Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Oude metalen trafo's gebruiken....... door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:59:58
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 09:56:50
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 09:55:24
Piko A track met bedding past niet door Ronnor
Vandaag om 09:49:07
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wies
Vandaag om 09:47:06
Gewoon wat busfoto's door Teun
Vandaag om 08:52:21
Laag-Baarlo door spoorijzer
Vandaag om 08:29:37
19 Toen door spoorijzer
Vandaag om 08:24:01
Bauarbeiten im gange door Frank 123
Vandaag om 08:07:24
Rheinburg, TP V/VI door Frank 123
Vandaag om 07:50:33
Trafo 1963 TEMSI 202 gemaakt voor 220V. Is er iets om van 230V > 220V te gaan? door HuubvG
Vandaag om 07:40:45
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 06:12:05
DCCNext, een nieuwe DCC decoder! door bask185
Vandaag om 00:41:29
Schrootplaats door ruudns
26 april 2024, 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald Halma
26 april 2024, 23:25:57
US diorama in H0 door Wim Vink
26 april 2024, 22:54:44
Raadplaatje door Arjen52
26 april 2024, 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
26 april 2024, 22:07:08
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
26 april 2024, 21:17:24
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
26 april 2024, 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
26 april 2024, 21:02:48
RhB H0m, Albulisch door Overlast
26 april 2024, 20:21:53
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
26 april 2024, 19:57:45
Motorpost ombouwen ? door hmmglaser
26 april 2024, 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
26 april 2024, 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
26 april 2024, 19:29:26
Les Billards du Vivarais door Hans1963
26 april 2024, 17:51:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
26 april 2024, 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
26 april 2024, 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
26 april 2024, 16:57:37
  

Auteur Topic: slome donder  (gelezen 2335 keer)

marcospanjaard

  • Offline Offline
  • Berichten: 16
slome donder
« Gepost op: 13 november 2011, 19:18:47 »
Ik heb hier een pruisisch lokje in N van Fleischmann. Als hij een tijdje niet gereden heeft is hij in eerste instantie niet vooruit te branden (werkelijk een slakkengang)  Hij moet eerst een flink aantal rondjes rijden voordat hij op snelhied komt en dan is hij nog steeds langzamer dan mijn andere locs. Herkent  iemand dit probleem bij andere locs en wat is hier eventueel aan te doen.

Marco

Han Zijlstra

  • Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • Berichten: 4291
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
Re:slome donder
« Reactie #1 Gepost op: 13 november 2011, 19:50:19 »
Zou zomaar kunnen zijn dat het smeer wat vast zit. na verloop wordt dat warmer en zal t lokje sneller ( beter) gaan lopen)
Remedie is goed schoonmaken en opnieuw ( lichtjes ) van wat olie voorzien.
succes!
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:slome donder
« Reactie #2 Gepost op: 13 november 2011, 20:06:24 »
Bij Fleischmanns is dat zeker het geval. Uit elkaar halen en met wasbenzine het loopwerk schoonmaken en opnieuw smeren met roco vet oid.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

marcospanjaard

  • Offline Offline
  • Berichten: 16
Re:slome donder
« Reactie #3 Gepost op: 13 november 2011, 20:30:48 »
Bedankt voor de reakties

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 3342
    • Mijn van-alles website
Re:slome donder
« Reactie #4 Gepost op: 13 november 2011, 22:11:14 »
Verder, maar dat is mijn ervaring, blijven Fleischmann's altijd wat aparte gevallen: ook net gereinigde en verder prima rijdende modellen lopen beter na enig 'warmdraaien'

marcospanjaard

  • Offline Offline
  • Berichten: 16
Re:slome donder
« Reactie #5 Gepost op: 14 november 2011, 09:28:24 »
Ik dacht altijd dat Fleischmann wel een goede naam had op modelspoorgebied

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 5920
Re:slome donder
« Reactie #6 Gepost op: 14 november 2011, 09:29:37 »
Zijn je koolborstels niet aan vervanging toe?
Spoor 0 adept

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9859
    • belse roestkraam
Re:slome donder
« Reactie #7 Gepost op: 14 november 2011, 09:32:54 »
dit soort problemen ken ik wel als annaslachter, zit m meestal in de koolborstels.

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:slome donder
« Reactie #8 Gepost op: 14 november 2011, 11:32:58 »
Ik dacht altijd dat Fleischmann wel een goede naam had op modelspoorgebied

Ja niet dan?

@Floris, het gaat hier om N-spoor. Je zou gelijk kunnen hebben, dat het misschien ook de koolborstels zijn, maar ik heb een tijdje terug m'n 2 Fleischmann Br65's uit de kast getrokken na jaren van stilstand en had hetzelfde euvel. Motor eruit (niks aan gedaan dus) en loopwerk helemaal gereinigd en opnieuw ingevet en lopen als een tiet daarna. Toevallig(?) bij beide Br65's die ik heb. (andere stoomlocs heb ik niet)
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

marcospanjaard

  • Offline Offline
  • Berichten: 16
Re:slome donder
« Reactie #9 Gepost op: 14 november 2011, 11:51:26 »
Het zou mij verbazen dat de koolborstels het probleem vormen. De vorige eigenaar liet weten op marktplaats dat het om een vitrinemodel gaat en er dus weinig mee gereden is. Het vastgezette vet lijkt mij een logischer verklaring gezien het feit dat hij na warmdraaien wel goed loopt. Schoonmaken vind ik nogal lastig met dit piekkleine spul ik ben bang iets te beschadigen.

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 5920
Re:slome donder
« Reactie #10 Gepost op: 14 november 2011, 11:54:30 »
Het is in ieder geval het 1 of het ander. Schoonmaken kost niks, dus daar kan je eerst mee beginnen en als ie het daarna nog niet goed doet kijk je eens naar de koolborstels ;D
Spoor 0 adept

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:slome donder
« Reactie #11 Gepost op: 14 november 2011, 11:57:45 »
Dan kun je je lokje misschien beter wegbrengen...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 4465
Re:slome donder
« Reactie #12 Gepost op: 14 november 2011, 12:19:23 »
Als het om een vitrinemodel gaat kan het zijn dat het lokkje nog nbiet goed ingelopen is omdat het ding simpelweg weinig gereden heeft. Laat het ding eens een half uur rijden. Misschien komt het dan toch goed?
Andre

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9859
    • belse roestkraam
Re:slome donder
« Reactie #13 Gepost op: 14 november 2011, 13:32:04 »
ook bij locjes met niet versleten maar wel oude koolborstels heb ik gedonder gehad, er trekt vet in oid, in elk geval werkt vervangen altijd prima en voor t geld hoef je t niet te laten. Zijn N-locjes te priegelig dan moet je je misschien ook afvragen of N rijden wel zo'n handige keuze is... overigens hebben anna's en N-locjes van fleischmann dezelfde koolborstels.
« Laatst bewerkt op: 14 november 2011, 13:33:59 door Floris Dilz »

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:slome donder
« Reactie #14 Gepost op: 14 november 2011, 14:52:19 »
Als het om een vitrinemodel gaat kan het zijn dat het lokkje nog nbiet goed ingelopen is omdat het ding simpelweg weinig gereden heeft. Laat het ding eens een half uur rijden. Misschien komt het dan toch goed?
Andre

Nee nee, je sloopt je motor. Oud vet wordt niet opeens nieuw.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)