Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Roco NS500/600/700, Hippelvragen, klein en groot door Spoor010
Vandaag om 18:43:56
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 18:40:57
Piko 2025 door Spoor010
Vandaag om 18:40:30
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 18:36:51
Piko EUROCITY 2969 traxx door the_gold
Vandaag om 18:32:23
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 18:20:44
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 18:18:31
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door Rob Ellerman
Vandaag om 18:16:23
De modeltreinen van Spoorijzer door Keska
Vandaag om 17:58:33
Plaat met klinkerpatroon voor straatspoor door janvanbemmel
Vandaag om 17:30:07
De Zwolsche baan (Emplacement station Zwolle medio jaren 50) door AlbertG
Vandaag om 16:29:19
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 16:11:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 16:04:34
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 16:03:12
Een nieuw begin door bask185
Vandaag om 15:57:01
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:32:25
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 13:18:20
PB models: Wadlopers model 2022, voorbeschouwing + bespreking door PBModels
Vandaag om 13:02:59
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door 1200blauw
Vandaag om 11:58:32
20 jaar BNLS door Met een sik
Vandaag om 11:49:10
NZH A 1001 - 1004 door Rob Ellerman
Vandaag om 10:27:05
Dönsdorfer Bauberichte door Basilicum
Vandaag om 08:50:38
Raadplaatje door Dpc Fo
Vandaag om 08:22:52
Philotrain 3737 rijeigenschappen verbeteren door janw
Vandaag om 01:16:13
keerlusproblemen door astrantia
26 June 2025, 23:32:14
Verschil leveranciers DCC decoders? door Ronald Halma
26 June 2025, 22:17:12
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Reeks77
26 June 2025, 21:39:05
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Hans1963
26 June 2025, 20:46:58
Samenstellingen VAM treinen, 2e type wagen, Takkls580 door Michiel 80
26 June 2025, 19:56:09
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
26 June 2025, 19:28:57
  

Auteur Topic: D407 Rheinexpress 1983  (gelezen 14654 keer)

Re 6/6

  • Offline Offline
  • Berichten: 223
  • Het heden is het verleden van de toekomst
Re:D407 Rheinexpress 1983
« Reactie #30 Gepost op: 10 November 2011, 12:58:10 »
Heel erg gaaf Dirkjan.
Ik heb ze gelijk opgeslagen (y) Ga zo door helemaal super (y)

Groet,

Ron
Bouwen en rijden met wat je leuk vind

Gert1

  • Gast
Re:D407 Rheinexpress 1983
« Reactie #31 Gepost op: 10 November 2011, 14:07:00 »
Is er interesse aan meer van dit soort samenstellingen?

Absoluut! Dit heb je erg mooi gedaan. Helemaal top!   (y)

mvg,
Gert

nederbelg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1452
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
Re:D407 Rheinexpress 1983
« Reactie #32 Gepost op: 10 November 2011, 14:20:43 »
Zeker,

Goed bezig.
en met de jaartallen zit je zeker goed.


dave
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4049
Re:D407 Rheinexpress 1983
« Reactie #33 Gepost op: 10 November 2011, 14:25:04 »
Wie VRMs heeft, ongeacht jaartallen, ik kan deze gebruiken om andere treinen op deze wijze samen te stellen.

dirkjan

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5356
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:D407 Rheinexpress 1983
« Reactie #34 Gepost op: 10 November 2011, 14:29:48 »
Fraai werk hoor! Dit kan een prachtig naslagwerk zijn voor onze toekomstige (model)spoorvrienden die al helemaal niet meer weten wat een VRM is......

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Dennis

  • Gast
Re:D407 Rheinexpress 1983
« Reactie #35 Gepost op: 08 January 2012, 20:18:40 »
Mijn samenstelling is nu als volgt;
Bm    SBB    LS47220
Bm    SBB    LS47220
Bm     SBB    LS47216
Am     SBB    LS47216
Bm     DB      Roco 44746
Bm     DB      Roco 44746 (ander bedrijfs nummer als bovenstaand model)
BDms  DB      ADE B-3003
BKDM NS      Artitec 2015601 (Als ik ooit een LS ICR BKD vindt wordt deze vervangen)


Hij is iets gewijzigd,als het goed is is hij nu goed (y)

Grtn,
Dennis

E94

  • Offline Offline
  • Berichten: 63
Re:D407 Rheinexpress 1983
« Reactie #36 Gepost op: 20 January 2013, 14:12:08 »
In het boek Het grensbaanvak Venlo-Kaldenkirchen staan 2 foto's van de Rhein Expres. Op blz. 44 staat een foto met de samenstelling uit de winterdienst 1982/83, waarbij de ICR BKD achterblijft te Venlo.
Op blz. 25 staat een prachtige plaat van de Rhein Expres uit de zomerdienst van 1979 (toen reed de trein nog naar Innsbruck) met als restauratierijtuig een Schürzenwagen. Op de website "Bundesbahnzeit" http://www.bundesbahnzeit.de/page.php?id=E10.1%20-%20DIE%20Schnellzuglok (scrollen naar foto 21) staat ook een foto van de Rhein Expres (winterdienst 1975/76) met een Schürzenwagen als restauratierijtuig.
Nu mijn vraag: heeft iemand foto's van de Rhein Expres (en meer specifiek het restauratierijtuig) uit 1977/78? 
mvg, Heinz

