Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Houten 23 Augustus 2025 door Peter J K
29 July 2025, 23:22:40
Ik ben aan het opruimen. door nighttrain1
29 July 2025, 23:22:17
Liliput schlafwagen set epoche 2 h0 door Stefan88
29 July 2025, 23:21:31
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door nighttrain1
29 July 2025, 23:13:57
mitropa rijtuig door Stefan88
29 July 2025, 23:11:35
US diorama in H0 door Wim Vink
29 July 2025, 23:04:15
Goederenloods Zandvoort door nighttrain1
29 July 2025, 22:56:17
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
29 July 2025, 22:50:52
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
29 July 2025, 22:41:34
Station Roodeschool door Torikoos
29 July 2025, 22:21:46
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door MOVisser
29 July 2025, 22:07:07
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Ronald Halma
29 July 2025, 21:48:46
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door Felix de Groen
29 July 2025, 21:40:58
wat is het merk van deze bochtwissel door arwin
29 July 2025, 21:39:31
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
29 July 2025, 21:20:05
schok bij vertrek door Ronald Halma
29 July 2025, 20:14:18
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door AP3737
29 July 2025, 20:09:19
Holcim Betonmixers 1:87 Modelauto,s door NL-modelspoor
29 July 2025, 19:49:56
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door Treinbestuurder
29 July 2025, 19:47:39
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door defender
29 July 2025, 19:19:07
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
29 July 2025, 19:17:42
Ronald doet de Fork Challenge! door hervé
29 July 2025, 19:00:12
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
29 July 2025, 18:59:23
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door VictorPM
29 July 2025, 18:44:54
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
29 July 2025, 17:46:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rob Ellerman
29 July 2025, 17:45:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
29 July 2025, 16:15:10
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
29 July 2025, 16:09:07
Licentiesleutel YD 7001 door Dirk
29 July 2025, 15:58:26
Eerste hulp bij Freecad door MaraNCS
29 July 2025, 15:45:56
  

Auteur Topic: Schultz: NS blijft nummer 1 op het spoor  (gelezen 6133 keer)

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4556
Re:Schultz: NS blijft nummer 1 op het spoor
« Reactie #45 Gepost op: 18 November 2011, 17:03:07 »
Als ze goede voorwaarden hadden gesteld niet.

Ttreintje

  • Offline Offline
  • Berichten: 19
Re:Schultz: NS blijft nummer 1 op het spoor
« Reactie #46 Gepost op: 18 November 2011, 17:10:18 »
Ansoldobreda heeft zo onder de prijs geboden dat NS de keuze wel moest maken, want hadden ze gekozen voor bv. de duurdere Ice ( en betere  ;))van Siemens dan had Europa ze op de vingers getikt!

En kijk de V250 had al jaren geleden moeten rijden maarja problemen hé , misschien volgend jaar zomer gaat die Zanussi eindelijk eens rijden.


Quinzeedied

  • Offline Offline
  • Berichten: 1383
Re:Schultz: NS blijft nummer 1 op het spoor
« Reactie #47 Gepost op: 18 November 2011, 17:22:46 »
Bovendien haalt de Thalys ook 300 km/u tussen Schiphol en Rotterdam

Toen ik er in juli inzat anders niet, reed tot Rotterdam gewoon 160 km/h, op de terugreis net zo tussen Rotterdam en Schiphol.
Pas vanaf Barendrecht ging het naar 300 km/h. Na Lage Zwaluwe takt de Fyra ook af op het normale spoor richting Breda, en rijdt dat ding dus ook niet meer in de weg.

Ernest

  • Offline Offline
  • Berichten: 695
Re:Schultz: NS blijft nummer 1 op het spoor
« Reactie #48 Gepost op: 18 November 2011, 17:30:44 »
Nou ja, laten we dan maar hopen dat 'ie gauw gaat rijden.
Toegevoegde waarde zal moeten blijken maar we hebben er wél weer een heel eigenzinnig treintje bij op het vaderlandse net.
Ernest
HO, 2 rail digitaal, IB en MM, NS, geen tijdperk binding.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8488
  • Spoor N
Re:Schultz: NS blijft nummer 1 op het spoor
« Reactie #49 Gepost op: 18 November 2011, 18:54:02 »
Toen ik er in juli inzat anders niet, reed tot Rotterdam gewoon 160 km/h, op de terugreis net zo tussen Rotterdam en Schiphol.
Pas vanaf Barendrecht ging het naar 300 km/h. Na Lage Zwaluwe takt de Fyra ook af op het normale spoor richting Breda, en rijdt dat ding dus ook niet meer in de weg.
Dat kan, maar de Thalys mag daar wel 300.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1891
  • Roco Fccpps vriend
Re:Schultz: NS blijft nummer 1 op het spoor
« Reactie #50 Gepost op: 19 November 2011, 00:06:14 »
Ansoldobreda heeft zo onder de prijs geboden dat NS de keuze wel moest maken, want hadden ze gekozen voor bv. de duurdere Ice ( en betere  ;))van Siemens dan had Europa ze op de vingers getikt!

