Dat klopt hoor, het was de eerste serie NS 3500 (de tweede serie die vernummerd werd naar 3500 waren oorlogslocomotieven die achtergebleven waren).
Maar wat dachten jullie van de NS serie 3801-3805, die zo'n achttal jaren in stroomlijnuitvoering hebben rondgereden?Het enige wat Artitec "hoeft" te doen is een andere kap op de onderbouw van hun 3700'en te plaatsen. En dit model (uitgemonsterd van 1937 tot 1942) kan in meerdere uitvoeringen geleverd worden, bijvoorbeeld bij de 3801 is geen stroomlijnbekleding om de aandrijfwielen, terwijl bij de 3804 het achterste wielstel wel half onder de stroomlijnbekleding valt. En deze modellen kunnen ook in oorlogsuitvoering met wit omrande bufferbalken getoond worden.Gerard
Maar wat dachten jullie van de NS serie 3801-3805, die zo'n achttal jaren in stroomlijnuitvoering hebben rondgereden? Het enige wat Artitec "hoeft" te doen is een andere kap op de onderbouw van hun 3700'en te plaatsen. Gerard
Het wachten was op het aanspoelen van de Potvis. Het is in mijn ogen een leuk probeersel geweest dat door het ontbreken van een gestroomlijnde trein en de tijdsgeest niet echt uit de verf is gekomen.
Gelukkig heb ik N-spoor dus gaat het mij niet aan, maar in mijn ogen zijn de potvissen de meest lelijke loc's die ik ken. Hoe je in een keer van een mooie "form follows function" naar een el cheapo rampvormgeving kan gaan .
Nou, de potvissen/strijkijzers/etc pasten juist uitstekend in de tijdsgeest. Het ontbreken van een stroomlijntrein en het uitbreken van WO II is het niet echt uit de verf gekomen. Ook al leverde de stroomlijn wel een aardige besparing op.Eelco
Moet eens diep de Engelse teksten in duiken, maar volgens mij hadden ze daar uitgezocht bij welke snelheden stroomlijning zin had. Voor zo ver mij bekend haalde de NS die snelheden domweg niet (of nauwelijks en zeker niet over lange afstanden)