Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vraag omtrent schakelen rangeersporen (analoog) door R1954
Vandaag om 10:53:59
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 10:52:54
Fleischmann Anna ombouw. door aad52
Vandaag om 10:51:00
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:48:38
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door joespoor
Vandaag om 10:44:44
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 10:29:35
Modeltreinwinkels in Berlijn. door grossraumwagen
Vandaag om 10:28:43
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 10:18:07
Lima Plan E ral kleuren vraag door ronaldvd2000
Vandaag om 10:10:06
Artitec vierdeurs stalen D door sneek
Vandaag om 10:03:38
PB Models, ICR-rijtuigen door sneek
Vandaag om 10:02:42
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 09:58:02
booster vraag door AP3737
Vandaag om 09:35:02
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MOVisser
Vandaag om 09:26:58
US diorama in H0 door MOVisser
Vandaag om 09:25:15
Göhrener Viaduct, een begin, Project 13 door MOVisser
Vandaag om 09:12:53
Zolderbaan 2025 door spoorijzer
Vandaag om 08:13:06
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 08:07:57
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 07:58:08
BR-18.6 Schaal-0. door Benelux795
Vandaag om 07:23:10
Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer door Huup
Vandaag om 07:09:48
Kranenberg, een exercitie in code 70 door Ronald Halma
12 August 2025, 22:59:17
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
12 August 2025, 22:54:18
Toon hier je (model)TRAM foto's. door MarcoK1999
12 August 2025, 21:13:19
Aachenau West door puntenglijder
12 August 2025, 20:33:04
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door willyTEE
12 August 2025, 18:45:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Dave.......
12 August 2025, 17:52:27
Sfeer op je modelbaan door BartvD
12 August 2025, 17:07:18
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
12 August 2025, 16:56:25
Trix BR94 ontspoort door marco
12 August 2025, 16:55:23

Auteur Topic: Opgelicht op Marktplaats door I. Camara  (gelezen 16147 keer)

Besselspoor

• Offline Offline
  • Team Mitropa - OHMB
Re:Opgelicht op Marktplaats door I. Camara
« Reactie #45 Gepost op: 10 November 2011, 08:01:28 »
Als je een beetje nadenkt kun je zelf enorm je risico verminderen met online kopen. Wat al vaker genoemd is, op Marktplaats bij voorkeur kopen van iemand die al jaren dezelfde account heeft; en ook eens kijken wat hij/zij verder aanbiedt, dat zegt iets over de persoon in kwestie. Zie je dan vooral psp's en DS's voor spotprijzen, of verdachte partijen Lego of ander gewild spul, kijk dan dus uit. Betrouwbare nieuwe spullen worden normaal alleen aangeboden door handelaren met een langere-termijn registratie.
Ik heb zelf veel ge- en verkocht via zowel Marktplaats als Ebay en zelden problemen ondervonden. 1x vanuit Noorwegen was iemand vergeten 'gift' op het douanestickertje in te vullen: kostte me 18 euro importbelasting op een artikel van 35 euro, maar dat wist die jongen ook niet. Zelf wel meegemaakt dat mijn verkochte 4-delige IRM niet aankwam: was de TNT bus 2 dorpen verder in de sloot gereden... dan krijg je wel netjes bericht dat je je verzopen spullen op het postkantoor kunt halen en de her-verzendkosten terugkrijgt (eerst voorschieten!), maar verder niets willen doen aan je schade. Dat is pas oplichten.
RETROBAHN A.G.

Dirk J

• Offline Offline
« Reactie #46 Gepost op: 10 November 2011, 08:14:45 »
... was de TNT bus 2 dorpen verder in de sloot gereden... dan krijg je wel netjes bericht dat je je verzopen spullen op het postkantoor kunt halen en de her-verzendkosten terugkrijgt (eerst voorschieten!), maar verder niets willen doen aan je schade. Dat is pas oplichten.
Daarom verzend ik altijd aangetekend. Kost een slordige euro meer, maar de zending is tot 500 euro verzekerd.

