Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 22:57:24
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Karst Drenth
Vandaag om 22:55:21
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door grossraumwagen
Vandaag om 22:53:04
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 22:26:35
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 21:51:08
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
Vandaag om 21:34:32
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
Vandaag om 21:21:53
Sikje 225 door Huup
Vandaag om 21:21:34
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mark D.
Vandaag om 21:06:08
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
Vandaag om 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
Vandaag om 19:57:35
Station Roodeschool door Eric B
Vandaag om 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
Vandaag om 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
Vandaag om 18:49:20
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
Vandaag om 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
Vandaag om 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
Vandaag om 16:04:09
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:24:22
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 15:16:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 14:48:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
Vandaag om 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 12:51:41
Railpro 607 door henk
Vandaag om 12:47:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 12:17:39
  

Auteur Topic: Top Gear train wreck..  (gelezen 10288 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12444
    • sleutelspoor
Re: Top Gear train wreck..
« Reactie #45 Gepost op: 08 March 2007, 17:00:26 »
Waar zijn de plaatjes gebleven?????
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: Top Gear train wreck..
« Reactie #46 Gepost op: 08 March 2007, 17:15:23 »
Dit is niet helemaal waar, zijn verschillende factoren die een rol meesplen, zoals belading, beremming en de lengte van een trein. Hoe langer een trein, hoe langer het duurt voor de gehele trein beremd is.

mvrgr
Remco

Remco, de stelling "hoe langer een trein, hoe langer het duurt voor de gehele trein beremd is", houd ook geen steek. Een sleep van 8 ICR'ren helpt, bijvoorbeeld, weldegelijk mee de remweg van een trein te bekorten, tov. een losse 1600 als trein...

Het is echt van een heleboel factoren afhankelijk, globaal: klimaat, materieel, infra. (de mens even buiten beschouwing latend)
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3239
Re: Top Gear train wreck..
« Reactie #47 Gepost op: 08 March 2007, 17:28:54 »
Stig jij hebt het over een reizigers trein, ik ging van een goederentrein uit.( de loc bij top gear leek me een goederenloc, maar daar kan ik naast zitten) Met een sleep van 600 meter, is duurt het echt toch even voor de laatste wagen ook beremd is en dan hangt het er ook nog van af in welke remstand de trein staat.

mvrgr
Remco
« Laatst bewerkt op: 08 March 2007, 22:00:09 door Peter Korsten. Reden: Citaat van vorig bericht verwijderd. »

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: Top Gear train wreck..
« Reactie #48 Gepost op: 08 March 2007, 17:44:05 »
Remco, ander voorbeeld, class 66 heeft remgewicht van 96t in P en G. Eigen gewicht? 123t? Hang daar maar 36 lege Fcs'sen aan, dan gaat het rempercentage echt wel omhoog... (Daar gaat je stelling...)

Ik neem aan dat er altijd een snelremming wordt toegepast in geval van een naderende aanrijding?
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3239
Re: Top Gear train wreck..
« Reactie #49 Gepost op: 08 March 2007, 18:01:12 »
Snelremming in dit soort situaties lijkt me erg verstandig, niet dat je er wat mee voorkomt in de meeste gevallen. Zal door elke MCn ingezet worden, maar meestal als je iets ziet is het in feite al te laat. :(

Ik ben het met je eens dat het remvermogen verhoogt word door de wagons, maar de factor tijd is ook bepalend voor een remweg en een lange goederentrein is nu eenmaal niet in een keer beremd, ook al is het met een snelremming en zeker niet in de G stand. Zolang de achterste wagens niet beremd zijn, zullen deze doorduwen. Denk dat je het tot hier wel met me eens bent. Op het moment dat alles remt, remt het beter in het algemeen, er van uitgaande dat er een hoog rempercentage is, als het rempersentage laag ligt, word ook de remweg langer.
Maar de factor tijd is ook bepalend voor een remweg en natuurlijk andere zaken, zoals weer baangesteldheid, alle wagens beremd? etc.
Maar om te zeggen dat een loc met trein automatisch beter remt als een losse loc is mijnsziens dus niet altijd waar, al zal dat voor de meeste gevallen wel gelden.