Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

13 december modelspoorbeurs Houten door Jheronimus
Vandaag om 06:59:01
De (3d) knutsels van Ronald. door Huup
Vandaag om 06:50:33
ProRail kan spoor in Nederland niet langer ’toekomstklaar’ houden door Huup
Vandaag om 06:38:45
Alternatieven voor servo's door Frank 123
Vandaag om 06:37:16
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven door ckikilwai
Vandaag om 04:31:34
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
Vandaag om 00:24:08
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 00:22:16
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
11 December 2025, 23:53:24
ratelende 1300 van Electrotren door B2
11 December 2025, 23:09:20
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
11 December 2025, 22:26:45
Roco digitaal rijden Mulimaus... is z21 Start wel nodig? door Petertje
11 December 2025, 22:05:55
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
11 December 2025, 21:53:30
Roco 2025 door 1200blauw
11 December 2025, 21:48:34
AMC Amsterdamse Modelbouw Club door schipcas
11 December 2025, 20:58:36
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
11 December 2025, 20:04:05
Bauarbeiten im gange door 741230
11 December 2025, 19:57:35
De Projecten van RetroJack door RetroJack
11 December 2025, 19:44:51
Problemen BR10 met decoder Zimo MN330P22 Plux 22 door puntenglijder
11 December 2025, 19:24:13
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Wim1969
11 December 2025, 17:25:22
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door tothebeach
11 December 2025, 16:57:00
Info gezocht voor vakantie Dortmund of Dresden 2026 door tijgernootje
11 December 2025, 16:38:46
Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord door Ronald Halma
11 December 2025, 16:22:16
Piko Hobby lok welke condensator er uit? door Herb73
11 December 2025, 16:21:37
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Ronald Halma
11 December 2025, 16:21:01
Rivarossi br 56 HR2891S door rhberk
11 December 2025, 15:21:40
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
11 December 2025, 13:35:37
Diorama Memburg Klütjenfelderkai door neudalhausenstadbahn
11 December 2025, 13:35:20
Plux12/16/22 Functiedecoder voor Roco 64205/64209 door Albert de Heer
11 December 2025, 13:16:27
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
11 December 2025, 12:44:51
Uit de hand gelopen hobby: Trambaan op zolder. door odaoda
11 December 2025, 12:35:51

Auteur Topic: Bieden en kopen op Ebay  (gelezen 11914 keer)

stig

• Offline Offline
Re:Bieden en kopen op Ebay
« Reactie #45 Gepost op: 16 November 2011, 19:22:56 »
En wie moet jouw pakketje rond gaan brengen? Een 15 jarige scholier op z'n fiets? Het is niet meer te betalen allemaal joh... De prijzen zijn in Nederland echt veel te goedkoop. Het is dat ik een auto met tankpas ter beschikking heb, maar anders kom je de deur toch niet meer uit?
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

knar46

• Offline Offline
« Reactie #46 Gepost op: 16 November 2011, 19:52:34 »
Take it or leave it schrijft iemand die een auto met tankpas ter beschikking heeft (waarom moeten wij dit weten) en waarschijnlijk met zijn leasebak vele kilometers aflegt om zijn gekochte spoorspullen op te halen.
Wat is er op tegen contact op te nemen met een verkoper wiens verkoopkosten (Euro 14,90) disproportioneel zijn met de prijs van het product (een wagon van Euro 24,99) en ver boven het gebruikelijke verzendtarief (Euro 8,60) liggen.
Na mijn vraag inzake de verzendkosten zakte de verkoper naar Euro 10,50 maar ik kreeg de kans niet een (winnend) bod uit te brengen. Lees hiervoor maar het begin van dit draadje.
Knar46 

Lokpaint

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: 16 November 2011, 20:13:10 »
Hoi

Lees mijn berichtje nog maar eens door; en nee 8,60 euro heeft geen tracktrace.

Bart

Husky

• Offline Offline
« Reactie #48 Gepost op: 16 November 2011, 20:32:29 »
Ik laat met een zekere regelmaat pakjes via de huifkar bezorgen. Loopt altijd vlekkeloos. Kan het iedereen aanbevelen.

Sicco Jan

• Offline Offline
« Reactie #49 Gepost op: 16 November 2011, 21:08:56 »
beter duur dan niet te koop denk ik altijd maar als de verhouding artikel-verzendkosten scheef is (richting verzendkosten). Vaak is het artikel dan toch partout niet te verkrijgen in Nederland (oude wielershirts bijvoorbeeld). Tweedehands miniclub materiaal is in NL meestal alleen maar voor een hoge prijs te krijgen, tuurlijk kan je eindeloos Marktplaats F5-en maar via ebay.de is de keus ineens immens.

Nou ja, nooit fout gegaan met verzending.

