Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door hervé
30 September 2025, 23:01:18
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
30 September 2025, 22:56:41
Brandstofportaal in Spoor 0 (B. Semblat) door sncf231e
30 September 2025, 22:32:34
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door hervé
30 September 2025, 22:30:43
Raadplaatje door grossraumwagen
30 September 2025, 22:30:34
Big Scale Trains - NS 1200 in Spoor G (1:27) door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
30 September 2025, 22:22:48
Ketelwagens, welke hebben jullie? door Pauldg
30 September 2025, 22:08:01
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
30 September 2025, 22:06:03
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
30 September 2025, 21:52:03
Gewoon wat busfoto's door hervé
30 September 2025, 21:35:28
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor? door Klaas Zondervan
30 September 2025, 21:33:58
De Projecten van RetroJack door RetroJack
30 September 2025, 21:19:52
Leubachtalbahn door Krokodil68
30 September 2025, 20:20:25
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
30 September 2025, 20:04:27
NS-1000 in spoor-1 door Edwin2121992
30 September 2025, 19:54:11
Tandwielen of wielstellen met tandwiel voor Rocky Rail NS 6400 / 6500 door Remco vM
30 September 2025, 19:52:58
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
30 September 2025, 19:24:53
Roco 290 digtaliseren door Herb73
30 September 2025, 19:12:19
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door einte
30 September 2025, 19:11:57
Modelspoorbaan van Einte door 741230
30 September 2025, 19:00:11
Motor geluid door Johnwater
30 September 2025, 17:35:12
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Ronald69
30 September 2025, 17:09:48
Randstadrail viaduct Prins Bernhardlaan door Chris Westerduin
30 September 2025, 16:20:55
Roco 2400, h0 door spoorzeven
30 September 2025, 16:17:27
1 t/m 6 oktober 6 daagse stoomreis door Duitsland Deutsches Dampflokomotivmuseum door Seinhuis
30 September 2025, 16:11:33
Alweer is de Weller soldeerbout defect door Peter Kleton
30 September 2025, 15:57:22
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
30 September 2025, 15:38:23
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
30 September 2025, 15:31:50
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
30 September 2025, 14:42:38
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door martijn v m
30 September 2025, 13:03:59

Auteur Topic: site stabiliteit  (gelezen 7890 keer)

willem22

• Offline Offline
    • willem22
site stabiliteit
« Gepost op: 26 February 2007, 00:31:27 »
Ja, ik wil toch wel iets kwijt over deze site ,er zijn een aantal moderators
die er voor zorgen dat deze site in een juiste en goede vorm blijft werken.
Regelmatig zie ik Chris en Sander voor de nodige correcties.
Ik vind dat dit als lezer dat dit wel eens op de voorgrond gesteld mag worden.
Ik weet zeker dat dit veel tijd en zorg in hun dagelijks leven een beslag zal zijn.
Iets anders maar zeer persoonlijk is.
Jammer vindt ik dat de meeste leden niet hun n.a.w gegevens bij hun profiel hebben aangegeven waardoor en dit is persoonlijk een antwoord kan geven met in aanmerking van hun leeftijd het juiste advies zou kunnen geven.
Wat maakt het uit als je een tiener zou zijn en via dit media je kennis zou willen versterken voor onze hobby.
Kijk mensen zoals ondergetekende hebben nu inmiddels zo 40 jaar ervaring en het zou makkelijk zijn om te weten welke leeftijdgroep moet je van info voorzien.
Bij deze doe ik een oproep laat je leeftijd weten waardoor een aantal leden de juiste adviezen in uitleg kunnen kenbaar maken het maakt het voor mij een stuk beter om een reaktie in een duidelijke taal te geven.

willem.

