Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door RhB-Mikey
Vandaag om 13:02:21
Messing en Profirails door elkaar gebruikt, oa op klimspiraal. door Klaas Zondervan
Vandaag om 12:54:17
Baan in Los Angeles door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 12:46:22
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 12:34:25
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:33:42
Rondom Charlois door Huup
Vandaag om 12:33:30
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:24:39
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door wob
Vandaag om 12:13:49
Alternatieven voor servo's door bask185
Vandaag om 12:01:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 11:53:10
Slugs & Andere Rariteiten door V200-G2000
Vandaag om 11:41:12
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7 door MacArthur
Vandaag om 11:37:08
Blokkendoos BD 9151 probleem (motor) door henk
Vandaag om 11:34:08
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door mass am see
Vandaag om 11:16:35
Smalspoor in gebruik bij Friese landaanwinning door Reinout van Rees
Vandaag om 11:03:08
VERPLAATST: Arbeidsongevallen (was: smalspoor in gebruik bij Friese landaanwinning) door Reinout van Rees
Vandaag om 11:00:34
bouwtekening amsterdamse tram door R1954
Vandaag om 11:00:18
Eindstation Daarhuizen door VulcanRaven
Vandaag om 10:55:42
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Jelmer
Vandaag om 10:24:52
Frans loodsje et cetera door Met een sik
Vandaag om 10:17:30
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Eric B
Vandaag om 09:51:49
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 09:39:10
Layne, Somewhere South. door mass am see
Vandaag om 08:54:29
Pimpen Rivarossi DD-AR door Roelof R
Vandaag om 08:33:26
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 08:12:53
Modeltrein Express Slps II, afval container draagwagens. VAM, Essent door Eric B
Vandaag om 07:24:14
29 november verkoop MSV door Rick
Vandaag om 07:19:37
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
10 November 2025, 23:11:08
Zelfgemaakt BiDiB modules door AP3737
10 November 2025, 23:10:38
Hoe een schaduwstation automatiseren door Dirk
10 November 2025, 22:32:29
  

Auteur Topic: stamnummersvan Roco ICK  (gelezen 1229 keer)

spoorfan

  • Offline Offline
  • Berichten: 441
stamnummersvan Roco ICK
« Gepost op: 04 July 2011, 13:58:50 »
Kan iemand mij wat duidelijkheid verschaffen. ik heb al wat zitten googlen, maar kom er toch niet helemaal uit.

Op de ICK rijtuigen rijtuigen van Roco die ik heb staan allemaal 5417 als stamnummer. Ik heb ook een BKD. Daarvan is alles aangepast behalve het stamnummer. Dit zou volgens mij een ander nummer moeten zijn, omdat de stammetjes waren B+A+B en B+BKD.

Ik weet alleen niet goed welk stamnummer de BKD dan zou moeten hebben.

Iemand?

Vast dank.

Spoorfan

Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 2999
  • Duitsland TP III/IV
Re:stamnummersvan Roco ICK
« Reactie #1 Gepost op: 04 July 2011, 14:24:57 »
Antwoord verkregen via de site van Martijn Haman:
Vernummering ICK:
De ICK-rijtuigen hebben de nummers 50 84 12-37 001-9 t/m 036-5 (A-rijtuigen), 50 84 22-37 901-8 t/m 996-8 (B-rijtuigen en 50 84 82-37 051-9 t/m 068-3 (BD-rijtuigen) gekregen. Deze nummers zijn nooit gewijzigd.
Vanaf maart 2005 zijn de rijtuigen officieel ingezet in vaste samenstellingen, zgn. stammen. Elke stam heeft zijn eigen nummer dat naast het rijtuignummer op de stelbalk aangebracht. Er bestaan drie soorten stammen:
- 5000-serie: los B-rijtuig
- 5300-serie: twee rijtuigen BD+B
- 5400-serie: drie rijtuigen, B+A+B

Grt, Ronald.

 
Grt, Ronald.

ad.M

  • Offline Offline
  • Berichten: 752
Re:stamnummersvan Roco ICK
« Reactie #2 Gepost op: 04 July 2011, 14:40:17 »
In welke reeks vallen die ICK's?
5301 t/m..
5401 t/m..  ?

Mvg Ad

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 607
  • *
    • Flickr
Re:stamnummersvan Roco ICK
« Reactie #3 Gepost op: 05 July 2011, 12:59:00 »
Bij de B+A+B bepaalde het nummer van het A rijtuig de stam, dus 5401 - 5436. Bij de BD+B stammen was het nummer van de BD bepalend, dus 5351 - 5368. De 5000 nummering kon iedere willekeurige B zijn. Dus 5001 - 5096 was in theorie mogelijk.
Spoorgroet, Martin