Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Openen Lima Hondekop door Dick55
Vandaag om 15:30:21
Foamplaten door basjuh1981
Vandaag om 15:28:53
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:17:34
Keerlusmodule Digikeijs DR5013 gaat na willekeurig aantal rondes op kortsluiting door San-Markos
Vandaag om 15:13:49
Het betere bochtenwerk door p-kokkie
Vandaag om 14:43:32
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:33:06
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 14:22:33
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 13:34:22
h0 diorama USA “The Paintshops” door Mudhen
Vandaag om 13:33:01
20 en 21 april MobExpo door bollen neus
Vandaag om 13:32:32
Update: baan in de tropen door Eric v C
Vandaag om 13:29:10
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
Vandaag om 13:29:09
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door bollen neus
Vandaag om 13:27:19
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Mudhen
Vandaag om 13:26:49
Starten met messing kits door Tomasso
Vandaag om 13:11:19
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door basjuh1981
Vandaag om 13:02:22
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door MarkSpoor
Vandaag om 13:01:24
Laag-Baarlo door basjuh1981
Vandaag om 12:59:58
Station Baarn HIJSM door MaraNCS
Vandaag om 12:38:55
Haandrecht materieel door orientexpress
Vandaag om 12:03:03
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:57:48
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Ric
Vandaag om 10:50:20
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 10:12:38
LS Models 2024 door Dennis1984
Vandaag om 10:09:54
Einde Koemo ballast ??? door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:56:39
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door grossraumwagen
Vandaag om 09:29:39
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 07:14:29
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door Corné81
Vandaag om 06:07:34
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 00:44:46
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door NS264
Vandaag om 00:19:08
  

Auteur Topic: Stationspoll railzminiworld  (gelezen 37665 keer)

roco

  • Offline Offline
  • Berichten: 1917
Re:Stationspoll railzminiworld
« Reactie #210 Gepost op: 22 december 2012, 21:53:01 »
Hallo

Ik heb gisteren "mijn" station Harlingen opgehaald bij railzminiworld in Rotterdam . Daar heb ik nog even nagepraat met Hedi over het station . Helaas was Louis er niet .
Lees ook even post 191 . Op de foto's staat het eerste prototype . Hieronder staan de foto's van het verbeterde station Harlingen . Het team had namelijk besloten om aan de hand van de aangeleverde detailfoto's het station opnieuw te ontwerpen . 



links het 1e ontwerp en rechts het 2e ontwerp
Op de rechter foto staat , achter de groene lamp , het 1e ontwerp op de plank en boven de kartonnen doos het interieur voor het station .

morgen meer

gr Jos




prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6519
  • Spaar ze allemaal.
Re:Stationspoll railzminiworld
« Reactie #211 Gepost op: 22 december 2012, 23:29:19 »
Aah, nu gaat mij een lichtje branden; volgens mij heb ik toen ik Harlingen aan het uitteken was van jouw ook foto's gekregen.
Dus nu heb jij dus ook een model het station  (y).

Stephan.

roco

  • Offline Offline
  • Berichten: 1917
Re:Stationspoll railzminiworld
« Reactie #212 Gepost op: 23 december 2012, 11:37:20 »
Hallo

Gisteren lukte het schrijven niet en was het kabeltje van het fototoestel zoek . Deze is gevonden en ik heb de paar foto's die in het geheugen van het fototoestel staan nu opgeslagen op de PC .



Hier is het interieur van het station . De stationshal is goed nagemaakt . Let even op de klok en bak met NS-vignet boven de toegangshalletje . Dit halletje is ook in de stationshal te zien . Vandaar de uitsnede in de bodemplaat van het interieur . De toegangen naar de zijvleugels zijn in de zijwanden gefreesd . Het interieur is na te bestellen bij railzminiworld tegen betaling . Begin dus niet te bouwen met het hoofdgebouw als je dit nog wilt bestellen .



Hier het station van de andere kant gezien . Ook hier zijn enkele details veranderd . Kijk en vergelijk de foto's . Nu de tafeltennistafel nog aanschaffen voor in de linker ruimte . Verder fietsjes voor tegen het gebouw en in de rijwielstalling  (grote bagagedepot links van het kantoortje ) . Thomos en Puch bromfietsjes heb ik nog niet kunnen vinden in miniatuur . ( off topic : zou dat wat zijn voor medeforumlid FD om die na te maken bij een bekend nederlands modelspoorfabrikant ? ) .
Wel tot zo ver de stand van zaken van het station Harlingen .
Ik zal als ik er mee begin te bouwen een apart draadje voor openen . Misschien dat een andere koper/bouwer er ook één wil beginnen . Kunnen we het verschil in bouwen lezen en hopelijk zien . Er zit bij de bouwbeschrijving een duidelijke tekening van de functie van de diverse ruimtes door de jaren heen . WIE van de kopers voelt zich geroepen voor het openen van een bouwdraadje ?

