Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
Vandaag om 22:43:11
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Tjalling
Vandaag om 22:42:11
diorama, voor lange treinen. door Mark D.
Vandaag om 22:18:05
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:58:54
Rondom Charlois door hervé
Vandaag om 21:41:46
Onshape gebruikersgroep door Frank 123
Vandaag om 21:39:59
Contact gegevens Roco NL door André82
Vandaag om 21:28:32
Station Steenwijk poging 2 door Spoor010
Vandaag om 21:19:32
Resin kits best met of zonder grondlaag door Sikko
Vandaag om 20:52:29
NAM ex USATC MK modelbouw studio kit door orientexpress
Vandaag om 20:41:57
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Vislijn
Vandaag om 19:41:54
Bauarbeiten im gange door Frank 123
Vandaag om 19:38:36
Revier Rheinbrenner (H0) door Marco1044
Vandaag om 19:14:52
"Southern Pacific's Coos Bay Branchline in H0", een nieuwe thuisbaan. door Ronald Halma
Vandaag om 18:53:51
Piko EUROCITY 2969 traxx door the_gold
Vandaag om 18:24:08
Spoor- en tramweg parafernalia door Eelco Storm
Vandaag om 18:07:14
VERPLAATST: Probleem met inloggen door Duikeend
Vandaag om 18:02:20
Wie weet hoe je 2 fleischmann sprinters kan koppelen door linquenda2
Vandaag om 17:58:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
Vandaag om 17:54:25
Modellbau Lingen 2026 door Scratchbuilt
Vandaag om 17:39:57
Raadplaatje door Gerrit H
Vandaag om 17:36:02
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door Locojack
Vandaag om 17:14:30
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 17:00:58
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 16:30:51
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 15:52:23
Rivarossi br 56 HR2891S door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 15:28:59
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn. door Brexbachtalbahn
Vandaag om 13:47:48
Wat hebben treintjes met Kerst te maken? door Besselspoor
Vandaag om 13:33:42
Site Uhlenbrock door Michaël dB
Vandaag om 12:53:27
Tijdschrift DIGIFOTOpro: schitterende reportage over museumlijnen door BrightonBelle
Vandaag om 12:07:36
  

Auteur Topic: Kolenwagen GTU van artitec  (gelezen 88087 keer)

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11769
    • Mijn fotoarchief
Re:Kolenwagen GTU van artitec
« Reactie #195 Gepost op: 08 December 2011, 21:05:05 »
Da's 15 minuten lopen man, hoe loop jij in hemelsnaam? Bij Clarenburg HC uit, steenweg oversteken naar de oudegracht, gracht over, rechtsaf gracht blijven volgen bij de Winkel van Sinkel links aanhouden, langs het stadhuis en de ganzenmarkt en je bent er. Kippeneindje...

Ohja, dat is off topic...  ;D

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22757
Re:Kolenwagen GTU van artitec
« Reactie #196 Gepost op: 08 December 2011, 21:13:33 »
En er valt voorlopig ook niks te bekijken, tzt betekent te zijner tijd weet je wel, wanneer Artitec zover is, etc.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 723
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re:Kolenwagen GTU van artitec
« Reactie #197 Gepost op: 09 December 2011, 08:33:05 »
Da's 15 minuten lopen man, hoe loop jij in hemelsnaam? Bij Clarenburg HC uit, steenweg oversteken naar de oudegracht, gracht over, rechtsaf gracht blijven volgen bij de Winkel van Sinkel links aanhouden, langs het stadhuis en de ganzenmarkt en je bent er. Kippeneindje...

Ohja, dat is off topic...  ;D
maar als je alleen voor 2 asjes vanuit castellum moet komen is dat best lang hoor ;D
ja ik weet wel hoe je moet lopen hoor:P al loop ik iets anders  :D
loop niet langs de winkel van sinkel maar langs koffie shop zwart-wit en dan langs het plein met occypuy gedoe
maarjah ga er zo even heen
en nu weer back on toppic :D

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 723
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re:Kolenwagen GTU van artitec
« Reactie #198 Gepost op: 09 December 2011, 08:34:42 »
En er valt voorlopig ook niks te bekijken, tzt betekent te zijner tijd weet je wel, wanneer Artitec zover is, etc.

ik ga ook niet speciaal voor 2 asjes die heb ik thuis wel liggen
maar das wel de smoes voor t thuisfront kom tog altijd met meer terug  :D

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5433
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Kolenwagen GTU van artitec
« Reactie #199 Gepost op: 09 December 2011, 08:56:47 »
Nou, ik heb ze sinds kort op mijn baan gezet en met roco kortkoppelingen koppelen ze nét niet, de buffers steken iets te ver uit of de koppelinghouders zijn te kort, het scheelt niet veel maar toch, en een flinke douw wil ook wel helpen.

Stephan.

Nu kunnen we er allemaal wel lachterig over doen, maar het is toch te triest voor woorden dit! Willen ze nu niet leren van fouten uit het verleden? Men kan nu alles wel zo krap mogelijk af willen stellen, maar dan heb je dus wer het gevolg dat die wagens niet willen koppelen of gaan overbufferen.

