Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wat was jullie allereerste loc? door TonM
Vandaag om 18:03:52
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door wob
Vandaag om 18:00:53
booster vraag door Dirk
Vandaag om 17:58:30
MoBaBro.de door henk
Vandaag om 17:54:00
Trix DXI van DC naar AC door wob
Vandaag om 17:50:58
NS Gabs gesloten wagen van Klein Modellbahn door Tedo
Vandaag om 17:45:40
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Tedo
Vandaag om 17:41:37
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 17:37:38
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door wob
Vandaag om 17:30:20
Station Arnhem jaren '80' door Niels B
Vandaag om 17:26:13
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Ferdinand Bogman
Vandaag om 17:03:47
US diorama in H0 door Frank 123
Vandaag om 16:59:19
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 16:57:56
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 16:20:35
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 16:09:31
DE II van DKM opnieuw bedraden. door Pauldg
Vandaag om 15:42:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
Vandaag om 15:40:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Joz
Vandaag om 14:16:04
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Roelof R
Vandaag om 13:00:46
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Benelux795
Vandaag om 12:57:32
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Montanbahn
Vandaag om 12:25:04
Molenbaan (werktitel) door ruudns
Vandaag om 12:13:25
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 11:33:28
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 10:29:58
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 10:13:57
Terugverende koppeling door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:05:05
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
Vandaag om 08:21:30
Liliput karwendel expres onderdelen door Stefan88
04 August 2025, 23:10:39
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
04 August 2025, 22:31:17
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door nighttrain1
04 August 2025, 22:30:14

Auteur Topic: Kolenwagen GTU van artitec  (gelezen 83260 keer)

Gert1

• Gast
Re:Kolenwagen GTU van artitec
« Reactie #315 Gepost op: 13 December 2011, 11:57:14 »
Goed heren, zullen we gewoon maar verder gaan over de kolenwagen van Artitec, in plaats van elkaar in de (al dan niet schaarse) haren te vliegen?
Dank u!  (y)

mvg,
Gert

Jos B.

• NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
« Reactie #316 Gepost op: 13 December 2011, 12:01:04 »
Jongens waar gaat dit nu over?
Ik zie hier een hoop liefde voor Artitec langskomen, niks mis mee hoor.
En die zijn maar al te blij dat er uberhaupt iets echt Nederlands word gemaakt, en terecht.
Ik hoor daar ook bij.
Maar om door blinde liefde voor de fabrikant maar alles te accepteren, en zelf het probleem op te lossen.
Eigenlijk kan dit gewoon niet.
Zulke fouten hadden in mijn ogen de fabriek niet eens mogen verlaten, daar heeft het zoiets als eindcontrole voor.

Begrijp mij niet verkeerd, maar ik heb zelf Artitec ook hoog in het vaandel staan.
Maar ben niet bereid om fabrieksfouten op te lossen, dan kun je beter bij hen op de loonlijst gaan staan.
(Ik zal hiermee natuurlijk weer een hoop donder en bliksem over me heen krijgen)

Jos
« Laatst bewerkt op: 13 December 2011, 12:04:08 door NS 1607 »
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Floris Dilz

• Nervensäge.
  • Offline Offline
    • belse roestkraam
« Reactie #317 Gepost op: 13 December 2011, 12:04:21 »
kleinerend? ik had bij Remco's posts (en niet alleen die van Remco trouwens) een beetje het beeld van een kleuter die staat te stampen en te gillen en op de grond gaat liggen spartelen bij het snoeprek van de supermarkt... Ik blijf denk ik maar samen met eelco en gert niet normaal doen, of ik snap iets niet.

Ekklesia

• Gast
« Reactie #318 Gepost op: 13 December 2011, 12:16:27 »

Kijk eens naar die set vernederlandste kolenwagens van Fleischmann (521209), die hoort ca 84,90 te kosten. Voor 3 wagens die al jaren en jaren in het bruin worden geproduceerd. E 84,90 / 3 = 28,30 per stuk en dan MOET je er 3 tegelijk kopen. Die prijs is bijna net zoveel als de GTU per stuk kost, in kleinere totaalhoeveelheden geproduceerd wordt en eigenlijk alleen voor de NL markt interessant is.

Alleen zit bij deze set wel weer een lading kolen, waarvoor ook weer een paar centjes moet worden betaald. Nu weet ikzelf ook wel dat dit niet een vermogen kost, maar het zit er wel bij voor een iets wat lagere prijs.

Groenten Rob

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #319 Gepost op: 13 December 2011, 12:23:33 »
Goed heren, zullen we gewoon maar verder gaan over de kolenwagen van Artitec, in plaats van elkaar in de (al dan niet schaarse) haren te vliegen?
Dank u!  (y)

mvg,
Gert

Na, voor de verandering had ik geen cola en chip maar melk en brinta klaargezet.....
« Laatst bewerkt op: 13 December 2011, 12:25:11 door Chris »

Tomasso

• Offline Offline
« Reactie #320 Gepost op: 13 December 2011, 12:24:33 »
Hahaha, jammer dat dit topic aan mijn aandacht is ontsnapt, had lekker kunnen rellen hier ;D

Maar goed, ik zie dat de conclusie uit tig pagina's bekvechten is:

- detailering (zoals lasnaden op daken) kan je het mee eens zijn of niet, maar kan de fabrikant niet verweten worden als productiefout, dus als daar vervangende onderdelen voor gemaakt worden is dat alleen maar netjes van de fabrikant. Nou ja, klopt als een bus lijkt me en als daarvoor betaald moet worden lijkt me niet meer dan logisch.

