Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 23:13:15
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door Peter.v.L
Vandaag om 22:54:38
Esu Ecos - Aansluiten en verdelen spanning over meerdere boosters door Peter.v.L
Vandaag om 22:25:24
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 22:24:05
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 21:35:09
wisselaandrijving MTB door Overet
Vandaag om 21:33:20
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door Mispoes
Vandaag om 21:27:49
Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
Vandaag om 20:31:44
Foto's totaalreclame ICM door Kees-Jan
Vandaag om 20:22:56
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 20:14:18
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 20:08:00
Stalen D 4 deurs spoor 0 door moonlicht
Vandaag om 19:59:52
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 19:53:58
Heljan containerkraan werkt niet naar behoren door MOVisser
Vandaag om 19:26:58
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 18:24:10
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 18:15:32
3D/RM-IG: Mitchell's hoekje door Mitchell
Vandaag om 17:13:49
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 16:57:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 16:19:33
D20/ 25 Bentheimer Eisenbahn in 1:32 door MB6400
Vandaag om 14:41:08
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
Vandaag om 14:18:49
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 14:10:21
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
Vandaag om 13:21:54
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 10:43:42
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 09:37:20
20 jaar BNLS door Huup
Vandaag om 08:56:00
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 08:36:21
Zaagsel? door Frits C
Vandaag om 06:34:07
The Micro Model Railway Dispatch door Ronald Halma
Vandaag om 03:26:20
Een nieuw begin door bask185
04 July 2025, 23:51:59
  

Auteur Topic: Treinbotsing te Maastricht  (gelezen 7115 keer)

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Treinbotsing te Maastricht
« Gepost op: 24 June 2006, 17:22:44 »
Van onze vaste nieuwsdienst:

klik klik klik

Er wordt nu al druk speculaas uitgedeeld over de oorzaak, oftewel ATB zal het wel weer (niet) gedaan hebben.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re: Treinbotsing te Maastricht
« Reactie #1 Gepost op: 24 June 2006, 17:40:29 »
Ik zie een 1300, is die betrokken bij het ongeval ?

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1483
Re: Treinbotsing te Maastricht
« Reactie #2 Gepost op: 24 June 2006, 17:57:47 »
Het zijn 2 Veetjes geweest. Trein heeft NIET te hard gereden en heeft dus ook NIETS met ATB te maken. Ik vraag me af wat die koeien in godsnaam te zoeken hebben in de 'veiligheidsraad', terwijl ze niet eens beseffen dat dit echt niets met ATB te maken heeft... Probleem was gewoon dat mcn van rijdende trein niet op tijd remde voor het rangeerdeel wat vastgekoppeld diende te worden. Omdat de snelheid laag was, waren veel mensen gaan staan. Hierdoor zijn een aantal personen tegen elkaar aangevlogen. Er zijn een zwaargewonde, twee middelzwaargewonden en 38 lichtgewonden. Tevens zijn er 2 traumaheli's en 1 heli van het Duitse leger ingezet. Het treinverkeer van en naar Maastricht komt nu weer op gang.

Die 1304 staat bij de werkplaats en heeft totaal niets met het ongeval te maken.

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5275
    • grootspoorfoto's
Re: Treinbotsing te Maastricht
« Reactie #3 Gepost op: 24 June 2006, 18:37:52 »
Gelukkig is er niks met die 1300 want die zijn er nog maar weinig.

Marcel.
Voor grootspoorfoto's zie site

Spoorrelais

  • Offline Offline
  • Berichten: 571
Re: Treinbotsing te Maastricht
« Reactie #4 Gepost op: 24 June 2006, 18:52:12 »
En de reizigers? Ik hoop niet dat je dat niet erg vindt omdat er daar genoeg van zijn.  ;D Er is al enige tijd sprake van ATB rood sein. Je hoort er op dit moment niets meer van. Misschien wordt dat nu weer actueel. ;D
De bouw van Berkendam is begonnen.

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5275
    • grootspoorfoto's
Re: Treinbotsing te Maastricht
« Reactie #5 Gepost op: 24 June 2006, 19:02:24 »
Dat is natuurlijk ook heel erg. Maar dat is zo'n cliche dat ik dacht ik doe is orgineel 8). Maar bij deze sorry voor alle gewonde reizigers en ik vind het ook heel erg voor jullie.

