Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rondje door Lissabon met Lijn 28 door JeanR
Vandaag om 23:00:03
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 22:53:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door 1200blauw
Vandaag om 22:46:56
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door JeanR
Vandaag om 22:45:14
Spoor- en tramweg parafernalia door GerardvV
Vandaag om 22:32:47
Fleischmann 4178 NS4903 pimpen naar NS4905 door ruudns
Vandaag om 22:26:57
lange adressen met esu decoders. door NS2408
Vandaag om 22:19:47
Een nieuw baantje op Micromodules door Joz
Vandaag om 21:45:24
Bahnstrecke 5867 door gdh
Vandaag om 21:05:21
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving. door Ronald Halma
Vandaag om 20:57:00
Stottering Piko 98551BD door Ronald Halma
Vandaag om 20:55:57
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 20:23:35
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Huup
Vandaag om 20:01:37
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7 door Sven
Vandaag om 19:34:31
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 19:26:22
Märklin M tapijtbaan door Mark D.
Vandaag om 19:00:59
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Ronald A.
Vandaag om 18:56:34
De spoorhaven van Zuidbarge. door Scratchbuilt
Vandaag om 18:50:04
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Karel466
Vandaag om 17:39:39
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 17:03:43
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Jeroen Water
Vandaag om 16:46:50
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door Eric v C
Vandaag om 16:45:03
BrauWelt, fantasiebaan in H0 door Brouwersbaan
Vandaag om 16:40:04
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 16:26:27
NS Mat 35 Maple Leaf door Montanbahn
Vandaag om 15:38:25
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:37:48
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door Jelmer
Vandaag om 13:59:17
Bauarbeiten im gange door Eric B
Vandaag om 13:52:03
Modelbaan Beltheim. door Wim Vink
Vandaag om 13:04:39
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 13:02:47
  

Auteur Topic: Laatste Leeuwarder....En nu?!  (gelezen 22930 keer)

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5417
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Laatste Leeuwarder....En nu?!
« Reactie #75 Gepost op: 29 June 2011, 11:56:18 »
Oh ja, wat een beauty! Hiervoor trekken we allemaal massaal naar Leeuwarden!  ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3543
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Laatste Leeuwarder....En nu?!
« Reactie #76 Gepost op: 29 June 2011, 12:08:20 »
Yeah, die loc zit al jaren onder de grafitti, en werd zeker "nooit" geplaat en nu
omdat ie dreigt weg te gaan uit Lw moet er ineens massaal? geplaat worden....

Was de loc het eerder niet waard ofzo? ik zie d'r toch liever met een sleep volle
containerwagens en een volle terminal om 5 á 6 uur 's ochtens!
Dat is pas een plaat, i.p.v. nu op een zijspoor wachtende op wat komen gaat.

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4080
Re:Laatste Leeuwarder....En nu?!
« Reactie #77 Gepost op: 29 June 2011, 12:13:39 »
Zij zijn hier allemaal bang omdat er een lok gekaapt wordt uit hun hoge noorden  ;)

Zijn geen veranderingen gewend daar natuurlijk  ;)

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3543
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Laatste Leeuwarder....En nu?!
« Reactie #78 Gepost op: 29 June 2011, 12:25:25 »
Euh, ik heb daar bijna 3 jaar mogen rangeren, ook op de 6702 en zijn
zusjes de 03 en 05 en al het andere wat er kwam.

Dat het nu verleden tijd is, tja als de grootste klant (3/4 van de treinlading)
zijn product(en) via de weg richting Meppel wil vervoeren en aldaar wil overladen
naar de binnenvaart en vervolgens naar Rotterdam/Amsterdam laat varen.....

dan is 1 + 1 = 2, dus dat houd simpelweg in dat er te weinig werk is danwel
aanbod en het dus gewoon niet meer uitkan, je kan er wel geld bij blijven doen
maar wie wordt daar beter van?

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1887
  • Frl
    • Frieslandrail
Re:Laatste Leeuwarder....En nu?!
« Reactie #79 Gepost op: 29 June 2011, 12:50:25 »
Ze willen daar nog goedkoper uit zijn straks....Een investering van 1.4mil voor een aanlegplaats aldaar.
Onder het mom van:oude tijden herleven!!
Ik was er zelf nog niet maar deze beelden staan de meesten nog wel in het geheugen:

Greetz:Menno
________________________________________________________________________________________________________________________
Hoge Noorden? Friesland & Groningen liggen ook helemaal in Zweden nou?!
Veranderingen niet gewend? Man hier gebeurt niks anders....Alleen niet altijd ten goede van.....
Waar blijft de Wadloper (stichting) nou?!
Ruimte zat hier nu!!
« Laatst bewerkt op: 29 June 2011, 15:32:38 door Menno 1846 »
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9010
  • Hengelooo 1:160
Re:Laatste Leeuwarder....En nu?!
« Reactie #80 Gepost op: 29 June 2011, 13:27:02 »
Oh ja, wat een beauty! Hiervoor trekken we allemaal massaal naar Leeuwarden! 

lamudurbij verdikkeme!
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5417
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Laatste Leeuwarder....En nu?!
« Reactie #81 Gepost op: 29 June 2011, 13:31:28 »

Waar blijft de Wadloper nou?!


