Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 22:43:56
Raadplaatje door Wouter W
Vandaag om 22:40:47
Station Roodeschool door phdirk
Vandaag om 22:22:26
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door VictorPM
Vandaag om 22:21:37
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door 1200blauw
Vandaag om 21:58:07
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 21:37:24
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 21:15:08
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door Jasperkc
Vandaag om 21:07:10
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Donny95
Vandaag om 20:49:09
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door NS264
Vandaag om 20:33:47
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 20:09:29
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door iarnrod
Vandaag om 19:46:30
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Karben
Vandaag om 18:42:47
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Joz
Vandaag om 18:08:33
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door AP3737
Vandaag om 17:40:08
Chinese prut kabel door BrightonBelle
Vandaag om 17:36:08
schok bij vertrek door saskia
Vandaag om 17:21:53
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door tothebeach
Vandaag om 16:26:30
Bouw Artitec Post T door gtw6016
Vandaag om 16:11:51
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 15:27:30
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 15:26:50
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:47:50
Lokpilot 4 defect door henk
Vandaag om 14:35:50
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Karben
Vandaag om 14:35:34
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door R.C.Grootveld
Vandaag om 14:24:58
Dat overkomt mij niet. door 1200blauw
Vandaag om 14:11:24
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door janvanbemmel
Vandaag om 11:32:40
Yet Another Servo Decoder door Karst Drenth
Vandaag om 10:38:02
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 08:04:48
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
27 July 2025, 23:14:00

Auteur Topic: Opgepast: alcohol controle voor machinisten  (gelezen 7749 keer)

Anoniem

• Gast
Re:Opgepast: alcohol controle voor machinisten
« Reactie #30 Gepost op: 20 July 2011, 10:04:08 »
En hoe wou je dat gaan doen dan?

ruudns

• Offline Offline
« Reactie #31 Gepost op: 20 July 2011, 10:34:23 »
gewoon, die gele stikker van het doosje plukken en op je voorhoofd plakken. Dat snapt de politie best wel  ;D
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

Anoniem

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: 20 July 2011, 10:40:01 »
Oh, dan is het goed, ik was al bang dat JAB van Ree zonder blikken of blozen zijn en onze hele persoonlijke levenssfeer op straat wou gooien door de politie toe te staan allerlei bloed-, speeksel- en weefselproeven af te nemen zonder gegronde verdenking, alleen maar om een paar aanrijdingen met blikschade te voorkomen... maar die sticker op mijn voorhoofd plakken, dat vind ik wel OK ;D.

JAB van Ree

• Offline Offline
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
« Reactie #33 Gepost op: 20 July 2011, 10:44:55 »
Laat ze het om te beginnen na ieder ongeluk maar eens grondig uitzoeken, mogelijk dat mensen daardoor een beetje wakker worden en de risico's gaan inzien... tot nu toe wordt zelfs daar amper tot geen aandacht aan besteed. En hoe het verder beter kan/moet weet ik ook niet precies, maar ik weet wel dat het probleem veel groter is als wat Wesley suggereert.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Anoniem

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: 20 July 2011, 10:49:35 »
Daar gaat het dan ook niet om... waar het om gaat is dat de halve wereld tegenwoordig onder het mom van "veiligheid" met alle liefde zijn hele hebben en houwen aan de overheid overdraagt, ongeacht of dat nu helpt om de samenleving daadwerkelijk veiliger te maken of niet. 100% veiligheid bestaat niet, pech kan niet weg, en om in het nastreven van dat luchtkasteel zomaar elke privacy op te geven, daar heb ik enige problemen mee. Vandaar.

JAB van Ree

• Offline Offline
« Reactie #35 Gepost op: 20 July 2011, 10:54:55 »
Ik ben ook best op mn privacy gesteld, maar waar de politie hardrijders najaagt onder het mom van 'verkeersveiligheid' gebeurt er aan dit soort overtredingen, die evengoed een groot risico kunnen vormen, niets of vrijwel niets. Zo vind ik het idee van een mobiele drugstest, die net als de blaasproef ter plekke door de politie zou kunnen worden afgenomen, in theorie geen verkeerd idee. Alleen schijnt het betrouwbaar uitvoerbaar maken nog een punt te zijn.

Of weiger jij ook altijd te blazen bij controles? Wat je in principe trouwens anoniem doet tot aan het moment dat een overtreding wordt geconstateerd...

Gert1

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: 20 July 2011, 11:00:29 »
Daar gaat het dan ook niet om... waar het om gaat is dat de halve wereld tegenwoordig onder het mom van "veiligheid" met alle liefde zijn hele hebben en houwen aan de overheid overdraagt, ongeacht of dat nu helpt om de samenleving daadwerkelijk veiliger te maken of niet. 100% veiligheid bestaat niet, pech kan niet weg, en om in het nastreven van dat luchtkasteel zomaar elke privacy op te geven, daar heb ik enige problemen mee. Vandaar.

Inderdaad, want kijk maar eens wat er met de gegevens van onze goed georganiseerde burgerlijke stand gebeurde tussen 1940-1945!
Het werd de bezetter wel erg makkelijk gemaakt om gele sterren en bruine driehoeken uit te gaan delen...

mvg,
Gert

JAB van Ree

• Offline Offline
« Reactie #37 Gepost op: 20 July 2011, 11:06:09 »
Sorry maar nu draaf je wel heel erg door Gert...

