Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Frank 123
Vandaag
om 22:18:35
C12c rijtuig
door
maartenvdb
Vandaag
om 22:15:52
Raadplaatje
door
chrvdv37402
Vandaag
om 22:07:44
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon
door
Hans1963
Vandaag
om 22:06:11
Kato ETA 515
door
Benelux795
Vandaag
om 21:29:39
Tankinstallaties voor dieseltreinen
door
Benelux795
Vandaag
om 21:22:44
Dissel loc-tender van fleischmann BR 50, 4179
door
Spoorzoeker58
Vandaag
om 21:03:32
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Reeks77
Vandaag
om 20:45:16
Modelspoorbaan van Einte
door
Frank 123
Vandaag
om 20:39:51
Show je realistische treinsamenstelling
door
Cegielski
Vandaag
om 20:23:13
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit
door
Pauldg
Vandaag
om 20:10:15
zoeken waar een draad zit op de baan
door
Mark D.
Vandaag
om 20:02:41
Blokken, isoleren en bezetmelders. Help!
door
Camickaeze
Vandaag
om 19:44:40
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
basjuh1981
Vandaag
om 19:41:40
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
VAM65
Vandaag
om 19:34:29
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie
door
vpeters1984
Vandaag
om 18:58:33
HSM D1715
door
vpeters1984
Vandaag
om 18:56:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 18:34:40
Tsjechische Sikken
door
maartenvdb
Vandaag
om 18:30:24
Overstap naar HTM
door
Jan Bennink
Vandaag
om 18:29:25
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 17:50:31
Project seaside Germany
door
Ronald Halma
Vandaag
om 17:10:54
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
Paul1969
Vandaag
om 17:07:58
Spoorwegmuseum krimpt collectie in
door
Ben
Vandaag
om 16:57:30
NS motorpost in h0 van Piko.. ?
door
Arjan6511
Vandaag
om 16:22:28
Leubachtalbahn
door
einte
Vandaag
om 14:16:27
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 13:29:43
De projecten van Ruben (NL H0)
door
NS264
Vandaag
om 13:27:06
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's
door
Rob Bennis
Vandaag
om 13:03:08
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 12:57:57
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Kadee ontkoppelingen
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Kadee ontkoppelingen (gelezen 1008 keer)
Herwim Frank
Offline
Berichten: 2403
De Franklin Rail Compagnie
Kadee ontkoppelingen
«
Gepost op:
20 November 2011, 21:44:49 »
Hallo allemaal
Eind vorig jaar begin dit jaar heb ik een aantal zaken gekocht betreffende KADEE koppelingen.
Met de bedoeling deze te gaan toepassen op mijn toen nog in ontwerp fase moduulbaan.
Door allerlei omstandigheden heeft het even geduurd.
Inmiddels ben ik eindelijk zover de elektrische en niet elektrische ontkoppelaars te gaan plaatsen in mijn railplan.
Nu heb ik met name een vraag over de niet elektrische ontkoppelaar die bestaat uit een plat stukje magneet staal.
Wat gebeurt er nu eigenlijk als je daar over heen rijd, betekend dit dat ten alle tijden de koppelingen open gaan als je daar over heen rijd ?
Dit zou betekenen als ik een wagentje weer ophaal achter deze ontkoppelaar ik nooit met het wagentje weg kan rijden want op het moment dat ik weg rij en over deze magneet rij wordt hij wederom los gekoppeld zie ik dit goed of zie ik dit verkeerd ? Als ik dit goed zie zou dat betekenen dat ik beter alleen met elektrische ontkoppelaars zou moeten werken.
Verder heb ik een vraag over welke KADEE koppelingen heb ik nodig om de nieuwe NS 3700 te voorzien, heeft iemand daar al ervaring mee.
Alvast weer hartelijk dank voor jullie wetenschap en hulp.
Met vriendelijke groet,
Herwim Frank
Gelogd
Herwim is op 20-11-2016 overleden.
Het is een zegen om elke dag mee te mogen delen met jullie
kennis over deze hobby.
Hartelijk dank daarvoor
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,54820.0.html
roadster36
Offline
Berichten: 5548
Team Mitropa
Re:Kadee ontkoppelingen
«
Reactie #1 Gepost op:
20 November 2011, 21:53:20 »
nr 17 voor buffer aan buffer.
nr 18 voor iets meer tussen ruimte bij krappe bogen ivm overbufferen.
ontkoppel verhaal geen ervaring mee
Gr Jan
Gelogd
Hans_omBC
Fremo Brio
Offline
Berichten: 1849
Team Mitropa
Re:Kadee ontkoppelingen
«
Reactie #2 Gepost op:
20 November 2011, 21:53:41 »
Herwim,
De Kadee koppelingen ontkoppelen alleen als je heel langzaam over zo'n magneet heen rijdt. Normaal gesproken blijven je wagentjes gewoon aan gekoppeld omdat de klauwen van de koppeling in elkaar haken. Heb geen idee welk nummer je voor de NS3700 nodig hebt, normaal gesproken #18, #17 is veelal te kort voor materieel met buffers. Buffers haken dan in elkaar bij achteruit rijden, vooral bij kleinere boogstralen. Zodra ik terug ben uit de VS zal ik ook eens kijken wat het best past, m'n 3700 ligt thuis te wachten.
