Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7 door Sven
Vandaag om 14:38:52
Blokkendoos BD 9151 probleem (motor) door henk
Vandaag om 14:35:50
Baan in Los Angeles door SvenW
Vandaag om 14:35:13
bouwtekening amsterdamse tram door Sven
Vandaag om 14:31:34
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door spoorzeven
Vandaag om 13:57:58
Slugs & Andere Rariteiten door RetroJack
Vandaag om 13:20:27
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door RhB-Mikey
Vandaag om 13:11:49
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door RhB-Mikey
Vandaag om 13:02:21
Messing en Profirails door elkaar gebruikt, oa op klimspiraal. door Klaas Zondervan
Vandaag om 12:54:17
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 12:34:25
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:33:42
Rondom Charlois door Huup
Vandaag om 12:33:30
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:24:39
Alternatieven voor servo's door bask185
Vandaag om 12:01:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 11:53:10
Smalspoor in gebruik bij Friese landaanwinning door Reinout van Rees
Vandaag om 11:03:08
VERPLAATST: Arbeidsongevallen (was: smalspoor in gebruik bij Friese landaanwinning) door Reinout van Rees
Vandaag om 11:00:34
Eindstation Daarhuizen door VulcanRaven
Vandaag om 10:55:42
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Jelmer
Vandaag om 10:24:52
Frans loodsje et cetera door Met een sik
Vandaag om 10:17:30
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Eric B
Vandaag om 09:51:49
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 09:39:10
Layne, Somewhere South. door mass am see
Vandaag om 08:54:29
Pimpen Rivarossi DD-AR door Roelof R
Vandaag om 08:33:26
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 08:12:53
Modeltrein Express Slps II, afval container draagwagens. VAM, Essent door Eric B
Vandaag om 07:24:14
29 november verkoop MSV door Rick
Vandaag om 07:19:37
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
10 November 2025, 23:11:08
Zelfgemaakt BiDiB modules door AP3737
10 November 2025, 23:10:38
Hoe een schaduwstation automatiseren door Dirk
10 November 2025, 22:32:29
  

Auteur Topic: Railpro V100 van Brawa  (gelezen 18366 keer)

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re:Railpro V100 van Brawa
« Reactie #75 Gepost op: 01 September 2011, 17:00:34 »
ik vind dat dit soort dingen wel vaker mogen gebeuren. Nu ook meteen maar met terugwerkende kracht een naad in de neus van alle hondekoppen zagen. En een blokje op de zijkant van alle 1700'en plakken.

Gert1

  • Gast
Re:Railpro V100 van Brawa
« Reactie #76 Gepost op: 01 September 2011, 18:42:34 »
En alle Plan V's en Sprinters moeten zo'n 15% in de lengte in elkaar worden gedrukt.   ;)

mvg,
Gert

Romar

  • Offline Offline
  • Berichten: 3837
    • Driehuizen in 1:87
Re:Railpro V100 van Brawa
« Reactie #77 Gepost op: 01 September 2011, 18:48:33 »
Plan v's kun je nog wel even mee wachten, daar heeft Roco als het goed is een oplossing voor.
De sprinter, ach kwestie van tijd, als de blaadjes weer van de bomen vallen en de stootjukken snel dichterbij komen... ;D
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3270
Re:Railpro V100 van Brawa
« Reactie #78 Gepost op: 01 September 2011, 18:49:55 »
Ze hebben toch al eens een 1300 aangepast aan de 4-assige Piko-versie.



Huub

Slipband

  • Offline Offline
  • Berichten: 426
Re:Railpro V100 van Brawa
« Reactie #79 Gepost op: 01 September 2011, 19:50:12 »
Hoi

Ik heb nog nooit zoiets lachwekkends meegemaakt.

Een bedrijf (railpro) dat zijn huisstijl aanpast omdat ze fout gecommuniceerd hebben met een modelspoorfabrikant.

Mijn !! PERSOONLIJK !! idee is dat railpro ze van brawa op de lazer gekregen heeft omdat ze het foute RALnummer hebben doorgegeven. En aangezien de V100 toch maar een depotlok is mag deze nu een afwijkende kleur krijgen.

Overigens zitten bij brawa ook een stel slaapkoppen. Iedereen ziet toch gelijk dat het grijs niet klopt?

Let wel, dit is dus hoe ik de zaak zie en hoeft dus niet comform de werkelijkheid te zijn.