Je zou er bijvoorbeeld ook aan kunnen denken voor echte risico-gevallen dat de arts via het CBR het rijbewijs tijdelijk (duur van de medicatie) te laten opschorten oid... dat gebeurt nu ook al met mensen die bijvoorbeeld een herseninfarct hebben opgelopen. Die raken (tijdelijk) de rijbevoegdheid kwijt.

Gert1

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: 20 July 2011, 11:13:23 »
Sorry maar nu draaf je wel heel erg door Gert...

Vind je? Ik denk niet dat de nabestaanden van de slachtoffers er ook zo over denken.

Wat betreft die registratie van échte risico-gevallen heb je natuurlijk wel een punt.

mvg,
Gert

Marc tramt

• Offline Offline
« Reactie #39 Gepost op: 20 July 2011, 11:23:13 »
Ah, een originele Godwin

waar het om gaat is dat de halve wereld tegenwoordig onder het mom van "veiligheid" met alle liefde zijn hele hebben en houwen aan de overheid overdraagt

Ik heb eerder de indruk dat de halve wereld vooral wil dat de overheid zich nergens mee bemoeit en vooral geen belemmeringen op legt, tot het moment dat er iets mis gaat. Dan moet er een schuldige gezocht worden en dat blijkt dan al snel de overheid, wegens te weinig toezicht dan wel regelgeving.
Voor veel mensen is het tegenwoordig inderdaad moeilijk te accepteren dat er dingen mis gaan in het leven en dat risico's nooit 0 worden.
No dress rehearsel, this is our life.

Thom

• Offline Offline
« Reactie #40 Gepost op: 20 July 2011, 11:26:01 »
Machinist is ontslagen, wel een erg zware sanctie.
Was een tijdje op non-actief om eens goed na te denken, en de volgende keer eerder weg te gaan bij die barbecue feestjes niet afdoende geweest?
Nouja, zware sanctie... Een Mcn weet simpelweg dat ie die sanctie kan verwachten als ie onder invloed is tijdens werktijd.

En had je dit ook gezegd als die Mcn ipv aangehouden was, een rood sein voorbij gereden was en bijv met zijn VIRM in een flank van een andere VIRM gereden was met een bijhorend aantal slachtoffers erbij?

Nou noem ik wel een extreem voorbeeld, maar het kan wel, en je hebt die verantwoording over die 2x500 reizigers wel altijd...
En als jij daarvoor gekozen hebt, moet je je daar ook naar gedragen...

Anoniem

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: 20 July 2011, 11:27:15 »
Ik vind helemaal niet dat Gert zo erg doordraaft. Natuurlijk was '40-'45 een erg extreem voorbeeld, maar als je de overheid alle gegevens geeft die dergelijke acties mogelijk maakt, kun je alleen nog maar hopen dat de overheid die gegevens niet op enig moment gaat misbruiken... en het verleden heeft ons vaak genoeg geleerd (heus niet alleen in WOII, ik zeg bijvoorbeeld USA PATRIOT Act...) dat die hoop vaak onterecht is. Alleen lijken veel mensen zich dat niet te beseffen, hetgeen gek is omdat het publieksvertrouwen in de overheid de laatste decennia nu juist historisch laag is... je zou verwachten dat mensen dan huiveriger zouden zijn om meer macht aan de overheid te verschaffen.

"Echte risicogevallen" zou in jouw (d.w.z. JAB van Ree's) betoog dus iedereen moeten omvatten die medicijnen met de gele sticker gebruikt? Dat is nogal een vergaande inperking van 's mensen mobiliteit... ik denk niet dat dat rechtvaardig is.

JAB van Ree

• Offline Offline
« Reactie #42 Gepost op: 20 July 2011, 11:32:18 »
Misschien niet alles met het gele stickertje, maar sterke kalmerende middelen, zware hartmedicatie ed zijn wat mij betreft behoorlijke risico-factoren.
En wat beperking van de mobiliteit betreft... dat is nu eenmaal het gevolg van dergelijke medicatie. Je klaagt als je je been breekt en het ding in het gips zit toch ook niet dat het onrechtvaardig is dat je niet mag autorijden? Waarom zou dat voor medicijnen nou anders moeten zijn?
« Laatst bewerkt op: 20 July 2011, 11:40:04 door JAB van Ree »

Jeronimos

• Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
« Reactie #43 Gepost op: 20 July 2011, 11:35:33 »
Kunnen we verder gaan met de discussie over alcoholcontroles?

Want de discussie gaat nu over privacy en hoe de overheid ermee omgaat.

Met betrekking tot die alcoholcontroles: Is het niet altijd zo dat een mens zijn verantwoordelijkheid moet nemen?
En waarom de mens die niet altijd neemt?

Jeroen

Jeroen

Gert1

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: 20 July 2011, 11:38:30 »
Kijk Wesley, wij begrijpen elkaar!

Met zo'n opmerking kun je elke discussie trachten te winnen of te smoren (zelfs als het voorbeeld wel degelijk relevant is):
Ah, een originele Godwin

Verder is het misschien inderdaad wel handig als we weer terugkeren naar de oorspronkelijke discussie.

mvg,
Gert