Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 21:19:52
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor? door Petertje
Vandaag om 21:16:21
Big Scale Trains - NS 1200 in Spoor G (1:27) door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag om 21:15:03
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door T.Spat
Vandaag om 20:56:22
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Simplex
Vandaag om 20:48:20
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 20:30:40
Raadplaatje door eemstede
Vandaag om 20:25:46
Leubachtalbahn door Krokodil68
Vandaag om 20:20:25
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag om 20:04:27
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Cc72000
Vandaag om 20:02:55
NS-1000 in spoor-1 door Edwin2121992
Vandaag om 19:54:11
Tandwielen of wielstellen met tandwiel voor Rocky Rail NS 6400 / 6500 door Remco vM
Vandaag om 19:52:58
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 19:24:53
Gewoon wat busfoto's door R1954
Vandaag om 19:21:26
Roco 290 digtaliseren door Herb73
Vandaag om 19:12:19
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door einte
Vandaag om 19:11:57
Modelspoorbaan van Einte door 741230
Vandaag om 19:00:11
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door tothebeach
Vandaag om 17:56:13
Ketelwagens, welke hebben jullie? door Pauldg
Vandaag om 17:51:41
Motor geluid door Johnwater
Vandaag om 17:35:12
Brandstofportaal in Spoor 0 (B. Semblat) door peterha
Vandaag om 17:21:42
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Ronald69
Vandaag om 17:09:48
Randstadrail viaduct Prins Bernhardlaan door Chris Westerduin
Vandaag om 16:20:55
Roco 2400, h0 door spoorzeven
Vandaag om 16:17:27
1 t/m 6 oktober 6 daagse stoomreis door Duitsland Deutsches Dampflokomotivmuseum door Seinhuis
Vandaag om 16:11:33
Alweer is de Weller soldeerbout defect door Peter Kleton
Vandaag om 15:57:22
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 15:38:23
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 15:31:50
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:42:38
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door martijn v m
Vandaag om 13:03:59
  

Auteur Topic: Top Gear train wreck..  (gelezen 10446 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Online Online
  • Berichten: 12493
    • sleutelspoor
Re: Top Gear train wreck..
« Reactie #45 Gepost op: 08 March 2007, 17:00:26 »
Waar zijn de plaatjes gebleven?????
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: Top Gear train wreck..
« Reactie #46 Gepost op: 08 March 2007, 17:15:23 »
Dit is niet helemaal waar, zijn verschillende factoren die een rol meesplen, zoals belading, beremming en de lengte van een trein. Hoe langer een trein, hoe langer het duurt voor de gehele trein beremd is.

mvrgr
Remco

Remco, de stelling "hoe langer een trein, hoe langer het duurt voor de gehele trein beremd is", houd ook geen steek. Een sleep van 8 ICR'ren helpt, bijvoorbeeld, weldegelijk mee de remweg van een trein te bekorten, tov. een losse 1600 als trein...

Het is echt van een heleboel factoren afhankelijk, globaal: klimaat, materieel, infra. (de mens even buiten beschouwing latend)
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3249
Re: Top Gear train wreck..
« Reactie #47 Gepost op: 08 March 2007, 17:28:54 »
Stig jij hebt het over een reizigers trein, ik ging van een goederentrein uit.( de loc bij top gear leek me een goederenloc, maar daar kan ik naast zitten) Met een sleep van 600 meter, is duurt het echt toch even voor de laatste wagen ook beremd is en dan hangt het er ook nog van af in welke remstand de trein staat.

mvrgr
Remco
« Laatst bewerkt op: 08 March 2007, 22:00:09 door Peter Korsten. Reden: Citaat van vorig bericht verwijderd. »

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: Top Gear train wreck..
« Reactie #48 Gepost op: 08 March 2007, 17:44:05 »
Remco, ander voorbeeld, class 66 heeft remgewicht van 96t in P en G. Eigen gewicht? 123t? Hang daar maar 36 lege Fcs'sen aan, dan gaat het rempercentage echt wel omhoog... (Daar gaat je stelling...)

Ik neem aan dat er altijd een snelremming wordt toegepast in geval van een naderende aanrijding?
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3249
Re: Top Gear train wreck..
« Reactie #49 Gepost op: 08 March 2007, 18:01:12 »
Snelremming in dit soort situaties lijkt me erg verstandig, niet dat je er wat mee voorkomt in de meeste gevallen. Zal door elke MCn ingezet worden, maar meestal als je iets ziet is het in feite al te laat. :(

Ik ben het met je eens dat het remvermogen verhoogt word door de wagons, maar de factor tijd is ook bepalend voor een remweg en een lange goederentrein is nu eenmaal niet in een keer beremd, ook al is het met een snelremming en zeker niet in de G stand. Zolang de achterste wagens niet beremd zijn, zullen deze doorduwen. Denk dat je het tot hier wel met me eens bent. Op het moment dat alles remt, remt het beter in het algemeen, er van uitgaande dat er een hoog rempercentage is, als het rempersentage laag ligt, word ook de remweg langer.
Maar de factor tijd is ook bepalend voor een remweg en natuurlijk andere zaken, zoals weer baangesteldheid, alle wagens beremd? etc.
Maar om te zeggen dat een loc met trein automatisch beter remt als een losse loc is mijnsziens dus niet altijd waar, al zal dat voor de meeste gevallen wel gelden.