Toen reden lijkt mij nog luidruchtigere treinen dan nu en stond ook (bijna) nergens een geluidswand.
Ik vind het altijd machtig mooi dat er eens getoeterd word naar mij of naar ons als gezin als we de treinen staan te zien als ze voorbij razen, lichte blijk van waardering....
maar even toet ofzo zou mij toch niet storen...
Ach, ik heb begrepen dat omwonenden van de cruiseterminal in Rotterdam ook geklaagd hebben over de hoornstoten van de aankomende en vertrekkende cruiseschepen... dat gebeurt in een goed jaar wel 20 maal hoor !
Kortom, we hebben geen flauw idee waar het bericht nou precies over gaat. Maar als machninisten er een aardig bedoelde maar ook zinloze gewoonte van maken om elkaar op dezelfde keerplek even te begroeten, dan kan ik me voorstellen dat omwonenen daar genoeg van krijgen.
En met die klachten gebeurt dan ook verder niks. Die schepen toeteren nog steeds voor zover ik weet.
edit. Het verhaal klopt trouwens. Mijn conclusie over het vervolg ook.http://www.kiesjequeen.nl/Homepage/Nieuws?view=%2FNews%2FDefault%2F2011%2Fseptember%2FCruiseschepen+mogen+toch+toeteren