Het vreemde aan de zaak is namelijk dat er pas na een paar weken, en een hoop kritiek iets van een 'persbericht' uitkomt.

Bart
Duits epoche IV 1980-1990.
Mijn photobucket: http://s1289.photobucket.com/albums/b519/ferdifer/

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re:Railpro V100 van Brawa
« Reactie #80 Gepost op: 01 September 2011, 20:53:10 »
Winkels hebben de dag na het uitkomen van de lok deze info al gekregen na een belletje naar Brawa.
Maar gelukkig zijn die winkels zo netjes geweest het aan Brawa of mensen die voor Brawa werken over te laten om met het nieuws naar buiten te komen.

Zoals Jan Barnier al aangeeft, hij was op vakantie, en kreeg te laat mee dat de discussie hier werd gevoerd.
Ik weet zeker dat ie dan gelijk had gereageerd.
« Laatst bewerkt op: 01 September 2011, 20:54:49 door Chris van Diesen »

Ferry As

  • Spoor 1
  • Offline Offline
  • Berichten: 1771
  • **
Re:Railpro V100 van Brawa
« Reactie #81 Gepost op: 01 September 2011, 21:14:44 »
Dat denk ik ook. Ik weet na een gesprek met Jan dat hij een voortrekkersrol heeft gespeeld in het uitbrengen van deze loc.
Ik heb dan ook geen enkele twijfel over de gegeven verklaring.

Het is jammer dat de discussie over de kleuren blijkbaar onterecht was en dat Brawa onterecht in een bepaald daglicht is gezet, temeer dat we van Brawa niet zoveel NL materieel zien.
Echter, door gebrek aan de juiste informatie en de foto's van het origineel en de Brawa versie, niet geheel onbegrijpelijk dat dit is gebeurd. Ikzelf heb hier ook een rol in gespeeld met uitlatingen  :-X
Denk ook dat dit voorval de eerste keer is dat een model loc een "nieuwer" jasje heeft dan zijn echte voorbeeld  ;D
Of de keuze van Railpro om de draaistellen ook lichtgrijs te maken een goede is, zal moeten blijken.....

Ik hoop dat Brawa niet meteen "genezen" is van het uitbrengen van NL spul...

Gr.

Ferry

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 796
Re:Railpro V100 van Brawa
« Reactie #82 Gepost op: 01 September 2011, 23:14:32 »
Ik zie het probleem niet zo.
ROCO en Marklin hebben ook een aantal 1 : 1 modellen in Duitsland, en een 1600 bij de Belgen van een aangepast kleurnschema laten voorzien.

Groeten, Alexander

Quicksilver

  • Offline Offline
  • Berichten: 51
  • Spoort niet en rijdt tijdperk I
Re:Railpro V100 van Brawa
« Reactie #83 Gepost op: 01 September 2011, 23:21:55 »
Jan Barnier heeft inderdaad een voortrekkersrol gehad. En hij heeft daardoor ook inzicht in de correspondentie tussen RailPro en Brawa. Zijn verklaring is dus uit de eerste hand. RailPro wilde graag meewerken aan een model van hun V100 mits dit model in de juiste huisstijl zou zijn. Brawa heeft zich netjes aan de afspraak gehouden, wetende dat het origineel ergens in de nabije toekomst wordt aangepast aan die juiste huisstijl.

Toen ik deze week bij MCH was verzuchtte Jan zich dat het wellicht beter was geweest om de eerste oplage van de RailPro loc van Brawa in de huidige, niet correcte, kleuren uit te brengen en de volgende oplage in de door RailPro opgegeven kleuren op de markt te brengen. Tegen die tijd zou het voorbeeld ook aangepakt moeten zijn. Maar goed, dat is niet gebeurd. Het gevolg is duidelijk...

Lokpaint

  • Gast
Re:Railpro V100 van Brawa
« Reactie #84 Gepost op: 01 September 2011, 23:56:08 »
Hoi

En toch vind ik het nog steeds een uiterst vreemd verhaal.