Robkop

• in 1964 met modelspoor begonnen
  • Offline Offline
  • M* & bezig te digitaliseren
Re: site stabiliteit
« Reactie #1 Gepost op: 26 February 2007, 10:50:00 »
Kijk mensen zoals ondergetekende hebben nu inmiddels zo 40 jaar ervaring en het zou makkelijk zijn om te weten welke leeftijdgroep moet je van info voorzien.
Bij deze doe ik een oproep laat je leeftijd weten waardoor een aantal leden de juiste adviezen in uitleg kunnen kenbaar maken het maakt het voor mij een stuk beter om een reaktie in een duidelijke taal te geven.

Leeftijd hoeft natuurlijk niets over "modelspoorervaring" te vertellen,
Misschien is het een idee om in het profiel een mogelijkheid te scheppen in welk jaar je met Modelspoor bent begonnen.  Dat vertelt dan wat over je ervaring.
« Laatst bewerkt op: 26 February 2007, 14:46:16 door Robkop »
De groeten van Rob

Marc tramt

• Offline Offline
« Reactie #2 Gepost op: 26 February 2007, 11:31:31 »
Leeftijd zegt inderdaad niet alles over modelbouwervaring. Het zegt wél iets over (niet onbelangrijk) financiële mogelijkheden en (wel belangrijk) wijze van communiceren. Ik merk, bij de mensen die wel hun leeftijd vermelden, dat jongeren anders omgaan met berichten dan de ouderen (jáá ik ben ook al 40..).  Iemand die gewend is om zich voor zijn werk zorgvuldig in schrift uit te drukken plaatst andere berichten dan een basis-scholier. Ik zie vaak dat berichten die wat ongenuanceerd of ongelukkig geformuleerd zijn afkomstig blijken te zijn van de jongere bezoekers. Dat is overigens geen veroordeling van de jongeren maar het geeft wel een ander beeld of een bericht afkomstig is van een 9 of een 39-jarige.
(Ik klink nu wel héél erg als een oude L$L  :-X)
No dress rehearsel, this is our life.

Gert van den Berg

• Offline Offline
  • Sky High is alles model(spoor)
« Reactie #3 Gepost op: 26 February 2007, 13:36:32 »
Je hebt wel degelijk gelijk Marc. Ook ik ben van mening dat een onderscheid in leeftijd (ik heb zelfs een 5 nodig voor de aanduiding van de tientallen in mijn leeftijd) veel verklaart over het taalgebruik en over de (te verwachten) manier van communiceren.
Alleen de toevoeging van het begin van de modelspooractiviteiten zegt mij dan nauwelijks iets.  Bij uitleg is het ten eerste van belang dat het voor de leeftijd een begrijpelijke tekst is, en daarnaast natuurlijk ook technisch inhoudelijk begrijpbaar moet zijn.
Zelf ben ik opgegroeid met normale schrijf en spreektaal, dit in tegenstelling tot een moderne verbastering die je wellicht "turbotaal" zou kunnen noemen met allerlei afkortingen (afko's) gebrek aan leesteken en hoofdletters en allerlei vindingen om sneller te schrijven dan met letters, zoals bijvoorbeeld in 8eloos, of ffw8en. Dat is voor mij gauw een bron van ergernis. Ik neem graag de tijd om een bericht duidelijk en eenduidig op papier of beeldscherm te zetten, zodat iedereen het kan begrijpen, zonder allerlei "turbotaal" of ander jargon te moeten aanleren. Als je niet de moeite neemt om je punt goed duidelijk te maken dan verdien je eigenlijk geen goed antwoord!
Om de draad verder op te pakken:
Ik heb veel waardering en bewondering voor de moderatoren. Zij hebben echt wat je noemt een gigantische klus om alles leesbaar te houden met respect voor andermans mening en zonder in prietpraat of anderszins ongepast taalgebruik.
Blijft de titel van dit draadje toch nog raar: site stabiliteit.
Mijns inziens heeft het woordgebruik niets met de technische stabiliteit van de site te maken. Het enige wat met een goed en correct woordgebruik bereikt kan worden is wederzijds respect en een eenduidige overdracht van kennis en informatie. En dat laatste, daar gaat het naar mijn mening om!

