Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Big Scale Trains - NS SLT in H0 door henk
Vandaag om 16:41:43
ACME 2024 met NS ICNG! door AdLoc
Vandaag om 16:38:34
Arnold N 2543 rookgenerator door Voske
Vandaag om 16:37:31
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door 741230
Vandaag om 16:33:08
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Karben
Vandaag om 16:32:51
De Projecten van RetroJack door 741230
Vandaag om 16:31:56
BR290 tandwielkast openen door Henk Veenstra
Vandaag om 16:13:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 16:07:34
Mijn minitrix 2051 hobbelt door Ronald69
Vandaag om 15:59:21
Lasersnijder voor karton door Henry Stelling
Vandaag om 15:52:40
vrijgavecode z21 centrale door Theiske
Vandaag om 15:51:12
NS 8100 in 0 door 1795
Vandaag om 15:25:37
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:52:38
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 14:41:28
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit? door laurent
Vandaag om 14:33:40
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Huup
Vandaag om 14:23:16
W.V. Kalender 2026 door MOVisser
Vandaag om 14:14:31
Hulp gezocht omgeving Drachten door MOVisser
Vandaag om 14:06:56
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 12:55:56
mDDM, waarom 3 draaistellen? door V200-G2000
Vandaag om 12:45:07
PPM kranen van Strukton door odaoda
Vandaag om 12:42:45
Re: Bentheimer Eisenbahn vraagje door Eric B
Vandaag om 12:39:49
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Die Bahn
Vandaag om 12:06:35
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 11:33:19
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 10:26:30
Rangeren met een pec door Eric B
Vandaag om 10:04:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door spoorijzer
Vandaag om 08:35:38
Rondom Charlois door spoorijzer
Vandaag om 07:44:53
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door spoorijzer
Vandaag om 07:42:19
Zaterdag, 1 november 2025 | 7e Ruilbeurs MSV Post B door Rsd1000
Vandaag om 02:55:26
  

Auteur Topic: Philotrain NS 2200/2300 - NMBS Reeks 76 dieselloc  (gelezen 37896 keer)

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3648
    • Flickr
Re:Philotrain NS 2200/2300 - NMBS Reeks 76 dieselloc
« Reactie #15 Gepost op: 24 April 2012, 19:25:54 »
Waag er een retourtje Utrechts Archief aan zou ik zeggen...
Doe maar geen moeite. Op dat niveau is de informatie er echt niet, áls het er überhaupt al geweest is want dit waren gewoon zaken die de lijnwerkplaatsen tijdens regulier onderhoud deden.

ALS het er was geweest, had ik het waarschijnlijk niet eens in de tabel opgenomen, want je moet ergens de lijn van het te-bizarre trekken  ;D

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Philotrain NS 2200/2300 - NMBS Reeks 76 dieselloc
« Reactie #16 Gepost op: 24 April 2012, 20:04:12 »
Ik ben zelf voor 2216, 2212, 2330 en 2275 gegaan waarbij ik dan dus voor de 2275 een oogje toeknijp.

Voor na 1990 is het volgende mogelijk :

NS 2275 met rood zwaailicht t/m 29-5-94
NS 2330 met rood zwaailicht t/m 4-3-92
NS 2212 met rood zwaailicht t/m 18-5-03 (mobilofoon vanaf 10-94)
NS 2249 met rood zwaailicht t/m 9-92
NS 2260 met rood zwaailicht t/m 1-9-91
NS 2384 cargorood 21-3-95 t/m 18-5-03
ST 302328 9-1-96 t/m 10-02

Helaas heeft Philotrain besloten geen huisstijllok zonder gele band over het frame uit te brengen (eerste serie huisstijlloks) en is er qua nummers amper rekening gehouden met bewaarde loks (geen 2203/2205/2207/2215/2278/2296 in huisstijl, geen 2225/2233/2299 in bruin, al krijg je bij de laatste twee dan vast weer biesjes-discussies ;D )

Enne Sicco, valt me dan weer tegen na al dat gedegen speurwerk ;)
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Philotrain NS 2200/2300 - NMBS Reeks 76 dieselloc
« Reactie #17 Gepost op: 28 September 2012, 20:42:08 »
Eindelijk : de loks gaan geproduceerd worden, net de rekening in de bus.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1017
Re:Philotrain NS 2200/2300 - NMBS Reeks 76 dieselloc
« Reactie #18 Gepost op: 29 September 2012, 11:31:05 »
Doe maar geen moeite. Op dat niveau is de informatie er echt niet, áls het er überhaupt al geweest is want dit waren gewoon zaken die de lijnwerkplaatsen tijdens regulier onderhoud deden.

