Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door MichielB
Vandaag om 22:06:54
booster vraag door Patrick Smout
Vandaag om 22:05:38
Aachenau West door MichielB
Vandaag om 22:02:43
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 22:02:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Gino
Vandaag om 22:02:38
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door defender
Vandaag om 21:51:12
Modeltreinwinkels in Berlijn. door grossraumwagen
Vandaag om 21:45:44
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 21:22:09
Aanpassen baanplan bestaande baan door San-Markos
Vandaag om 20:25:46
Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer door MarcoK1999
Vandaag om 19:58:23
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door mamory
Vandaag om 19:23:29
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 19:21:30
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door defender
Vandaag om 19:08:33
Molenbaan (werktitel) door defender
Vandaag om 19:03:45
BR-18.6 Schaal-0. door Sven
Vandaag om 18:23:28
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door wob
Vandaag om 18:04:05
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door tijgernootje
Vandaag om 17:42:24
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Huup
Vandaag om 17:29:32
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 16:47:48
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 16:40:13
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 16:38:41
Artitec vierdeurs stalen D door gtw6016
Vandaag om 16:34:00
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door Hans van de Burgt
Vandaag om 16:30:02
Rijnstraat door Huup
Vandaag om 15:47:38
Göhrener Viaduct, een begin, Project 13 door Ronald Halma
Vandaag om 15:40:21
DDAR op basis van een Artitec DDM door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:23:07
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 15:17:00
De fabriek - Spoor 0 door tijgernootje
Vandaag om 15:10:51
Lima Plan E ral kleuren vraag door Montanbahn
Vandaag om 13:48:22
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:47:32
  

Auteur Topic: Overbelasing Twinn Centre  (gelezen 683 keer)

VerduijnvdWouden

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Overbelasing Twinn Centre
« Gepost op: 20 November 2011, 12:36:19 »
Hallo spoorliefhebbers,

Recent een nieuwe spoorplangemaakt en ook opgebouwd. Bij het testen van de baan nadat de aansluitingen zijn gemaakt kreeg ik eerst kortsluiting. Nadat dat probleem opgelost was en opnieuw de baan onder spanning gezet werd kreeg ik in het display dat er overbelasting danwel oververhitting van het Twinn centre ontstond. Kan het zijn dat ik wat meer power op de baan moet zetten doormiddel van een extra transformator of moet er een booster worden ingezet. ( zijn dit inderdaad 2 verschillende apparaten ?) Let wel de overbelasing ontstaat zonder dat er door ook maar 1 trein wordt gereden

Ie graag de reacties tegemoet


Aart

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6337
  • ***
Re:Overbelasing Twinn Centre
« Reactie #1 Gepost op: 20 November 2011, 12:40:47 »
Als er geen lok's opstaan, kun je géén overbelasting hebben. Het lijkt mij dus dat er toch nog ergens een sluiting zit. Of heb je nog andere componenten die je voed mbv de baanspanning?
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

Sander

  • Offline Offline
  • Berichten: 4670
Re:Overbelasing Twinn Centre
« Reactie #2 Gepost op: 20 November 2011, 13:05:59 »
Trafo en Booster zijn 2 verschillende apparaten.

De juiste koppeling is als volgt: Trafo + Twincenter, Trafo + booster, en dan nog de Twincenter en booster koppelen aan elkaar.

mvg,
 Sander
mvg,
 Sander

VerduijnvdWouden

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re:Overbelasing Twinn Centre
« Reactie #3 Gepost op: 22 November 2011, 19:01:54 »
Sander,
Bedankt voor de info met betrekking tot booster en extra trafo.

Ruud ns

Er staan ook 3 bezetmeldprinten waarvan elk 16 aansluitingen heeft. Heeft overigens in mijn vorige baan geen problemen opgeleverd dus moet er ergens toch nog een fout inzitten lijkt mij. Het Twinn centre geeft geen kortsluiting weer dus dat kan denk ik niet het probleem zijn. Zal dus verder moeten zoeken naar het probleem


gr Aart

Bart spruitje

  • Offline Offline
  • Berichten: 508
    • Noordbeek op Beneluxspoor
Re:Overbelasing Twinn Centre
« Reactie #4 Gepost op: 22 November 2011, 19:41:12 »
Hoi Aart,

Een foutje in je baan hoeft niet altijd een volle kortsluiting te betekenen. Zelf heb ik gehad dat er een railspijkertje tussen mijn n spoor rails lag en deze maakte wel sluiting tussen de rails maar niet genoeg om mijn ib op kortsluiting te zetten, maar wel op overbelasting (pis heet koelblok)er uit te gaan. Zelf heb ik me de tandjes gezocht (heb een redelijk grote baan). Uiteindelijk heb ik hem gevonden door eerst mijn ringleiding deels schakelbaar te maken. Zodoende dat ik secties uit kan schakelen. En later maar domweg delen van de massa's naar mijn rails van de ringleiding af te halen net zolang totdad de sluiting weg was.

Dat was wel effe wat avondjes werk.
Uiteindelijk dus een railspijker die al deels in de biels was weggezakt door de warmte van de stroom die er door liep.

Succes met zoeken.

Bart
NS in HO van Noordbeek naar Zuiderbroek. rijden met koploper, IB ir, 2x DE2, DE3 en een klompentrein. Tijdperk 1980-1996