Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door hervé
Vandaag om 01:19:12
Heroplage Artitec Plan W? door dennie
Vandaag om 00:28:31
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
13 July 2025, 23:28:32
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
13 July 2025, 23:03:47
Sfeer op je modelbaan door Rody v. G.
13 July 2025, 22:48:25
Een NS 5500 knutselen door Huup
13 July 2025, 22:29:30
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door MOVisser
13 July 2025, 22:23:23
Westinghouse en knorr luchtpomp wat is het verschil? door j.ossebaar
13 July 2025, 22:17:12
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door eichddraig
13 July 2025, 21:20:14
BR-18.6 Schaal-0. door Benelux795
13 July 2025, 20:03:26
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
13 July 2025, 19:56:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Besselspoor
13 July 2025, 19:51:56
UP Mikado. Messing model schaal-0. De zaag er in. door FritsT
13 July 2025, 19:26:27
vervolg op "veel AC wielen" door Dirk
13 July 2025, 18:24:58
Sikje 225 door Huup
13 July 2025, 18:03:31
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Frits C
13 July 2025, 17:20:30
Klein baantje 1200x1200mm door Frits C
13 July 2025, 17:12:28
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door NS264
13 July 2025, 16:20:08
Nahmertaler Kleinbahn door tothebeach
13 July 2025, 16:11:09
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door skiptram
13 July 2025, 15:20:57
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
13 July 2025, 15:10:47
Harzwald Hafen Bahn (spoor 0) door BartvD
13 July 2025, 15:04:42
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door MOVisser
13 July 2025, 14:54:16
Modules van Kees Gorter (vervolg) door NS264
13 July 2025, 13:47:34
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
13 July 2025, 13:16:48
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Tedo
13 July 2025, 12:08:10
Roco 2025 door IJmc
13 July 2025, 11:52:00
Nedersaksenlijn in Nederland. door Hans Reints
13 July 2025, 11:50:19
Goederenloods Zandvoort door MOVisser
13 July 2025, 11:45:51
Spoor- en tramweg parafernalia door Ronald69
13 July 2025, 11:44:52
  

Auteur Topic: Top Gear train wreck..  (gelezen 10254 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12440
    • sleutelspoor
Re: Top Gear train wreck..
« Reactie #45 Gepost op: 08 March 2007, 17:00:26 »
Waar zijn de plaatjes gebleven?????
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: Top Gear train wreck..
« Reactie #46 Gepost op: 08 March 2007, 17:15:23 »
Dit is niet helemaal waar, zijn verschillende factoren die een rol meesplen, zoals belading, beremming en de lengte van een trein. Hoe langer een trein, hoe langer het duurt voor de gehele trein beremd is.

mvrgr
Remco

Remco, de stelling "hoe langer een trein, hoe langer het duurt voor de gehele trein beremd is", houd ook geen steek. Een sleep van 8 ICR'ren helpt, bijvoorbeeld, weldegelijk mee de remweg van een trein te bekorten, tov. een losse 1600 als trein...

Het is echt van een heleboel factoren afhankelijk, globaal: klimaat, materieel, infra. (de mens even buiten beschouwing latend)
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3237
Re: Top Gear train wreck..
« Reactie #47 Gepost op: 08 March 2007, 17:28:54 »
Stig jij hebt het over een reizigers trein, ik ging van een goederentrein uit.( de loc bij top gear leek me een goederenloc, maar daar kan ik naast zitten) Met een sleep van 600 meter, is duurt het echt toch even voor de laatste wagen ook beremd is en dan hangt het er ook nog van af in welke remstand de trein staat.

mvrgr
Remco
« Laatst bewerkt op: 08 March 2007, 22:00:09 door Peter Korsten. Reden: Citaat van vorig bericht verwijderd. »

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: Top Gear train wreck..
« Reactie #48 Gepost op: 08 March 2007, 17:44:05 »
Remco, ander voorbeeld, class 66 heeft remgewicht van 96t in P en G. Eigen gewicht? 123t? Hang daar maar 36 lege Fcs'sen aan, dan gaat het rempercentage echt wel omhoog... (Daar gaat je stelling...)

Ik neem aan dat er altijd een snelremming wordt toegepast in geval van een naderende aanrijding?
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3237
Re: Top Gear train wreck..
« Reactie #49 Gepost op: 08 March 2007, 18:01:12 »
Snelremming in dit soort situaties lijkt me erg verstandig, niet dat je er wat mee voorkomt in de meeste gevallen. Zal door elke MCn ingezet worden, maar meestal als je iets ziet is het in feite al te laat. :(

Ik ben het met je eens dat het remvermogen verhoogt word door de wagons, maar de factor tijd is ook bepalend voor een remweg en een lange goederentrein is nu eenmaal niet in een keer beremd, ook al is het met een snelremming en zeker niet in de G stand. Zolang de achterste wagens niet beremd zijn, zullen deze doorduwen. Denk dat je het tot hier wel met me eens bent. Op het moment dat alles remt, remt het beter in het algemeen, er van uitgaande dat er een hoog rempercentage is, als het rempersentage laag ligt, word ook de remweg langer.
Maar de factor tijd is ook bepalend voor een remweg en natuurlijk andere zaken, zoals weer baangesteldheid, alle wagens beremd? etc.
Maar om te zeggen dat een loc met trein automatisch beter remt als een losse loc is mijnsziens dus niet altijd waar, al zal dat voor de meeste gevallen wel gelden.