Groeten uit Tilburg,

Gert van den Berg
H0 Ep.IV en V goederenvervoer en
Ep.III-IV personenvervoer; vòòr blauw/geel;
op Profi Rail DCC via Intellibox;
vnl NL en D, nog steeds alles 1:87

WillemNS

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 26 February 2007, 13:55:33 »
Zelf ben ik ook nog niet zo oud alleen ook ik erger me aan sommige mensen hier op het forum.
Zo worden er regelmatig afkortingen gebruikt als ff, w88 etc.etc.

Zelf vind ik dat ik nog redelijk netjes schrijf, maar er zijn ook mensen hier op het forum die geen leestekens gebruiken. Daardoor wordt het lezen ook moeilijker, Echter licht dit niet aan de jongeren, want ook sommigen ouderen gebruiken geen leestekens.
Wel vind ik dat je verplicht je leeftijd in moet vullen, zodat iedereen kan zien wanneer je geboren bent.
Ik ben zelf pas 14 jaar, maar heb wel al 7 jaar ervaringen met 'eigen' modelspoor baan, en al langer had mijn vader er een.
Na mijn 7e jaar ben ik echter zelf begonnen met de hobby.

Dus ik ben het wel met het standpunt van de topic opener eens, verplichte leeftijd cq modelspoor ervaring.

Willem

Gideon

• Offline Offline
« Reactie #5 Gepost op: 26 February 2007, 14:00:26 »
Sorry Willem,

Wat heeft stabiliteit van de site met leeftijd en taal gebruik te maken.
Ook ik vindt dat taal gebruik heel belangrijk is om alle topics duidelijk te houden, afgezien van de inhoud. Turbo taal of zoals je tegen komt bij SMS is niet de bedoeling. Als je iets wilt plaatsen doe het dan zoals je op school geleerd hebt, en neem er anders even de tijd voor.

Groet,

Gideon

Die internet met Opera versie 9.1, en nooit problemen heeft met de site! ;D

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #6 Gepost op: 26 February 2007, 14:03:23 »
Laten we voorop stellen dat we hier niets gaan verplichten.
Welke gegevens de gebruikers willen delen met anderen en met de stichting, blijft geheel aan die gebruikers.

Leeftijd kan helpen, maar is geen heilig middel.
Af en toe staan we verbaasd van opmerkingen en of berichten van mensen in alle leeftijds groepen.

Zowel positief als negatief.

Nogmaals, het is en blijft geheel vrij blijvend.

Peppi

• Peppi1991
  • Offline Offline
  • Obey your master!:P MASTER!
« Reactie #7 Gepost op: 26 February 2007, 16:14:02 »
Ik ben vijftien. En dikwijls zit ik mij te ergeren aan de taalfouten die, ook de ouderen, maken. Zelf gebruik ik, ook in dergelijke fora, afkortingen, maar ik vind niet dat dat afbreuk doet aan de in dat bericht verschafte informatie. Er is wel vaker een punt geweest dat jongeren "anders" schrijven/formuleren, maar als ik kijk naar hoe sommigen hun berichten schrijven, denk ik dat mijn niveau daar toch ver boven zit.

Voor alle duidelijkheid: ik voel me nu niet aangevallen en val niemand aan. Het is alleen klinklare onzin om maar te stellen dat jongeren een verbastering zijn voor de Nederlandse taal. Er staan ook geen smiley's bij, maar het is dus geen aanval. :) ;)

pep
Our brains are on fire with the feeling to kill and it won't go away until our dreams are fulfilled. There is only one thing on our minds. Don't try running away 'cause your'e the one we'll find. Searching...Seek and destroy! Searching...Seek and destroy!

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #8 Gepost op: 26 February 2007, 16:20:35 »
We gaan nu richting taal en ik weet zeker dat Wil dat in het geheel niet bedoelt......

