Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
Prutsert
Vandaag
om 21:12:23
Dat overkomt mij niet.
door
Nullem
Vandaag
om 21:10:00
Raadplaatje
door
Prutsert
Vandaag
om 21:04:37
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
timtrein
Vandaag
om 20:56:28
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen
door
j.ossebaar
Vandaag
om 20:53:32
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
AP3737
Vandaag
om 20:40:50
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 20:34:42
Rheinburg, TP V/VI
door
wob
Vandaag
om 20:33:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
wob
Vandaag
om 20:29:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
wob
Vandaag
om 20:21:40
Acherntal H0. (TP III/TP IV)
door
wob
Vandaag
om 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025
door
Arjen52
Vandaag
om 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan
door
Frank 123
Vandaag
om 20:08:03
Göhrener Viaduct
door
Ronald Halma
Vandaag
om 20:07:52
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels.
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 19:41:58
NS 1700 transfers
door
Olaf
Vandaag
om 19:41:08
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg
door
Eric v C
Vandaag
om 18:42:35
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is
door
RobVille
Vandaag
om 18:32:07
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC
door
VAM65
Vandaag
om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan
door
Stieven76
Vandaag
om 17:24:50
Roco Plan T
door
008200
Vandaag
om 16:56:37
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 16:24:13
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
saskia
Vandaag
om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden
door
Dion
Vandaag
om 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute
door
Dion
Vandaag
om 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing
door
Joz
Vandaag
om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia
door
hervé
Vandaag
om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein
door
spoorzeven
Vandaag
om 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen
door
j.ossebaar
Vandaag
om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR
door
Chiel
Vandaag
om 11:49:12
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Rheingold
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Rheingold (gelezen 6197 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12446
Rheingold
«
Gepost op:
18 September 2011, 15:39:39 »
Ik kreeg onderstaand bericht van de FEK-Nachrichten „Der Rheingold-Zug“
Het gaat om dit rijtuig:
Liebe Freunde Rheingoldzuges,
im Besitz des FEK befindet sich der noch einzig existierende Buckelspeisewagen, der gemeinsam mit dem legendären Dome Car den höchstmöglichen Luxus im deutschen Fernverkehr der 60er Jahre repräsentierte. Dieser Wagen fuhr bis 2002 in unserem Verein bei Sonderfahrten mit und erfreute sich größter Beliebtheit. Nach Ablauf der Frist steht er im Depot und der Zahn der Zeit – besonders Rost -hat ihm so zugesetzt, dass ihn nur noch eine aufwendige Restaurierung retten kann. Dem Verein fehlten und fehlen auch heute die geldlichen Mittel, den schönen Wagen wieder herzurichten. Im Jahr 2012 feiern wir wieder ein bemerkenswertes Jubiläum: Vor 50 Jahren, also im Jahr 1962 fuhr der Rheingold wieder mit neuen modernen Wagen, die den für damalige Zeiten höchsten Luxus darstellten. Unser Bestreben ist es, zu diesem Anlass wieder den Rheingoldzug im Verbund mit dem fehlenden Buckel fahren zu lassen. Für die Restaurierung sind mindestens 80,000 Euro notwendig*. Deshalb rufen wir alle Rheingoldfreunde auf, ihrem Herzen einen Ruck zu geben und großzügig zu spenden! Wir planen eine gestaffelte Vorgehensweise bei der Reparatur. Im ersten Schritt wollen wir so weit kommen, dass wir den Wagen wieder in den Zug in Originalfarbe einreihen können. In weiteren Schritten ist dann die Renovierung im Inneren vorgesehen Wenn diese Aktion gelingt, haben wir ein einmaliges vollständiges Ensemble eines der wichtigsten Kulturdenkmäler der deutschen
Eisenbahngeschichte der Nachkriegszeit.
Fragen beantwortet:
Sascha Brettmann; Tel. 02133/ 9 73 98 87; E-Mail: brettmann[a]rheingold-zug.com
Hans Heinrich, Tel. 0221 /88 09 362; E-Mail: heinrich[a]rheingold-zug.com
Freundeskreis Eisenbahn Köln e.V.
Sobat Kras
«
Laatst bewerkt op: 18 September 2011, 15:56:43 door Bob Rodenburg. Reden: email spambestendig gemaakt!!!!
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Rheingold