Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door eemstede
Vandaag om 23:25:19
Station Roodeschool door HenkN
Vandaag om 23:03:48
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
Vandaag om 22:59:02
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door VictorPM
Vandaag om 22:21:37
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door 1200blauw
Vandaag om 21:58:07
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 21:37:24
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 21:15:08
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door Jasperkc
Vandaag om 21:07:10
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Donny95
Vandaag om 20:49:09
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door NS264
Vandaag om 20:33:47
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 20:09:29
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door iarnrod
Vandaag om 19:46:30
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Karben
Vandaag om 18:42:47
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Joz
Vandaag om 18:08:33
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door AP3737
Vandaag om 17:40:08
Chinese prut kabel door BrightonBelle
Vandaag om 17:36:08
schok bij vertrek door saskia
Vandaag om 17:21:53
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door tothebeach
Vandaag om 16:26:30
Bouw Artitec Post T door gtw6016
Vandaag om 16:11:51
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 15:27:30
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 15:26:50
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:47:50
Lokpilot 4 defect door henk
Vandaag om 14:35:50
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Karben
Vandaag om 14:35:34
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door R.C.Grootveld
Vandaag om 14:24:58
Dat overkomt mij niet. door 1200blauw
Vandaag om 14:11:24
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door janvanbemmel
Vandaag om 11:32:40
Yet Another Servo Decoder door Karst Drenth
Vandaag om 10:38:02
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 08:04:48
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
27 July 2025, 23:14:00

Auteur Topic: Helaas moet ik door tijd gebrek stoppen.  (gelezen 6186 keer)

Willy de Vaal

• Wat ik met mijn vrije tijd doe !!
  • Offline Offline
    • Mijn modelspoorbaan
Helaas moet ik door tijd gebrek stoppen.
« Gepost op: 25 May 2011, 14:19:44 »
Beste mede forum gebruikers, na er lang over nagedacht te hebben heb ik toch besloten te stoppen met mijn modelspoorbaan hobby. Zoals jullie misschien al hadden opgemerkt was ik door tijd gebrek al lange tijd niet meer actief op het forum. Nadat ik mijn huidige baan heb afgebroken en nadat ik alles heb geïnventariseerd zal ik alle onder delen via mijn site te koop aanbieden. Het gaat u goed.

Mvg Willy...
Willy de Vaal - Nederland.
Baan confugiratie: WDP Pro X3b, Ecos Centrale & Ecosboost, HO Modelbaan met Märklin C-Rail.
Decoders: Viessmann 5211, 5213, 5217.
Laptop confugiratie: Acer 9411 AWSMi (Laptop) -1GB, Microsoft Windows Vis

Peter Spruit

• Offline Offline
  • SBB en BLS baan in opbouw - Project Goschensteg
Re:Helaas moet ik door tijd gebrek stoppen.
« Reactie #1 Gepost op: 25 May 2011, 14:23:04 »
Jammer te horen Willy,

Hopelijk blijf je nog wel ondersteuning bieden aan je  database programma voor inventarisatie van modeltreinen

Mvg
Peter
Petdig1

theokersten

• Offline Offline
« Reactie #2 Gepost op: 25 May 2011, 15:14:38 »
jammer,hopenlijk komen we je weer eens tegen op dit forum.
gr.theo
ib-basic.

liefhebber ho en grootspoor

Rick 91

• Machinist NS Reizigers
  • Offline Offline
« Reactie #3 Gepost op: 25 May 2011, 15:42:32 »
Dat is erg jammer Willy, maarja...

Gr. Rick

rjr

• Offline Offline
« Reactie #4 Gepost op: 25 May 2011, 15:49:44 »
Een hobby is iets dat je leuk vindt om te doen. Dat kost je geen tijd, daar ben je in je vrije uurtjes gewoon graag mee bezig.
En dat betekend dat je soms dagen achter elkaar er mee bezig kunt zijn, omdat je dan dus veel vrije uurtjes hebt.
Het komt ook voor dat je er dagen/weken of soms zelfs jaren bijna niets mee doet. Dat zijn perioden met weinig vrije uurtjes.