- basis eigenschappen die niet voldoen, zoals wielen die ratelen door oneffenheden, lijken mij voor rekening van de fabrikant. Typisch een geval van garantie waar je in dit geval van Artitec zelf iets aan MAG doen, maar waar je ook op een oplossing kan wachten aangezien die ook wordt aangeboden door Artitec. Daarnaast kan je zelfs nog gaan voor een derde optie, namelijk wieltjes van een Duitse fabrikant die ze van betere kwaliteit schijnt te maken, maar waar een kleine vergoeding voor nodig is. Nou ja, keuze zat lijkt me.

Nu even over Artitec zelf, het mag het dan niet altijd helemaal zijn en ik ben zeker geen Artitec lover pur sang, maar over het algemeen vind ik het erg mooi en lovenswaardig wat ze maken. Daarnaast zijn ze in mijn ogen als 1 van de weinige fabrikanten erg betrokken bij hun klanten en bieden ze waar ze kunnen altijd een oplossing op een redelijke termijn (zoals de daken).

Dan dat gemelk dat dingen niet kloppen zoals een restauratie interieur, da's heel vervelend maar ook jammer voor de koper ben ik van mening. Waarom nu ineens deze standaard aanhangen terwijl je vroeger wel Lima kocht waar geen hout van klopte? Ik zou nu alsnog terug gaan en juiste lengtes, correcte detaillering en interieurverlichting eisen. Wat denken ze wel?! Jouw als koper zoiets op de mouw spelden als een rijtuig van schaal 1 op 100 terwijl je 1 op 87 rijdt! Parbleu!

Nee, nogmaals, dat is dan jammer maar helaas. Weet je, het is zelfs in de wet opgenomen: als verkoper heb je mededelingsplicht indien er natuurlijk iets mee te delen valt, maar dat is niet volledig aangezien er aan de andere kant net zo hard verwacht wordt van jou als koper dat je onderzoek hebt gedaan, je hebt als koper namelijk onderzoeksplicht. Résumé: als je als koper had onderzocht dan had je het ding misschien niet gekocht. Achteraf de fabrikant er op wijzen kan, maar dan is het aan de fabrikant of hij hier iets aan wil doen aangezien het het functioneren van het apparaat niet in de weg staat. In dit geval heeft de fabrikant dan ook geen mededelingsplicht aangezien het hier niet het functioneren betreft, maar een interpretatie van in dit geval het interieur. Dit valt dan ook in geen enkel geval onder garantie.

Zo, ook mijn 2 x 2 x 2 x 2 x 2 cents...
« Laatst bewerkt op: 13 December 2011, 13:23:56 door Peter Korsten. Reden: Vervelende zinsnede aangepast. »
Spoor 0 adept

Mispoes

• Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Hengelooo 1:160
« Reactie #321 Gepost op: 13 December 2011, 12:26:42 »
melk en brinta klaargezet.....

Getver...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #322 Gepost op: 13 December 2011, 12:32:56 »
Ik tuf het ook weer uit tijdens het vermaak.

henk

• Online Online
« Reactie #323 Gepost op: 13 December 2011, 12:36:12 »
Moet je nog een keer bloed prikken?

5 jaar vind ik niet heel veel voor een bedrijf in een complexe wereld als de modelspoorwereld is. Daarnaast is het publiek zeer kritisch. En we hebben mee kunnen maken dat de fouten in de modellen evolueerden van ontwerpfouten ( de asophanging in de groentewagens, daken plan E) via produktiefouten (kromme bakken) tot afmontagefouten ( beschadigde loopvlakken GTU). Die fouten hebben de huidige groten ook gemaakt, maar intern kunnen houden.

Kennelijk zie jij een positieve ontwikkeling en dat is mooi. Persoonlijk vind ik slechte wielen aan een model, die ongecontroleerd doorsturen naar de winkels en dan een tikkie ontwijkend reageren eigenlijk de gekste tot nu toe. Dat heeft niets met grote of kleine, oude of jonge, dikke of dunne fabrikant te maken.

Persoonlijk koop ik die dure Fleischmann karretjes ook niet hoor - wie wel eigenlijk - en vergelijk deze wagentjes liever met de Roco GTOW karretjes voor een tientje per stuk. Ogen uitstekend, rijden perfect en de verstevigingsribben blijven gewoon op hun plek. Ze staan blijmoedig te wachten op nieuwe wieltjes voor hun nieuwe vriendjes. Inderdaad, ook geen vergelijk om allerlei redenen, maar jij begon.  :P
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Tomasso

• Offline Offline
« Reactie #324 Gepost op: 13 December 2011, 12:36:28 »
Lekker, brinta op je beeldscherm...
Spoor 0 adept

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #325 Gepost op: 13 December 2011, 12:38:50 »
Tis mijn scherm niet.  :)

Tomasso

• Offline Offline
« Reactie #326 Gepost op: 13 December 2011, 12:41:05 »
 ;D
Spoor 0 adept

Gert1

• Gast
« Reactie #327 Gepost op: 13 December 2011, 12:42:50 »
Graag alleen nog inhoudelijke reacties. Dit draadje staat niet in 'ditjes en datjes', dus cola, chips, rellen, brinta en uittuffen etc. s.v.p. achterwege laten. Alvast bedankt.

mvg,
Gert

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #328 Gepost op: 13 December 2011, 12:43:23 »
Kijk, iedereen mag een mening hebben (graag zelfs) maar nu lopen Beneluxers elkaar af te maken (virtueel dan wel, en of dat gelukkig of helaas is, laat ik ook in het midden, daar schijnt de waarheid te liggen)

Dus misschien net wat Gert al aangaf de energie te steken in de GTU zelf.

Edit : Wat meneer  hierboven zegt dus  (y)

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
« Reactie #329 Gepost op: 13 December 2011, 13:33:11 »
Citaat
karretjes ook niet hoor - wie wel eigenlijk

:-[ :-[........ 8)
Mvg Marty,