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2209
  • Bruggen-IG:
Re:D407 Rheinexpress 1983
« Reactie #37 Gepost op: 31 March 2013, 22:11:46 »
Ik heb ook een vraag over die restauratiewagen aan de kenners hier, met name Dirk Jan. Ik heb onlangs een geel-blauw ex-Apfelpfeil NS restauratierijtuig als verbouwd door Mispoes gekocht. Niet het buffetrijtuig dus, maar die met de lampjes op de tafels. Erg mooi ding.
Mijn eigen belangrijkste herinnering aan deze rijtuigen is dat ik ze een aantal keer medio jaren '80 aan het begin van de avond in Eindhoven zag doorkomen. Sta je als gewone reiziger op het perron naast die jaloersmakende tafels met lichtjes, etc. Ik probeer nu met spoorboekjes uit die tijd te reconstrueren welke trein dat geweest kan zijn, maar ik kom er slecht uit. Als ik de gelegenheden reconstrueer, zou het ca. 19:30 moeten zijn geweest, in de periode 1983-1987. In mijn herinnering waren het treinen richting Rotterdam, maar het kan ook richting Venlo of Maastricht zijn geweest. Geen van deze rijrichtingen geeft echter een duidelijke resultaat. Het dichtst in de buurt komt de Rhein Express, onderwerp van dit draadje. Ik vind dan bv. de Rhein Express die in de dienstregeling '84-85 om 20:28 uit Eindhoven richting Dordrecht vertrok. Maar dat is een uur later dan met mijn herinnering verenigbaar is (we waren op weg naar een concert dat altijd om 20:15 begon). In de andere richting vind ik om 21:24 een Brittannia express richting Venlo. Als die te laat was, zou ik die na afloop op de terugweg gezien kunnen hebben, maar ook dat is niet wat ik me herinner wat betreft die restauratiewagens.
In het spoorboekje '85-86 vind ik wel een IC 414 Koeln-Hoek van Holland die om 20:05 in Eindhoven stopt, met de aantekening Rhein Express. Dat zou qua tijdstip krap kunnen. Had die zo'n restauratiewagen?

Iemand een ander idee in welke trein die restauratiewagens door Eindhoven kwamen rond die tijd in die periode? Misschien toch een reisbureautrein?
« Laatst bewerkt op: 31 March 2013, 23:13:52 door janw »

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4049
Re:D407 Rheinexpress 1983
« Reactie #38 Gepost op: 31 March 2013, 22:45:07 »
Dat was dan inderdaad een vakantietrein, met (vanuit Den Bosch) of zonder (uit Den Haag) autotransporters. De tijden weet ik niet, aangezien ik van die treinen geen dienstregelingen heb.

dirkjan

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Online Online
  • Berichten: 8976
  • Hengelooo 1:160
Re:D407 Rheinexpress 1983
« Reactie #39 Gepost op: 31 March 2013, 22:57:14 »
Op 10 augustus 1984 heb ik een vakantietrein opgewacht bij Susteren zo rond de klok van vijf. Volgens omloop zou (alleen op vrijdag) een 1500 die trein moeten aanvoeren die daarna voor onderhoud de lijnwerkplaats Mt indook. De omloop klopte wat dat betreft want de 1502 stond er voor. In de trein o.a. het geel/blauwe restauratierijtuig. De gemaakte foto zwerft ergens rond op het forum.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2209
  • Bruggen-IG:
Re:D407 Rheinexpress 1983
« Reactie #40 Gepost op: 31 March 2013, 23:20:30 »
OK, dank beiden!
Die foto van Mispoes is deze:


Nuttige foto. Voor de trein die ik bedoel lijkt het wel wat vroeg. Weet iemand welke trein dit was?

Klopt het dat ik hier achter de loc een eerst een slaaprijtuig type MU zie en dan een T2S?
« Laatst bewerkt op: 31 March 2013, 23:24:56 door janw »

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Online Online
  • Berichten: 8976
  • Hengelooo 1:160
Re:D407 Rheinexpress 1983
« Reactie #41 Gepost op: 01 April 2013, 13:53:23 »
Een buitenlandspoorboekje van die tijd heb ik niet, wel één uit 1988 en als de tijden overeenkomen zou het om de Costa Expres (9271) kunnen gaan die om 16.50* uur te Mt aankomt en van Ht naar Narbonne gaat.

T2S dacht ik niet, het lijkt namelijk dat het tweede rijtuig schortplaten heeft...


*± 16.30 uur doorkomst Susteren
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Gert1

  • Gast
Re:D407 Rheinexpress 1983
« Reactie #42 Gepost op: 01 April 2013, 14:07:56 »
WLABmh misschien?

Mvg,
Gert

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4049
Re:D407 Rheinexpress 1983
« Reactie #43 Gepost op: 01 April 2013, 20:42:34 »
Een wat? Het lijken me ook twee MU's, met beide kanten zichtbaar dus. Erachter een WR van de NS. Als Dat de Costa Express is, caddie in ieder geval een aantal Less (autotransporters van de SNCF) erachter hangen.

dirkjan

Gert1

  • Gast
Re:D407 Rheinexpress 1983
« Reactie #44 Gepost op: 01 April 2013, 21:09:43 »
Een WLABmh. Is toch gewoon een gebruikelijke aanduiding?

mvg,
Gert