Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Au bord de la Cèze
door
Schachbrett
Vandaag
om 01:17:39
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 01:05:47
Alternatieven voor de messing lagers van een Fleischmann rondmotor
door
Ferdinand Bogman
08 November 2025, 23:59:36
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
MaraNCS
08 November 2025, 23:51:12
Halte Assel, een nieuw baantje in H0
door
Wim Vink
08 November 2025, 23:46:25
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Wim Vink
08 November 2025, 23:45:15
Alternatieven voor servo's
door
Albert de Heer
08 November 2025, 23:33:44
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
08 November 2025, 23:30:48
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
08 November 2025, 23:25:47
US diorama in H0
door
Dave.......
08 November 2025, 23:25:22
Waar bouw je de lopi V5 sound in een Fleischmann 4178?
door
Quinzeedied
08 November 2025, 23:02:56
Raadplaatje
door
Charles_
08 November 2025, 22:44:33
Digikeijs DR4024 gedeeltelijk defect?
door
Ronald Halma
08 November 2025, 22:44:03
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ
door
Ronald Halma
08 November 2025, 22:37:13
Rondom Charlois
door
Huup
08 November 2025, 22:16:23
3d printen van ns daglichtseinen
door
weslyr
08 November 2025, 21:59:35
Samenstelling “Oriënt Express” museumtrein
door
Dennis1984
08 November 2025, 21:24:40
website Uhlenbrock onbereikbaar
door
Klaas Zondervan
08 November 2025, 21:00:42
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk
door
Huup
08 November 2025, 20:36:20
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5
door
Rob Bennis
08 November 2025, 20:24:31
Minibaan Visserskaai H0
door
Sikko
08 November 2025, 20:16:51
Treinen willen niet meer rijden
door
Klaas Zondervan
08 November 2025, 19:26:56
Lagers vervangen DJH NS 3300
door
orientexpress
08 November 2025, 18:06:52
W.V. Kalender 2026
door
MOVisser
08 November 2025, 18:05:43
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
08 November 2025, 17:49:14
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
Bor de Wolf
08 November 2025, 17:38:42
Alt-Wutachtalbahn 2025
door
Eric v C
08 November 2025, 17:37:14
Opnieuw : schakelrail marklin en spoorwegovergang Viessmann
door
Aartoscar
08 November 2025, 16:54:18
Da's Daz 2
door
Huup
08 November 2025, 14:46:21
Nightjet rijtuigen Zuri-Amsterdam
door
Servé
08 November 2025, 14:41:46
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Rheingold
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Rheingold (gelezen 6269 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12534
Rheingold
«
Gepost op:
18 September 2011, 15:39:39 »
Ik kreeg onderstaand bericht van de FEK-Nachrichten „Der Rheingold-Zug“
Het gaat om dit rijtuig:
Liebe Freunde Rheingoldzuges,
im Besitz des FEK befindet sich der noch einzig existierende Buckelspeisewagen, der gemeinsam mit dem legendären Dome Car den höchstmöglichen Luxus im deutschen Fernverkehr der 60er Jahre repräsentierte. Dieser Wagen fuhr bis 2002 in unserem Verein bei Sonderfahrten mit und erfreute sich größter Beliebtheit. Nach Ablauf der Frist steht er im Depot und der Zahn der Zeit – besonders Rost -hat ihm so zugesetzt, dass ihn nur noch eine aufwendige Restaurierung retten kann. Dem Verein fehlten und fehlen auch heute die geldlichen Mittel, den schönen Wagen wieder herzurichten. Im Jahr 2012 feiern wir wieder ein bemerkenswertes Jubiläum: Vor 50 Jahren, also im Jahr 1962 fuhr der Rheingold wieder mit neuen modernen Wagen, die den für damalige Zeiten höchsten Luxus darstellten. Unser Bestreben ist es, zu diesem Anlass wieder den Rheingoldzug im Verbund mit dem fehlenden Buckel fahren zu lassen. Für die Restaurierung sind mindestens 80,000 Euro notwendig*. Deshalb rufen wir alle Rheingoldfreunde auf, ihrem Herzen einen Ruck zu geben und großzügig zu spenden! Wir planen eine gestaffelte Vorgehensweise bei der Reparatur. Im ersten Schritt wollen wir so weit kommen, dass wir den Wagen wieder in den Zug in Originalfarbe einreihen können. In weiteren Schritten ist dann die Renovierung im Inneren vorgesehen Wenn diese Aktion gelingt, haben wir ein einmaliges vollständiges Ensemble eines der wichtigsten Kulturdenkmäler der deutschen
Eisenbahngeschichte der Nachkriegszeit.
Fragen beantwortet:
Sascha Brettmann; Tel. 02133/ 9 73 98 87; E-Mail: brettmann[a]rheingold-zug.com
Hans Heinrich, Tel. 0221 /88 09 362; E-Mail: heinrich[a]rheingold-zug.com
Freundeskreis Eisenbahn Köln e.V.
Sobat Kras
«
Laatst bewerkt op: 18 September 2011, 15:56:43 door Bob Rodenburg. Reden: email spambestendig gemaakt!!!!
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Rheingold