Sven

• Offline Offline
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
« Reactie #47 Gepost op: 10 November 2011, 09:21:44 »
Tuurlijk Sven, maar dat geldt voor alle betalingsmethoden... PP is behoorlijk safe en ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
Sorry, ik wilde niet suggereren dat dat niet zo was. Je aankoop op Marktplaats is ook nog eens verzekerd. Ik bedoelde meer, ga er niet zonder meer van uit dat PayPal volledig veilig is. Je moet ze dan een verzoek om betaling verzenden en ze antwoorden dan met een nep mail, en het lijkt alsof die van PayPal komt, met bevestiging van de betaling. Maar goed, in de Engelstalige landen heb je meer met scammers van de rest van de wereld te maken, in NL valt het gelukkig allemaal wel mee.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #48 Gepost op: 10 November 2011, 09:27:11 »
Ik koop via eBay en Marktplaats. Als ik koop op eBay betaal ik altijd via paypal. Ook transacties met handelaren die ik ken via eBay (en waar ik wel eens wat via koop om eBay heen) gaan via paypal. Als ik iets koop op marktplaats, haal ik het eigenlijk nooit op, maar laat ik opsturen (gaat ook makkelijk, ik koop vnl foto's en penningen). Uitzondering hierop was mijn NS1794 van Philotrain. Die ben ik gaan halen. Al was het maar omdat je dat soort dingen gewoon niet moet laten versturen.
Ik ben nu een jaar of zes actief op MP en het nog maar een keer fout gegaan en toen kreeg ik zelfs mijn geld nog terug. Als ik iets koop, doe ik een bod en stuur er een mail achteraan. Vaak wordt dit eeen wat uitgebreidere mailwisseling waaruit ik aardig goed op kan maken wat voor vleees ik in de kuip heb.

Eelco

Maikel van Velzen

• Offline Offline
« Reactie #49 Gepost op: 10 November 2011, 09:54:42 »
Hallo,

Zelf ben ik ook een keer opgelicht op MP, althans dat hebben ze geprobeerd.
Niet met een modeltrein, maar met een videogame.
Nadat ik het geld had overgemaakt heb ik op google gekeken of deze persoon bekend was. eerst hit was gelijk van opgelicht,.nl. Ik dus gelijk de bank gebeld met de vraag of de betaling, die ik 5 minuten daarvoor gedaan had, nog teruggedraait kon worden. Antwoord van de bank: Nee, helaas meneer. Dit soort overmakingen worden gezien als bewuste betalingen, vergelijk het maar met betalingen per pin, en die kunnen we helaas niet terugdraaien.

Ik dus mooi de pest daarover in, temeer omdat ik niet 5 minuten extra tijd had genomen om te googlen.
Uiteindelijk ben ik via Google aan een aantal prive ditjes en datjes gekomen van de oplichter. op goed geluk heb ik hem/haar toen daarmee onderdruk gezet en uiteindelijk kreeg ik, nadat ik aangifte had gedaan bij de politie, weleens waar niet het produkt waarop ik geboden had, maar een ongeveer gelijkwardig produkt. Dit produkt was iets goedkoper dan het produkt waarop ik geboden had. Ik heb het uiteindelijk er maar bij neergelegd.

Gegroet Maikel

stig

• Offline Offline
« Reactie #50 Gepost op: 10 November 2011, 13:09:15 »
Zelf wel meegemaakt dat mijn verkochte 4-delige IRM niet aankwam: was de TNT bus 2 dorpen verder in de sloot gereden... dan krijg je wel netjes bericht dat je je verzopen spullen op het postkantoor kunt halen en de her-verzendkosten terugkrijgt (eerst voorschieten!), maar verder niets willen doen aan je schade. Dat is pas oplichten.

Bessel, dit heeft natuurlijk niets met oplichting te maken. Je hebt gekozen voor een verzendmethode waarop geen aansprakelijkheid rust. Had je dit soort pech willen uitsluiten, had je voor een aanvullende dienst zoals verzekeren moeten kiezen. Het staat allemaal keurig in de algemene voorwaarden voor goederenvervoer.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Hans sprinter

• Offline Offline
  • Vriend van vlaflip
« Reactie #51 Gepost op: 10 November 2011, 13:13:38 »
Je hebt gekozen voor een verzendmethode waarop geen aansprakelijkheid rust. Had je dit soort pech willen uitsluiten, had je voor een aanvullende dienst zoals verzekeren moeten kiezen. Het staat allemaal keurig in de algemene voorwaarden voor goederenvervoer.