Hans
Gelogd
Station Delfzijl
,
Stukje NOLS
en
KNZ Hengelo
roadster36
Offline
Berichten: 5548
Team Mitropa
Re:Kadee ontkoppelingen
«
Reactie #3 Gepost op:
20 November 2011, 22:08:12 »
kun je natuurlijk ook mee spelen lok nr 17 en wagon nr 18
Gelogd
GW
Offline
Berichten: 3056
Re:Kadee ontkoppelingen
«
Reactie #4 Gepost op:
20 November 2011, 22:13:02 »
Er zijn Kadees met een nem schacht aansluiting, uit mijn hoofd is dat #362.
Maar zie ook hier voor andere nummers
.
Trouwens: ontkoppelen gebeurt alleen als je de wagons achteruit rijdend (duwend) met de koppelingen boven de magneet laat stoppen. Als je dan ietsje vooruit rijdt wijken de klauwen nog iets verder en heeft de (voor) ontkoppeling plaatsgevonden. Rijd je dan weer voorzichtig naar achteren, dan kun je de wagon(s) opduwen naar waar ze moeten zijn en dan weer wegrijden met alleen je loc (het was immers een voorontkoppeling).
Zie
hier voor een filmpje
.
Gerard
«
Laatst bewerkt op: 20 November 2011, 22:15:13 door Gerard Wassink
»
Gelogd
Zie
washtown topic
Hans_omBC
Fremo Brio
Offline
Berichten: 1849
Team Mitropa
Re:Kadee ontkoppelingen
«
Reactie #5 Gepost op:
20 November 2011, 22:16:39 »
Kadee #17,18 en 19 kun je alledrie zo in een Nem schacht steken (niet tegelijk uiteraard). Enig verschil is de lengte.
Hans
Gelogd
Station Delfzijl
,
Stukje NOLS
en
KNZ Hengelo
Herwim Frank
Offline
Berichten: 2403
De Franklin Rail Compagnie
Re:Kadee ontkoppelingen
«
Reactie #6 Gepost op:
20 November 2011, 23:01:32 »
Hallo Hans, Gerard, Jan
Bedankt voor jullie snelle antwoorden.
Leuk dat filmpje, begrijp nooit hoe jullie dat toch allemaal weten.
gr. Herwim
Gelogd
Herwim is op 20-11-2016 overleden.
Het is een zegen om elke dag mee te mogen delen met jullie
kennis over deze hobby.
Hartelijk dank daarvoor
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,54820.0.html
Swiss_fan
Offline
Berichten: 1284
Mijn fotoalbum zien? klik op het wereldbolletje
Re:Kadee ontkoppelingen
«
Reactie #7 Gepost op:
20 November 2011, 23:09:49 »
Theoretisch zouden de koppelingen niet mogen ontkoppelen als je over de magneet rijdt(trekkend),maar als je al iets schokt o.i.d. dan heb je toch ontkoppeling.
Ik ben zelf ook een beetje aan het expielementeren en kwam tot die conclusie.
Daarom worden de permanente magneten (#308)vaak beweegbaar gemonteerd.(schuivend of kantelend)
Je kan ook zelf elektromagneten maken.
B.v.
http://www.xclent.freeuk.com/p87/magnets.htm
Of je neemt de Kadee elektromagneet #309
http://www.modelrailforum.com/forums/index.php?showtopic=3344
Gelogd
Met vriendelijke groet, Peter
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
eenop87
Offline
Berichten: 1015
Re:Kadee ontkoppelingen
«
Reactie #8 Gepost op:
20 November 2011, 23:29:09 »
Ik had in mijn vorige baan een paar permanente magneten gemonteerd. Het nadeel is zoals Swiss_fan al zegt, dat als de trein even schokt door een kleine stroomonderbreking de koppeling die op dat moment boven de magneet hangt loslaat.
Ik zou er voor kiezen om elektromagneten toe te passen.
Je hoeft ook niet zo ontzettend veel ontkoppelaars aan te brengen omdat je een voorontkoppeling toepast. Je kan dus na de onkoppeling door de magneet de wagons naar het juiste spoor duwen en vervolgens zonder wagons wegrijden.
Als je dus meerdere rangeersporen vanuit één spoor bedient, hoef je eigenlijk maar één magneet in het toevoerspoor op te nemen.
Gerrit
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Kadee ontkoppelingen