Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rangeren met een pec door barry1972
Vandaag om 00:43:32
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 00:38:22
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 00:33:11
Stalen D 4 deurs spoor 0 door roadster36
Vandaag om 00:22:24
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Remco vM
Vandaag om 00:10:32
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Chiel
29 October 2025, 23:02:54
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
29 October 2025, 22:52:03
PPM kranen van Strukton door edwin1974
29 October 2025, 22:32:16
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Ronald A.
29 October 2025, 22:30:31
Hulp gezocht omgeving Drachten door Reinout van Rees
29 October 2025, 21:57:13
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
29 October 2025, 21:32:56
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
29 October 2025, 21:30:55
PB Models, ICR-rijtuigen door Mcn1986
29 October 2025, 21:11:57
diorama, voor lange treinen. door Mark D.
29 October 2025, 20:52:52
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Jeroen Water
29 October 2025, 20:51:24
Rondom Charlois door Alewijn
29 October 2025, 20:46:52
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Rick
29 October 2025, 20:40:23
Schroefkoppeling voor H0. door Scratchbuilt
29 October 2025, 19:58:28
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric B
29 October 2025, 19:51:55
Vollmer ringloods deuren door Freddy
29 October 2025, 19:51:38
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door saskia
29 October 2025, 19:49:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
29 October 2025, 19:44:15
Arnold N 2543 rookgenerator door Gabriël Bergsma
29 October 2025, 19:30:32
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door RobbertJan
29 October 2025, 19:30:19
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door NS264
29 October 2025, 19:26:55
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door n-driver
29 October 2025, 19:25:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
29 October 2025, 19:10:14
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door RikM
29 October 2025, 18:42:49
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Silvolde
29 October 2025, 17:25:10
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Michiel2
29 October 2025, 16:50:22
  

Auteur Topic: Kolenwagen GTU van artitec  (gelezen 85771 keer)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22630
Re:Kolenwagen GTU van artitec
« Reactie #120 Gepost op: 06 December 2011, 16:54:52 »
24,3 en 10,4 Stig. Niet echt een Fleischmannmaat bij mijn weten.  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5581
Re:Kolenwagen GTU van artitec
« Reactie #121 Gepost op: 06 December 2011, 16:55:27 »
Ik heb nog nooit bij een fabrikant een soortgelijk probleem gezien, niet bij 'dure made in West-Germany' merken als Fleischmann en Marklin, maar ook nog nooit bij Roco, LS Models en zelfs niet bij vorige Artitec producten.
Uhm, de Mistral rijtuigen van LS models hebben ook een wiel-vervangaktie gekend en een paar jaar later zelfs een volledige bodem vervang aktie, de vorig jaar uitgebrachte Hbis van Euromodel waggelden als de beste, de motor van de Märklin/Trix 1200 maakt een forse herrie, we klagen met zijn allen over naden in Piko Hondekoppen en ander materieel, Roco brengt foute ICR rijtuigen uit, terwijl ze NB wel het juiste model hebben en ik vergeet hier vast nog wel het een en ander. Het overkomt dus zeker ook andere fabrikanten. Gewoon pech voor Artitec en de beste oplossing is een vervangaktie. Schuren aan wielen heb ik sinds mijn kindertijd afgeleerd.

mvg,
Ivo

P.S., ik ben zeer tevreden met de 6 GTU bakken die ik zaterdag in huis heb gehaald en ondanks de wielen zouden er nog best meer kunnen volgen.
mvg,
Ivo

*

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:Kolenwagen GTU van artitec
« Reactie #122 Gepost op: 06 December 2011, 17:20:31 »
24,3 en 10,4 Stig. Niet echt een Fleischmannmaat bij mijn weten.  ;D

Ik zal er eens een paar door m'n schuifmaat halen. Maar het klinkt inderdaad niet echt als wat ik bij Luck terug heb besteld.  ;D
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10488
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:Kolenwagen GTU van artitec
« Reactie #123 Gepost op: 06 December 2011, 18:17:03 »
Fleischmann is 11 x 24 of 11 x 25. Vaste maten voor al het materieel waar jij jouw assen onder vandaan hebt gehaald ;) :P

Grtzz,

Karst

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Kolenwagen GTU van artitec
« Reactie #124 Gepost op: 06 December 2011, 20:08:13 »
en dan? het is een wagen, die hoeft alleen maar te rollen, neemt ie wat vuil op, boeie... Ben het ermee eens dat dit een rare fout is, maar dit soort opmerkingen slaan dan weer de andere kant op door.

Het ding pikt niet alleen vuil op, het laat het op andere plaatsen ook weer achter. Meestal op plekken waar het problemen kan geven zoals rondom puntstukken van wissels, op overgangen tussen secties indien die niet helemaal vlak zijn etc etc.

