Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008
door
jerdenberg
Vandaag
om 12:13:23
Wat was jullie allereerste loc?
door
Dick55
Vandaag
om 12:10:59
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 12:05:22
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
Dick55
Vandaag
om 11:57:13
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 11:46:15
Vreemd probleem
door
Montanbahn
Vandaag
om 11:39:05
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
Montanbahn
Vandaag
om 11:32:55
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t.
door
Montanbahn
Vandaag
om 11:24:38
Heroplage Artitec Plan W?
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:21:10
De Hasseberg (spoor nul op 9mm)
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:19:14
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2)
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:16:04
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
defender
Vandaag
om 11:13:47
Arlbergbahn.. ?
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:13:32
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
Vandaag
om 11:02:57
Fleischmann Anna ombouw.
door
defender
Vandaag
om 11:00:27
Allereerste lok(je)
door
henk
Vandaag
om 10:58:33
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke
door
bellejt
Vandaag
om 10:52:45
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
R v/d Hoven
Vandaag
om 10:46:07
Terugverende koppeling
door
ex-DR V100
Vandaag
om 10:27:47
Prestige Models : ervaringen
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 10:12:16
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
R v/d Hoven
Vandaag
om 09:58:15
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal
door
odaoda
Vandaag
om 09:52:13
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
door
Ruud K
Vandaag
om 09:51:28
YaMoRC YD8248 Servodecoder
door
Nico Hoogerwerf
Vandaag
om 08:56:31
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Bertholdowitsch
Vandaag
om 08:24:07
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 06:55:11
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
Frits C
Vandaag
om 06:37:17
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94
door
Erwin 054
03 August 2025, 23:50:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
03 August 2025, 22:46:30
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
MOVisser
03 August 2025, 22:20:45
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Mashima-motor: hoe warm mag hij worden?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Mashima-motor: hoe warm mag hij worden? (gelezen 1395 keer)
System-M
Offline
Berichten: 509
Mashima-motor: hoe warm mag hij worden?
«
Gepost op:
27 February 2007, 00:41:52 »
Hallo,
Om mijn kibri-stopmachine te motoriseren heb ik bij GM&S een 2-assig draaistel gekocht dat aangedreven wordt door een klein Mashima 10x15 motortje. De stopmachine zelf heb ik verder wat verzwaard met stukjes lood t.g.v. de rijeigenschappen/stroomafname.
Ik heb een aantal testritten gedaan. Als ik het motordraaistel los laat rijden dan wordt de Mashima motor flink heet (maar is nog wel vast te pakken), maar dat schijnt normaal te zijn gezien de handleiding. Echter, bij testritten waarbij het motordraaistel ingebouwd is in de stopmachine wordt na een paar minuten de Mashimamotor gloeiend heet (in 1e instantie te heet om vast te pakken).
Ik heb verder geen ervaring met Mashima's, maar dit lijkt me niet normaal. Ik durf dan ook niet langer door te rijden uit angst dat het motortje opbrand.
Kan zo'n Mashima überhaupt wel 'opbranden' of is zo'n enorme hitteontwikkeling normaal voor kleine Mashima's? Iemand ervaring?
dank alvast.
Marc
Gelogd
Grt
Marc
arjen
Gast
Re: Mashima-motor: hoe warm mag hij worden?
«
Reactie #1 Gepost op:
27 February 2007, 07:31:15 »
Zo gemakkelijk verbrandt een Mashima niet, maar de kunststof onderdelen kunnen in extreme gevallen wel smelten.... Dat je motor na een paar minuten al zo heet wordt is inderdaad niet normaal. Een 10x15 moet een losse stopmachine gemakkelijk kunnen trekken zonder al te warm te worden. Klinkt alsof er iets vastloopt in dat motordraaistel. Ik zou het even met GM&S opnemen.
Arjen.
Gelogd
System-M
Offline
Berichten: 509
Re: Mashima-motor: hoe warm mag hij worden?
«
Reactie #2 Gepost op:
02 March 2007, 00:18:13 »
Arjan, iig bedankt voor je reactie. Ik heb bewust nog even wat langer gewacht, in de hoop dat er misschien wat meer reacties zouden komen, maar helaas...
Ik zal het sowieso even met GM&S opnemen.
grtz
marc
Gelogd
Grt
Marc
Menno 1846
NS Tp3B/C- heden
Offline
Berichten: 1876
Frl
Re: Mashima-motor: hoe warm mag hij worden?
«
Reactie #3 Gepost op:
02 March 2007, 12:11:28 »
Hij mag zo warm worden tot ie in de fik vliegt of er mee stopt....Maar dan ben je eigenlijk al te laat!!
Greetz:Menno
Gelogd
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Mashima-motor: hoe warm mag hij worden?