Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Klein baantje 1200x1200mm door NS264
Vandaag om 22:24:03
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door Nullem
Vandaag om 22:21:41
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Paulus
Vandaag om 22:17:34
Licht op Roco BR52 is niet (ana)logisch.. door maartenvdb
Vandaag om 22:07:49
Piko hondekop 4 ? door Petertje
Vandaag om 22:04:04
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 21:36:13
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Wimbo
Vandaag om 21:27:58
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:27:23
Heroplage Artitec Plan W? door Corné81
Vandaag om 19:59:54
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 19:54:37
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 19:38:03
Sfeer op je modelbaan door grove den
Vandaag om 19:27:34
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door VictorPM
Vandaag om 19:11:42
Vreemd probleem door jerrytrein
Vandaag om 19:08:53
US diorama in H0 door gdh
Vandaag om 18:33:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald Halma
Vandaag om 18:28:24
365 "Het is weekend foto's" door Frank 123
Vandaag om 18:23:39
"Spoor op Vleugels" in H0 door Pinkelpa
Vandaag om 17:41:25
Telefoonnummer Conrad......... door Arjan6511
Vandaag om 17:26:49
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 16:14:10
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 16:12:08
Roco 290 digtaliseren door Herb73
Vandaag om 16:05:16
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door borotof
Vandaag om 15:44:50
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 15:22:55
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 15:02:42
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
Vandaag om 12:34:48
S88n bus splitsen door Dave.......
Vandaag om 11:47:45
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 10:26:32
Een NS 5500 knutselen door Bert Senden
Vandaag om 08:59:27
Lima IRM pimpen door W. Dagevos
09 July 2025, 23:52:58

Auteur Topic: Nog een maandje en dan de wedstrijd EU2011  (gelezen 69468 keer)

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
Re:Nog een maandje en dan de wedstrijd EU2011
« Reactie #45 Gepost op: 23 September 2011, 00:00:54 »
@p@t : nee ze Vertegenwoordigen niet je dio, dat doe jij.  ;)
De heren, allemaal prima kerels by the way ik ken ze persoonlijk, staan op de stand.  :D
Daar geven ze demo's met veel plezier.

Relax, zeker te weten dat het leuke dagen gaan worden.

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #46 Gepost op: 23 September 2011, 00:06:30 »
@Chris; gelukkig weet jij beter ;)

@Patrick; please lighten-up. Nogmaals, we hoeven er niet van te leven, het is gewoon vrije tijd en hobby. Voor jou, maar ook voor ons :)

P@tje

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: 23 September 2011, 00:08:30 »
Chris, ik ga (ging) er van uit, dat het "Eurospoor 2011 team" de stand van BNLS op Eurospoor zou vertegenwoordigen én dus indirect ook de door de BNLS leden gemaakte diorama's... Maar dat is dan dus een misverstand!

Ik denk er nu eerst eens even over na om mijn materiaal aan Hans (Duizendpoot) over te doen, zodat hij het diorama kan inleveren. Kan ik evt. weer verder met andere zaken.

Groet, Patrick

Johan Vermij

• Welkom in het Digitale Stoomtijdperk
  • Offline Offline
« Reactie #48 Gepost op: 23 September 2011, 00:40:19 »
Yo Patman... Wacht daar nou even mee. We komen nog met inleverpunten en daar zal vast iets zuidelijks bij zitten.  (y)
Era II / III British N-gauge - Graham Farish, Peco
Edinburgh Haymarket - North British Distillery

Jefftrack

• Offline Offline
  • Dutch Iron Works
    • Diorama Collectief
« Reactie #49 Gepost op: 23 September 2011, 10:26:57 »
Zo zeg een dagje werken en drie pagina's verder........

Ik heb begrepen van Leo dat het de VOORKEUR geniet het diorama donderdag in te leveren. Voor mij persoonlijk niet haalbaar en zou dit dus ook vrijdag ochtend willen doen. Dit is toch nog steeds een mogelijkheid, zeker als er goed overleg is over benodige ruimte lengte snoer etc.... ???

Mvg,

Jeffrey

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
« Reactie #50 Gepost op: 23 September 2011, 10:51:59 »
P@t, de Ronalden en ik gaan morgen de hele dag met Hans buiten spelen, en als ie lief is, mag hij zelfs kroketten bakken voor ons, we zullen hem zeggen dat hij jou op het hart moet drukken dat we alleen maar lief grommen, maar nooit bijten  ;D
Als je niet komt, mis je gewoon heel veel plezier onderling, dat er ook nog iets van een beurs is.... swoit  (y)
Je leert dan ook vanzelf omgaan met de opmerkingen van Ronald H, en ik leer je dan wel hoe je hem het beste terug kan pakken  ;D ;D
Mvg Marty,

Besselspoor

• Offline Offline
  • Team Mitropa - OHMB
« Reactie #51 Gepost op: 23 September 2011, 11:21:10 »
Ik heb begrepen van Leo dat het de VOORKEUR geniet het diorama donderdag in te leveren. Voor mij persoonlijk niet haalbaar en zou dit dus ook vrijdag ochtend willen doen. Dit is toch nog steeds een mogelijkheid, zeker als er goed overleg is over benodige ruimte lengte snoer etc.... ???