Ik vrees dat ik voor DDM-1 alvast symoba's moet gaan bestellen.... Die rijtuigen moeten nog geduwd kunnen rijden ook....     :-\ :-\

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Kolenwagen GTU van artitec
« Reactie #200 Gepost op: 09 December 2011, 09:46:39 »
Een optie is mogelijk om gebruik te maken van de Roco Universal kopeling:


Afb. Rocotrains.ca

Hiermee heb je net een milimetertje meer en heb je toch kortkoppeling. Ik gebruik deze zelf met de HBIS modellen van Hobbytrade, omdat met de gebruikelijke Roco KK's ze ook net niet willen koppelen of zo strak staan dat een boog leidt tot ontsporingen.

Gr. Remco.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5433
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Kolenwagen GTU van artitec
« Reactie #201 Gepost op: 09 December 2011, 09:52:30 »
Inderdaad een mogelijke oplossing Remco, maar volgens mi jzijn de NEN normen er niet voor niets. Het is juist de charme van de NEN schachten dat je elk willekeurig type koppeling kunt gebruiken....

En zeker straks met DDM-1 waar je vijf, zes of zelfs zeven bakken wilt gaan duwen met je loc, moet de werking van je mechanisme perfect zijn. Natuurlijk moet ik niet op de zaken vooruit lopen, maar de constructies die ik tot nu toe gezien heb bij Artitec, geven mij niet veel hoop dat het bij DDM-1 ineens allemaal goed zal gaan.....

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5450
  • Team Mitropa - OHMB
Re:Kolenwagen GTU van artitec
« Reactie #202 Gepost op: 09 December 2011, 10:13:34 »
Ik vind wel dat Artitec beter op het naleven van de normen moet letten, maar ook mijn Roco plan D's koppelen niet lekker met bv. Fl* Profi's, dan knallen de balgen ook eerst tegen elkaar en moet je soms het rijtuig iets optillen voor het koppelt. Hetzelfde geldt voor een stam TpII/III goederenwagons door elkaar van Roco, Liliput en Piko.
Dus is er niets nieuws onder de zon. Bij een duwstel is het inderdaad wel raadzaam om meer marge te hebben, maar dat is nog niet leverbaar dus vind ik het stemmingmakerij om daar vooraf dezelfde kritiek op te leveren.
RETROBAHN A.G.

Coen Burki

  • Offline Offline
  • Berichten: 758
Re:Kolenwagen GTU van artitec
« Reactie #203 Gepost op: 09 December 2011, 11:00:07 »
Het kan veel eenvoudiger. Gewatteerde envelop, daar de asjes in - in mijn geval 8 stuks - richting Artitec Amsterdam. Als brief verzenden.
Ik wilde mijn 4 exemplaren terugbrengen naar Wentink Arnhem maar dit is een betere oplossing want het zijn natuurlijk wel mooie wagens!!!
Groet,
Coen.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5433
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Kolenwagen GTU van artitec
« Reactie #204 Gepost op: 09 December 2011, 12:41:05 »
Bij een duwstel is het inderdaad wel raadzaam om meer marge te hebben, maar dat is nog niet leverbaar dus vind ik het stemmingmakerij om daar vooraf dezelfde kritiek op te leveren.

Ik bedoel het ook vooral niet als kritiek vooraf, maar wel als zorgpunt. Hopelijk lees Att het ook en controleren ze dit echt heel goed voordat DDM-1 geproduceerd wordt.

Maar goed, laten we in dit draadje maar bij de GTU's blijven.....

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Kolenwagen GTU van artitec
« Reactie #205 Gepost op: 09 December 2011, 12:46:48 »
@Jeroen:

Eens vwb de standaarden, maar helaas de realiteit he ;D Het moet toch werkbaar zijn :)

Gr. Remco.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9896
    • belse roestkraam
Re:Kolenwagen GTU van artitec
« Reactie #206 Gepost op: 09 December 2011, 16:05:32 »
voor wat de koppelingen betreft, vijl de schachten aan de achterkant ietsje af, lijm op de voorkant een klein beetje styreen en je hebt een schacht waar je vrolijk elke koppeling in kan steken. Ja boehoe zou niet nodig moeten zijn dramadrama maar je kan dan iig rijden in plaats van in doffe wanhoop een forum vol te snotteren.

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5583
Re:Kolenwagen GTU van artitec
« Reactie #207 Gepost op: 09 December 2011, 16:07:53 »
 ;D ;D
mvg,
Ivo

*

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11769
    • Mijn fotoarchief
Re:Kolenwagen GTU van artitec
« Reactie #208 Gepost op: 09 December 2011, 16:14:14 »
Niet al teveel tips geven, Floris, ik hou wel van die doffe, desolate wanhoop...  ;D

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9896
    • belse roestkraam
Re:Kolenwagen GTU van artitec
« Reactie #209 Gepost op: 09 December 2011, 16:18:02 »
ik ook wel, maar dit wordt te zielig.  ;D