Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Au bord de la Cèze door Ronald69
Vandaag om 19:42:36
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 19:41:39
Aachenau West door puntenglijder
Vandaag om 19:39:43
Digitale Infodag 2025 Ermelo (20 september) door Overet
Vandaag om 19:27:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 19:26:58
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door Eelco Storm
Vandaag om 19:17:54
lima spoor N lok schoonmaken door Tjalling
Vandaag om 19:09:34
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Pollux
Vandaag om 19:07:13
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door AP3737
Vandaag om 18:49:54
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door Wim1969
Vandaag om 18:35:55
Op Zuid (NL H0) door 741230
Vandaag om 18:21:42
CTA’s jaren …70? / 80… door Petertje
Vandaag om 18:15:20
VERPLAATST: tka G.P.P. vouwbalgen HO door Reinout van Rees
Vandaag om 17:56:36
Ons woonkamer pendelbaantje 480x20cm door R1954
Vandaag om 17:07:34
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 16:43:41
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 16:34:02
Roco 290 digtaliseren door Reinout van Rees
Vandaag om 16:33:28
Messing op z'n Zweeds (h0) door Ronald Halma
Vandaag om 16:24:01
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:10:32
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door phdirk
Vandaag om 15:49:43
Pendel module door Mar-Cas
Vandaag om 14:49:58
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Vislijn
Vandaag om 13:27:02
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door spoorijzer
Vandaag om 13:25:44
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 13:24:43
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 13:20:40
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door hervé
Vandaag om 13:19:48
11e Grote Modelspoorexpo Leuven, 27 en 28 september door MOVisser
Vandaag om 13:05:16
Haperende locs door Hasenwald
Vandaag om 12:59:18
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
Vandaag om 12:31:08
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:21:00
  

Auteur Topic: ICL rijtuigen  (gelezen 10984 keer)

Esperopt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2226
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re:ICL rijtuigen
« Reactie #30 Gepost op: 13 December 2011, 04:21:46 »
Wel jammer dat er geen Amvz is gemaakt, terwijl roco daar wel een mal voor heeft. De overige ICL rijtuigen zijn precies 1:87?

De 'Nederlandse' versies zijn in ieder geval 1:87.

jakop

  • Gast
Re:ICL rijtuigen
« Reactie #31 Gepost op: 13 December 2011, 08:18:07 »
Wel jammer dat er geen Amvz is gemaakt, terwijl roco daar wel een mal voor heeft. De overige ICL rijtuigen zijn precies 1:87?

Zelf maken dan?
Heb ik hier gedaan, echter wel 1:100  ;)
Als je foto's nodig hebt, PB me maar, ik heb er veel gemaakt voor dit projectje.

Groet,

Jakop

Meppelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1176
Re:ICL rijtuigen
« Reactie #32 Gepost op: 15 January 2012, 23:59:15 »
In het begin van de inzet van ICL reed deze van Amsterdam-Deventer en Schiphol-Lelystad, maar met welke samenstelling werd er gereden? Roco bv heeft Aimz en Bimz gemaakt, reed de Amvz ook al mee naar Lelystad vanaf Schiphol en Amsterdam naar Deventer?
gr. Petra,  Eric is ziek is nog zieker geworden door corona, is niet meer instaat hier te komen, normaal zitten we samen op de forum.

Rudolfph

  • Offline Offline
  • Berichten: 990
Re:ICL rijtuigen
« Reactie #33 Gepost op: 17 January 2012, 14:35:35 »
Om mezelf te quoten: ;)
(...) Omdat de standaardsamenstelling (in het begin) B-A-B-BD-B-B-A-B was, leverde dat extreem bonte treinen op: A's blauw (IR), B's wit (ICE) en BD's geelblauw (want dat waren ICK's). (...)
Zie dat als de eerste periode. Met name in deze periode kwamen afwijkende stammen regelmatig voor (uit eigen waarneming: o.a. een A te weinig en een andere keer een stam van maar liefst 10 rijtuigen).
Overigens werden de stammen toen qua samenstelling niet minder interessant, omdat er op een bepaald moment de Avmz en een aantal ICR A's aan de stammen werden toegevoegd. (...)
Dit was de tweede periode, waarin de gehuurde rijtuigen steeds meer in NS-kleuren geschilderd werden. De samenstelling was toen: B-A-B-B-B-BD-B-B-Avmz/ICR A.

Tijdens de derde periode hadden alle rijtuigen NS-kleuren en waren de Bimdz voorzien van een wat bredere deur, zodat de ICK BD vervangen kon worden. Toen waren de stammen als volgt samengesteld: Aimz-B-B-B-Bimdz-B-B-B-Avmz. Als variatie reden er ook stammen met twee Aimz's of Avmz's. Of er toen ook nog ICR A's meereden, weet ik niet.

Voor alle periodes geldt dat er een loc voor én achterop meereed. En buiten de eerder genoemde trajecten heeft er ook nog een tijdje een stam in de treinserie 2000 gereden, dat was toen nog Den Haag-Arnhem (spits Nijmegen), en er staat me nog iets bij van één late rit Amersfoort-Rotterdam in de treinserie 2800.
Gezocht: (kopieën van) NS VPM en VRM en DB Zp AR, AU, BR, BU, CR en CU voor mijn website over treinsamenstellingen: http://treinsamenstelling.wordpress.com/
Bijbehorend forumdraadje: https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=56271