Ik heb wel gemerkt dat een beoordeling beneden de 5 sterren niet gewaardeerd worden. Sterker nog, ik ken verkopers die verwachten dat je feedback geeft (positief natuurlijk) voordat ze iets opsturen. Ook dat ging dan goed maar het is dan wel meteen weer afgelopen met die aanbieder.

Eigenlijk is de truuk niet die verzendkosten, maar alles daaromheen. Laatst FDCs gekocht in Duitsland en een verkeerde gekregen. Oeps foutje en het goede item werd nagestuurd. Geen problemen is misschien vooral een kwestie van instelling?

Wat nog wel fout gaat is dat de post bij de buren aflevert. Dat blijken ze veel vaker te doen en bij mijn ouders regelmatig in de verwachting dat de buren het wel oplossen. Dus zonder bericht of wat dan ook. Je zal maar iets niet aan de grote klok willen hangen en de hele straat weet ervan... Of de buren vergeten de zaak en je loopt te reclameren (is gebeurd).

Andere uiterste: ik ken iemand die de treinen bewust niet bij hem thuis laat afleveren maar bij een bekende buur zodat moeders niet weet wat er binnenkomt.  8) ;D
« Laatst bewerkt op: 16 November 2011, 21:25:07 door Sicco Jan. Reden: gebeurt is met een d »

Jeronimos

• Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
« Reactie #50 Gepost op: 16 November 2011, 21:17:28 »
Voor degenen die hun oordeel over de huifkar hebben gegeven, bedankt hiervoor.  (y)
Jeroen

stig

• Offline Offline
« Reactie #51 Gepost op: 16 November 2011, 21:21:53 »
Take it or leave it schrijft iemand die een auto met tankpas ter beschikking heeft (waarom moeten wij dit weten) en waarschijnlijk met zijn leasebak vele kilometers aflegt om zijn gekochte spoorspullen op te halen.

Om het verschil aan te geven. Kan jij met je autootje (ik zie dat je 65 bent, dus je zal wel een suzuki baleno benzine hebben ofzo) rijden tegen het tarief van PostNL? Ik nie hoor. Daarom zeg ik, je hoeft de deur niet meer uit.

Wat is er op tegen contact op te nemen met een verkoper wiens verkoopkosten (Euro 14,90) disproportioneel zijn met de prijs van het product

Wat is disproportioneel? Zeg maar waar jouw grens ligt en zoek daar dan een verkoper erbij. Veel succes.

Lees hiervoor maar het begin van dit draadje.

Ja, dat heb ik gelezen en ik vind dat die Zwitser helemaal gelijk heeft.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

laurent

• Offline Offline
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
« Reactie #52 Gepost op: 17 November 2011, 10:40:08 »
Enige problemen die ik laatst ondervond was dat bij direct kopen op eBay mijn paypal account een creditcard wenste, maar bij de tweede aankoop, zelfde aanbieder, uur later (geen treintjes overigens) werd het inene wel via paypal en mijn bankrekening gedaan, terwijl daar ook daadwerkelijk eerst de creditcardgegevens ingevoerd zijn.
Dat vond ik dan weer opvallend. En ja, ik heb voor 2 pakketjes naar Nederland 40 euro verzendkosten afgetikt, so what. Het was verzekerd en met een aankoopsom van ca. 550 euro (scheelde inclusief verzenden nog minimaal 130 euro t.o.v. Mediamarkt of Bol.com) vind ik dat wel zo prettig...
Maarre, laten betalen, vervolgens om positieve beoordeling vragen (eisen?) voordat je gaat verzenden, is dat niet gewoon een vorm van chantage? Het is dat ik nauwelijks koop op eBay, maar als dit zou gaan gebeuren zou dat voor mij een reden zijn om de creditcardmaatschappij het geld direct te laten terugboeken (wegens niet ontvangen/chantage), negatieve beoordeling te geven en de verkoper aan te geven. En ik weet uit eerdere ervaring dat een creditcardmaatschappij niet zo happig is op dit soort mensen.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

henk

• Offline Offline
« Reactie #53 Gepost op: 17 November 2011, 10:59:06 »
Ja, dat heb ik gelezen en ik vind dat die Zwitser helemaal gelijk heeft.

Ik niet, al was het alleen maar omdat die Zwitser kennelijk zelf ging marchanderen met het verzendtarief.

Ik kan me prima voorstellen dat verkopers alleen verzekerde pakketten willen verzenden. Ik kan me ook voorstellen dat ik dat tarief accepteer als ik het aangebodene maar graag genoeg wil hebben. Maar daarmee hoef ik de verzendkosten nog niet met vijf sterren te beoordelen en dat was kennelijk wat die Zwitser per se wilde.