Toch zie ik het bouwen van de baan meer als een levenswerk dan een kort project.
En als ik er dan eens weken achter elkaar niet ben is dat geen enkele reden te stoppen met de hobby, de vrije tijd komt van zelf weer beschikbaar, en dan kun je er zo weer mee doorgaan alsof er niets gebeurd is. ( Nou ja, als je zoals ik nu, een rijdende baan hebt moet je wel even flink aan de schoonmaak na een langere periode van niet rijden, maar dat is ook helemaal niet erg. )

Als ik elke keer dat ik een langere periode had met minder tijd of zin de hobby had gestopt dan had ik heel wat keren alles kunnen verkopen, maar ook evenzovele keren tijdens de rustigere periodes weer opnieuw moeten opstarten omdat de interesse er toch altijd gebleven is.
Niets moet, het is per slot een hobby.
Tenzij je natuurlijk afspraken hebt gemaakt met een vereniging,stichting of bedrijf. Maar dan kun je altijd ervoor kiezen om dat soort van activiteiten op een laag pitje te zetten inplaats van de hobby te stoppen.

Maar goed, dat is hoe ik er over denk, en waarom ik elke keer weer verbaasd ben dat mensen de keuze kunnen maken er echt helemaal mee te stoppen en alles weg te doen.
En een ieder heeft natuurlijk zijn eigen beweegredenen om keuzes te maken.

Roelco

mass am see

• Offline Offline
  • de hondsrug baan
« Reactie #5 Gepost op: 25 May 2011, 16:00:51 »
Ben helemaal met je eens Roelco,heb ooit eens gelezen een hobby is op zijn mooist als je er geen tijd voor hebt.heb de laatste weken ook weinig aan Mass am see gebouwd, gewoon even geen zin, heb gisteren wel plannen gemaakt met Bas, maar weet niet wanneer ik hier aan begin, maar stoppen nee nooit.

mvgr Evert en Bas.

Marc tramt

• Offline Offline
« Reactie #6 Gepost op: 25 May 2011, 16:05:32 »
Schande!   ;D

Geen tijd vind ik overigens een slechte keuze om helemaal te stoppen, maar das mijn persoonlijke mening uiteraard. Ik bouw al 5 jaar aan een baantje van nog geen vierkante meter  ;D. Het gaat mij vooral om de lol van het bouwen, en dat kan ook met een uurtje (of twee) in de week al leuk zijn. Kortom, denk er nog eens over na. Minibaantje bouwen?
No dress rehearsel, this is our life.

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #7 Gepost op: 25 May 2011, 16:07:48 »
Ik ben op m'n 25e een keer helemaal gestopt en heb alles de deur uit gedaan. Een paar jaar terug weer opnieuw begonnen. Dankzij die schone lei kon ik nu wel heel bewust de dingen kopen die passen in mijn plannen.

Nu met twee kinderen en een naderende emigratie heb ik nauwelijks nog tijd voor de hobby, af en toe een verloren uurtje om verder te bouwen aan een projectje maar vooralsnog geen reden weer mee te stoppen. Ik beleef er veel te veel plezier aan.

Eelco

Willy de Vaal

• Wat ik met mijn vrije tijd doe !!
  • Offline Offline
    • Mijn modelspoorbaan
« Reactie #8 Gepost op: 26 May 2011, 00:13:46 »
Jammer te horen Willy,

Hopelijk blijf je nog wel ondersteuning bieden aan je  database programma voor inventarisatie van modeltreinen

Mvg
Peter

Ja deze blijf ik ondersteuning via het forum.

mvg Willy...
Willy de Vaal - Nederland.
Baan confugiratie: WDP Pro X3b, Ecos Centrale & Ecosboost, HO Modelbaan met Märklin C-Rail.
Decoders: Viessmann 5211, 5213, 5217.
Laptop confugiratie: Acer 9411 AWSMi (Laptop) -1GB, Microsoft Windows Vis