Zie je wel dat ze in het Noorden niet tegen veranderingen kunnen?  :P :P :P

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3879
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re:Laatste Leeuwarder....En nu?!
« Reactie #82 Gepost op: 29 June 2011, 20:16:06 »
pagina's volblère over zo'n ouwe loc die staat weg te kwijnen  :-\

Weliswaar worden locs zeer zeldzaam in Lw, maar toen er nog vervoer was kon je mooiere platen maken, zeker als 'Smokey de huurbelg' voor de trein stond.


Je zou denken dat ACTS met deze 5517 de stoomtractie van stal had gehaald  ;D

Misschien dat de terminal weer plaats kan maken voor een spoorhaven.
Kan Menno daar mooi samen met de TROS een aflevering van "Ter land, ter zee en in de Wadloper" opnemen   ;D


Hoe de omgeving in 40 jaar kan veranderen tonen bovenstaande plaatjes uit 2002 en 1962.

grtz,
Wim
« Laatst bewerkt op: 29 June 2011, 20:36:49 door sneek »
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

ZwaanBaan

  • Tjitte-Jaap alias ZwaanBaan
  • Offline Offline
  • Berichten: 1258
Re:Laatste Leeuwarder....En nu?!
« Reactie #83 Gepost op: 29 June 2011, 21:00:37 »
DAt grote gebouw links... Wat is dat? Volgens mij niet de centrale... Ik zie FrieslandCampina ook nergens...

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3879
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re:Laatste Leeuwarder....En nu?!
« Reactie #84 Gepost op: 29 June 2011, 23:30:31 »
Dat is de CAF veevoederfabriek. Enige jaren later werden er nog 5 grote silo's naastgezet die op 25-11-1992 werden opgeblazen.
Je ziet deze megakeukenrollen op deze foto:


De CAF had een spooraansluiting aan de achterzijde en eentje op het kadespoor langs Marshallweg en Snekertrekweg  :P

Frico staat er naast en dat is wat anders dan de vroegere CCF (Coöperatieve Condensfabriek Friesland), later opgegaan in Friesland Campina aan de spoorlijn naar Groningen.

En beste mensen, excuses voor het enigzins afdwalen van het spoor der topic...


grtz,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Laatste Leeuwarder....En nu?!
« Reactie #85 Gepost op: 29 June 2011, 23:45:07 »
Wim zolang dat afdwalen met zulke geweldige platen gepaard gaat denk ik dat er weinig mensen zullen klagen ;D
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1624
Re:Laatste Leeuwarder....En nu?!
« Reactie #86 Gepost op: 30 June 2011, 08:56:43 »
Wim zolang dat afdwalen met zulke geweldige platen gepaard gaat denk ik dat er weinig mensen zullen klagen ;D

1e klacht bij deze, waar blijven meer van zulke mooie platen?

Gr.
Gr. Silvester

Ekklesia

  • Gast
Re:Laatste Leeuwarder....En nu?!
« Reactie #87 Gepost op: 30 June 2011, 10:09:52 »
2e klacht: Waarom zijn deze foto's niet beschikbaar voor de FMC¿¿¿  ;D ;D ;D

Groenten Rob, die denkt dat Snits wel een server vol aan mooie nostalgische trein plaatjes heeft.

Noppie.

  • Offline Offline
  • Berichten: 829
  • Rock and roll is better than music.
Re:Laatste Leeuwarder....En nu?!
« Reactie #88 Gepost op: 30 June 2011, 10:51:56 »
Wat een drukte allemaal om zo een vies lor. Het is het niet eens waard om er platen van te maken. Een schande voor het spoor!

Greetz,
Noppie.
A world without heroes, Is like a world without sun, You can't look up to anyone, Without heroes.

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9010
  • Hengelooo 1:160
Re:Laatste Leeuwarder....En nu?!
« Reactie #89 Gepost op: 30 June 2011, 10:59:31 »
Beetje respect graag voor dit uniek stukje spoorweghistorie! Als jij oud, versleten en door het leven getekend op leeftijd raakt gaan we je toch ook geen schande voor de mensheid noemen?

Als we nog even wachten komt de oude NMBS-outfit weer helemaal tevoorschijn... ;D
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.