Dr was trouwens voor de NISM een 3700 met hiawatha-stijl stroomlijnbekleding ontworpen
Ik dacht in het boek van Henken gelezen te hebben dat een besparing van 10% werd gerealiseerd. Ik zal het straks nog eens nakijken.Maar mooi waren ze inderdaad niet te noemen. Eelco
Een vraag voor de specialisten: Welke NS loc lijkt er het meest op de BR 86 (1’D1’)? Ontworpen voor de goederendienst, maar in praktijk een manusje van alles.
De NIS heeft inderdaad vier aan de 3700 verwante 2C machines bij Werkspoor besteld voor de normaalspoorlijn Semarang - Vorstenlanden. Die machines waren voorzien van een stroomlijn en ingericht voor het stoken van hout. De Duitse inval op 10 mei 1940 zette een streep door deze order.
Ik zal mijzelf geen specialist noemen, maar toch een antwoord op je vraag: Volgens mij is de NS6200 (onderste foto) de enige NS-loc geweest met een 1'D'1 asindeling.In hoeverre die op een BR86 lijkt, moet je zelf maar uitmaken.Grtz,Ton
vergeleken met het gewicht van een hele trein maakt die paar ton voor een stroomlijnbekleding weinig uit... die extra kosten zie je meer bij het onderhoud.
De NISM kon wel een paar ex-Blauwe Brabanders (let op Tomasso.. ) krijgen, maar daar wist men maar al te goed van dat 't probleemlocs waren. Die deal ging dus niet door.Eelco