gr Jos
« Laatst bewerkt op: 23 december 2012, 12:02:08 door roco »

roco

  • Offline Offline
  • Berichten: 1917
Re:Stationspoll railzminiworld
« Reactie #213 Gepost op: 23 december 2012, 11:59:23 »
@ Stephan

Dat is correct

gr Jos

roco

  • Offline Offline
  • Berichten: 1917
Re:Stationspoll railzminiworld
« Reactie #214 Gepost op: 23 december 2012, 13:32:13 »
Hallo

Toen in juli 2011 de poll begon om te kijken of er belangstelling was voor een Nederlands station in model kon men kiezen tussen Harlingen (193 stemmers) , Rotterdam Noord  (173 stemmmers) , Houten en Tegelen . Bijna tegelijkertijd werd er op een andere wijze begonnen om te kijken of station Delft ook gebouwd zou kunnen worden . Dat is gelukt . Er zijn uiteindelijk van het station Harlingen 15 verkocht voor €210,00 en 50 van Delft voor €350,00 per stuk . Duur , ja datwel . Als je echter achter de schermen kijkt dan is het nog te goedkoop geweest . Dus het valt wel mee met de prijs . Van Trix is het station Hamburg Dammtor ook niet goedkoop zeker als het verlengset erbij wordt gekocht . €329,95 resp €129,95 . Van dit station is echter een veel grotere oplage in spuitgietwerk gemaakt en kunnen de productiekosten van een bouwset veel lager zijn .
Er is mij verteld dat één station harlingen in ruwbouw door een professioneel makette bouwer een bedrag van 5 cijfers voor de komma zijn . Dus de prijs voor een Delft of Harlingen valt dan wel mee .



Dit zou het resultaat kunnen zijn van uw station Delft . Dat hangt natuurlijk af van uw ervaring en kunde in de modelbouw .



Hier het torentje voor het station . Er zitten dacht ik meerdere op . Het witte torentje is gemaakt uit styreenplaat en bevat 15 onderdelen . Door te gieten is het proces sneller maar vooral gemakkelijker voor de bouwer . In de dakkapel zitten tussen 50 en 70 onderdelen . De gevel tussen 30-40 onderdelen .



Het deeltje in het zwart omlijnde vierkantje bestaat al uit 2 delen . Het werk wordt er een stuk overzichtlijker door .



De gevel . Wat niet te zien is dat van dit gietdeel de achterzijde niet vlak is . De buitenste delen zijn dikker om de montage te vergemakkelijken . Er zitten al ongeveer 80 bouwuren in dit deel alleen .
De oplevering van september is niet gehaald . Dat zal en moet u niet verbazen . Het zal een fraai gebouw worden op de modelbaan waarin door de ontwerpers Hedi en Louis veel moeite gedaan wordt om het voor de koper zo eenvoudig mogelijk te maken .
Het zijn , en blijven , waarschijnlijk 2 unieke projekten van railzminiworld voor de buitenwereld . Wees er trots op dat er zo'n "duur" model bij u op de modelbaan staat .
Nog een tip van de makers : Lees eerst de hele bouwinstruktie goed door en begin dan met het bouwen .
( als je alles al hebt geprobeert lees dan eerst de gebruiksaanwijzing )
Ik hoop een stukje achter de schermen van de beide stations te hebben gegeven .

gr Jos
« Laatst bewerkt op: 23 december 2012, 16:45:19 door roco »

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 5919
Re:Stationspoll railzminiworld
« Reactie #215 Gepost op: 23 december 2012, 20:06:04 »
Ik moet Harlingen nog afhalen. Wil er wel 1 van de eerste versies van maken, dus moet nog wel wat aanpassen/toevoegen. Anyway, ben benieuwd.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Spoor 0 adept

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6519
  • Spaar ze allemaal.
Re:Stationspoll railzminiworld
« Reactie #216 Gepost op: 23 december 2012, 20:20:04 »
Ik wilde nu al gaan bouwen maar wil eerst wat meer weten over dat interieur.

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 5919
Re:Stationspoll railzminiworld
« Reactie #217 Gepost op: 24 december 2012, 19:40:06 »
Precies!


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Spoor 0 adept

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6519
  • Spaar ze allemaal.
Re:Stationspoll railzminiworld
« Reactie #218 Gepost op: 02 januari 2013, 11:11:27 »
Weet er iemand iets over dat interieur? Met name of het later in een al gebouwd station gezet kan worden wil ik graag weten.


Edit; Heb inmiddels bericht gehad van Miniworld, dus alles is mij duidelijk.

groet, Stephan.

« Laatst bewerkt op: 02 januari 2013, 18:23:01 door prutser »