Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Martijn193
Vandaag om 20:06:38
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 20:05:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door 741230
Vandaag om 20:04:49
lampjes in huizen willekeurig schakelen door RobVille
Vandaag om 19:54:00
NS 1700 transfers door Rick
Vandaag om 19:51:29
Overstap naar HTM door GerardvV
Vandaag om 19:50:12
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door spoorfreak
Vandaag om 19:48:41
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Falcon10
Vandaag om 19:27:33
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025 door MOVisser
Vandaag om 18:59:34
Sfeer op je modelbaan door Frank 123
Vandaag om 18:45:06
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door Rob Hagg
Vandaag om 18:40:47
Raadplaatje door Eric B
Vandaag om 18:32:51
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 18:18:39
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 18:13:14
Br 38 Piko Superen. door Silvolde
Vandaag om 17:32:46
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 17:32:02
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door marco
Vandaag om 17:15:33
Da's Daz 2 door BartvD
Vandaag om 17:06:02
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 17:00:00
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
Vandaag om 16:07:49
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 15:38:11
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door tothebeach
Vandaag om 15:29:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:40:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:28:28
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald" door Hans Reints
Vandaag om 14:10:16
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Hans Grasmaijer
Vandaag om 14:06:48
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 13:24:11
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 12:07:17
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 11:46:46
Verlichting feller, Roco zimo door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:46:21
  

Auteur Topic: Levensduurverlenging mat 64  (gelezen 5538 keer)

manuelspot

  • Gast
Levensduurverlenging mat 64
« Gepost op: 11 March 2007, 19:02:50 »
Een groot aantal mat 64's krijgen een levensduurverlenging inverband met het grote matrieel te kort.
Vandaag zag ik één van de eerste mat 64 die al onder handen is genomen. het gaat om de 443.
het ziet er weer fraai uit zo die mat 64. Ik blijf het een bijzonder treinstel vinden.
http://www.manuelspot.nl/manuelspot_bestanden/Page776.htm
Dus we zullen voorlopig nog steeds mooie oude treinstellen rond zien rijden door Nederland ;D

Manuel

Teun van Lierop

  • Offline Offline
  • Berichten: 357
Re: Levensduurverlenging mat 64
« Reactie #1 Gepost op: 12 March 2007, 19:32:17 »
Berichtje uit de 'Rail Magazine'.

Plan V
De Plan V's van de serie 441-483 worden grondig gerenoveerd. Naast een complete schilderbeurt wordt een belangrijk deel van de bedrading vervangen. Al met al kunnen deze treinstellen hun carriere met een aantal jaren verlengen.

Bron: Rail magazine 241

Inderdaad een fris treinstel na zo'n schildersbeurt.

Gr,

Teun.

Stijn de Vreede

  • In de videowereld
  • Offline Offline
  • Berichten: 794
Re: Levensduurverlenging mat 64
« Reactie #2 Gepost op: 12 March 2007, 20:28:42 »
Dacht ik eindelijk de sloper om een bank uit een vtje te kunnen vragen...
Nog een paar jaartjes wachten... :)

KNed

  • Offline Offline
  • Berichten: 3367
    • nederlof.net
Re: Levensduurverlenging mat 64
« Reactie #3 Gepost op: 12 March 2007, 20:31:33 »
Op de pagina van Manuel staan anders ook zat foto's van sloopstellen. Zo'n bank moet dan wel ergens te vinden zijn!

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch[/u

Teun van Lierop

  • Offline Offline
  • Berichten: 357
Re: Levensduurverlenging mat 64
« Reactie #4 Gepost op: 12 March 2007, 20:47:55 »
Mag je die dan zo een mee nemen, een bank. Want zoja, zou toch ook wel de machinistenstoel mee te krijgen zijn. ;D
Zou wel mooi zijn in ieder geval.

Gr,

Teun.

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3142
  • NL/NS vanaf 1945
Re: Levensduurverlenging mat 64
« Reactie #5 Gepost op: 12 March 2007, 20:53:29 »
Worden de 800 en 900 serie ook grondig gerenoveerd ? en een nieuw laagje verf ?

Want die plan Vs zien er tegenwoordig behoorlijk slecht uit vooral de neuzen vol postzegels en krassen graffiti ramen vol scheuren  ;)

goedzo NS opknappen die oudjes hopelijk nooit Lightrail bij de NS
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: Levensduurverlenging mat 64
« Reactie #6 Gepost op: 12 March 2007, 22:59:44 »
Mag je die dan zo een mee nemen, een bank. Want zoja, zou toch ook wel de machinistenstoel mee te krijgen zijn. ;D
Zou wel mooi zijn in ieder geval.

Gr,

Teun.

