Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

booster vraag door Albert de Heer
Vandaag om 14:12:45
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:07:46
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 13:42:11
Her-(her-)beginnen door Montanbahn
Vandaag om 13:29:49
Vreemd probleem door Treintje_komt_zo
Vandaag om 13:14:28
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:02:05
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door wob
Vandaag om 12:41:02
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 12:41:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 12:37:12
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 12:22:25
LS Models CIWL LX slaapwagens door sncf231e
Vandaag om 12:19:06
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Montanbahn
Vandaag om 11:43:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 11:09:35
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 10:58:31
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 10:46:10
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door wob
Vandaag om 10:45:55
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 10:45:55
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Vislijn
Vandaag om 10:35:31
Wat was jullie allereerste loc? door AdLoc
Vandaag om 10:28:24
Modelbaan Beltheim. door Bertje B
Vandaag om 10:10:38
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 09:52:39
MoBaBro.de door Marco1044
Vandaag om 08:20:47
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 07:47:45
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door dennie
Vandaag om 00:25:50
Wat te doen met oude catalogi door Hasenwald
05 August 2025, 23:42:19
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
05 August 2025, 23:31:12
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Martin Domburg
05 August 2025, 21:40:59
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
05 August 2025, 21:40:36
Terugverende koppeling door phdirk
05 August 2025, 20:32:14
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door phdirk
05 August 2025, 20:24:48
  

Auteur Topic: Davenport #4  (gelezen 5098 keer)

René

  • Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Berichten: 2515
  • Team Mitropa
Davenport #4
« Gepost op: 30 April 2011, 09:45:12 »
Deze week moet ik er dan toch maar eens mee aan het werk. Het kitje van de Davenport met open cabine

Het wordt een oud barrel met roest en vuil.
Dagelijks verslag is (bijna) live te volgen op: www.wolfscreek.nl
« Laatst bewerkt op: 30 April 2011, 09:50:13 door René »
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

eric den boer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3183
  • Einzelganger
Re:Davenport #4
« Reactie #1 Gepost op: 30 April 2011, 12:49:00 »
Het wordt een oud barrel met roest en vuil.


Nou, ik zit vooraan met bier en chips, kom maar op, maak me gek... (y)   ;D



eric

René

  • Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Berichten: 2515
  • Team Mitropa
Re:Davenport #4
« Reactie #2 Gepost op: 30 April 2011, 13:46:25 »

..... kom maar op, maak me gek... (y)   ;D

Ik zal mijn haar alvast los doen.
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

eric den boer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3183
  • Einzelganger
Re:Davenport #4
« Reactie #3 Gepost op: 30 April 2011, 13:49:31 »
Ah...je lange bruine golvende haar, zucht.... ;D  ;D  ;D


nou, ga maar beginnen met demonteren...



eric

René

  • Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Berichten: 2515
  • Team Mitropa
Re:Davenport #4
« Reactie #4 Gepost op: 30 April 2011, 14:06:45 »
Sorry, vandaag moet ik nog even een beetje oranjegezind een biertje drinken en overtollige treinen op een kleedje zien kwijt te raken.




En natuurlijk heel voorzichtig het doosje open maken en met een zatte kop de handleiding lezen.
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

René

  • Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Berichten: 2515
  • Team Mitropa
Re:Davenport #4
« Reactie #5 Gepost op: 01 May 2011, 20:16:06 »
Om te beginnen zal ik de hoofdrolspelers maar een voorstellen.

Allereerst is er een Bachmann Davenport van nog geen $30 + verzendkosten

Hier is de kap er alvast af gehaald en tweeën gedeeld. De cabine gaat naar de rommelbak.

De tegenspeler is een ombouwkitje van Backwoods Miniatures.


René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

René

  • Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Berichten: 2515
  • Team Mitropa
Re:Davenport #4
« Reactie #6 Gepost op: 05 May 2011, 10:55:38 »
Tijd voor een update

Als de Davenport straks af is, is het ook de bedoeling dat er nog een beetje geluid uit komt. Daarvoor heb ik een passende luidspreker gevonden die straks achter de grill geplaatst wordt.


Voor het zover is moet ik toch eerst echt aan het werk.

De overbodige randjes worden van het resterende deel van de kap geknipt.


Daarna even de randjes vlak maken met een vijltje.


Kieren en gaten worden gevuld met putty.

Nu de vorm van de kap een beetje is zoals hij moet worden kunnen de eerste messing deeltjes erbij gezocht worden.



