Daar kon je op wachten, nu is een deel van de route bekend en gaan we mutsen over de zonnestand. Bij het NS-150 team zeiden we al: doe niets voor hobbyisten, want ze nemen van je ideeën en plannen slechts kennis met het enkele doel, de vermeende zwakke punten aan de hand van hun (schijn)kennis aan te wijzen.
Ik zou me meer zorgen maken over hoe die Sinterklaasroute in Amersfoort feitelijk loopt, want mensen die eerst naar Houten gaan en dan naar Amersfoort willen, zouden wel eens hopeloos vast kunnen komen te zitten als ze Amersfoort binnen proberen te rijden... Als je pech hebt mis je dan net de hele line up!mvg,Gert
Daar kon je op wachten, nu is een deel van de route bekend en gaan we mutsen over de zonnestand. Bij het NS-150 team zeiden we al: doe niets voor hobbyisten, want ze nemen van je ideeën en plannen slechts kennis met het enkele doel, de vermeende zwakke punten aan de hand van hun (schijn)kennis aan te wijzen. Er is in 22 jaar niet veel bereikt (vrij naar de hit over de vogels boven Oost Berlijn).
Nee, waarom zou je ook denken aan de wensen van je klanten, nietwaar?Nou is het wel duidelijk waarom in 1991 een NVBS-rit met de 18 201 exact verkeerd om moest rijden voor wat "vermeende" eigen belangen van NS. Wat dat laatste betreft is er inderdaad verrekte weinig bereikt in 20 jaar...
Maar expres verkeerd om rijden voor de fotografen, terwijl de trein toch volgeboekt zit, vind ik heel erg sneu.
Nu is die rit meer dan volgeboekt, waarom mogen anderen er langs de lijn ook niet van genieten?Ik heb zelf lang genoeg in het museale wereldje gezeten om te weten hoe het daar werkt. Ook overbrengingsritjes worden vooral niet gemeld, want stel je voor dat iemand ergens een leuk plaatje van mag maken. Wat een leuke hobby hebben we toch met zijn allen.En ja, ik weet ook dondersgoed dat er veel beperkingen zijn om nog iets fatsoenlijks te organiseren in dit land. Maar expres verkeerd om rijden voor de fotografen, terwijl de trein toch volgeboekt zit, vind ik heel erg sneu. Maar ja, dat is al jaren zo en dat zal helaas ook niet veranderen. Jeroen
Kom nou Illya, de "klanten" zijn hier de betalende reizigers, niet de fotografen langs de lijn. En bovendien weet je donders goed dater allerlei beperkingenzijn bij het vaststellen van de route.
Erg scheutig is de NVBS niet met tijden. Er ontbreken diverse delen van de rit en om te weten, dat er in Woerden en Gouda niet wordt gestopt, moet je rijtijden kunnen beoordelen. Ik vind het geen drama, dat ik niet mee kan en dus maar weinig kan zien, maar zo weinig .....