Waarom wordt in dit artikel dan met geen woord gerept over het grijs, maar wel over een klein blauw biesje?

http://mchminiatuurnieuws.punt.nl/?id=495185&r=1&tbl_archief=0&

of hier??

http://www.flickr.com/photos/janbarnier/5292361397/in/set-72157625549650527/

Bart

« Laatst bewerkt op: 01 September 2011, 23:58:04 door Lokpaint »

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re:Railpro V100 van Brawa
« Reactie #85 Gepost op: 01 September 2011, 23:59:31 »
Dat is een artikel van 3 maart 2011.
Een maand eerder op Neurenberg is aan de winkeliers via een foto gevraagd of er interesse was. Dus ook toen was het slechts een plan.
Toen bestond het idee alleen nog maar op papier.
Ral nummers waren nog niet eens aan de orde.
Dat is dus allemaal pas aan de orde gekomen na dat artikel van 3 maart 2011.

Maar goed, ik ga er verder niet meer op door.
Voor wie het gewoon niet wil geloven of er een andere mening op na houd. Prima.
Ieder zijn feestje  8)
Ik lig er niet wakker van.  ;D
« Laatst bewerkt op: 02 September 2011, 00:03:28 door Chris van Diesen »

Lokpaint

  • Gast
Re:Railpro V100 van Brawa
« Reactie #86 Gepost op: 02 September 2011, 00:10:49 »
Hoi

Volgens mij hebben ze gewoon ergens een typfout, of een leesfoutje gemaakt.

I.p.v RAL7011 is er ergens RAL7001 doorgegeven   :-[ :-[

Fertig  (zonde voor de bezitters van een Piko lok, waarom zitten deze straks met een " oude" huisstijl opgezadeld?)  8)

Bart
« Laatst bewerkt op: 02 September 2011, 00:13:57 door Lokpaint »

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1888
  • Roco Fccpps vriend
Re:Railpro V100 van Brawa
« Reactie #87 Gepost op: 02 September 2011, 00:17:39 »
Ja, en de NS gaat nu eindelijk die geel/grijze TRAXXen kopen die Piko al lang geleden heeft uitgebracht  ;D
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Struktonice

  • Offline Offline
  • Berichten: 19
    • Flickr
Re:Railpro V100 van Brawa
« Reactie #88 Gepost op: 02 September 2011, 00:20:46 »
Zelf ben ik nog steeds blij met de aankoop van deze lok met prachtig geluid (y)
Ook al was de kleur niet goed geweest dan had ik hem toch voor geen goud op mijn Westhaven-modelbaan willen missen. Iedereen heeft het recht zijn eigen criteria te bepalen, voor mij is dat wanneer ik ruim €300,00 moet betalen voor een IRM die niet zonder de nodige aanpassingen over C-rails kan rijden, je door het rijtuig heen het embleem aan de andere kant zien zitten en er geen verdiepingsvloer aanwezig is. Dat is mij een (spoor)brug te ver.  :-\
Ik hoop dat Brawa zich niet laat ontmoedigen. Als niemand meer wat koopt dan is er straks niets meer, hoewel ik van mening ben dat er de laatste tijd teveel in een korte tijd op de markt wordt gebracht.  ::) Voor kopers en handelaren is het haast niet meer op te brengen :'(
« Laatst bewerkt op: 02 September 2011, 00:22:25 door Struktonice »
Met vriendelijke groet,

Mario

Youtube: http://www.youtube.com/user/hoogm05

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4945
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re:Railpro V100 van Brawa
« Reactie #89 Gepost op: 02 September 2011, 09:47:26 »
Hoi

Ik heb nog nooit zoiets lachwekkends meegemaakt.

Een bedrijf (railpro) dat zijn huisstijl aanpast omdat ze fout gecommuniceerd hebben met een modelspoorfabrikant.

Mijn !! PERSOONLIJK !! idee is dat railpro ze van brawa op de lazer gekregen heeft omdat ze het foute RALnummer hebben doorgegeven. En aangezien de V100 toch maar een depotlok is mag deze nu een afwijkende kleur krijgen.

Overigens zitten bij brawa ook een stel slaapkoppen. Iedereen ziet toch gelijk dat het grijs niet klopt?

Let wel, dit is dus hoe ik de zaak zie en hoeft dus niet comform de werkelijkheid te zijn.

Het vreemde aan de zaak is namelijk dat er pas na een paar weken, en een hoop kritiek iets van een 'persbericht' uitkomt.

Bart

Volledig mee eens, Foute kleur gebruikt, grootste deel van de afnemers denkt af te gaan zien van de koop en handelaren krijgen buikpijn door de onverkoopbare locs in het magazijn......

Als de loc nu alsnog geschilderd gaat worden kan ik eindelijk begrijpen waarom die firma in Crailo zulke woekerprijzen vraagt voor zijn producten  :P