Ik meen me te herinneren  dat inleveren op vrijdag óf heel vroeg moest gebeuren, óf dat je het hele t*kke eind moet lopen met het dio onder je arm om er via de publieksingang mee naar binnen te komen.
Maar ik weet niet of de regels wat dat betreft inmiddels veranderd zijn..
RETROBAHN A.G.

Jefftrack

• Offline Offline
  • Dutch Iron Works
    • Diorama Collectief
« Reactie #52 Gepost op: 23 September 2011, 11:35:53 »
Uit Leo's verhaal maak ik op dat je een deelnemers kaart krijgt waarop je ook voor beurs toegang hebt tot de vloer. Het zou mijn inziens dus mogelijk zijn het diorama vrijdag morgen te brengen indien je ervoor zorg draagt dat het geheel op tijd staat....

Jeffrey

P@tje

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: 23 September 2011, 11:41:04 »
Hoi Marty,

Ergens werd hier "de poedel" al eens aangehaald, nu "het grommen"... Laat ik nu eens in die sferen blijven én dan vervolgens zeggen, dat als mijn hond een groepje poedels tegen komt, die tegen hem grommen, dat dan de reactie van mijn hond zal zijn, dat ie (toe-)bijt. ("Lief" grommen begrijpt ie niet  ;))

----------------

Én Hans (Duizendpoot), als jij de kroketten "mag" bakken, dan bak ze maar eens extra heet voor die jongens én als je ze dan buiten laat spelen, hou ze aan de lijn!  ;D ;)

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
« Reactie #54 Gepost op: 23 September 2011, 13:17:47 »
Op donderdag inleveren heeft zoveel voordelen, vrijdag alleen maar nadelen, voor de organisatie dan
Donderdags wordt de stand opgebouwd en ingericht.
Hierbij wordt alles zoveel als mogelijk afgestemd op elkaar zodat het lekker smoelt, maar belangrijker dat aan de ene kant niet iedereen op elkaars lip zit, en de andere kant gapende gaten.
Vooraf plannen op de kubike centimeter plannen en autocads met wie waar zit, heeft geen enkele zin, weet ik uit ervaring  :)
Dondedag heb je daar zat tijd voor om dat te bepalen, schuiven, koffie, overleggen, koffie, schuiven , weer overleggen, met een bak koffie.
Vrijdags moet alles gewoon staan, want om 8 uur gaat de deur al open, en dan heb je gewoon alle tijd nodig om de laatste puntjes te verwerken, want dat anderhalf uur is zo voorbij
Als dan blijkt dat er nog wat dio's tussen gepast moeten worden, wordt het weer haasten ed.
Volgend nadeel, wat al eerder aangehaald is, je kan niet meer met de auto naar binnen, ook niet meer op het terrein, dus vanaf de parking mag je sjouwen.
Ok er is altijd wel hulp, maar als je met je dio je een baan moet wenden in de menigte die voor de deur staat te wachten zodat ze naar de kramen kunnen rennen, (en massaal de benelxspoor stand links laten liggen :) ) , staat ook niet echt proffesioneel, en erg onhandig.
Je kan natuurlijk heel vroeg van huis gaan,maar ja, net die dag een ongeluk op jou snelweg  :)
Organisatorisch dus een hoop extra werk, stress en kans op schade , wat niet nodig is, an de andere kant.... ik snap ook heel goed dat je niet even uit Maastricht heen en weer rijdt  ;D
Mvg Marty,

Jefftrack

• Offline Offline
  • Dutch Iron Works
    • Diorama Collectief
« Reactie #55 Gepost op: 23 September 2011, 13:27:47 »
Marty,

Ik weet niet wat je rol is in de stand van beneluxspoor maar ik kan donderdag gewoonweg niet en als het vrijdag niet mogelijk is hebben we een probleem.

Ik ben zelf meerdere malen standhouder geweest (niet modelspoor gerelateerd) en ik kan een heel eind mee gaan in je verhaal echter ben ik wel van mening dat als je een diorama indeling moet maken je dit wel kan doen zonder dat alle diorama's aanwezig zijn. je weet n.l. alles al...... per plek 100/30/60 en één stopcontact.

mvg,

Jeffrey

Remco.

• Offline Offline
« Reactie #56 Gepost op: 23 September 2011, 13:28:47 »
je weet n.l. alles al

Maar je weet niet welke sfeer het diorama uitstraalt :) En dat is ook belangrijk bij het plaatsen ;)

Gr. Remco.