Nee hoor, kwestie van de juiste beoordelingscriteria stellen, niet alleen beslissen op prijs. Je kan allerlei factoren, zoals kwaliteit, functionaliteit, leversnelheid meenemen, als je het maar duidelijk aangeeft en voor welk percentage deze criteria in de totaalbeoordeling meegewogen worden.

En voldoende garanties en boetes bij niet nakomen van afgesproken levering opnemen.

Ik ben benieuwd of er nog reacties komen van de medeaanbesteders die toen 'verloren' hebben van HSA.
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Brabantspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 293
Re:Schultz: NS blijft nummer 1 op het spoor
« Reactie #51 Gepost op: 19 November 2011, 01:46:28 »
Ik sta regelmatig te treinspotten bij lage Zwaluwe, maar de Thalys gaat daar zeker geen 300km/u
Bij 200km/u is het ver op hoor.

WimC

  • Offline Offline
  • Berichten: 1209
  • Spoor N
Re:Schultz: NS blijft nummer 1 op het spoor
« Reactie #52 Gepost op: 19 November 2011, 05:26:37 »
@Brabantspoor: dat klopt, vanaf Barendrecht of Zwijndrecht (precieze plek weet ik niet meer) wordt versneld volgens mij rijden ze ter hoogte van de Moerdijkbrug 180 of 200 km.

Ansoldobreda heeft zo onder de prijs geboden dat NS de keuze wel moest maken, want hadden ze gekozen voor bv. de duurdere Ice ( en betere  ;))van Siemens dan had Europa ze op de vingers getikt!

Dat hangt er dus vanaf hoe je de criteria opstelt waaraan je de binnengekomen aanbiedingen op toetst. Je kunt op meer dan alleen prijs letten, zoals Ttreintje ook al aangaf. Ik weet dat gemeentelijke wagenparkbeheerders in staat zijn om aanbestedingscriteria zodanig op te stellen dat er een Ford (of een Opel) uitkomt als ze dat graag willen.
Grt, Wim

Brabantspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 293
Re:Schultz: NS blijft nummer 1 op het spoor
« Reactie #53 Gepost op: 19 November 2011, 06:51:51 »
Haha, dat had de politie toch ook met VW ofzo.

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • 77*
Re:Schultz: NS blijft nummer 1 op het spoor
« Reactie #54 Gepost op: 19 November 2011, 08:18:49 »
Ja, ze konden toch zeggen dat de ICE betrouwbaarder is en dat die snel geleverd kon worden?

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4057
Re:Schultz: NS blijft nummer 1 op het spoor
« Reactie #55 Gepost op: 21 November 2011, 08:18:57 »
Wie zegt dat ICE's of Thalyssen zomaar te koop zijn eigenlijk?

Als die fabrikanten niet op jou order inschrijven ben je klaar...

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22510
Re:Schultz: NS blijft nummer 1 op het spoor
« Reactie #56 Gepost op: 21 November 2011, 11:05:45 »
En men was ook niet op zoek naar een standaard ICE, maar iets met een wat lagere topsnelheid en lagere prijs.
Je kunt veel regelen in aanbestedingen, maar een criterium als 'reputatie' van een bedrijf is lastig waterdicht vast te leggen. Er zijn ongetwijfeld boetes bij te late levering of iets dergelijks afgesproken, maar dat schiet niet erg op bij een bedrijf dat permanent armlastig is en dat je met zo'n boete over het randje kan duwen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11649
    • Mijn fotoarchief
Re:Schultz: NS blijft nummer 1 op het spoor
« Reactie #57 Gepost op: 21 November 2011, 11:38:12 »
Ach, hier in Denemarken hebben ze Ansaldo ook wel leren kennen hoor...  ;D