Volgens de site van Martijn Haman hadden alle rijtuigen twee toiletten op de kopeinden, bij de eerste klas diagonaal gepositioneerd ten opzichte van elkaar en bij de tweede klas aan dezelfde zijde van het rijtuig. Hij vermeldt dat in de zeventiger jaren bij een klein aantal (9) rijtuigen met statische omzetter één van de toiletten moest wijken voor die apparatuur.
en het nummer.
Een statische omzetter maakt laagspanning uit de hoogspanning die de loc op de elektrische treinverwarmingskabel zet. Met de laagspanning worden de elektrische rijtuigfuncties gevoed (licht, ventilatie, etc.)Deze zou daarmee de asgenerator overbodig maken, die op de foto van Sobat nog wel te zien is. Blijkbaar werd deze niet uitgebouwd toen de statische omzetter is ingebouwd.
Er zijn 9 rijtuigen van voorzien, gekozen uit de volgende nummers;29-37 266 268 271 272 282 288 292 298 302 304 306 307 308 313
En het model....https://images.beneluxspoor.net/bnls/fraai6.jpg
[quote author=Brabantspoor link=topic=40301.msg631262#msg631262 date=1321364503Zijn die foto's genomen op Station Roosendaal? Als ik zo de glazen wand van de locloods bekijk.Gr CornéInderdaadDirk
Dan zijn er dus 5 van deze rijtuigen niet voorzien geweest? Ik neem aan dat er geen roulerende pool van rijtuigen hiervoor waren?