Tilburg hield per jaar in boeken bij welk materieel binnen kwam en weer vertrok. Deze boeken waren op materieel gesorteerd. Ze zijn er in ieder geval vanaf 1972 t/m 1991, alleen niet in het Utrechts archief. De data betreffende de zwaailampen zijn hierin niet in opgenomen.

mvg,
Robin

Kees (NS Blokpost 21 Klein Bruntendijk, Friesland)

  • Bruntendijk
  • Offline Offline
  • Berichten: 1593
  • Kan het nog "Nederlandser" ?
Re:Philotrain NS 2200/2300 - NMBS Reeks 76 dieselloc
« Reactie #19 Gepost op: 29 September 2012, 13:30:30 »
Eindelijk : de loks gaan geproduceerd worden, net de rekening in de bus.
Ik vind het goed nieuws dat de 2200/2300 in model wordt gebracht door Philotrain. Daar ik geen vitrine gebruiker ben maar de modellen in Bruntendijk daadwerkelijk inzet, hoop ik dat ze worden voorzien van koppelingen (Of een mogelijkheid daartoe). Dat miste ik bij de 2400/2500 van Philotrain namelijk.
Zie hier Klein Bruntendijk

En hier Groot Bruntendijk

Groeten vanuit "NS Blokpost 21" Bruntendijk.
Kees

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Philotrain NS 2200/2300 - NMBS Reeks 76 dieselloc
« Reactie #20 Gepost op: 29 September 2012, 17:22:03 »
Een koppelhaak zat er wel bij, volgens mij.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re: Philotrain NS 2200/2300 - NMBS Reeks 76 dieselloc
« Reactie #21 Gepost op: 12 March 2014, 18:59:01 »
Even een mega topickick

Vlak voor uitlevering (althans, dat hoop ik?) zojuist een mail mogen ontvangen van Philotrain dat men de 2275 alsnog cancelt, aangezien nu blijkt dat het ding toch niet 100% historisch klopt. Behoorlijk balen, juist van alle varianten de uitvoering waar ik mij het meest op verheugde. Iemandnogplakkertjesliggenmet2275? ;D
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3648
    • Flickr
Re: Philotrain NS 2200/2300 - NMBS Reeks 76 dieselloc
« Reactie #22 Gepost op: 12 March 2014, 19:03:37 »
Wat bedoelt men daarmee? Aangezien er geen model is, bedoelen ze dan dat de 1:1 loc niet 100% historisch klopt en is dat dan niet een contradictio in terminis?

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re: Philotrain NS 2200/2300 - NMBS Reeks 76 dieselloc
« Reactie #23 Gepost op: 12 March 2014, 19:08:33 »
Het model zoals aangekondigd blijkt niet te kloppen met de toenmalige werkelijkheid :

"Helaas hebben wij na grondige bestudering van de historie van de NS 2200 moeten vaststellen, dat wij deze NS 2200 niet kunnen maken met het nummer 2275. De reden hiervoor is, dat de NS 2275 een grote deur heeft in de ventilatorkast aan de voorzijde. Het model heeft echter de oorspronkelijke kleine deur in de ventilatorkast."
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5553
  • Team Mitropa
Re: Philotrain NS 2200/2300 - NMBS Reeks 76 dieselloc
« Reactie #24 Gepost op: 12 March 2014, 19:56:17 »
dremel der in (y)

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3648
    • Flickr
Re: Philotrain NS 2200/2300 - NMBS Reeks 76 dieselloc
« Reactie #25 Gepost op: 12 March 2014, 20:19:40 »
Het model zoals aangekondigd blijkt niet te kloppen met de toenmalige werkelijkheid :

"Helaas hebben wij na grondige bestudering van de historie van de NS 2200 moeten vaststellen, dat wij deze NS 2200 niet kunnen maken met het nummer 2275. De reden hiervoor is, dat de NS 2275 een grote deur heeft in de ventilatorkast aan de voorzijde. Het model heeft echter de oorspronkelijke kleine deur in de ventilatorkast."

Haha, voor een firma die twee blauwe 2400-en gemaakt heeft voor de hoofdprijs en voor beide net een nummer heeft gekozen die niet eens blauw zijn geweest, vind ik dit toch wel iets met spijkers en laag water  ;D

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2194
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: Philotrain NS 2200/2300 - NMBS Reeks 76 dieselloc
« Reactie #26 Gepost op: 12 March 2014, 20:57:48 »
 ;D

Wat was die andere naast de 2416 dan?

Maar wel goed dat ze geconstateerd hebben dat de 2275 niet zonder meer kan.
Echter hadden ze dan wel een andere loc met witte nummerstickers kunnen uitbrengen in plaats van deze. Keuze zat.
Grtz!
Tedo

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3648
    • Flickr
Re: Philotrain NS 2200/2300 - NMBS Reeks 76 dieselloc
« Reactie #27 Gepost op: 12 March 2014, 21:04:33 »
In H0 de 2410 en in 0 de 2416
Echt om je te bescheuren.

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5553
  • Team Mitropa
Re: Philotrain NS 2200/2300 - NMBS Reeks 76 dieselloc
« Reactie #28 Gepost op: 12 March 2014, 21:14:41 »
tot welk (laag) nr waren ze wel blauw?

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3648
    • Flickr
Re: Philotrain NS 2200/2300 - NMBS Reeks 76 dieselloc
« Reactie #29 Gepost op: 12 March 2014, 21:17:19 »
Tot 2422, uitgezonderd de 2410 (op proef bruin) en de later (en als 2501) geleverde 2416. Philotrain koos precies deze nummers.