Bovendien geeft het contactproblemen voor mensen die met volledige detectie rijden, waarbij dus iedere as stroom op dient te nemen.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re:Kolenwagen GTU van artitec
« Reactie #125 Gepost op: 06 December 2011, 22:53:09 »
tja, ken dat soort grappenmakerij aardig van mn werk, is in de praktijk niet echt een probleem...

Tim89

  • Offline Offline
  • Berichten: 315
  • ***** ***** * 11
Re:Kolenwagen GTU van artitec
« Reactie #126 Gepost op: 07 December 2011, 16:26:36 »
Op de website van Artitec staat nu ook een bericht bij oplossen van problemen:

http://www.artitec.nl/index.php/nl/oplossen-van-problemen/144-geluidsniveau-wielen-gtu

Tim
Nederlands Tijdperk IV

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2407
  • Taurus en Vectron fan!!
Re:Kolenwagen GTU van artitec
« Reactie #127 Gepost op: 07 December 2011, 16:35:46 »
Roco brengt foute ICR rijtuigen uit, terwijl ze NB wel het juiste model hebben
Ze waren inderdaad heel erg fout die Roco ICR rijtuigen, ze hadden meer weg van ICK rijtuigen  ;)   ;D
Ik ga trouwens van de week ook mijn 2 GTU wagentjes (RIV tp. IV) maar even ophalen.

Groet Peter,

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5408
  • Team Mitropa - OHMB
Re:Kolenwagen GTU van artitec
« Reactie #128 Gepost op: 07 December 2011, 16:46:11 »
Op de website van Artitec staat nu ook een bericht bij oplossen van problemen:

http://www.artitec.nl/index.php/nl/oplossen-van-problemen/144-geluidsniveau-wielen-gtu
Onprofessionele oplossing :P maar goed, ik heb ook zat met oude Piko bakkies gereden achter m'n turqoise 1100 en weet je wat dáár voor gietblikken schijven als wielen onder zaten...maar van Artitec had ik wel een andere oplossing verwacht. Bijvoorbeeld een ruilsysteem: en op het moment dat ze een voorraadje assen terug hebben, kunnen die gepolijst (dus niet geschuurd) worden als ruilvoorraad voor de volgende groep.
RETROBAHN A.G.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Kolenwagen GTU van artitec
« Reactie #129 Gepost op: 07 December 2011, 17:14:29 »
Dat valt me zwaar tegen van Artitec... ik wacht nog wel even met aanschaffen :(
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

JaJo

  • Offline Offline
  • Berichten: 11132
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
Re:Kolenwagen GTU van artitec
« Reactie #130 Gepost op: 07 December 2011, 17:41:14 »
Nie soo boos kijken Jab! :)

Gr. Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

Post49

  • Offline Offline
  • Berichten: 1114
  • NS Tijdperk II-B / III-A&B Vlaardingen
Re:Kolenwagen GTU van artitec
« Reactie #131 Gepost op: 07 December 2011, 18:23:46 »
Gewoon een flutoplossing van Att. Ga me ernstig beraden. Bijna 30 Euro p/st. >:(
Erik.
Een goeie knoeiert is nog altijd een halve vakman!

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Kolenwagen GTU van artitec
« Reactie #132 Gepost op: 07 December 2011, 18:32:01 »
Sorry Jaap, maar ik vind deze 'oplossing' van Artitec gewoon ver onder de maat. Zeker ook gezien de prijs. Ik wacht dit keer wel op de dump...
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

TonM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2620
Re:Kolenwagen GTU van artitec
« Reactie #133 Gepost op: 07 December 2011, 18:42:38 »
Als je deze wagens laat liggen vanwege de slechte wielen en de "flutoplossing" van Artitec, heb je wat mij betreft principieel helemaal gelijk.
Aan de andere kant: Je laat dan een paar prachtige Nederlandse wagens aan je neus voorbij gaan vanwege een paar wielen die je voor nog geen 2 Euro kan vervangen.

En voor de goede orde: Ik ben geen roeptoeter van Artitec en ik vind ook dat Artitec er goed aan zou doen om een omruilactie te starten.

Grtz,
Ton
« Laatst bewerkt op: 07 December 2011, 18:46:19 door TonM »
Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4659
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re:Kolenwagen GTU van artitec
« Reactie #134 Gepost op: 07 December 2011, 18:49:31 »
@TonM.

Helemaal met je eens, maar het lijkt me dat Artitec voor veeeel minder dan 2 euro die wielen kan vervangen. En, 30 euro voor een 2-assertje is hoog genoeg om een omruilactie mee te kunnen financieren met behoud van winst...

Marco