Ed van Mierlo

• Offline Offline
« Reactie #9 Gepost op: 26 May 2011, 06:49:15 »
Ik ben 3 maanden geleden verhuisd naar Luxemburg, ben 3 weken geleden vader geworden en heb dus ook helemaal geen tijd.
Stoppen met deze hobby? Nee nooit, ben gisteren met vrouw en kind naar Luxemburg geweest, zij wilde onze zoon laten zien op haar werk. Daarna zijn we naar de modelshop geweest en bleef de CFL 3010 aan mijn vingers kleven. Voor mijn zoon gekocht ;D. Gaan we later wat leuks mee doen.

fissy

• Offline Offline
    • Gouda in H0
« Reactie #10 Gepost op: 26 May 2011, 07:07:46 »
Stoppen uit tijd gebrek? Nee, dit is geen optie denk ik, een hobby kan je toch ook hebben zonder iets actiefs mee te doen. Als je in gedachte mee bezig bent is het toch ook al een soort hobby...

Bij mij is dit jaar ook heel wat verandering in het leven gekomen, zo dat het hobby niet meer zo veel aandacht bekomt. Maar ik denk in begin van de zomer is het zo gek toch niet, dat je niet continu met de treintjes bezig bent ;)

Groet

Bernd

Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

Jos B.

• NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
« Reactie #11 Gepost op: 26 May 2011, 08:10:35 »
Inderdaad zonde om nu helemaal te stoppen.
Zeker als je er al een aantal jaar mee bezig ben.
Ik ben nu ook bezig met de zomerstop.
Ik ga met dit goeie weer niet op de zolder liggen.
Dat komt ook door mijn andere hobby: de Deutz D25 tractor uit 1957.
Maar ik blijf wel nog regelmatig naar de treinenzaak gaan als er nog budged over is.

Jos
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Noppie.

• Offline Offline
  • Rock and roll is better than music.
« Reactie #12 Gepost op: 26 May 2011, 09:19:59 »
"stoppen" is idd geen optie. Waarom?? Wie weet wat de toekomst gaat bieden. Als je dan wel weer meer tijd hebt, moet je alles weer aanschaffen. En geen tijd omdat je kinderen hebt is helemaal onzin vindt ik. Kan natuurlijk niet in ieders leven kijken, maar voor sommige zaken moet je tijd vrij maken(tenzij de situatie niet anders is, maar dan nog kun je er een mouw aanpassen). De ontspanning die je weer terug krijgt om die weer te gebruiken in je dagelijks beslommeringen te pompen is groter dan door geen tijd in je hobby te steken(en ik ben op dit gebied een ervaring deskundige).
Lees de antwoorden eens op je gemak door en overweeg dan weer.

Greetz,
Npppie.
A world without heroes, Is like a world without sun, You can't look up to anyone, Without heroes.

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #13 Gepost op: 26 May 2011, 09:23:39 »
Hoi Willy,

Ik heb ook vroeger alles verkocht. Ook omdat ik dacht dat ik er toch niet meer aan toe zou komen. Maar het gaat toch weer kriebelen na een tijdje. Om weer wat te bouwen te hebben één loodsje gekocht tegen de verveling. En dat loodsje heb ik nog steeds;

Nu aangepast aan een Nederlandse baan ( Buitenwijk ) en dus meer als zomaar een loodsje is het voor mij een soort monument na al die jaren. Er wordt nu weer gewerkt aan een nieuwe baan met alles erop en eraan.....

Dus mijn advies is om de treinen en rails voorlopig in dozen op te bergen en dan kijken of je wel echt zonder modelspoor kunt. Ik dus echt niet meer. Je hoort en leest het wel vaker, als je eenmaal bezig bent geweest is helemaal stoppen vaak onmogelijk.

Groeten Ruud B.
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Sebastian

• Offline Offline
« Reactie #14 Gepost op: 26 May 2011, 09:41:01 »
Stoppen uit tijd gebrek? Nee, dit is geen optie denk ik, een hobby kan je toch ook hebben zonder iets actiefs mee te doen. Als je in gedachte mee bezig bent is het toch ook al een soort hobby...
idd