Sander

• Offline Offline
« Reactie #9 Gepost op: 26 February 2007, 17:40:22 »
Ik denk dat Wil(lem) met stabiliteit bedoelt dat de site zeer weinig tot niet down is of storing geeft, dit in tegenstelling tot sommige andere sites.

Iets waar ik hem geen ongelijk in kan geven.

mvg,
 Sander
mvg,
 Sander

Hans Reints

• हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
    • sleutelspoor
« Reactie #10 Gepost op: 26 February 2007, 18:55:18 »
Heel veel ouderen werkten al enkele jaren toen zij jou leeftijd hadden. Zij hadden niet de gelegenheid  om het zo netjes te leren. Nooit bij stil gestaan he.

SK
« Laatst bewerkt op: 26 February 2007, 19:02:36 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

jumboy

• Offline Offline
« Reactie #11 Gepost op: 26 February 2007, 19:06:50 »
Jammer vindt ik dat de meeste leden niet hun n.a.w gegevens bij hun profiel hebben aangegeven waardoor en dit is persoonlijk een antwoord kan geven met in aanmerking van hun leeftijd het juiste advies zou kunnen geven.

Je zegt dat je het jammer vind dat leden hun n.a.w. gegevens niet bij hun profiel hebben staan en later ga je door over de leeftijd.

Leeftijd zou idd kunnen. Maar wat schiet je er verder mee op?

Maar het punt met n.a.w. gegevens is dat er ook misbruik van gemaakt kan worden!

Dus dat zou al een reden zijn om geen n.a.w. gegevens te laten zien.
Nederlands H0 Modelspoor

NS1124

• Offline Offline
« Reactie #12 Gepost op: 26 February 2007, 19:08:56 »
Laat ik mij ook eens mengenin deze discussie.

Ik ben 22 jaar en sinds mijn 6e al met modeltreinen bezig, dit was de leefttijd dat ik mijn eerste fleischmann startset kreeg met een paar huisjes.
Sinds die tijd heb ik een hoop ervaring opgedaan op het gebied van modelbouw.

Om eerlijk te zijn: jongeren die afkortingen, verbasteringen enzovoorts gebruiken in fora, zoals sms taal en dergelijke kun je tegenwoordig gewoon verwachten. Modelbouw is van iedereen en niet van interlecten met een zeer correcte manier van typen zonder afkortingen.

Maar om even over de stabiliteit van de site te eindigen, ik vind de site goed bereikbaar, inloggen gaat altijd goed. De algehele opzet van de site is zelfs uitstekend te noemen in vergelijking met andere fora. Dus ga zo door!

Anoniem

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 26 February 2007, 19:51:56 »
Modelbouw is van iedereen en niet van interlecten met een zeer correcte manier van typen zonder afkortingen.

Nu is het wel of niet uitschrijven van een afkorting natuurlijk niet een gevolg van een bepaalde hoeveelheid aanwezig intellect...

Meer in het algemeen blijft het altijd mooi om te zien hoe veel spelfouten gemaakt worden in berichten waarin men zich beklaagt over het grote aantal spelfouten in andere berichten ;D :-X.

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #14 Gepost op: 26 February 2007, 20:20:53 »
Off-topic: haal jij maar eerst eens de spatie tussen 'style' en het uitroepteken weg. ;)

Wat betreft incorrect taalgebruik, dat kan veel oorzaken hebben: dyslexie, onvoldoende opleiding, luiheid of het simpelweg niet kunnen. Dat valt vanaf de andere kant van het beeldscherm niet te beoordelen.

Echter, leesbare berichten leiden eerder tot reacties, dus is het in ieders belang om de berichten zo begrijpelijk mogelijk te houden. En dat kun je bereiken door het vermijden van afkortingen, correcte spelling (mijn Firefox laat alle spelfouten zien terwijl ik dit typ) en interpunctie.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40