Jefftrack

• Offline Offline
  • Dutch Iron Works
    • Diorama Collectief
« Reactie #57 Gepost op: 23 September 2011, 13:34:01 »
iedereen kan indien nodig een overzicht foto inleveren.... en als je de bouw draadjes volgt weet je van een groot deel van de deelnemers de sfeer al......

Maar goed ik ben het eens dat niet alle diorama's vrijdag ochtend om 09:00 uur kunnen worden aangeleverd en volgens mij zijn er tot op heden ook maar twee die hebben aangegeven dat ze hun diorama pas vrijdag ochtend kunnen aanleveren en daarom zie ik het probleem eigenlijk niet....

Jeffrey

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
« Reactie #58 Gepost op: 23 September 2011, 13:39:25 »
Citaat
daarom zie ik het probleem eigenlijk niet....

Ik eerlijk gezegd ook niet zo  ;D, problemen zijn er om opgelost worden, maar ik dacht even na voor de organisatie, had ik niet moeten doen.
Mijn rol in het geheel is nihil tot niks ( dus waar bemoei ik me mee  ???) , ik ga alleen wat dagen de boel op stang jagen daar, en wat vertellen over wat voor duffe hobby we hebben, en iedereen vragen,  of ze al internet hebben  ;D
Mvg Marty,

Leo_H

• Offline Offline
    • Eurospoor
« Reactie #59 Gepost op: 23 September 2011, 14:23:57 »
iedereen kan indien nodig een overzicht foto inleveren.... en als je de bouw draadjes volgt weet je van een groot deel van de deelnemers de sfeer al......

Maar goed ik ben het eens dat niet alle diorama's vrijdag ochtend om 09:00 uur kunnen worden aangeleverd en volgens mij zijn er tot op heden ook maar twee die hebben aangegeven dat ze hun diorama pas vrijdag ochtend kunnen aanleveren en daarom zie ik het probleem eigenlijk niet....

Jeffrey

Alle begrip voor bouwers van een diorama, dat staat buiten kijf. Dat je maandenlang bezig bent om iets te bouwen om tentoon te stellen op Eurospoor wordt hoog gewaardeerd. Maar Marty heeft het goed verwoord. Het is beter als de organisatie van Beneluxspoor op vrijdagmorgen niet nog eens diorama's in ontvangst moet nemen.

09.00 uur is 1 uur voordat de beurs opengaat. Iedereen is koortsachtig bezig om de laatste dingen af te maken, soms werkt een modelbaan plotseling niet en ligt de halve club eronder om nog voor openingstijd de baan werkend te krijgen of er valt ergens de stroom uit en moet er zo snel mogelijk een technicus opgetrommeld worden, etc etc.
De bloeddruk en adrenalineniveau stijgt en daarom zei ik, BIJ VOORKEUR, de dio's donderdag afleveren om de organisatie van BENELUXSPOOR niet tot het uiterste te belasten. Marty geeft ook al aan dat als je iets op het laatste moment laat aankomen dat je nog meer risico loopt dat er iets misgaat (files etc). We willen ook graag dat de organisatie van Beneluxspoor volgend jaar ook nog zin heeft om mee te doen....

Naast de dio's hebben ze nog veel meer taken, zoals helpdesk, demonstraties, workshops, etc. Ze staan best wel onder druk en die druk moet niet kunstmatig omhoog... vlak voor een beursopening gieren de zenuwen door je keel, dat weet iedereen die wel eens aan een beurs heeft deelgenomen.

Maar als je niet op donderdag kunt (en misschien anderen ook niet) dan is het beter om de dio naar een distributiepunt te brengen dan op vrijdagmorgen naar de Jaarbeurs is mijn mening. Maar dat moeten we maar aan Johan Vermeij en/of Ronald Koerts overlaten. Die zijn de beslissers in deze. Ik vermoed dat ze nog met verdeelpunten komen.

Je kunt op donderdag met de auto de hal inrijden. Bij de slagboom moet je wel 50 euro borg betalen, maar die krijg je terug als je binnen een uur terug bent. Dit is bedoeld om te voorkomen dat iedereen zijn auto in de hal laat staan hetgeen al snel leidt tot een verkeerschaos. Het is niet de bedoeling dat je op de opbouwdag ook de (niet geopende) beurs gaat bezoeken. Niets zo hinderlijk voor deelnemers als onbekenden achter en voor hun - niet geheel uitgepakte - spulletjes gaan rondscharrelen.

De hallen zijn dezelfde als vorig jaar, dus de Beneluxspoorstands staan in hal 3, maar de diobouwers krijgen uitvoerige uitleg van ons hoe ze het terrein op moeten en welke route er gereden moet worden om bij hal 3 te komen en welke (laad)deuren er dan gebruikt moeten worden. Verget je pas niet want de pas die je van ons krijgt heb je nodig om binnen te komen. Er staat bewaking bij de deuren die niemand zonder pas binnenlaten.

Groetjes,
EUROSPOOR
Leo Hendriksen