Straks ga ik weer verder.
Wil je de bouw dagelijks volgen, kijk dan op de blog.
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

René

  • Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Berichten: 2515
  • Team Mitropa
Re:Davenport #4
« Reactie #7 Gepost op: 06 May 2011, 20:00:03 »
Na wat knip- en vijlwerk aan de kleine onderdelen is het tijd om ze aan te brengen.


De roosters en bedrijfsnummers worden met secondenlijm op de kap aangebracht.
Met warm weer (en meer vocht in de lucht) is die lijm eerder halve secondenlijm. Het zit al vast nog voor het bordje recht zit.


Er komt ook een houder voor de bel op de kap te zitten.


Boven op de kap komen een demper en een luchtfilter. Voor de volledigheid komen er ook nog bordjes met de naam van de fabrikant (Davenport) op de kap te zitten.

That, that, thats all folks.       
For now
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7284
Re:Davenport #4
« Reactie #8 Gepost op: 06 May 2011, 20:24:53 »
Als je last hebt van te snel drogende sec-lijm,
haal dan Robbe type 2. Deze is droogt een iets trager
(duurt 3 á 4 sec), dus kun je het detail altijd nog
iets corrigeren. Type 1 is mteen droog en type 3
duurt wel erg lang (10 á 15 sec).

Steef
Mvh Steef

Thurbo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1083
  • Avatar pic: GTW 2/6 Thurbo (CH)
Re:Davenport #4
« Reactie #9 Gepost op: 06 May 2011, 20:33:09 »
Arthur alias Thurbo
H0 2-rail # Roco Multimaus # s88XpressNetIF # S88SD16-N # IBM Pc # Raspberry Pi 2b # iTrain # GBM Boost + GBM16T OpenDCC BiDiB # D&H Programmer.

René

  • Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Berichten: 2515
  • Team Mitropa
Re:Davenport #4
« Reactie #10 Gepost op: 07 May 2011, 12:36:39 »
Een eigenschap van Cynoacrylaatlijm is dat deze snel uitharden als gevolg van een reactie met vocht op het oppervlak. Hoe snel dat proces verloopt is dan weer afhankelijk van de hoeveelheid vocht. Als het erg droog is kan dat wel een minuut duren terwijl het bij een beetje meer vocht al met een seconde vast zit. Het is ook door dit effect dat de lijm vingers zo lekker snel aan elkaar lijmt. die variatie in tijd zal ook wel een rol spelen bij de Robbe lijmen.
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

René

  • Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Berichten: 2515
  • Team Mitropa
Re:Davenport #4
« Reactie #11 Gepost op: 12 May 2011, 19:51:34 »
Ondanks het mooie weer van de afgelopen dagen heb ik toch nog iets aan de Davenport kunnen doen.

Allereerst is er de voetplaat

Die is voorzien van een lipje voor de bevestiging van de originele koppeling.


Met een paar druppeltjes secondelijm zit hij zo vat op de originele voetplaat.

Op de voetplaat komen de staanders van het dak.


Die worden voorzien van hun eigen bevestigingsplaat die alleen een cosmetisch doel heeft.


Als de staanders op de plaats staan kunnen de dwarsbalken geplaatst worden.

Met een kaartje wordt deze netjes parallel en op de juiste hoogte van de voetplaat gehouden. Voor de bevestiging werkt een beetje soldeer weer beter dan secondelijm.

De dwarsbalken aan de zijkant worden op dezelfde manier bevestigd.


De al voorgebogen ronding van het dak kan dan geplaatst worden waarna de overtollige lengte van de staanders wordt afgeknipt.


En zo wordt langzamerhand zichtbaar hoe de cabine eruit komt te zien

De foto's zijn op een groter formaat te zien op www.wolfscreek.nl. Daar is ook dagelijks de bouw te volgen.
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

René

  • Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Berichten: 2515
  • Team Mitropa
Re:Davenport #4
« Reactie #12 Gepost op: 14 May 2011, 16:09:07 »
Nu het frame voor de cabine er op zit kunnen de zijplaten gemonteerd worden.



De vier openingen kunnen daarna voorzien worden van kleppen

Bij deze loc blijft 1 klep open staan.
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Online Online
  • Berichten: 17885
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re:Davenport #4
« Reactie #13 Gepost op: 14 May 2011, 16:41:42 »
He Rene, dat heb ik bij de mijne ook gedaan:



Je gaat mooi zo! (y)

René

  • Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Berichten: 2515
  • Team Mitropa
Re:Davenport #4
« Reactie #14 Gepost op: 14 May 2011, 19:33:11 »
Het blijven leuke dingen. Om te zien en om te maken.
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl