Ja, een moderne 'Marklin' lok met een decoder kan op iedere digitale baan rijden vooropgesteld dat A) ofwel de ingebouwde decoder het protocol begrijpt (omdat het MFX of een ander Marklin protocol is of omdat de decoder multiprotocol is en ook DCC begrijpt), of B) omdat de gebruikte centrale (bijvoorbeeld standaard DCC) ook het benodigde Marklin protocol voor deze specifieke lok kan uitsturen, zoals bijvoorbeeld de Intellibox dat kan voor (ouderwetse) Motorola decoders.
Hallo HenkHet gaat hem er niet om over drierail maar wel om tweerail en dat kan zowel gelijk als wisselstroom zijn.Nu zie ik in bvb de catalogus van piko dat er verschillende locs zijnmet ofwel gelijkstroom ofwel wisselstroom maar wel 2rail en dat is mijn punt:als die verkoper me zegt dat hij hoofdzakelijk wisselstroom locs verkoopt dan zijn het wel locs voor tweerail.en daar heb ik mijn twijfels over wan t die kan ik toch niet op mijn baan laten lopen.Herman
Uhm, Hans: we hebben toch wissel- en gelijkstroom digitaal?Gaat trouwens over Herman, niet Henk.Maar Herman: Nieuwsgierig als ik ben, welke winkel was het nou?