Eh, Stig, moet een klant tegenwoordig zich dus verzekeren als diegene die de dienst aanbied zich niet kan houden aan de gemaakte afspraak? Het lijkt de reiswereld wel, ook daar moet je je verzekeren voor het geval de reismaatschappij niet kan leveren wat afgesproken is. Het blijkt te kunnen maar getuigd wel van het service niveau van de organisatie waar je klant bij bent. Alhoewel dat laatste tegenwoordig blijkbaar voor een aantal bedrijven niet zo belangrijk is.
Iets in  de trand van: Je koopt iets van me, maar ik ben er niet verantwoordelijk voor dat het goed is.  :(
Ik zie dat anders. Hans

henk

• Online Online
« Reactie #52 Gepost op: 10 November 2011, 13:16:43 »
Dat is al sinds mensenheugenis de praktijk bij de postbezorging, hetgeen niet wegneemt dat het verbazend blijft. TNT-post mag iets dat ze is toevertrouwd slopen en is daar dan niet verantwoordelijk voor. Het idee went nooit.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

ZwolsBas

• Offline Offline
  • NL/NS vanaf 1945
« Reactie #53 Gepost op: 10 November 2011, 13:46:13 »
Bessel, dit heeft natuurlijk niets met oplichting te maken. Je hebt gekozen voor een verzendmethode waarop geen aansprakelijkheid rust. Had je dit soort pech willen uitsluiten, had je voor een aanvullende dienst zoals verzekeren moeten kiezen. Het staat allemaal keurig in de algemene voorwaarden voor goederenvervoer.
TNT is toch zelf verzekert voor dat soort ongelukken? een ongeluk ligt in een klein hoekje dus de verzekering waar TNT bij heeft verzekert kan dan de schade betalen ze betalen er toch premie voor :).

Of moet een witgoedbezorger ook zeggen als hij een kettingbotsing heeft gehad van tja alles is kapot ligt in duizenden stukjes, je krijgt de bezorgkosten terug :-\ de wasmachine bent u kwijt.

Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Besselspoor

• Offline Offline
  • Team Mitropa - OHMB
« Reactie #54 Gepost op: 10 November 2011, 13:52:03 »
Ik vond eigenlijk dat mijn opmerking terecht was, ik moest het maar helemaal zelf uitzoeken met m'n pakketje nadat de TNT coureur uit de bocht was gevlogen. Zelf (onder werktijd) maar tijd vrij maken om het pakket terug te halen, geen enkel handvat voor de schade (en die valt echt buiten de normale transportwoorwaarden) en nog de nieuwe verzendkosten eerst voorschieten ook. Nee het is geen oplichting, maar hoogmoed en arrogantie in de ruimste vorm.

Anyway, het is wel de énige keer dat me dit overkomen is. Behalve die postbode die een zending van mij bij de ontvanger achter de regenton had gedonderd wat na 3 weken een keer duidelijk werd en die 2x dat pakketten onderweg even open waren gemaakt...

Zo nu ben ik het wel weer kwijt ;D
RETROBAHN A.G.

stig

• Offline Offline
Re: Opgelicht op Marktplaats door I. Camara
« Reactie #55 Gepost op: 10 November 2011, 17:23:52 »
Heren, of je het nou eens bent met de voorwaarden van TNT of niet. Door met ze in zee te gaan, ga je akkoord met die voorwaarden. De oplossing is simpel. Neem een andere vervoerder of doe het zelf.  ;D
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Edgar

• Offline Offline
« Reactie #56 Gepost op: 10 November 2011, 17:24:45 »
Een andere vervoerder levert geen betere voorwaarden op, dus...
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

stig

• Offline Offline
« Reactie #57 Gepost op: 10 November 2011, 17:25:30 »
Dus?

Edgar

• Offline Offline
« Reactie #58 Gepost op: 10 November 2011, 17:26:30 »
doe het zelf.  ;D

Of leer ermee leven  ;)
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

Evert M

• Offline Offline
« Reactie #59 Gepost op: 10 November 2011, 19:46:34 »
Vervoer is een raar begrip...

Als vrachtwagenchauffeur heb ik zelf wel gereden voor een pakjes bedrijf..

Hoe pakjes letterlijk in de rondte vliegen, hoe ze onderop een stapel van 2,5 meter hoog in een vrachtwagen liggen ed ed daar denk je maar liever niet aan als je iets laat versturen.

De grap van het op halen, maar dan niet kunnen en het verzoek of ze op willen sturen haal ik ook wel vaker uit met dure dingen. Ben een keer opgelicht met een autoradio, maar via via die persoon uitgevonden. Met google kwam ik zowaar op zijn voetbalclub uit... een mail erachter met dreigement dat ik wel eventueel wel zaterdag in de kantine mijn geld wilde ophalen werd snel beantwoord met geld op de bankrekening....