Geloof je nog in sinterklaas?
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: Levensduurverlenging mat 64
« Reactie #7 Gepost op: 13 March 2007, 08:48:41 »
Worden de 800 en 900 serie ook grondig gerenoveerd ? en een nieuw laagje verf ?
HOV railnieuws schrijft hier over het volgende;
De revisie van Plan V4 – V6 is momenteel in volle gang, maar duidelijk is inmiddels dat de treinstellen van V7 en hoger
eveneens een levensduurverlengende revisie zullen moeten ondergaan indien NSR ze de komende jaren wil kunnen blijven
gebruiken. Dat is niet verwonderlijk, want begin jaren negentig ging hoofdwerkplaats Haarlem na een korte onderbreking direct
door met de grote revisies aan 800-en nadat de 441-ers behandeld waren.

Groetjes Michiel

Ps; het maart nummer is nu te downloaden op www.hov-rn.nl
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Florisw

  • Offline Offline
  • Berichten: 121
Re: Levensduurverlenging mat 64
« Reactie #8 Gepost op: 13 March 2007, 11:14:28 »
Naar mijn weten zijn de Plan T als eerstvolgende aan de beurt.

Van binnen zijn de gereviseerde >441 serie te herkennen aan de nieuwe ronde tafeltjes, die inmiddels ook in de latere 900-serie te zien zijn en (zelfde model als in de Plan T maar dan donkerblauw)


johnny-VIRM

  • Offline Offline
  • Berichten: 522
Re: Levensduurverlenging mat 64
« Reactie #9 Gepost op: 13 March 2007, 13:57:14 »
grondige beurt niet dus, het is zelfs een kleinere beurt als een R beurt, het enige is dat de bedrading geperst word maar meer ook niet en tot nu toe is er geeneen geweest die daar problemen mee had, het is gewoon een beurtje omdat ze tegen de A-status aanliepen en echt het hoogst noodzakelijke word gedaan, alleen aan de buitenkant zouden er zoveel postzegels opkomen dat men beter helemaal kan spuiten over de oude verflaag, meer niet.

Julius

  • Offline Offline
  • Berichten: 638
Re: Levensduurverlenging mat 64
« Reactie #10 Gepost op: 15 March 2007, 18:49:25 »
echt het hoogst noodzakelijke word gedaan
Zo'n noodbeurtje voor enkele jaren was eerst het plan, maar uiteindelijk is dat naar mijn idee nogal bijgedraaid; berichten op OVL waarin wordt gesproken over een volwaardige revisie bevestigen dat ook. Het verschijningsbeeld van de stellen laat dat ook wel erg duidelijk zien. Vanmiddag zat ik in het bedoelde stel 443 en het ding is niet alleen geheel opnieuw gespoten, maar ook (nagenoeg?) geheel voorzien van nieuwe ramen. Zeker dat laatste valt gezien de verschijning van veel ander materieel niet bepaald in de categorie hoogst noodzakelijk...de vorig jaar gereviseerde stellen uit de hoge 900-nummering hebben dat niet eens gekregen.

Groet, Julius

johnny-VIRM

  • Offline Offline
  • Berichten: 522
Re: Levensduurverlenging mat 64
« Reactie #11 Gepost op: 17 March 2007, 20:03:07 »
 ;) ach werk er zelf per ongeluk af en toe aan, dus zal ik het niet weten, kijk verf en raampjes zegt niets, pneumatisch blijft meerendeel zitten op basis van een H1 beurt.

Julius

  • Offline Offline
  • Berichten: 638
Re: Levensduurverlenging mat 64
« Reactie #12 Gepost op: 17 March 2007, 20:11:18 »
Plaatsen van nieuwe raampjes zegt natuurlijk niks over het technische aspect van een revisie, maar dan mogen we wel spreken van een opvallende ommezwaai ten opzichte van eerdere revisieprojecten bij Mat '64. :) Dingen moeten naar ik begreep voorlopig ook nog wel even mee...

Robbert

  • Offline Offline
  • Berichten: 1472
Re: Levensduurverlenging mat 64
« Reactie #13 Gepost op: 17 March 2007, 20:25:53 »
Manuel,

Ik heb wel wat om mij heen gehoord over het opknappen van de Mat 64. Dus ik ben gisteren weer even wezen spotten. En met resultaat een nieuwe frisse Mat 64 gespot. Het verschil kun je goed zien tussen de kop en het Koppelingsplaatje. De bovenste foto op jouw site vind ik persoonlijk niet zo duidelijk. Als je deze foto wil gebruiken hoor ik het wel.

Foto Mat 64 Gouda Goverwelle

Groetjes,

Robbert

IPIO'er

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • "Multi Level" Nederlands Modelbaan in Spoor-N
Re: Levensduurverlenging mat 64
« Reactie #14 Gepost op: 17 March 2007, 20:31:14 »
Hallo Johnny,

Had je ook niet gedacht, dat je weer aan Plan-V moet knutselen
om hem weer een gereed te maken voor de A-status.

Groetjes Marc de Ipio'er
Een Nederlandse Baan in N, drie etage's langs de wanden van de zolder van 7mtr. bij 3mtr., verbonden d.m.v. een helix.