Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door hervé
Vandaag om 16:38:46
Chinese prut kabel door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:26:34
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door tothebeach
Vandaag om 16:26:30
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:22:26
Bouw Artitec Post T door gtw6016
Vandaag om 16:11:51
Br 38 Piko Superen. door Prutsert
Vandaag om 16:00:58
schok bij vertrek door Hasenwald
Vandaag om 15:29:04
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 15:27:30
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 15:26:50
Bauarbeiten im gange door Eric v C
Vandaag om 15:03:49
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:47:50
Lokpilot 4 defect door henk
Vandaag om 14:35:50
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Karben
Vandaag om 14:35:34
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door R.C.Grootveld
Vandaag om 14:24:58
Dat overkomt mij niet. door 1200blauw
Vandaag om 14:11:24
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 12:24:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:15:44
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door janvanbemmel
Vandaag om 11:32:40
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door Hollandserhbfan
Vandaag om 11:06:24
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 10:52:54
Yet Another Servo Decoder door Karst Drenth
Vandaag om 10:38:02
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:29:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 08:04:48
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door VAM65
Vandaag om 07:39:50
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
27 July 2025, 23:14:00
Piko 1136 van AC naar DC door Martijn193
27 July 2025, 22:33:48
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
27 July 2025, 22:28:10
"Spoor op Vleugels" in H0 door MOVisser
27 July 2025, 22:07:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
27 July 2025, 21:33:13
Aachenau West door Wim Vink
27 July 2025, 17:47:51

Auteur Topic: ZDF Reportage: Warum ist es am Rhein so laut?  (gelezen 10229 keer)

henk

• Offline Offline
Re:ZDF Reportage: Warum ist es am Rhein so laut?
« Reactie #15 Gepost op: 12 October 2011, 13:11:28 »
En gelukkig maar. De tijd dat mensen alle geluidoverlast maar moesten accepteren, met alle gezondheidsgevolgen vandien, is voorbij. Dat die mensen dan vervolgens niet altijd hun zin krijgen is al even gelukkig, maar er is in ieder geval sprake van een evenwichtiger belangenafweging.

In Tilburg werd die klok absoluut niet al sinds mensenheugenis dagelijks 's ochtends vroeg geluid. Daar was die gek nou net mee begonnen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

mass am see

• Offline Offline
  • de hondsrug baan
« Reactie #16 Gepost op: 12 October 2011, 14:31:02 »
Dat er geklaagd mag worden is een goed recht, maar heb een beetje het idee dat mensen denken dat ze moeten klagen want dat hoort zo, je hebt er altijd van die azijnzeikers bij die overal om klagen,maar dat er hier geklaagd wordt is terecht  Bas en ik wonen in een gebied waar geen files zijn waar maar 2 keer per uur een trein rijdt naar 1 richting en waar geen treinwinkels (meer) zijn, maar ook hier zeiken mensen over alles en nog wat en ze hebben vaak een negatief beeld van alles en nog wat. maar het zou prettig zijn als de mensen wat toleranter worden naar anderen,en dat komt doordat  de mensen het te goed hebben alleen het is jammer dat ze dat zelf niet door hebben.

Mvgr Evert   

HansQ

• Offline Offline
  • Daar waar de rook is, is de kortsluiting...
« Reactie #17 Gepost op: 12 October 2011, 14:41:57 »
Je hebt gelijk; geen treinenwinkels, da's pas erg!   :o
HansQ, RailClub Utrecht
spoor N modulebouw, electronica, Selectrix

ruudns

• Offline Offline
« Reactie #18 Gepost op: 12 October 2011, 15:05:09 »
 ??? 2 treinen per uur? van 6:00 tot ca 1:00 u? Dat zijn er dan pak weg een stuk of 38. Zullen wel niet allemaal goederen treinen zijn, of wel? Daar kwamen er al 109 in één nacht langs en niet allemaal van die korte. Sommige huizen liggen daar op nog geen 5m van het spoor. Ik denk dat ik acute potentie problemen zou gaan krijgen, zelfs al gedurende een weekje vakantie daar. Zeker als ik naar die scheuren in de huizen daar kijk, daar is wonen naast een verkeersdrempel in de 30km zone waar over 50 gereden wordt niets tegen  ;D
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

mass am see

• Offline Offline
  • de hondsrug baan
« Reactie #19 Gepost op: 12 October 2011, 15:34:39 »
??? 2 treinen per uur? van 6:00 tot ca 1:00 u? Dat zijn er dan pak weg een stuk of 38.

daarom heb ik ook geen enkel reden om te klagen, 1 goederentrein per dag, als de wind gunstig staat hoor ik de plan V's optrekken vanaf het station van Emmen zuid  ;D als ik buiten ben.dus geen files en ruimte de A37 ver genoeg weg(geen verkeers lawaai), maar als we naar het westen moeten lekker dichtbij.

mvgr Evert.

Tomasso

• Offline Offline
« Reactie #20 Gepost op: 12 October 2011, 16:20:03 »
Potentie problemen? Je hoeft helemaal niets te doen alleen bovenop je vrouw te gaan liggen. Het schudden van de fundering doet de rest ;D ;D ;D ;D En als je dan toch wakker bent... Hahaha
« Laatst bewerkt op: 12 October 2011, 16:48:10 door Tomasso »
Spoor 0 adept

Bob R.

• Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
« Reactie #21 Gepost op: 12 October 2011, 16:40:31 »
O.k. zo kan die wel weer.....
Vr. groeten,
Bob

roadster36

• Offline Offline
  • Team Mitropa
« Reactie #22 Gepost op: 12 October 2011, 18:33:56 »
nah we zijn nog niet echt op dreef hoor ;D

Bob R.

• Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
« Reactie #23 Gepost op: 12 October 2011, 19:22:27 »
Ik ook niet  ;)

Graag weer on-topic (y)
Vr. groeten,
Bob

phdirk

• Offline Offline
« Reactie #24 Gepost op: 12 October 2011, 19:36:43 »
Hi All,

Bij ons komen er ongeveer 400 treinen per dag "door de tuin". Dat is in Dordt aan de lijn naar Moerdijk. Overdag zijn dag voornamelijk personentreinen, 's avonds en 's nachts goederentreinen. Met de Kerst trillen er regelmatig kerstballen uit de boom door de slappe grond hier. We hebben er absoluut geen last van en ik ben er nog nooit door uit mijn slaap gehouden. Er staat zelfs een bankje achter in de tuin om lekker treintjes te kunnen kijken. We hebben wel eens mensen op bezoek, die om de paar minuten roepen: "Hé, alweer een trein.". Die mensen moeten hier niet gaan wonen.
Met beste groeten,

Dirk Meijer

tothebeach

• Michel
  • Offline Offline
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
« Reactie #25 Gepost op: 12 October 2011, 19:50:30 »
Ik weet niet wat erger is. Wonen langs een steeds drukker wordende spoorlijn of langs de (snel)weg. Een tijd in de buurt van de spoorlijn Utrecht-Arnhem gewoond (voor de betuwelijn er was), maar had meer last van de snelweg (A12) met de (vracht)auto's die langskwamen (die was op grotere afstand overigens) dan van de enkele trein 's nachts. En ik weet niet hoe dat precies in het Rijndal is, maar die enkele keer dat ik daar ben heb ikmeer last van al het verkeer dat daar rijdt, dan van de treinen. Maar goed, dat kan iets met de hobby te maken hebben, geheel neutraal sta ik hier niet in.  ;D

Groet,
Michel

Biertje1150

• Offline Offline
« Reactie #26 Gepost op: 12 October 2011, 20:57:06 »
Het wordt tijd dat er eens anders gedacht gaat worden. :-\ :-X
Want net als die vermaledijde betuwelijn ligt ook daar een pracht van een alternatief pal naast en dat met een capaciteit die het spoor nooit zal kunnen behalen. :o ::) :-\
Alleen we zullen 1 compromis moeten sluiten en dat is het punt van "tijd" , maar eigenlijk is dat dat ook een drogreden want een container mag wel 14 dagen op een zeeschip staan, maar moet wel zo nodig binnen 2 x 24 uur vanuit Rotterdam op de plaats van bestemming zijn  ::) :-X
Wie verandering ervaart als tegenwind, loopt de verkeerde kant op.

CKLX

• Offline Offline
    • Secondtrains.com
« Reactie #27 Gepost op: 12 October 2011, 21:34:10 »
Sorry hoor, maar de situatie van toen en nu kun je echt niet vergelijken. Weliswaar was de spoorlijn er eerder, maar het verkeer is enorm toegenomen. Het maakt ook nogal uit of er een paar keer per uur een stoomtrein langskomt of elke 2 minuten een zware goederentrein. De treinen worden ook steeds langer en zwaarder. En in de toekomst gaat het nog verder geïnventariseerd worden.

Onzin. Stoomlocs met stalen rijtuigen anno 1928 op korte geschroefde railsecties maken meer lawaai dan moderne treinen op langgelaste rails. De nieuwe Desiro's en KISS-treinstellen zijn uiterst stil.

Citaat
Een makelaar was aan het woord en zij had de afgelopen jaren vrijwel niets meer verkocht in het Rijndal en als er al iets wordt verkocht dan voor de helft van de prijzen op andere locaties, dit vanwege de herrie van de spoorlijn. Dus als je er al jaren woont, kun je niet eens weg, want je huis krijg je niet verkocht!

Een hoteleigenaar langs de Rijn vertelde me dat de mensen wegtrekken omdat er geen werk is. Dat is er in Koblenz en Mainz wel. Dit probleem doet zich overal in Duitsland voor (ook in NL overigens; sommige provincies krimpen terwijl de Randstad nog steeds groeit). Hoe mooi de Rijn ook is, er is niets te doen.
Het is inderdaad zeer druk langs de Rijn. Als regelmatig bezoeker is het mij deze zomer ook opgevallen dat er op de linkeroever tegenwoordig bijna elke vijf minuten een goederentrein voorbijkomt.
Mensen klagen wel steeds eerder. Dat doen ze in NL ook. NL is wat dat betreft hysterisch. Het hele land wordt nu verkl**t met geluidsschermen. Ziek.

CKLX

Arnold

• Offline Offline
« Reactie #28 Gepost op: 12 October 2011, 21:41:01 »
Vlak het lawaai van scheepvaart verkeer ook niet uit (langdurig dreunen). Het lawaai van goederenverkeer kan dan wel zijn toegekomen; de nieuwe stoptreinen die toch ook frequent rijden hoor je vrijwel niet meer.....  en nu maar snel investeren in stille goederenwagens.

stig

• Offline Offline
« Reactie #29 Gepost op: 12 October 2011, 22:21:27 »
Vlak het lawaai van scheepvaart verkeer ook niet uit (langdurig dreunen).

Dat is geen lawaai man, da's muziek! Jammer dat je steeds minder dat dreunen hebt en meer van dat suffe gefluit...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)