Marcel.
Voor grootspoorfoto's zie site

DelticPower

  • Offline Offline
  • Berichten: 249
Re: Treinbotsing te Maastricht
« Reactie #6 Gepost op: 24 June 2006, 19:08:20 »
Hallo, de ATB is een systeem dat alleen in Nederland gebruikt wordt. Het systeem is verouderd. Er is een nieuwere uitvoering de ATB NG. Maar door de europese regels komt er straks een nieuw systeem dat in alle landen gebruikt kan worden. Dan hoef op een cargolok ook geen drie verschillende systemen hebben. Wanneer? Kwestie van geld, vele vergaderingen en eigenbelang van de verschillende landen.

Groeten van Jan.
Ook een wijze uil is als uilskuiken begonnen.

Spoorrelais

  • Offline Offline
  • Berichten: 571
Re: Treinbotsing te Maastricht
« Reactie #7 Gepost op: 24 June 2006, 19:16:47 »
Jan,

ATB NG is er al een tijdje. Ook de nieuwe system komen er aan. Voolopig allen op de Nieuwe spoorlijnen. Bestaande lijnen worden voolopig nog niet van het nieuwe systeem voorzien.
De bouw van Berkendam is begonnen.

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: Treinbotsing te Maastricht
« Reactie #8 Gepost op: 24 June 2006, 19:29:44 »
Ja mensen we kunnen nu wel zeuren over veiligheidssystemen en een veiligheidsraad die er volgens sommige van ons nix te zoeken hebben.

Maar sta er wel bij stil dat een gemiddelde (vaak blonde  ;D) woordvoorster, ook maar wat uitkraamt tegen de altijd opdringerige pers. En dan gaat het meestal niet om de waarheid, maar om hoevaak je het woord veilig in een zin kan stoppen ookal heeft het er geen drol mee te maken.  ;)

Met vriendelijke groet,

Mark
love to build realistic     let's be kind.

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5275
    • grootspoorfoto's
Re: Treinbotsing te Maastricht
« Reactie #9 Gepost op: 24 June 2006, 22:06:19 »
Ik hoor net op de radio dat het al gaat om 41 gewonden en 1 zwaargewond persoon. Hoe kan dat als 2 treinen zo langzaam gaan?

Marcel.
Voor grootspoorfoto's zie site

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Treinbotsing te Maastricht
« Reactie #10 Gepost op: 24 June 2006, 22:12:31 »
Wat denk je dat er gebeurt wanneer je rechtop staat en opeens met 10 of 15 km/u door een trein gaat bewegen? In een auto zit je ingesnoerd met airbags. In een trein heb je dat allemaal niet. Het zal te vergelijken zijn met op normale snelheid recht tegen een muur aan te rennen.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5275
    • grootspoorfoto's
Re: Treinbotsing te Maastricht
« Reactie #11 Gepost op: 24 June 2006, 22:17:57 »
Das best pijnlijk lijkt me.

Marcel.

(die gelukkig nog nooit tegen een muur aan is gerend)
Voor grootspoorfoto's zie site

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1483
Re: Treinbotsing te Maastricht
« Reactie #12 Gepost op: 25 June 2006, 00:11:41 »
Ik hoor net op de radio dat het al gaat om 41 gewonden en 1 zwaargewond persoon. Hoe kan dat als 2 treinen zo langzaam gaan?

Eén trein stond stil en de andere reed met ongeveer 35-40km/h. Geeft een aardige klap lijkt me, zeker als de mensen staan. Rood-seinpasage of ATB-snelheid overschreden is totaal niet aan de orde in dit geval.

Geoffrey Korstanje

  • prutser
  • Offline Offline
  • Berichten: 1664
Re: Treinbotsing te Maastricht
« Reactie #13 Gepost op: 25 June 2006, 08:32:14 »
Inderdaad niet, de treinen zouden met elkaar gaan koppelen dus de trein mocht inderdaad daar rijden, wat er wel gebeurd is blijft nog even de vraag.

johnny-VIRM

  • Offline Offline
  • Berichten: 522
Re: Treinbotsing te Maastricht
« Reactie #14 Gepost op: 25 June 2006, 10:05:32 »
dit was natuurlijk wel een keer te verwachten, sinds de binnenkomende trein gaat conbineren en niet andersom zoals eerst, let maar op binnenkort word dat weer terug gedraait.