Edit het was dus geen Zwitser.  ;D
« Laatst bewerkt op: 17 November 2011, 13:06:38 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #54 Gepost op: 17 November 2011, 11:11:29 »
En om het nog even leuker te maken: een half jaar geleden werd er een Liliput NS 3505 aangeboden op eBay. Plots was de advertentie verwijderd. Ik was toen de hoogste bieder (65 euro). Omdat ik voor het uitbrengen van mijn bod al contact had gehad met de verkoper, mailde ik hem wat er aan de hand was. Ik kreeg als reactie dat hij wat moeilijkhden met eBay had.

Toen ik hem daarna vroeg of we wat buiten eBay om konden regelen, vond hij dat prima. We kwamen overeen dat ik de helft van het geld over zou maken en na ontvangst van de loc de andere helft. En zo ging het dus ook. De NS 3505 is ondertussen de NS 3502 geworden..  ;D

knar46

• Offline Offline
« Reactie #55 Gepost op: 17 November 2011, 12:57:04 »
Iedereen die aan dit draadje deelneemt weet dat ik het over een duitse verkoper heb. Eén schrijver maakt er een Zwitser van. Hoe dom kun je zijn? Ter lering: Zwitsers rekenen met francs (CHF) en niet met euro's. Dezelfde schrijver meent dat er een correlatie bestaat tussen iemands leeftijd en de prijs van de auto waarin hij rijdt. Het is te hopen dat dit forum verder verschoond blijft van zulke baarlijke nonsens van anonieme schrijvers als deze.
Of iets buitenproportioneel beoordeelt iedereen zelf.

Terug naar het onderwerp verzendkosten. Volgens JAB van Ree heeft ook de goedkope internationale pakketservice bij DHL een barcode voor tracktrace. Lokpaint ontkent dit. Wie geeft de juiste oplossing?

Duitse verkopers schermen er nogal eens mee verplicht te zijn (zij vermelden niet door wie) verzekerd te verzenden. Ebay.de adviseert dit alleen maar. Ook Paypal verplicht dit niet maar gelet op de kopersbescherming bij het betalen met Paypal zal de verkoper een wijze van verzending kiezen die hem het minste schade berokkent als het mis gaat.

Ik heb veel op Ebay gekocht (95 keer), voor het merendeel in Duitsland. Nog nooit is een pakje niet aangekomen. Met de verkoper ben ik er altijd wel uitgekomen wat de verzendkosten betreft (ook goed om te lezen). Als de verkoper aan het gehanteerde DHL tarief van Euro 8,60 de voorwaarde verbindt dat verzending dan voor mijn risico is accepteer ik dat.   
Waar ik me als koper tegen verzet is het gemarchandeer en gechanteer met verzendkosten.
Ebay schermt ermee dat hun systeem vergeleken met Marktplaats een beoordeling van de verkoper mogelijk maakt maar gelet op de praktijk van sommige verkopers kun je een vraagteken zetten bij de waarde van dit systeem.
Knar46

Gert1

• Gast
« Reactie #56 Gepost op: 17 November 2011, 13:00:49 »
Het is te hopen dat dit forum verder verschoond blijft van zulke baarlijke nonsens van anonieme schrijvers als deze.

Heren, ik ben het hier in zekere zin wel mee eens. Zullen we het bij de feiten houden en niet op elkaars persoonlijke omstandigheden in gaan? Dank u!   (y)

Opvallend trouwens dat er geen reacties komen op mijn verhaal van een Duitse handelaar die een hoge verzendprijs opgaf en incasseerde en het vervolgens lekker goedkoop via DHL verstuurde. Ben ik de enige met die ervaring?

mvg,
Gert

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #57 Gepost op: 17 November 2011, 13:05:03 »
Ik zal er niet op door gaan, maar ik wel wel even iets scheefs constateren:

Over Stig wordt gezegd:
anonieme schrijvers als deze.

Zegt de anonieme Knar46..

Om weer on topic te gaan: Ik heb het wel eens dat er aan postzegels minder op zit dan aan verzendkosten is berekend, maar dan heb je het over een verschil van een euro of 2. Dat zijn wat mij betreft de verpakkingskosten. Bij pakjes heb ik dat nooit gehad.

Eelco
« Laatst bewerkt op: 17 November 2011, 13:08:24 door NS8714 »

Gert1

• Gast
« Reactie #58 Gepost op: 17 November 2011, 13:07:40 »
Over twee eurootjes zou je mij dan ook niet horen.
Eigenlijk hebben de Engelsen wat dat betreft een veel betere term: 'post & package'.

mvg,
Gert

GW

• Offline Offline
« Reactie #59 Gepost op: 17 November 2011, 13:18:42 »

Zegt de anonieme Knar46..

Eelco,

Vergelijk de profielen van beide heren en je ziet wie er gelijk heeft. Eerst even verder kijken dan je neus lang is voordat je begint te roepen... 8) :-X