;D
Oudere jongeren kennen de  tekenfilm avonturen van deze eend nog wel ;)
 ;D
« Laatst bewerkt op: 30 March 2007, 21:19:40 door Railpassie »

Chiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1111
Re: NS HiSpeed
« Reactie #86 Gepost op: 30 March 2007, 21:23:29 »
als je even naar de foto blijft staren is heeft ie wel wat.......

ps. dat rooser wit maken en het ziet er al heel wat beter uit denk ik

Marc M

  • Offline Offline
  • Berichten: 646
Re: NS HiSpeed
« Reactie #87 Gepost op: 30 March 2007, 22:00:40 »
Lijkt wel een peugeot met die luchthapper  ;D

Marc
Groeten, Marc

H0, Tijdperk V/VI, DB-AG, ESU Ecos + Koploper

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: NS HiSpeed
« Reactie #88 Gepost op: 30 March 2007, 23:12:22 »
Als Renault-rijder valt het me zwaar om te zeggen, maar de gemiddelde Peugeot van tegenwoordig ziet er nog altijd een stuk beter uit dan... dit. :)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Robbert

  • Offline Offline
  • Berichten: 1472
Re: NS HiSpeed
« Reactie #89 Gepost op: 02 April 2007, 21:47:58 »
En waarschijnlijk dit soort wagens:


Bron: Marklinforum

Citaat
Sinds dinsdag 24 maart, na de bekendmaking van de naam "HiSpeed", worden de eerste ICR Benelux-rijtuigen ingezet de nieuwe HiSpeed kleuren, die toch wel redelijk spectaculair te noemen zijn.

In deze kleurstelling gaan de rijtuigen op de HSL-Zuid rijden, achter Traxx locomotieven. Tot die tijd worden de "gepimpte" ICR ingezet in de reguliere Beneluxdienst, waar ze echt geweldig vloeken met de rood-gele rest van de trein.
Bron: Marklinforum

Groetjes,

Robbert